Café Colette

Oude Groenmarkt 22 2011 HL Haarlem Nederland Kaart

Over het restaurant Café Colette

Aan de Oude Groenmarkt in Haarlem, knipoogt een Franse dame naar hongerige en dorstige voorbijgangers. Het is Café Colette, een brasserie die een sjieke, klassieke uitstraling en een ongedwongen sfeer perfect weet te combineren. Op de kaart mooi bereide klassiekers, sappig en mals zoals het moet. Op zaterdag en zondag val je hier tijdens Happy Oyster Hour met je neus in een verfijnde delicatesse, wat wil je nog meer? Natuurlijk, ook voor goede wijn moet je hier zijn. De professionele bediening adviseert je graag.

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant Café Colette

• : Parkeerplaats

Maandag t/m vrijdag 16:00 - 23:00
Zaterdag en zondag 13:00 - 23:00

linden93 .
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2015
Wij komen hier altijd graag vanwege het eten maar vooral vanwege de bediening. We worden altijd aardig ontvangen en de gezelligheid geeft de tent zijn charme. Zeker een aanrader!
Henriette W.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2015
Vorige week zaterdag bij café Colette gegeten. Vanaf minuut 1 ervaar je hier een Franse sfeer alsof je midden in Parijs bent. Het decor is warm en fijn. Heerlijke oesters gegeten, vers, mooi geserveerd. Heerlijke witte Sancerre erbij gedronken. De service was top, snel, professioneel. Voordat ik het vroeg stond er een nieuwe karaf water en een schaaltje brood op tafel. Kortom: een super avond en kom zeker nog een keertje terug.
Corry G.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2015
Hallo Hans,
We gingen voor de asperges, maar die waren er niet, dus zijn we aan de bar gaan zitten, met de bedoeling ergens een restaurant te zoeken, waar we wel asperges konden eten, maar de barman was zo aardig, dat we toch maar besloten om aan de bar maar wat te eten, we hebben er gezellig wat wijntjes op, met de gezelligheid van Hans! De andere dag werden we nog gebeld of we goed thuis waren gekomen! Dankje wel voor de gezellige avond, wanneer we weer in Haarlem zijn komen we weer bij je eten , wel of geen asperges . Vriendelijke groetjes van Rina , Lilli en Corry
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2015
Slechte ontvangst met een paar ongepaste opmerkingen. We werden niet echt welkom ontvangen ondanks reservering. Kaart mag ook wel eens veranderd worden.
Hente V.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2015
Vorige week heb ik hier met mijn vader gegeten wat meer dan een succes was! Bij binnenkomst werden we direct geholpen en naar onze tafel begeleid. Werden direct geholpen en de heerlijke wijn die we hadden besteld stond niet veel later voor ons klaar. De prijs/kwaliteit verhouding van de kaart is goed. Bij het hoofdgerecht kregen we friet met voldoende mayonaise en sla. Tussentijds kwam de gastheer vragen of hij nog iets voor ons kon betekenen. De kazen toe waren heerlijk! Al met al een zeer geslaagde avond met goede service, kaart en ambiance!
lovefood1980 .
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2015
Altijd lekker en gezellig bij Café Colette! Heerlijk aan de bar genieten van oesters, steak, heerlijke wijn en natuurlijk Hans die je de hele avond vermaakt:)
Top Tent!
Hannekevw .
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2015
Café Colette ligt aan de charmante Grote Markt, in hartje Haarlem. Het interieur en de sfeer deden me bij binnenkomst meteen aan een Parijse brasserie denken. Bij binnenkomst werden we vriendelijk welkom geheten door de gastheer en begeleid naar een van de hoge tafels achter de bar. Colette heeft een uitgebreide menukaart met betaalbare prijzen. Vanwege mijn dieet mag ik bepaalde dingen niet. Ik vind het altijd vervelend om daar over te beginnen, maar de gastheer pakte dit zonder probleem op en liet de kok de gerechten die ik had uitgekozen zo klaarmaken dat ze voldeden aan mijn wensen. Fijn als het ook zo kan, dat maak ik nl niet vaak mee. Ik vertelde dat ik ook geen alcohol en frisdrank mag, toen kwam de gastheer zelf met wat verse munt voor in mijn spa. Echt super attent en een aangename afwisseling na alleen maar water.
Het eten was heerlijk. Ik had de oesters, de salade met vijgen en de kip. Maar bovenal vind ik de sfeer echt super. Ik kan Colette dus zeker aanraden. Ik was met vriendinnen, maar met je familie of collega's is het denk ik ook een goede keuze.

Jan-Willem V.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2015
We zijn laatst spontaan met z'n 3'en binnen gelopen. Een mooi Frans-oogende brasserie. Heerlijke oesters gegeten, en een kippetje. We waren helemaal ondersteboven van de creme brulee: de lekkerste die ik ooit geproefd heb. Ook de cheesecake was voortreffelijk. We gaan hier zeker terugkomen!
Paul K.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2015
Leuk, maar niet top. Eerst aan de bar wat geborreld en nog nooit een barman zoveel uit zijn handen zien en horen vallen. Daarnaast niet echt attent qua oogcontact wanneer we wat probeerde te bestellen. Aan tafel een simpele maar leuke kaart.

