Café Colette

Oude Groenmarkt 22 2011 HL Haarlem Nederland Kaart

Over het restaurant Café Colette

Aan de Oude Groenmarkt in Haarlem, knipoogt een Franse dame naar hongerige en dorstige voorbijgangers. Het is Café Colette, een brasserie die een sjieke, klassieke uitstraling en een ongedwongen sfeer perfect weet te combineren. Op de kaart mooi bereide klassiekers, sappig en mals zoals het moet. Op zaterdag en zondag val je hier tijdens Happy Oyster Hour met je neus in een verfijnde delicatesse, wat wil je nog meer? Natuurlijk, ook voor goede wijn moet je hier zijn. De professionele bediening adviseert je graag.

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant Café Colette

• : Parkeerplaats

Maandag t/m vrijdag 16:00 - 23:00
Zaterdag en zondag 13:00 - 23:00

Liz D.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2014
Afgelopen vrijdag gegeten bij cafe Colette en hoewel we warm ontvangen werden was de ervaring als geheel toch een teleurstelling. Zoals al eerder gezegd is het erg druk en erg luidruchtig in het restaurant. Daarnaast kwam het personeel onervaren en gehaast over; zo werd er bij het weghalen van de lege fles wijn niet gevraagd of we een nieuwe wilden en moesten we, nadat we dit na geruime tijd zelf hadden aangegeven, lang wachten voordat er een nieuwe fles werd gebracht. Daarnaast bestelden we alle vijf het 3-gangen menu, bestaande uit een aspergesoep met een coquille, lam met asperges en hangop met aardbeien na. De aspergesoep was waterig, de coquille taai, het lam was absoluut niet mals en de verdeling van de aardbeien voor de hangop was lachwekkend (sommigen kregen er 3, anderen hadden een bord vol..). Inclusief wijn en koffie waren we 45 euro pp kwijt, naar mijn mening teveel voor de matige kwaliteit van het eten en de service.
Kasper V.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2014
Met 3 vrienden gegeten, leuk 'brasserie style' restaurant. Aardige vlotte bediening zeker niet te stijf met verstand van zaken en als dat niet het geval was werd er een deskundige bijgehaald. Leuke brasseriegerechten, goed op smaak, niet spectaculair of op van het hoogste niveau maar dat hoeft daar ook niet. Lekkere rilette, goede steak tartaar, heerlijke melanzane en goede zeebaars met krokant huidje. Schappelijke prijzen, alleen het zitcomfort is echt onder de maat. Tafels erg dicht tegen de buurman, bijna geen loopruimte.
Maar ja, was echt een goede avond.
Yvonne P.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2014
Blijkbaar op dit moment de plaats om gezien te worden want heel hip Haarlem zat hier bij elkaar. Leuke inrichting en sfeer en wat een verademing, vriendelijke, attente en betrokken bediening tot de laatste seconde. Dat het wat lawaaiig is vond ik passend bij de sfeer en in het geheel niet storend, voor een intiem diner is deze locatie wel minder geschikt. De garnalen kroketten vooraf waren heerlijk (alhoewel niet zelf gemaakt) maar de eendenborst was wat droog, de linzen enigszins hard en de pepermolen was erg enthousiast gebruikt bij mijn rib eye. Lekkere patat (supplement) en wijn.
Jeroen E.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2014
Het bestaat nog; een echte reïncarnatie van de klassieke franse bistro. Het begon als met de kaart vol met klassieke gerechten. Als voorgerecht gekozen voor de rilette van eend en mijn tafelgenoot de de klassieke steak tartare. In beide gevallen uitstekend en smaakvol bereid. Als hoofdgerecht een ribeye zoals deze hoort te zijn. Heerlijke grillsmaak en uitstekend gebakken. Als dessert hebben wij ons laten verleiden tot een kaasplank. Prima. Naast eerlijk en kwalitatief eten waren wij vooral onder de indruk van de uitstekende bediening: attent, gastvrij en onderhoudend. Is er dan geen verbeterpunt? Tuurlijk wel! Voor 2 mannen van 1.90 plus was een klein tafeltje in de hoek wel erg krap. Toch nog iets te wensen.
Dik B.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2014
Kom hier inmiddels met regelmaat. Heerlijke ambiance, altijd gezellig druk in hart van Haarlem.
Wel zou ik als regelmatige bezoeker wat meer wisseling van de menukaart willen zien.
ElisaK .
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2014
Ik kan niet anders zeggen: echt heerlijk gegeten bij Cafe Colette. Als voorgerecht geweldig lekkere zalm en garnalenkroketjes, als hoofdgerecht buikspek en gegrild piepkuiken. Alles goed op smaak, hoewel de groente bij de piepkuiken wel erg peperig was. Service snel en vriendelijk. Toch gaan we hier nooit meer naartoe; de akoestiek in het restaurant is echt vreselijk. Het is zo luidruchtig en gehorig, dat we elkaar niet eens aan onze tafel konden verstaan tenzij we aan het schreeuwen waren. Na twintig keer 'wat zeg je?!', ben je er wel klaar mee en wil je zo snel mogelijk naar buiten. Echt ontzettend jammer, want het is een mooie restaurant met goed eten.
Silvia .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2014
Om eens echt dat authentieke brasserie gevoel te krijgen ben je hier op het goede adres.
Een strakke inrichting met witte tegeltjes aan de want en dito witte overhemden bij de bediening. De langzaam gegaarde buikspek was goed, maar de linzen die het geheel begeleidden waren goddelijk te noemen. Oesters vooraf waren prima. Al met al een leuke zaak, die dan niet de goedkoopste is, maar wel degelijke kwaliteit biedt.
Karin S.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2014
Gelukkig hadden we gereserveerd bij café Colette in Haarlem want het was er druk en vol. Het eten was heerlijk ( garnalenkroketjes vooraf en kabeljauw als hoofdgerecht). Smakelijk en prima portiegrootte. Ruimte voor een toetje hadden we niet maar koffie met bonbon waren een smakelijk afsluiting.

