Café Colette

Oude Groenmarkt 22 2011 HL Haarlem Nederland Kaart

Over het restaurant Café Colette

Aan de Oude Groenmarkt in Haarlem, knipoogt een Franse dame naar hongerige en dorstige voorbijgangers. Het is Café Colette, een brasserie die een sjieke, klassieke uitstraling en een ongedwongen sfeer perfect weet te combineren. Op de kaart mooi bereide klassiekers, sappig en mals zoals het moet. Op zaterdag en zondag val je hier tijdens Happy Oyster Hour met je neus in een verfijnde delicatesse, wat wil je nog meer? Natuurlijk, ook voor goede wijn moet je hier zijn. De professionele bediening adviseert je graag.

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant Café Colette

• : Parkeerplaats

Maandag t/m vrijdag 16:00 - 23:00
Zaterdag en zondag 13:00 - 23:00

Arno V.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2014
Echt simpele gerechten (bijvoorbeeld een stukje buikspek op een vol bord met linzen zonder andere toevoegingen), terwijl je op basis van de prijs beter verwacht. Service is wel erg goed. Groot minpunt is de akoestiek. Het is erg moeilijk om elkaar te verstaan zonder erg hard te praten.
Michelek .
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2014
Na meerdere keren aan de bar te hebben geborreld heb ik afgelopen weekend mijn verjaardag gevierd in Cafe Colette, en met succes! De drukte geeft een gezellige sfeer en er was een mooie tafel voor ons gereserveerd. Het eten was heerlijk met hierbij goed passende wijnen. De bediening uiterst vriendelijk wat het voor ons een geslaagde avond heeft gemaakt. Ik ben fan!
Rob G.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2014
Gisteren 18 januari hier gegeten.
Het eerste wat je opvalt als je binnenkomt, is een kakofonie van geluid wat erop je afkomt, een schandelijk slechte akoestiek, en het ontneemt je het plezier van uiteten, omdat je gewoon niet met je tafelgenoten kan converseren, en je steeds moet vragen wat zeg je.
De bediening is vriendelijk, maar zeer onoplettend met als gevolg dat je steeds moet vragen als je iets wilt bestellen.
Ook is het restaurant teveel volgepropt met tafeltjes dat zorgt, A voor de slechte akoestiek, maar B ook dat er constant door het bedienende personeel tegen je stoel wordt aangelopen, als je de pech hebt zoals ik aan het looppad te zitten.
Na deze negatieve punten het positieve, het eten is zeer goed en smakelijk.
Ik had als voorgerecht de steak tartaar die je met allerlei ingrediënten geserveerd krijgt zodat je hem zelf op de gewenste smaak kan brengen.
Tafelgenoten hadden Ravioli en heb hiervan geproefd, dit was erg lekker.
Mijn hoofdgerecht was piepkuiken heerlijk gegrild zeer smakelijk, maar veel kluif werk en een bakje met water om je vingers schoon te maken kon er niet van af schijnbaar.
Het garnituur bij het kuiken was mager, wat wortelreepjes en friet, met lekkere mayonaise.
Met een glaasje wijn, koffie, en wat frisdrank waren we per persoon ca € 40,= kwijt wat m.i redelijk was.
Terugkomen zal ik er niet, omdat de herrie mij teveel was, en de krapheid van de tafeltjes storend is.
swigtel .
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2013
Ongelofelijk. Bediening is ongeïnteresseerd in de gasten. Zo hadden we erg veel moeite om af te kunnen rekenen - zelfs na verscheidene malen vragen. Eten erg zout en wijn onder de maat gezien de prijs. Leuk zo'n open keuken, maar niet als de afzuiginstallatie het niet aankan en de gasten in de frituurlucht zitten en bij thuiskomst de kleren nog stinken. Heeft Haarlem niets beters te bieden?
adri K.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2013
Bij Colette gegeten in een fijne ambiance, met jong personeel zowel bedienend als in de (open) keuken, met een kaart zoals je die ook wel ziet in Parijs of New York qua opmaak dan, want de kaart is niet erg uitgebreid. Vooraf de ravioli met selderie (weinig van gemerkt, wel de truffel en wat mascarpone), goede rilette van eend, en escargots die wat pit kunnen gebruiken. De piepkuikens hangen aan de wand in de keuken te draaien en zijn erg lekker, net als de zeebaars en harder, ook de begeleiding. Het kaasplankje was in orde. Ik begrijp dat ze een trouwe aanhang hebben.
Brigitte R.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2013
smiddags even binnen gelopen bij Colette en de verrukkelijke geur van les petit poussins (piepkuikens) kwam je direct tegemoet. In de open keuken zie je ze allemaal draaien aan het spit en dat maakt dat je direct trek krijgt! En dat viel niet tegen! Vooraf de overheerlijke hollandse garnalenkroketjes en daarna het heerlijke piepkuiken met zoete aardappel en geroosterde groenten. Bakje overheerlijke franse frietjes erbij, heerlijk. Na nog een lekkere bonbon van Pierre en samen met de vlotte maar vakkundige bediening was de avond compleet. Grote, soms wat rumoerige zaak, maar echt heerlijk voor een zaterdagavondje een hapje eten.
Marcel H.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2013
Gewoon goed eten. Beperkt aantal gerechten op de kaart, die allemaal prima in orde zijn. Culinaire WYSiWYG. Levendige zaak. Je moet echt die Petit Pousin proberen.
Mirthe V.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2013
