Café Colette

Oude Groenmarkt 22 2011 HL Haarlem Nederland Kaart

Over het restaurant Café Colette

Aan de Oude Groenmarkt in Haarlem, knipoogt een Franse dame naar hongerige en dorstige voorbijgangers. Het is Café Colette, een brasserie die een sjieke, klassieke uitstraling en een ongedwongen sfeer perfect weet te combineren. Op de kaart mooi bereide klassiekers, sappig en mals zoals het moet. Op zaterdag en zondag val je hier tijdens Happy Oyster Hour met je neus in een verfijnde delicatesse, wat wil je nog meer? Natuurlijk, ook voor goede wijn moet je hier zijn. De professionele bediening adviseert je graag.

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant Café Colette

• : Parkeerplaats

Maandag t/m vrijdag 16:00 - 23:00
Zaterdag en zondag 13:00 - 23:00

Lekkereten1960 .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Een van de leukste zaakjes van Haarlem om gezellig een drankje/hapje te doen aan de bar. Chic maar toch een ongedwongen sfeer. Mooie en sfeervolle inrichting en gezellig personeel. Helemaal top!
David R.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
Inmiddels 3 keer gegeten bij Colette. Heerlijke laidback sfeer, professionele en vriendelijke bediening en een mooi stijlvol interieur. De verschillende gerechten vonden we heerlijk. Mooi bereide klassiekers op vleesgebied, lekkere oesters vooraf en genoten van de verse bonbons bij de koffie. Zeker een aanrader voor verschillende gelegenheden.
fever .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Helemaal leuk: lekkere steak tartare en heerlijk piepkuikentje. Heel mals en zeer smaakvol. Je zit intiem en relaxte sfeer. Prijs kwaliteit ook in orde: top avondje gehad!
daanproeft V.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2016
Lekker gegeten, doordeweekse dag. Prima kaart. Je verwacht meer café achtig restaurant. ..maar oogt meer restaurant als café. Wel wat luidruchtig als er wat meer bezetting is.
Eileentamara .
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
Parijs in Haarlem. Gemoedelijk restaurant met voortreffelijke kaart. Mooi sober ingericht, moderne bistro stijl. Kuiken echt zalig maar ook de steak tartare is wow!
Iris D.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
Voor de 2e keer bij Café Colette gegeten.
Vriendelijke ontvangst.
Als voorgerecht allebei de Burrata met aubergine, waar was de aubergine?
Dat bleken een paar heel kleine stukjes op de burrata te zijn, teleurstelling. Op de kaart kan beter staan Burrata met tomaten. Nieyt voor herhaling vatbaar.
Ravioli en zeebaars waren goed.
Ik geef een 5 voor het eten door de burrata.
Mirjam S.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2015
Leuke ruimte maar helaas wel verschrikkelijk veel lawaai. De kip met groente was heerlijk en de cheesecake was ronduit geweldig. Toch vind ik het wat aan de prijs voor de hoeveelheid die je krijgt.
Veel verschillende personen aan de tafel waarvan de een wat vriendelijker (rustiger) was dan de ander.
Dirk V.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2015
Voortaan hoef je niet meer 6 uur te rijden om in dat ene heerlijke Parijse bistrootje te genieten van goed eten en dito atmosfeer. Bij Colette, gewoon aan de Oude Groenmarkt in Haarlem, waan je je direct in Parijse bistro-sferen. Een levendige omgeving waar gasten naar hartenlust genieten van gepassioneerd vakmanschap. Hier komen we graag, en ook vaak.

De kaart is niet te groot maar er is genoeg keuze en allemaal vriendelijk geprijsd, zeker gezien de hoge kwaliteit van het eten. Zeker de voorgerechten zijn stuk voor stuk zalig en we bestellen dan ook geregeld 3 of 4 voorgerechten in plaats van het traditionele 3-gangen menu.
Maar het piepkuiken moet je dan wel links laten liggen en dat is toch zonde.

Minpuntje bij Colette is dat ze erg populair zijn en daarmee ook te druk en rommelig. Reserveren is dan ook een must. Schrik bij binnenkomst niet van de vele mensen aan de bar die niet gereserveerd hebben en daar wachten op een tafel. Er even langslopen en een serveerster aanschieten is het devies!

