Café Colette

Oude Groenmarkt 22 2011 HL Haarlem Nederland Kaart

Over het restaurant Café Colette

Aan de Oude Groenmarkt in Haarlem, knipoogt een Franse dame naar hongerige en dorstige voorbijgangers. Het is Café Colette, een brasserie die een sjieke, klassieke uitstraling en een ongedwongen sfeer perfect weet te combineren. Op de kaart mooi bereide klassiekers, sappig en mals zoals het moet. Op zaterdag en zondag val je hier tijdens Happy Oyster Hour met je neus in een verfijnde delicatesse, wat wil je nog meer? Natuurlijk, ook voor goede wijn moet je hier zijn. De professionele bediening adviseert je graag.

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant Café Colette

• : Parkeerplaats

Maandag t/m vrijdag 16:00 - 23:00
Zaterdag en zondag 13:00 - 23:00

Dennie S.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2016
Al weer een goeie 3 weken geleden dat wij hier op een maandagavond aanschoven. De zaak was gezellig druk, we werden vriendelijk ontvangen en konden direct aan een hoge tafel tegen het einde van de bar aanschuiven. Vanaf hier hadden we een leuk uitzicht op de keuken, in de verte zagen we de kippetjes al draaien aan het spit. De zaak is mooi ingericht en het is alsof je zo het Franse in loopt. De bediening correct, oplettend en erg vriendelijk. Vooraf kozen we voor de steak tartare, lekker zoals hij hoort met een mooi eitje erbij, de bouillabaisse, deze was rijkelijk gevuld met vongole, mosselen, dorade en (Hollandse) garnalen met daarnaast nog wat losse oesters. Als hoofdgerecht de lekkere lamskoteletten, mals en goed op smaak, en (natuurlijk) de Spring Chicken, een lekker krokant en perfect formaat boeren kippentje. Dit alles onder het genot van een heerlijke Verdejo, vriendelijke mensen en gezellige ambiance. We hebben de avond goed afgesloten met créme brullee, cheesecake, koffie, limoncello en de gezellige tafel naast ons. Bedankt voor een geweldige ervaring in Haarlem!
Rardy .
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2016
Ons eerste avondje in Haarlem naast ons hotel gegeten. We waren laat maar werden gastvrij ontvangen. Het is een moderne zaak tegenover de kerk. Kaart is gevarieerd, voor ieder wat wils. Mijn vriend had de steak tartaar en ik de qocuilles. Allebei erg lekker, mooi opgemaakt en goede porties. Daarna kregen we poussin en een tournedos met bearnaisesaus. Ook prima! We hadden er een heerlijke wijn bij. Een afrikaan..weet even niet meer welke precies maar hij was super. De gastvrouw ook erg proffesioneel en aardig. Een leuke eerste avond gehad in Haarlem. Bedankt!
Peter B.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Op een zaterdagavond met z´n 3´en bij Cafe Colette gegeten. Qua decor eigenlijk zoals een brasserie moet zijn, tikje klassiek, weinig opsmuk, net gedekte tafels met witte tafelkleedjes, en een goed gevuld restaurant dat zorgt voor sfeer. De kaart past ook prima in het plaatje en het niveau van de gerechten - en de wijnen - gelukkig ook. De bediening was prima - en voorzag ons ook van goed advies over de wijn. Vooraf gerookte zalm die prima was en hoofd een prima tournedos met bearnaisesaus. Toe koffie met overheerlijke bonbons. Al met al een brasserie zoals ´t hoort, fijn om die te hebben dicht bij huis.
Madeleine62 M.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Wij waren er op zaterdagavond en het was gezellig druk. Het personeel was vriendelijk en snel, allemaal jonge enthousiaste mensen. De entourage was verzorgd en gezellig. Wij namen het maandmenu en hadden geen spijt. Zeer smakelijke ravioli van panacotta met spinazie waarbij een jus van salie en roomboter, kalfssucade met heerlijke aardappelpuree met knolserderij en een paar verse bospeentjes. Als dessert een stukje warme brownie met slagroom en caramelsaus. Wij smulden! De keuze uit wijnen per glas was bijzonder uitgebreid en van prima kwaliteit. Het gratis karafje water vonden wij prima. Een heel fijn restaurant.
Marinus V.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2016
Zaterdag met z'n tweeën gegeten. Vooraf gereserveerd. Bij aankomst gezellige drukte alleen lang moeten wachten voor een tafel, 40 minuten. Lekkere wijntjes op En een van de zaak gekregen. Voorgerecht was lekker. Voordat we hoofdgerecht kregen duurde het weer lang omdat bleek dat bestelde kuiken op was. Kalfssukade voor in de plaats genomen maar viel tegen, weinig smaak. Al met al een tegenvaller.
Lekkereten1960 .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Een van de leukste zaakjes van Haarlem om gezellig een drankje/hapje te doen aan de bar. Chic maar toch een ongedwongen sfeer. Mooie en sfeervolle inrichting en gezellig personeel. Helemaal top!
David R.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
Inmiddels 3 keer gegeten bij Colette. Heerlijke laidback sfeer, professionele en vriendelijke bediening en een mooi stijlvol interieur. De verschillende gerechten vonden we heerlijk. Mooi bereide klassiekers op vleesgebied, lekkere oesters vooraf en genoten van de verse bonbons bij de koffie. Zeker een aanrader voor verschillende gelegenheden.
fever .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Helemaal leuk: lekkere steak tartare en heerlijk piepkuikentje. Heel mals en zeer smaakvol. Je zit intiem en relaxte sfeer. Prijs kwaliteit ook in orde: top avondje gehad!
daanproeft V.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2016
Lekker gegeten, doordeweekse dag. Prima kaart. Je verwacht meer café achtig restaurant. ..maar oogt meer restaurant als café. Wel wat luidruchtig als er wat meer bezetting is.
Eileentamara .
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
Parijs in Haarlem. Gemoedelijk restaurant met voortreffelijke kaart. Mooi sober ingericht, moderne bistro stijl. Kuiken echt zalig maar ook de steak tartare is wow!
Iris D.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
Voor de 2e keer bij Café Colette gegeten.
Vriendelijke ontvangst.
Als voorgerecht allebei de Burrata met aubergine, waar was de aubergine?
Dat bleken een paar heel kleine stukjes op de burrata te zijn, teleurstelling. Op de kaart kan beter staan Burrata met tomaten. Nieyt voor herhaling vatbaar.
Ravioli en zeebaars waren goed.
Ik geef een 5 voor het eten door de burrata.
Mirjam S.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2015
Leuke ruimte maar helaas wel verschrikkelijk veel lawaai. De kip met groente was heerlijk en de cheesecake was ronduit geweldig. Toch vind ik het wat aan de prijs voor de hoeveelheid die je krijgt.
Veel verschillende personen aan de tafel waarvan de een wat vriendelijker (rustiger) was dan de ander.
Dirk V.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2015
Voortaan hoef je niet meer 6 uur te rijden om in dat ene heerlijke Parijse bistrootje te genieten van goed eten en dito atmosfeer. Bij Colette, gewoon aan de Oude Groenmarkt in Haarlem, waan je je direct in Parijse bistro-sferen. Een levendige omgeving waar gasten naar hartenlust genieten van gepassioneerd vakmanschap. Hier komen we graag, en ook vaak.