Nadeel bij colette is de akoestiek. Het is er vol,druk en lawaaiig, maar met ons tafeltje bij het raam zaten we wat aan de buitenkant van het geluid.

Bediening was niet heel snel, wel vriendelijk en wist goed wat er op de menu- en wijnkaart beschikbaar was. Goed wijnadvies. Totale rekening van 200 euro voor 4 personen vonden we net aan de hoge kant (4 x voorgerecht, 4 hoofdgerecht, 2 flessen wijn, koffie met bonbon toe)

We komen zeker terug als we zin hebben in een avond met smakelijk eten en Franse Bistro sfeer.

Arno V.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2014
Echt simpele gerechten (bijvoorbeeld een stukje buikspek op een vol bord met linzen zonder andere toevoegingen), terwijl je op basis van de prijs beter verwacht. Service is wel erg goed. Groot minpunt is de akoestiek. Het is erg moeilijk om elkaar te verstaan zonder erg hard te praten.
Michelek .
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2014
Na meerdere keren aan de bar te hebben geborreld heb ik afgelopen weekend mijn verjaardag gevierd in Cafe Colette, en met succes! De drukte geeft een gezellige sfeer en er was een mooie tafel voor ons gereserveerd. Het eten was heerlijk met hierbij goed passende wijnen. De bediening uiterst vriendelijk wat het voor ons een geslaagde avond heeft gemaakt. Ik ben fan!
Rob G.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2014
Gisteren 18 januari hier gegeten.
Het eerste wat je opvalt als je binnenkomt, is een kakofonie van geluid wat erop je afkomt, een schandelijk slechte akoestiek, en het ontneemt je het plezier van uiteten, omdat je gewoon niet met je tafelgenoten kan converseren, en je steeds moet vragen wat zeg je.
De bediening is vriendelijk, maar zeer onoplettend met als gevolg dat je steeds moet vragen als je iets wilt bestellen.
Ook is het restaurant teveel volgepropt met tafeltjes dat zorgt, A voor de slechte akoestiek, maar B ook dat er constant door het bedienende personeel tegen je stoel wordt aangelopen, als je de pech hebt zoals ik aan het looppad te zitten.
Na deze negatieve punten het positieve, het eten is zeer goed en smakelijk.
Ik had als voorgerecht de steak tartaar die je met allerlei ingrediënten geserveerd krijgt zodat je hem zelf op de gewenste smaak kan brengen.
Tafelgenoten hadden Ravioli en heb hiervan geproefd, dit was erg lekker.
Mijn hoofdgerecht was piepkuiken heerlijk gegrild zeer smakelijk, maar veel kluif werk en een bakje met water om je vingers schoon te maken kon er niet van af schijnbaar.
Het garnituur bij het kuiken was mager, wat wortelreepjes en friet, met lekkere mayonaise.
Met een glaasje wijn, koffie, en wat frisdrank waren we per persoon ca € 40,= kwijt wat m.i redelijk was.
Terugkomen zal ik er niet, omdat de herrie mij teveel was, en de krapheid van de tafeltjes storend is.
swigtel .
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2013
Ongelofelijk. Bediening is ongeïnteresseerd in de gasten. Zo hadden we erg veel moeite om af te kunnen rekenen - zelfs na verscheidene malen vragen. Eten erg zout en wijn onder de maat gezien de prijs. Leuk zo'n open keuken, maar niet als de afzuiginstallatie het niet aankan en de gasten in de frituurlucht zitten en bij thuiskomst de kleren nog stinken. Heeft Haarlem niets beters te bieden?