DreekeHaarlem .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2015
Meerdere malen gegeten inmiddels , leuke inrichting/ prima service en prijs-kwaliteit is in orde. Voorgaande keer (19 juni) was de service matig, te lang wachten en geen oogcontact, dit keer (3 september) is de service weer uitstekend. Restaurant is een bistrot en het zal zeker niet misstaan in een Franse stad. Meerdere gerechten reeds genomen. Aanraders zijn de Escargots, de Bavette en de Cheesecake (topper). Piepkuiken was dit keer ook goed gegaard (niet te droog). Kortom: Fijn restaurant.
Femke S.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2015
Heerlijk gegeten op een gezellig drukke vrijdagavond. Voortreffelijke wijnen en goede bediening. Café sfeertje maar met geweldig eten!
Karelkort .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2015
leuke zaak! Steak tartar was precies hoe ik hem wil hebben. Het was erg druk maar tevens erg gezellig. Ik vond de kip iets te veel gekruid. Maar dat kan voor iedereen verschillen. Wel goed mals. Leuke wijnen! Voor een leuk avond je bistro zit je hier in Haarlem perfect.
Steven V.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2015
Heel mooie tent, op de mooiste plek in Haarlem, naast de SintBavo, op het plein. Heerlijk terras, lekker interieur, modern, Frans, maar niet overtrendy (lekker mooie witte borden, lekker witte metrotegels aan de muur) leuke bar met open ruimte naar terras, met ook eettafels en aangrenzend een restaurantruimte.
Wij aten aan een tafeltje in de open ruimte tussen bar en terras: top! Meer dan gezellige sfeer, lekker druk!
Goeie, prettige, begrijpende bediening (ik was met twee amerikaanse vrienden).
Heerlijk gegeten: probeer de ravioli's! Oesters uit Bretagne. Beste cheesecake ever (zeiden de amerikanen ook die volgens mij elke dag cheesecake eten...).
Ga!
florine K.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2015
Lekker gegeten, goede service en mooie zaak. De tafeltjes zijn piepklein en je zit vlak bij elkaar, maar dat is ook de charme van deze zaak.
Recepten werden op verzoek aangepast, dat is altijd fijn.
En hulde: gewoon ongevraagd een kan water, gratis.
thomasvanderhuis .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2015
Samen met mijn vriendin gegeten bij café Colette. Mijn vriendin had de Bavette die erg lekker was goede kwaliteit beetje flauw maar er staat zout of peper op tafel, vriendelijke bediening wel te snel aan tafel om de glazen te vullen. (tot 2 keer aan toe was mijn glas nog niet leeg!) Mijn voorgerecht Bisque was heerlijk maar de Hamburger als hoofdgerecht zeer slecht...we komen er zeker nog een keertje terug maar niet voor de hamburger!
fionahaarlem .
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2015
Voor de derde keer gegeten bij Colette. Zoals altijd zeer vriendelijke bediening die net even dat beetje extra voor je willen doen. Zelfs op een maandagavond zit het hartstikke vol, goed teken!
linden93 .
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2015
Wij komen hier altijd graag vanwege het eten maar vooral vanwege de bediening. We worden altijd aardig ontvangen en de gezelligheid geeft de tent zijn charme. Zeker een aanrader!
Henriette W.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2015
Vorige week zaterdag bij café Colette gegeten. Vanaf minuut 1 ervaar je hier een Franse sfeer alsof je midden in Parijs bent. Het decor is warm en fijn. Heerlijke oesters gegeten, vers, mooi geserveerd. Heerlijke witte Sancerre erbij gedronken. De service was top, snel, professioneel. Voordat ik het vroeg stond er een nieuwe karaf water en een schaaltje brood op tafel. Kortom: een super avond en kom zeker nog een keertje terug.
Corry G.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2015
Hallo Hans,
We gingen voor de asperges, maar die waren er niet, dus zijn we aan de bar gaan zitten, met de bedoeling ergens een restaurant te zoeken, waar we wel asperges konden eten, maar de barman was zo aardig, dat we toch maar besloten om aan de bar maar wat te eten, we hebben er gezellig wat wijntjes op, met de gezelligheid van Hans! De andere dag werden we nog gebeld of we goed thuis waren gekomen! Dankje wel voor de gezellige avond, wanneer we weer in Haarlem zijn komen we weer bij je eten , wel of geen asperges . Vriendelijke groetjes van Rina , Lilli en Corry
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2015
Slechte ontvangst met een paar ongepaste opmerkingen. We werden niet echt welkom ontvangen ondanks reservering. Kaart mag ook wel eens veranderd worden.
Hente V.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2015
Vorige week heb ik hier met mijn vader gegeten wat meer dan een succes was! Bij binnenkomst werden we direct geholpen en naar onze tafel begeleid. Werden direct geholpen en de heerlijke wijn die we hadden besteld stond niet veel later voor ons klaar. De prijs/kwaliteit verhouding van de kaart is goed. Bij het hoofdgerecht kregen we friet met voldoende mayonaise en sla. Tussentijds kwam de gastheer vragen of hij nog iets voor ons kon betekenen. De kazen toe waren heerlijk! Al met al een zeer geslaagde avond met goede service, kaart en ambiance!