De kaart is niet te groot maar er is genoeg keuze en allemaal vriendelijk geprijsd, zeker gezien de hoge kwaliteit van het eten. Zeker de voorgerechten zijn stuk voor stuk zalig en we bestellen dan ook geregeld 3 of 4 voorgerechten in plaats van het traditionele 3-gangen menu.
Maar het piepkuiken moet je dan wel links laten liggen en dat is toch zonde.

Minpuntje bij Colette is dat ze erg populair zijn en daarmee ook te druk en rommelig. Reserveren is dan ook een must. Schrik bij binnenkomst niet van de vele mensen aan de bar die niet gereserveerd hebben en daar wachten op een tafel. Er even langslopen en een serveerster aanschieten is het devies!

DreekeHaarlem .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2015
Meerdere malen gegeten inmiddels , leuke inrichting/ prima service en prijs-kwaliteit is in orde. Voorgaande keer (19 juni) was de service matig, te lang wachten en geen oogcontact, dit keer (3 september) is de service weer uitstekend. Restaurant is een bistrot en het zal zeker niet misstaan in een Franse stad. Meerdere gerechten reeds genomen. Aanraders zijn de Escargots, de Bavette en de Cheesecake (topper). Piepkuiken was dit keer ook goed gegaard (niet te droog). Kortom: Fijn restaurant.
Femke S.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2015
Heerlijk gegeten op een gezellig drukke vrijdagavond. Voortreffelijke wijnen en goede bediening. Café sfeertje maar met geweldig eten!
Karelkort .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2015
leuke zaak! Steak tartar was precies hoe ik hem wil hebben. Het was erg druk maar tevens erg gezellig. Ik vond de kip iets te veel gekruid. Maar dat kan voor iedereen verschillen. Wel goed mals. Leuke wijnen! Voor een leuk avond je bistro zit je hier in Haarlem perfect.
Steven V.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2015
Heel mooie tent, op de mooiste plek in Haarlem, naast de SintBavo, op het plein. Heerlijk terras, lekker interieur, modern, Frans, maar niet overtrendy (lekker mooie witte borden, lekker witte metrotegels aan de muur) leuke bar met open ruimte naar terras, met ook eettafels en aangrenzend een restaurantruimte.
Wij aten aan een tafeltje in de open ruimte tussen bar en terras: top! Meer dan gezellige sfeer, lekker druk!
Goeie, prettige, begrijpende bediening (ik was met twee amerikaanse vrienden).
Heerlijk gegeten: probeer de ravioli's! Oesters uit Bretagne. Beste cheesecake ever (zeiden de amerikanen ook die volgens mij elke dag cheesecake eten...).
Ga!
florine K.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2015
Lekker gegeten, goede service en mooie zaak. De tafeltjes zijn piepklein en je zit vlak bij elkaar, maar dat is ook de charme van deze zaak.
Recepten werden op verzoek aangepast, dat is altijd fijn.
En hulde: gewoon ongevraagd een kan water, gratis.
thomasvanderhuis .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2015
Samen met mijn vriendin gegeten bij café Colette. Mijn vriendin had de Bavette die erg lekker was goede kwaliteit beetje flauw maar er staat zout of peper op tafel, vriendelijke bediening wel te snel aan tafel om de glazen te vullen. (tot 2 keer aan toe was mijn glas nog niet leeg!) Mijn voorgerecht Bisque was heerlijk maar de Hamburger als hoofdgerecht zeer slecht...we komen er zeker nog een keertje terug maar niet voor de hamburger!
fionahaarlem .
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2015
Voor de derde keer gegeten bij Colette. Zoals altijd zeer vriendelijke bediening die net even dat beetje extra voor je willen doen. Zelfs op een maandagavond zit het hartstikke vol, goed teken!