Café Colette

Oude Groenmarkt 22 2011 HL Haarlem Nederland Kaart

Over het restaurant Café Colette

Aan de Oude Groenmarkt in Haarlem, knipoogt een Franse dame naar hongerige en dorstige voorbijgangers. Het is Café Colette, een brasserie die een sjieke, klassieke uitstraling en een ongedwongen sfeer perfect weet te combineren. Op de kaart mooi bereide klassiekers, sappig en mals zoals het moet. Op zaterdag en zondag val je hier tijdens Happy Oyster Hour met je neus in een verfijnde delicatesse, wat wil je nog meer? Natuurlijk, ook voor goede wijn moet je hier zijn. De professionele bediening adviseert je graag.

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant Café Colette

• : Parkeerplaats

Maandag t/m vrijdag 16:00 - 23:00
Zaterdag en zondag 13:00 - 23:00

• Datum van je bezoek: 3 jan. 2015
Een goede originele keuken voor een schappelijke prijs. Vlotte bediening en een gezellige sfeer. Ze hebben een kleine kaart maar alles is wel heel smakelijk.
Edleeuwen .
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2014
Goed restaurant met lekker Frans eten. Eerlijk en duidelijk. Steak tartar heel goed! Hoofdgerecht kip was misschien iets te veel gekruid, maar wel mals en lekker. We zijn goed geholpen door een aardige meneer. Het interieur is typisch een Frans zaakje en met de drukte was het heel gezellig. Leuk zaakje in Haarlem!
Martyn L.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2014
Mijn favoriete tent in Haarlem. Leuke service, goed eten en heerlijke wijnen, prima prijzen en altijd een goede sfeer. Ik heb hier nu een stuk of 15 keer gegeten en altijd was het goed. Ook op een maandag of dinsdag kom ik hier graag!
Tom V.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2014
De uitstraling van de zaak is netjes en sfeervol. Je waant je net in klein Parijs.
Het koppel die na ons binnenkwam werd aangeboden om de jassen aan te nemen en kregen brood vooraf. Dit werd niet aan ons gevraagd en ook kregen we geen brood vooraf.

Mijn man koos voor het drie-gangen menu en ik voor alleen het hoofdgerecht, gegrild piepkuiken.
Na het voorgerecht kregen mijn man en ik een rauwe oester als amuse terwijl ze wisten dat ik zwanger was. Beetje slordig.
Vervolgens was mijn piepkuiken nog rood van binnen (niet handig en zeker niet bij een zwangere vrouw). Ze zijn er terug mee naar de keuken gegaan maar werd al vrij snel weer bij mij aan tafel teruggekomen met het antwoord dat dit zo hoorde. Ik heb er maar een beetje omheen gegeten.

Bij mijn vraag wat voor saus (wit sausjes met groene stukjes erin) er bij geserveerd werd, werd er aangegeven dat het mayonaise was maar wat voor mayonaise was hem ontschoten maar dat het in ieder geval gepasteuriseerd was. ' Het is mayonaise- nog-wat' was het uiteindelijke antwoord. Ober is er niet meer op teruggekomen.