adri K.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2013
Bij Colette gegeten in een fijne ambiance, met jong personeel zowel bedienend als in de (open) keuken, met een kaart zoals je die ook wel ziet in Parijs of New York qua opmaak dan, want de kaart is niet erg uitgebreid. Vooraf de ravioli met selderie (weinig van gemerkt, wel de truffel en wat mascarpone), goede rilette van eend, en escargots die wat pit kunnen gebruiken. De piepkuikens hangen aan de wand in de keuken te draaien en zijn erg lekker, net als de zeebaars en harder, ook de begeleiding. Het kaasplankje was in orde. Ik begrijp dat ze een trouwe aanhang hebben.
Brigitte R.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2013
smiddags even binnen gelopen bij Colette en de verrukkelijke geur van les petit poussins (piepkuikens) kwam je direct tegemoet. In de open keuken zie je ze allemaal draaien aan het spit en dat maakt dat je direct trek krijgt! En dat viel niet tegen! Vooraf de overheerlijke hollandse garnalenkroketjes en daarna het heerlijke piepkuiken met zoete aardappel en geroosterde groenten. Bakje overheerlijke franse frietjes erbij, heerlijk. Na nog een lekkere bonbon van Pierre en samen met de vlotte maar vakkundige bediening was de avond compleet. Grote, soms wat rumoerige zaak, maar echt heerlijk voor een zaterdagavondje een hapje eten.
Marcel H.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2013
Gewoon goed eten. Beperkt aantal gerechten op de kaart, die allemaal prima in orde zijn. Culinaire WYSiWYG. Levendige zaak. Je moet echt die Petit Pousin proberen.
Mirthe V.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2013
Gister ontzettend gezellig gezeten bij Colete, bediening was kundig en vriendelijk! De huisgemaakte bitterballen ook zeker een aanrader!! Bedankt Colette, ook voor de heerlijke rose!
D. T.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2013
Vorige week gegeten in Colette. Kan niet anders zeggen dan dat het heerlijk was! Mooie zaak en mooie gerechten. Wat opviel was de kundige bediening. Wij werden geholpen door een blonde dame die duidelijk wist hoe het een gast naar de zin te maken. Wij komen zeker terug!
mickrosa .
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2013
Zeer slechte service (bijna onbeschofte bediening). Toiletten vies.
Eten was wel goed, We komen hier zeker niet meer terug en zullen het ook afraden om dit restaurant te bezoeken.
jem .
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2013
Waardeloos ! Afgeblaft bij binnenkomst, eten op tafel gekwakt en meiden in de bediening die ik er gelijk uit zou gooien. Toetje en koffie zijn we ergens anders gaan nuttigen. Bijzonder slechte bediening, ga er nooit meer naartoe!!
OscarH .
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2013
Café Colette heeft een nieuwe fan! Goed eten, goede wijn, fijne service. Ze zijn niet de goedkoopste maar het is het zeker waard.