Café Colette

Oude Groenmarkt 22 2011 HL Haarlem Nederland Kaart

Over het restaurant Café Colette

Aan de Oude Groenmarkt in Haarlem, knipoogt een Franse dame naar hongerige en dorstige voorbijgangers. Het is Café Colette, een brasserie die een sjieke, klassieke uitstraling en een ongedwongen sfeer perfect weet te combineren. Op de kaart mooi bereide klassiekers, sappig en mals zoals het moet. Op zaterdag en zondag val je hier tijdens Happy Oyster Hour met je neus in een verfijnde delicatesse, wat wil je nog meer? Natuurlijk, ook voor goede wijn moet je hier zijn. De professionele bediening adviseert je graag.

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant Café Colette

• : Parkeerplaats

Maandag t/m vrijdag 16:00 - 23:00
Zaterdag en zondag 13:00 - 23:00

Roland S.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2014
De steak tartare was prima al moet je de mosterd en de ketchup zelf uit een potje halen. Het pousin kippetje een beetje droog en de groenten een beetje te gaar.
Over de hygiëne valt nog wel het een en ander op te merken. Het herentoilet was ronduit vies, er was geen zeep en een urinoir spoelde niet door en liep bijna over. De helft van het personeel liep in een sloof die duidelijk viezer was dan vandaag en de andere helft droeg geen sloof. En dan was er nog een ober die aanbood verse parmezaan te raspen aan tafel naast ons en deze deed dat met het stuk kaas in de blote hand geklemd???
Prijs kwaliteit verhouding is in orde en de sfeer is ok.
Herman C.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2014
Café Colette maakt de redelijk hooggespannen verwachtingen nav eerdere beoordelingen op Iens volledig waar als wij komen eten. Ondanks de drukte agv het Haarlems Jazzfestival blijft de service en bediening strak. Het eten was voortreffelijk. We hadden de bisque d'hommard vooraf, goddelijk. De slakken, oesters en gamba's bij de tafelgenoten bevielen ook. Als hoofdgerecht beviel het geroosterde pousin (piepkuiken) erg goed. Uitstekend bedje van groenten, zelden zo goed qua smaak en gaarheid voorbij zien komen.

De jongeman die ons bediende heb ik een extra compliment gegegeven dat ik zijn bediening van een bijna on-Nederlands niveau vond. Attent, snel, niet opdringerig. Goed wijnadvies gekregen. Graag heel veel klonen en in de Nederlandse horeca verspreiden.

De rekening voor 4 gasten kwam iets boven de eur 200 uit voor voor- en hoofdgerechten, 2 flessen wijn en koffie toe. Een uitstekende prijs/kwaliteitverhouding naar mijn mening. Houdt dit vast Café Colette, dan kom ik graag binnenkort weer!
Marijn M.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2014
Ter gelegenheid van een verjaardag en ook op basis van recensies op Iens gereserveerd bij Colette. Opvallend het vele personeel wat op het terras liep. Voor ontvangst echter zelf maar naar binnen gelopen. We mochten tafeltje kiezen op terras, dus dat gedaan. We zaten wat op de hoek van het terras en redelijk uit de looproute van het personeel. Gastheer wist het menu van de dag niet op te noemen. Opnemen duurde aan de lange kant en tussen de gangen door zelf nog gevraagd om nieuw drankje. Voorgerecht kwam vlot op tafel; Pulpo en garnalen kroketjes. Opmaak beetje aan de saaie kant maar smakelijk. Na het voorgerecht heel lang gewacht voordat het hoofdgerecht kwam. Uiteindelijk een gastheer gevraagd om nog een drankje, hij kwam daarna terug met drankjes en de mededeling dat ze waren vergeten het hoofdgerecht uit te vragen. Hoofdgerechten; Daurade en Zeebaars smaakten heerlijk. Mooie gerechten.
Het uithalen van de borden duurde echter zo lang dat we , tegen mijn principe in, met de lege borden nog op tafel zijn gaan afrekenen. Bij binnenkomt bij de kassa vroeg eigenlijk niemand hoe het was geweest, toen ik zelf begon over het lange wachten m.b.t. het hoofdgerecht kregen we bij afrekenen de opmerking "dan krijgt u nog koffie van het huis". Aangezien de lege hoofdgerecht borden nog op tafel stonden hiervoor bedankt. Had vooraf een feestje verwacht maar na afloop beetje teleurgesteld.. Grote twijfel of we hier nog eens terug komen..
wildzwijn .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2014
Heerlijk gegeten. De ambiance binnen is uitstekend en draagt absoluut bij aan de eet-ervaring. Vooraf had ik de bisque waarin ook een zeer mooie rivierkreeft werd gepresenteerd. De Rib-eye als hoofd was mals, net vet genoeg en prima op smaak. De Cheesecake wint het wat mij betreft van de Creme Brulee maar over smaak valt niet te twisten. Het was al met al genieten bij Colette.
benjamins2 .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2014
Niet voor het eerst in Colette en het eten was weer top! Jammer van de bediening dit keer. De jongen (bleek eigenaar te zijn) was wat uit de hoogte en leek er weinig zin in te hebben... Waar was die attente blonde dame gebleven van laatst? Wat een goeie is dat.Maar geen reden om weg te blijven maar wel heel spijtig.