De bediening is jong en onervaren maar wel vriendelijk. Voor ons was dit een grote teleurstelling na de goede recensies. Voor ons eens maar niet weer.
Frank38030 .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2014
Uitstekende Franse brasserie. We gaan hier regelmatig eten en de kwaliteit is altijd goed. Goede ontvangst, fijne wijn en prima eten.
Frederike D.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2014
Weer een heel geslaagd avondje in Café Colette afgelopen vrijdag. Ondanks dat het restaurant helemaal vol was, kregen we gelukkig nog een plekje aan de bar om te eten. De ravioli met truffel was heerlijk en wijnkaart is ook altijd goed. Vriendelijke bediening. Snel weer!
Yvonne G.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2014
Al een paar keer gegeten en bijven hangen in Colette Haarlem. Het eten is vernieuwend en heerlijk en de sfeer is top! Avondvullend; na het eten kun je lekker blijven hangen voor een drankje aan de bar.
Carla B.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2014
Gisteravond bij Cafe Colette gegeten. Het eten is werkelijk erg lekker. Ik had vooraf garnalenkroketjes en als hoofdgerecht Confit de Canard. Mijn vriend nam vooraf Ravioli en Zeebaars. Wat is er leuk aan Cafe Colette. Je waant je echt even in Parijs door de kleine, met wit linnen, gedekte tafels en de bolvormige sfeerverlichting. De bediening is redelijk goed. Wel veel verschillende mensen aan tafel. Het eten goed. Wat niet fijn is, is een kakofonie aan geluid. Omdat het nogal druk was, vooral veel groepjes vrouwen, was er te veel lawaai. De tafeltjes staan zo dicht op elkaar dat je er last van hebt als de bediening langs loopt. Wat ook niet helpt zijn de jassen die over de stoelen hangen zodat het nog kleiner en rommeliger oogt! Ga ik hier nog een keer eten. Ja maar dan met n vriendin. Romantisch tafelen is er hier door het lawaai en de drukke dynamiek niet bij.
Sophie S.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2014
Een drukke avond in Haarlem (en dat op een woensdag!) en zo bij Cafe Colette beland waar ze nog plek voor 4 hadden. Leuk sfeervol decor, al is de kant aan de bar wel wat gezelliger.
Vooraf de Rillette van eend, heerlijk! Samen met de charcuterie, mooi vlees, voldoende portie om met 4 man te delen. Als hoofdgerecht de zwaardvis, boeuf bourguignon, hamburger en kabeljauw. Stuk voor stuk mooi opgedient en voldoende porties. Jammer bij de kabeljauw was alleen dat er echt totaal geen groente bij kwam kijken... Vriendelijke bediening, heerlijke avond gehad!
Sander V.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2014
Zoals je al ziet aan de cijvers..... het kon niet op. Maar toch hebben was het zo :) Heerlijke oesters, wijn, fijne bediening en een top sfeertje (op een woensdag)!

We will be back!
Lydia B.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2014
Afgelopen week bij Colette gaan eten. Een plek die ik niet kende, terwijl ik al een aantal jaar in Haarlem woon. Blij dat daar verandering in is gekomen, want het was super. We waren erg laat en het was maandagavond. Hier maakte de bediening geen probleem van. Erg fijn! Het was ook nog aardig druk, een goed teken. We namen eerst oesters en daarna beide een voorgerecht (knolselderij ravioli en inktvis). Vooral de ravioli vond ik echt heerlijk. Als toetje namen we de witte chocolade cheesecake, aangeraden door de jongen uit de bediening. Een super tip, want was deze lekker. Ik vind het een mooi ingerichte zaak met Frans gevoel en attente bediening. Tot gauw!
Roland S.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2014
De steak tartare was prima al moet je de mosterd en de ketchup zelf uit een potje halen. Het pousin kippetje een beetje droog en de groenten een beetje te gaar.
Over de hygiëne valt nog wel het een en ander op te merken. Het herentoilet was ronduit vies, er was geen zeep en een urinoir spoelde niet door en liep bijna over. De helft van het personeel liep in een sloof die duidelijk viezer was dan vandaag en de andere helft droeg geen sloof. En dan was er nog een ober die aanbood verse parmezaan te raspen aan tafel naast ons en deze deed dat met het stuk kaas in de blote hand geklemd???
Prijs kwaliteit verhouding is in orde en de sfeer is ok.
Herman C.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2014
Café Colette maakt de redelijk hooggespannen verwachtingen nav eerdere beoordelingen op Iens volledig waar als wij komen eten. Ondanks de drukte agv het Haarlems Jazzfestival blijft de service en bediening strak. Het eten was voortreffelijk. We hadden de bisque d'hommard vooraf, goddelijk. De slakken, oesters en gamba's bij de tafelgenoten bevielen ook. Als hoofdgerecht beviel het geroosterde pousin (piepkuiken) erg goed. Uitstekend bedje van groenten, zelden zo goed qua smaak en gaarheid voorbij zien komen.

De jongeman die ons bediende heb ik een extra compliment gegegeven dat ik zijn bediening van een bijna on-Nederlands niveau vond. Attent, snel, niet opdringerig. Goed wijnadvies gekregen. Graag heel veel klonen en in de Nederlandse horeca verspreiden.

