Café Colette

Oude Groenmarkt 22 2011 HL Haarlem Nederland Kaart

Over het restaurant Café Colette

Aan de Oude Groenmarkt in Haarlem, knipoogt een Franse dame naar hongerige en dorstige voorbijgangers. Het is Café Colette, een brasserie die een sjieke, klassieke uitstraling en een ongedwongen sfeer perfect weet te combineren. Op de kaart mooi bereide klassiekers, sappig en mals zoals het moet. Op zaterdag en zondag val je hier tijdens Happy Oyster Hour met je neus in een verfijnde delicatesse, wat wil je nog meer? Natuurlijk, ook voor goede wijn moet je hier zijn. De professionele bediening adviseert je graag.

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant Café Colette

• : Parkeerplaats

Maandag t/m vrijdag 16:00 - 23:00
Zaterdag en zondag 13:00 - 23:00

Jouw recensie over het restaurant Café Colette

Gertie E.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2017
Heerlijk gegeten, de carpaccio van hert was top! Ook de mosselen met Pernod een aanrader! de bediening attent en de sfeer erg gezellig!
Esther D.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2017
Doordat er nauwelijks geluiddemping is ( alles hout en steen), het restaurant drukbezocht en de muziek echt hard staat, is het erg moeilijk elkaar te verstaan. De muziek is onnodig, iedereen praat immers en heel storend.
Monique V.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Wij hebben hier gegeten met familie met 'tiener' kinderen. Heerlijk gegeten, lekkere gerechten, de service was goed, alleen het was wel gehorig (zaterdagavond in Haarlem) en het duurde allemaal lang genoeg.
Niels B.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2017
Klassieke bistro. Lekker eten, vriendelijke en attente bediening en het was er erg gezellig! In de zomer hebben ze ook een lekker terras! Niets op aan te merken!
Sanne T.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2017
Mooi restaurant met een goede sfeer! Het eten was lekker, en vooral de bediening was heel fijn. Ik kom hier zeker terug!
Hester K.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2017
De hele tafel heeft heerlijk gegeten alleen miste we allemaal wel wat groentes bij het hoofdgerecht. Hele attente, vriendelijke bediening! Ik kom zéker terug.
fred K.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2017
De tafels te dicht op elkaar, mensen van de andere tafel moeten opstaan om ons door te laten.
Jolijn V.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2017
Heel lekker eten en lekkere wijn maar de bediening is een rommel. Lege glazen op tafel, drank duurt te lang, gerechten komen niet tegelijk. Jammer dat dit bij de tafels om ons heen ook zo was. Wellicht de volgende keer beter...
irene77 .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2017
Absoluut geen aanrader. Te lang op alles moeten wachten. Wijn teruggestuurd, werd pas geserveerd nadat alles op was. Geen bestek, en ook daar lang op wachten, terwijl het eten koud werd. Eend met sinaasappel en witlof, maar geen sinaasappel en witlof te bekennen. Koffie met een voetenbadje. Personeel drukker bezig met bekenden dan met de klanten. Zeer slecht, helaas.
Angela L.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2017
Wederom goed gegeten. Het personeel is ontspannen maar ook snel en oplettend. Fijne ruimte waarin je het druk kan zijn zonder dat je last hebt van andere gasten.
Arnoudd M.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2017
Wat een fijne plek. Jaar geleden nog geweest, en ze wist feilloos wie wij waren.
Aangepast voorafje, buiten de kaart om dozijn verse oesters.
Prima wijnen, fijne slakken en de lamsrack was heerlijk sappig. Goed kaasplankje toe
En dan de scropinno, wat een zaligheid. Wordt gemaakt in het andere restaurant (pizza/bar) om de hoek.

Prettig terras, mensen doen daar niet moeilijk zolang t gewoon gezellig is.
Groetjes
Inez H.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2017
Altijd goed; vriendelijke bediening, lekker eten, leuke sfeer!
Carla H.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2017
Met z'n 3-en heerlijk gegeten bij Cafe Colette. Het was wel erg rumoerig, maar we zaten fijn links om de hoek bij het raam dus konden elkaar toch verstaan. Hoewel het in het begin even duurde voor onze drankjes kwamen en de bestelling werd opgenomen ging het daarna vlot. Prettige bediening. Lekker piepkuiken, kleine frietjes (niet te veel) en onze zoon een prima hamburger. We komen vast nog een keer terug!
M. E.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2017
Goed eten, goede wijn, service mag persoonlijker en enthousiaster, zeker voor deze prijzen. Er zijn restaurants in Haarlem waar je voor minder minstens zo lekker eet en er ook nog enthousiaste bediening bij krijgt!
peterhaaster .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2017
Mijn favoriete franse bistro! Eten altijd goed, bediening super vriendelijk. Leuke ongedwongen sfeer. Ik at de kip met frietjes met een glas huiswijn erbij. Huiswijnen zijn prima.
Inez H.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2017
Altijd goed: leuke sfeer, goed eten voor een goede prijs, lekkere wijnen. En de bediening is super!! En ook niet onbelangrijk: de lekkerste frietjes met huisgemaakte mayo van Haarlem!
Patrick G.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2017
Ik ben hier nu een paar keer geweest (lees: best veel) en het valt me iedere keer op dat echt helemaal niets negatief over dit restaurant valt te vertellen.
Sfeermatig klopt het, de indeling, het interieur, de tafeltjes, de stoeltjes. De kaart is zoals je verwacht bij zo'n restaurant, en de uitwerking - hoe zulks op tafel komt - is iedere keer weer fantastisch!
Het is gewoon lekker en er valt simpelweg niets op aan te merken.
Mijn favoriet is de steak tartare als hoofdgerecht met de lekkerste frietjes van Haarlem erbij.
De rest van de kaart is ook altijd erg fijn.
Speciaal compliment voor het personeel. Altijd vriendelijk, als het nodig is in voor een grapje, als het nodig is ook strikt zakelijk. Allen veel kunde en kennis, of het nu over eten gaat of over de wijn. Ze zouden dit restaurant als voorbeeld moeten stellen voor service!
Speciaal compliment voor de manager die altijd tijd heeft voor een babbeltje, en toch de boel strikt in de gaten houdt.
Prijs kwaliteit is prima! Ik ben enthousiast en hoop er nog vaak te komen.
Misschien van de zomer ook lunch proberen?
Jan Pieter S.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2017
Bijzonder plezierige ambiance, soort Parijs' grand café. Alles net iets beter dan verwacht. On y vient, on y reviendra!
Monique O.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
Heerlijk gegeten, super lieve bediening.
Wouter S.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
Vorige dinsdag met een groepje van 20personen gegeten bij colette. Een vooraf samengesteld menu inclusief een enkele uitzondering was geen probleem en erg lekker. De bediening weet wanneer zij op de voorgrond moeten treden en wanneer zij afstand moeten nemen en er wordt rekening gehouden met de speeches. Een van de gerechten vond een dame in ons gezelschap niet genoeg gebakken. Ook dit werd gelijk opgepakt en weer netjes opgemaakt ingezet. Dank je wel en volgend jaar nemen wij zeker Colette weer in overweging voor ons kerstdiner!