Gedurende de avond de bisque gegeten, die prima was, en daarna de Tournedo met Eendenlever. Top maar qua garni was het wat magertjes. Tijdens het diner door wel 3 verschillende mensen bediend die geen van allen het idee gaven om onze avond leuk te maken. Plichtmatig of iets te amicaal, niet attent qua bestelling, niet de tafel leeghalen wanneer er lege glas/galzen/bordjes van het brood/fles of iets dergelijks aanwezig was.

Qua eten ga ik het nog wel eens proberen en hoop dan ook Service te ervaren en te krijgen.
Nico K.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2015
Hier nu een aantal keren gegeten.
Topper is het oester happy hour op zaterdag en zondag.
Verder veel lekkere klassieke Franse gerechten, lekkere wijnen en prettige bediening.
Maria K.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2015
Heerlijke tent om lekker lang te tafelen. Lekkere gerechten! Goede service! En gezelligheid aan de bar. Ook erg leuk voor een borrel
Hipenhot .
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2015
We kwamen hier na een tip terecht. Vanwege mijn zwangerschap gingen we vroeg eten. We hadden de hele dag gewinkeld (komen niet uit Haarlem) dus ik was moe en wilde zitten. Het was nog niet druk, maar we werden hartelijk ontvangen. Mijn man wilde zijn telefoon opladen en dat was geen probleem, we kregen een tafeltje bij een stopcontact. Netjes. Daarna bestelden we ons eten: ik een bisque van kreeft en mijn man boeuf bourgignon. We kregen ook wat brood vooraf. Wel vond ik dat de ober wat te amicaal was. Net een tikje "te" grappig, zat voor mij op het randje van storend. Het eten was superlekker, zowel van mijn man als van mij. Het dessert van mij, tante tatin van peer was wat aan de droge kant. De crème brulee van mijn man was heel lekker. Al met al een prima ervaring en ik zou er best nog eens terug willen komen als ik niet meer zwanger ben, zodat ik ook van de wat minder geschikte gerechten op de kaart kan genieten en uiteraard de wijn!
Eveline F.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2015
Met een paar collega's voor het eerst bij Cafe Colette gegeten. Hele gezellige sfeer, heerlijk eten en een geweldige barman! Ik ga er zeker snel weer een keer eten.
Jan-Willem S.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2015
Na twee keer het piepkuiken mis te zijn gelopen was dit gerecht nu weer op voorraad, heerlijk! Colette is überhaupt een fijne tent om na werk een goede borrel te drinken en aansluitend een hapje te doen. De ambiance en vriendelijke sommelier welke graag aan tafel zijn advies komt geven, maakt dat ik hier graag kom. Wel even reserveren want ze zitten vaak vol.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2015
Een goede originele keuken voor een schappelijke prijs. Vlotte bediening en een gezellige sfeer. Ze hebben een kleine kaart maar alles is wel heel smakelijk.
Edleeuwen .
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2014
Goed restaurant met lekker Frans eten. Eerlijk en duidelijk. Steak tartar heel goed! Hoofdgerecht kip was misschien iets te veel gekruid, maar wel mals en lekker. We zijn goed geholpen door een aardige meneer. Het interieur is typisch een Frans zaakje en met de drukte was het heel gezellig. Leuk zaakje in Haarlem!
Martyn L.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2014
Mijn favoriete tent in Haarlem. Leuke service, goed eten en heerlijke wijnen, prima prijzen en altijd een goede sfeer. Ik heb hier nu een stuk of 15 keer gegeten en altijd was het goed. Ook op een maandag of dinsdag kom ik hier graag!
Tom V.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2014
De uitstraling van de zaak is netjes en sfeervol. Je waant je net in klein Parijs.
Het koppel die na ons binnenkwam werd aangeboden om de jassen aan te nemen en kregen brood vooraf. Dit werd niet aan ons gevraagd en ook kregen we geen brood vooraf.

Mijn man koos voor het drie-gangen menu en ik voor alleen het hoofdgerecht, gegrild piepkuiken.
Na het voorgerecht kregen mijn man en ik een rauwe oester als amuse terwijl ze wisten dat ik zwanger was. Beetje slordig.
Vervolgens was mijn piepkuiken nog rood van binnen (niet handig en zeker niet bij een zwangere vrouw). Ze zijn er terug mee naar de keuken gegaan maar werd al vrij snel weer bij mij aan tafel teruggekomen met het antwoord dat dit zo hoorde. Ik heb er maar een beetje omheen gegeten.

Bij mijn vraag wat voor saus (wit sausjes met groene stukjes erin) er bij geserveerd werd, werd er aangegeven dat het mayonaise was maar wat voor mayonaise was hem ontschoten maar dat het in ieder geval gepasteuriseerd was. ' Het is mayonaise- nog-wat' was het uiteindelijke antwoord. Ober is er niet meer op teruggekomen.

De bediening is jong en onervaren maar wel vriendelijk. Voor ons was dit een grote teleurstelling na de goede recensies. Voor ons eens maar niet weer.
Frank38030 .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2014
Uitstekende Franse brasserie. We gaan hier regelmatig eten en de kwaliteit is altijd goed. Goede ontvangst, fijne wijn en prima eten.
Frederike D.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2014
Weer een heel geslaagd avondje in Café Colette afgelopen vrijdag. Ondanks dat het restaurant helemaal vol was, kregen we gelukkig nog een plekje aan de bar om te eten. De ravioli met truffel was heerlijk en wijnkaart is ook altijd goed. Vriendelijke bediening. Snel weer!