Gister ontzettend gezellig gezeten bij Colete, bediening was kundig en vriendelijk! De huisgemaakte bitterballen ook zeker een aanrader!! Bedankt Colette, ook voor de heerlijke rose!
D. T.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2013
Vorige week gegeten in Colette. Kan niet anders zeggen dan dat het heerlijk was! Mooie zaak en mooie gerechten. Wat opviel was de kundige bediening. Wij werden geholpen door een blonde dame die duidelijk wist hoe het een gast naar de zin te maken. Wij komen zeker terug!
mickrosa .
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2013
Zeer slechte service (bijna onbeschofte bediening). Toiletten vies.
Eten was wel goed, We komen hier zeker niet meer terug en zullen het ook afraden om dit restaurant te bezoeken.
jem .
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2013
Waardeloos ! Afgeblaft bij binnenkomst, eten op tafel gekwakt en meiden in de bediening die ik er gelijk uit zou gooien. Toetje en koffie zijn we ergens anders gaan nuttigen. Bijzonder slechte bediening, ga er nooit meer naartoe!!
OscarH .
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2013
Café Colette heeft een nieuwe fan! Goed eten, goede wijn, fijne service. Ze zijn niet de goedkoopste maar het is het zeker waard.
Barbara K.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2013
Met vier collega's heerlijk gegeten bij Colette. Wat we ook hadden, het menu met asperges, het piepkuiken, de eend of de zalm als voorgerecht het smaakte allemaal voortreffelijk. Goede wijnen, geen ons kent ons maar gewoon deskundig personeel. Ik ga hier zeker vaker eten.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2013
Dat ben ik met Tineke eens; ook voor ons was dit niet de eerste keer dat we bij Colette aten, maar gisteravond hing er wel een heel erg bepalende ons-kent-ons sfeer. De steak tartaar, de rillette en de pasta nog steeds prima, alleen bij het piepkuiken ging het mis; de gegrilde groenten waren waar heel erg zwart geblakerd, maar dat was 'zwarte wortel '. Ja hoor.
Tineke82 B.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2013
Hier verschillende keren gegeten. Het eten is echt top, steak tartaar is een aanrader. Mooie wijnen op de kaart. Bediening een min puntje erg hoog ons kent ons gehalte waar door je als "onbekende gast" heel weinig aandacht krijgt. Dit kan echt beter.... Wij hebben hier nu 4/5 x gegeten.
S V.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2013
Erg druk in de stad! Maar onder reserveren lukte het toch een tafel voor 3 te krijgen, meteen werd er een karaf water met glazen op tafel gezeten er werd er gevraagd wat wij wilde drinken, met de drankjes ( een heerlijke sauvignon merk amelie) kregen wij ook de menu kaart. We namen een voor hoofd en nagerecht! Eten werd snel geserveerd met voldoende pauze tussen de gerechten, alles was even smakelijk van piepkuiken tot hamburger en de vis. De cheesecake was super lekker en ook de koffie en muntthee waren heerlijk. Vriendelijke bediening! Enige minpunt was dat het akoestisch erg lawaaierig was. En wij vonden het er erg warm en voor de mensen die een leesbril nodig hebben was het slecht verlicht( wij zaten aan een tafeltje naast de ingang bij de kelder. Het restaurant zat helemaal vol dus als het minder druk is zal dit alles veel minder zijn. Wij komen er zeker nog eens terug want personeel en eten waren perfect.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2013
Goed te ervaren dat een bezoek aan Colette drie weken later van hetzelfde niveau is. Weer valt de persoonlijke en kundige bediening op. Nu alleen nog American Express accepteren.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2013
Een avond waarop alles klopt. De hartelijke en ontspannen ontvangst, het goede eten en heerlijke wijn. De steak tartaar met garnituur zoals het hoort, smakelijke garnalenkroketten en fantastische rillette. Als hoofgerecht snoekbaarsfilet, entrecote en ribeye: allemaal even goed, wat je bestelt krijg je hier ook. Maar bovenal geven de oprecht dienstbare mannen in de bediening je het idee dat ze het fijn vinden dat je deze avond de keuze voor Colette hebt gemaakt. En dat blijven we doen.
Hans T.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2013
Zaterdagavond gegeten, De bediening is hier vlot en attent , ze weten hoe het hoort . Het is eten is van goede kwaliteit, Heerlijk zo'n Frans-bistro met echte klassiekers. . We namen die avond uiensoep in zo´n klassiek leeuwekop zo uit de oven , beetje meer pit had van mij wel gemogen. Als hoofdgerecht at ik Steak Tartare met alles erop en eraan en mijn tafelgenoot bestelde een pot au feu 2 heerlijke gerechten. we komen snel weer
CharlesHuijskens .
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2013
Eten bij Colette is altijd prima. Hans achter de bar is de beste barkeeper van Haarlem. Maarten als gastheer doet het uitstekend. Ze worden ondersteund door attente dames die iedereen persoonlijk en vriendelijk bedienen. Het eten is echt lekker. Oesters altijd van goede kwaliteit, paté goed, slakken ouderwets lekker, Steak Tartare zoals het hoort met lekkere frites, tournedos Béarnaise heerlijk. De sfeer in deze Franse bistro met veel witte metro-tegeltjes is helemaal zoals het hoort.