De rekening voor 4 gasten kwam iets boven de eur 200 uit voor voor- en hoofdgerechten, 2 flessen wijn en koffie toe. Een uitstekende prijs/kwaliteitverhouding naar mijn mening. Houdt dit vast Café Colette, dan kom ik graag binnenkort weer!
Marijn M.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2014
Ter gelegenheid van een verjaardag en ook op basis van recensies op Iens gereserveerd bij Colette. Opvallend het vele personeel wat op het terras liep. Voor ontvangst echter zelf maar naar binnen gelopen. We mochten tafeltje kiezen op terras, dus dat gedaan. We zaten wat op de hoek van het terras en redelijk uit de looproute van het personeel. Gastheer wist het menu van de dag niet op te noemen. Opnemen duurde aan de lange kant en tussen de gangen door zelf nog gevraagd om nieuw drankje. Voorgerecht kwam vlot op tafel; Pulpo en garnalen kroketjes. Opmaak beetje aan de saaie kant maar smakelijk. Na het voorgerecht heel lang gewacht voordat het hoofdgerecht kwam. Uiteindelijk een gastheer gevraagd om nog een drankje, hij kwam daarna terug met drankjes en de mededeling dat ze waren vergeten het hoofdgerecht uit te vragen. Hoofdgerechten; Daurade en Zeebaars smaakten heerlijk. Mooie gerechten.
Het uithalen van de borden duurde echter zo lang dat we , tegen mijn principe in, met de lege borden nog op tafel zijn gaan afrekenen. Bij binnenkomt bij de kassa vroeg eigenlijk niemand hoe het was geweest, toen ik zelf begon over het lange wachten m.b.t. het hoofdgerecht kregen we bij afrekenen de opmerking "dan krijgt u nog koffie van het huis". Aangezien de lege hoofdgerecht borden nog op tafel stonden hiervoor bedankt. Had vooraf een feestje verwacht maar na afloop beetje teleurgesteld.. Grote twijfel of we hier nog eens terug komen..
wildzwijn .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2014
Heerlijk gegeten. De ambiance binnen is uitstekend en draagt absoluut bij aan de eet-ervaring. Vooraf had ik de bisque waarin ook een zeer mooie rivierkreeft werd gepresenteerd. De Rib-eye als hoofd was mals, net vet genoeg en prima op smaak. De Cheesecake wint het wat mij betreft van de Creme Brulee maar over smaak valt niet te twisten. Het was al met al genieten bij Colette.
benjamins2 .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2014
Niet voor het eerst in Colette en het eten was weer top! Jammer van de bediening dit keer. De jongen (bleek eigenaar te zijn) was wat uit de hoogte en leek er weinig zin in te hebben... Waar was die attente blonde dame gebleven van laatst? Wat een goeie is dat.Maar geen reden om weg te blijven maar wel heel spijtig.

Jeannine D.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2014
Voor het eerst in Haarlem en prettig verrast door dit restaurant. Heerlijke oesters met daarna Loup Antiboise en een Tournedos voor ons tweeën. Zeer vriendelijke en attente bediening. De zaak heeft een leuke franse uitstraling en een prima terras waar het goed toeven is. We komen hier zeker nog een keer terug!
Mhktjndn .
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2014
Wat een super leuk en gezellige bistro , café, eigenlijk gewoon een top restaurant waar je ook een heerlijke drankje kan drinken.
Op het terras zitten wij heerlijk aan een super rosétje, klein hapje en genieten.
Wij hebben al meerdere malen gegeten bij Colette en het is iedere keer weer een succes, de bediening is top vooral de blonde jonge dame die er naar ons inziens altijd is, en ook echte horeca ervaring heeft, zij kan en doet alles! Klasse voor het restaurant, de eigenaren moeten hun handjes dicht knijpen met zo'n topper!! Dus voor iedereen die dit leest, het is echt het proberen waard! Heerlijk eten, heerlijke drankjes en met mooi weer genieten op het terras.
Hansdenhartog .
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2014
Wederom heerlijk gegeten. Niet te grote kaart met veel lekkere gerechten. De pulpo vooraf is zeer smakelijk, vlees van uitstekende kwaliteit. Service prima, niet te aanwezig.
Myrthe K.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2014
Goddelijk!! Wat een fijne tent!!! Voorgerechten zoals steak tartare en gambas waren heerlijk! De poussin en loup antiboise waren perfect klaargemaakt! Fijne bediening (Hans) en met als heerlijke afsluiter de creme brulee. Wij komen graag snel terug!