Jeannine D.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2014
Voor het eerst in Haarlem en prettig verrast door dit restaurant. Heerlijke oesters met daarna Loup Antiboise en een Tournedos voor ons tweeën. Zeer vriendelijke en attente bediening. De zaak heeft een leuke franse uitstraling en een prima terras waar het goed toeven is. We komen hier zeker nog een keer terug!
Mhktjndn .
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2014
Wat een super leuk en gezellige bistro , café, eigenlijk gewoon een top restaurant waar je ook een heerlijke drankje kan drinken.
Op het terras zitten wij heerlijk aan een super rosétje, klein hapje en genieten.
Wij hebben al meerdere malen gegeten bij Colette en het is iedere keer weer een succes, de bediening is top vooral de blonde jonge dame die er naar ons inziens altijd is, en ook echte horeca ervaring heeft, zij kan en doet alles! Klasse voor het restaurant, de eigenaren moeten hun handjes dicht knijpen met zo'n topper!! Dus voor iedereen die dit leest, het is echt het proberen waard! Heerlijk eten, heerlijke drankjes en met mooi weer genieten op het terras.
Hansdenhartog .
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2014
Wederom heerlijk gegeten. Niet te grote kaart met veel lekkere gerechten. De pulpo vooraf is zeer smakelijk, vlees van uitstekende kwaliteit. Service prima, niet te aanwezig.
Myrthe K.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2014
Goddelijk!! Wat een fijne tent!!! Voorgerechten zoals steak tartare en gambas waren heerlijk! De poussin en loup antiboise waren perfect klaargemaakt! Fijne bediening (Hans) en met als heerlijke afsluiter de creme brulee. Wij komen graag snel terug!
Celeste L.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2014
Wat een heerlijke plek! Om letterlijk je vingers bij af te likken. Vooraf een werkelijk voortreffelijke steak tartare, gamba's om bij weg te dromen, heerlijke wijn, avondzon in de snoet, uiterst prettige bediening genaamd Hans, de damiaatjes op de voorgrond. Ik zeg vakantie in eigen stad! Ben hier voor het eerst maar zeker niet voor de laatste keer!
Sofieab .
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2014
Bij Cafe Colette is het altijd genieten. Zowel de gebakken zeebaars met tomaten-vinaigrette en venkel als het piepkuikentje zijn klassiekers die horen op de klassieke kaart van een franse bistro; en zo zijn ze ook bereid! Zonder teveel opsmuk maar wel zeker met een heerlijke smaak zorgen deze gerechten ervoor dat Cafe Colette één van de toppers van Haarlem is. Ook door het interieur waan je je voor een moment in Parijs en is het alleen nog puur genieten met of de perfecte cheese-cake of crème brulee toe. Bediening niet even altijd even attent, vooral niet op het terras.
Maeve V.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2014
De makreel vooraf was superbe, het piepkuikentje helaas veel te donker gegrild en daardoor droog en te zout, evenals de onderliggende groente. De tartaar was prima en de frietjes zalig. Ook het Béarnaise-achtige sausje bij de kip was heerlijk.
De karaf Pinot Noir, die koel op tafel kwam (volgens de nieuwste mode) was bevredigend qua kwaliteit/prijsverhouding. Bediening heel vriendelijk maar kan wat alerter.
Al met al wel een aanrader, ook door de Franse sfeer. Weinig last van lawaaiige akoestiek gehad want we zaten vlakbij het terras.
Liz D.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2014
Afgelopen vrijdag gegeten bij cafe Colette en hoewel we warm ontvangen werden was de ervaring als geheel toch een teleurstelling. Zoals al eerder gezegd is het erg druk en erg luidruchtig in het restaurant. Daarnaast kwam het personeel onervaren en gehaast over; zo werd er bij het weghalen van de lege fles wijn niet gevraagd of we een nieuwe wilden en moesten we, nadat we dit na geruime tijd zelf hadden aangegeven, lang wachten voordat er een nieuwe fles werd gebracht. Daarnaast bestelden we alle vijf het 3-gangen menu, bestaande uit een aspergesoep met een coquille, lam met asperges en hangop met aardbeien na. De aspergesoep was waterig, de coquille taai, het lam was absoluut niet mals en de verdeling van de aardbeien voor de hangop was lachwekkend (sommigen kregen er 3, anderen hadden een bord vol..). Inclusief wijn en koffie waren we 45 euro pp kwijt, naar mijn mening teveel voor de matige kwaliteit van het eten en de service.
Kasper V.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2014
Met 3 vrienden gegeten, leuk 'brasserie style' restaurant. Aardige vlotte bediening zeker niet te stijf met verstand van zaken en als dat niet het geval was werd er een deskundige bijgehaald. Leuke brasseriegerechten, goed op smaak, niet spectaculair of op van het hoogste niveau maar dat hoeft daar ook niet. Lekkere rilette, goede steak tartaar, heerlijke melanzane en goede zeebaars met krokant huidje. Schappelijke prijzen, alleen het zitcomfort is echt onder de maat. Tafels erg dicht tegen de buurman, bijna geen loopruimte.
Maar ja, was echt een goede avond.
Yvonne P.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2014
Blijkbaar op dit moment de plaats om gezien te worden want heel hip Haarlem zat hier bij elkaar. Leuke inrichting en sfeer en wat een verademing, vriendelijke, attente en betrokken bediening tot de laatste seconde. Dat het wat lawaaiig is vond ik passend bij de sfeer en in het geheel niet storend, voor een intiem diner is deze locatie wel minder geschikt. De garnalen kroketten vooraf waren heerlijk (alhoewel niet zelf gemaakt) maar de eendenborst was wat droog, de linzen enigszins hard en de pepermolen was erg enthousiast gebruikt bij mijn rib eye. Lekkere patat (supplement) en wijn.
Jeroen E.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2014
Het bestaat nog; een echte reïncarnatie van de klassieke franse bistro. Het begon als met de kaart vol met klassieke gerechten. Als voorgerecht gekozen voor de rilette van eend en mijn tafelgenoot de de klassieke steak tartare. In beide gevallen uitstekend en smaakvol bereid. Als hoofdgerecht een ribeye zoals deze hoort te zijn. Heerlijke grillsmaak en uitstekend gebakken. Als dessert hebben wij ons laten verleiden tot een kaasplank. Prima. Naast eerlijk en kwalitatief eten waren wij vooral onder de indruk van de uitstekende bediening: attent, gastvrij en onderhoudend. Is er dan geen verbeterpunt? Tuurlijk wel! Voor 2 mannen van 1.90 plus was een klein tafeltje in de hoek wel erg krap. Toch nog iets te wensen.
Dik B.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2014
Kom hier inmiddels met regelmaat. Heerlijke ambiance, altijd gezellig druk in hart van Haarlem.
Wel zou ik als regelmatige bezoeker wat meer wisseling van de menukaart willen zien.
ElisaK .
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2014
Ik kan niet anders zeggen: echt heerlijk gegeten bij Cafe Colette. Als voorgerecht geweldig lekkere zalm en garnalenkroketjes, als hoofdgerecht buikspek en gegrild piepkuiken. Alles goed op smaak, hoewel de groente bij de piepkuiken wel erg peperig was. Service snel en vriendelijk. Toch gaan we hier nooit meer naartoe; de akoestiek in het restaurant is echt vreselijk. Het is zo luidruchtig en gehorig, dat we elkaar niet eens aan onze tafel konden verstaan tenzij we aan het schreeuwen waren. Na twintig keer 'wat zeg je?!', ben je er wel klaar mee en wil je zo snel mogelijk naar buiten. Echt ontzettend jammer, want het is een mooie restaurant met goed eten.
Silvia .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2014
Om eens echt dat authentieke brasserie gevoel te krijgen ben je hier op het goede adres.
Een strakke inrichting met witte tegeltjes aan de want en dito witte overhemden bij de bediening. De langzaam gegaarde buikspek was goed, maar de linzen die het geheel begeleidden waren goddelijk te noemen. Oesters vooraf waren prima. Al met al een leuke zaak, die dan niet de goedkoopste is, maar wel degelijke kwaliteit biedt.
Karin S.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2014
Gelukkig hadden we gereserveerd bij café Colette in Haarlem want het was er druk en vol. Het eten was heerlijk ( garnalenkroketjes vooraf en kabeljauw als hoofdgerecht). Smakelijk en prima portiegrootte. Ruimte voor een toetje hadden we niet maar koffie met bonbon waren een smakelijk afsluiting.

Nadeel bij colette is de akoestiek. Het is er vol,druk en lawaaiig, maar met ons tafeltje bij het raam zaten we wat aan de buitenkant van het geluid.

Bediening was niet heel snel, wel vriendelijk en wist goed wat er op de menu- en wijnkaart beschikbaar was. Goed wijnadvies. Totale rekening van 200 euro voor 4 personen vonden we net aan de hoge kant (4 x voorgerecht, 4 hoofdgerecht, 2 flessen wijn, koffie met bonbon toe)

We komen zeker terug als we zin hebben in een avond met smakelijk eten en Franse Bistro sfeer.