Café Charlemagne

31-433219373

Meer informatie over restaurant Café Charlemagne

Sjaak V.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Zelf heerlijk zachte en malse biefstuk gegeten, mijn partner koos de vismix deze bestond uit zeebaars, scampis en zalm ook hier zeer zacht en smaakvol. Goede bediening door zeer vriendelijk en attent personeel (ondanks het feit dat het de eerste warme dag was met volle terrassen). Toetje: vanille/chocoladeijs met slagroom: goed / Warm appelgebak met bolletje ijs en slagroom: goed. Ze hebben het hier goed voor elkaar om je als gast in een leuke ambiance een goede maaltijd voor te zetten.
Johan O.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Mooi café met sfeervol houten interieur. Vriendelijke ober die rustig bleef ondanks het feit dat we met 16 personen tegelijk voor de lunch binnen kwamen. Alle gerechten werden netjes vrijwel tegelijk uitgeserveerd en waren kwalitatief goed. Zeker een plaats om terug te komen.
Rens W.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Vreselijk! Bediening was redelijk maar kwaliteit van het eten was zeer slecht!!! Biefstuk zwaar doorbakken ondanks verzoek van rare bakken. Tweede keer kreeg ik een nieuwe biefstuk. Dit was opnieuw zwaar onder niveau! Ga lekker elders eten.
Mariabt .
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2015
Op het OLV-plein vonden we Charlemagne, een knus cafe. Daar hebben we als lunch een Maastrichts plateau gebruikt met diverse Limburgse specialiteiten zoals kommetje Suur-vlees, Rommendou kaas, paté etc. met daarbij stukje brood en boter.
Meisje dat ons bediende, regelde schone tafel binnen en gaf goede uitleg over de specialiteiten. Op een hoge tafel bij de bar zaten we prima en er was een bijzonder gemoedelijke sfeer. Koffie na was ook prima, konden we er weer tegen aan in Maastricht!
Rob D.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2015
Om de hoek van onze Maastrichtse vestiging de mooiste snoekbaars ooit gegeten.
Perfect door de keuken voorzien van passend garnituur.
Uiteraard met zicht op het mooiste plein van de wereld en duizend kaarsjes voor de nederigheid.
De bediening is professioneel , ontspannen , enthousiast en vriendelijk. De vreugde van het team werkt aanstekelijk. Prima tent!
Hans7510 .
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2015
Wij hebben hier met een grotere groep gegeten (3 gangen menu). Asperge soep was wat zurig zonder enige asperge delen. Varkens oester was taai en erg droog gebakken, bijzonder onder de maat. Die is vast niet door de chef (als die niet vrij was deze avond ) geproefd. Toetje dame blanche niets mis mee. Al met al zeer matig eten in een gezellige locatie met vriendelijke en flexibele bediening.
AlidaM .
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2014
Hier moet je zijn als je glutenvrij wilt lunchen op een fijn terras in Maastricht. Op de kaart staat aangegeven wat glutenvrij gemaakt kan worden. Daarbij hebben ze lekker glutenvrij brood! En dat is best bijzonder.
Verder gewoon wat je mag verwachten van een eetcafé in het centrum. Bediening is overigens vriendelijk en snel voor zo'n groot terras.
Zondermeer .
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2014
Een leuk café met een mooi terrasje. Het personeel is vriendelijk en kundig. We hebben hier ontbeten. We kozen allebei voor het grote ontbijt, wat bestond uit twee snedes gewoon brood, een hard broodje, een gebakken ei met spek, twee plakken kaas, een dikke plak ham, een bakje yoghurt met cruesli en een bakje jam. Het eitje was goed gebakken, evenals de spek. Het brood was mooi vers, maar niet erg smakelijk. De kaas heb ik overgeslagen, een zweterig en erg jonge plak fabrikaatkaas. De plak ham was erg dik en vooral erg zout. De yoghurt was heerlijk romig en dik, en zeer goed te doen als je de jam erdoorheen schept. Een bijzonder ruime portie eten waarmee je tot het avondeten kunt doen. Je krijgt hier een erg klein kopje koffie voor een flinke prijs.
Esther P.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2014
Gisteren asperges met bearnaisesaus, zalm en waterkerspuree gegeten. Dit laatste was vast niet geproefd vóór het serveren, want smaak zat er niet aan. De zalm was muf en de asperges niet goed geschild. Het toetje, chocolademousse, was daarentegen heerlijk. De bediening was vriendelijk, vrolijk en snel en de entourage zoals je van een grand café mag verwachten.
Hans S.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2014
Gisteravond voor het eerst gegeten in café Charlemagne.
Kozen voor 2 x 3-gangenmenu a 25 euro.
Voorgerecht een verrassende salade van bladspinazie met spekjes en Gorgonzola. Hierbij een royale portie heerlijk vers brood.
Als hoofdgerecht een lamsspies met heerlijke warme groente in plaats van de meestal fantasieloze salades die de meeste eetcafés menen te moeten serveren bij ieder hoofdgerecht.
Hierbij een heerlijke sherry-thijmsaus. Het lamsvlees was prima gegaard.
Als nagerecht een creme brulee zoals die moet zijn, een lauwe vannilepudding als onderlaag met een knapperig laagje gekarameliseerde suiker.
Enige aandachtspuntje was de wijn. Hier verdient de chardonay een pluim en is de huiswijn net een iets mindere kwaliteit.
De bediening was vriendelijk en correct.
De entourage is wat je van een bruin café/ eetcafé mag verwachten. Niet spectaculair maar gezellig met eenvoudige stoelen en tafels waarbij de stoelen misschien eens vervangen mogen worden vanwege wat wiebelende poten.
Schouten67 .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2014
Geluncht op het terras! En dat op 12maart, heel gezellig natuurlijk als het zonnetje schijnt. Maar van het decor kan ik natuurlijk niet veel zeggen want ik ben alleen naar binnen gegaan om het toilet te bezoeken en deze was schoon.
We namen een Limburgs plankje met specialiteiten uit de streek en Limburgs zuurvlees. Alles goed van smaak. Ze hebben ook lekkere biertjes waaronder een Ommegang, een iets zwaarder maar prima biertje. Kortom prima eten op een gezellige plek!
HettySnel .
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2014
Laatst met mijn dochter gaan lunchen bij Charlemagne op het OLV. We hadden een eenvoudige keuze (dachten wij): bruin broodje jonge kaas met luikse appelstroop en wit broodje gezond.
Na nogmaals onze bestelling te herhalen bleek de ober de bestelling toch niet goed opgenomen te hebben, want er werd een witte met kaas en een bruine gezond geserveerd. Dat daarbij ook de omschreven garnituren ontbraken (stroop bij het broodje kaas en komkommer en ei bij gezond) is een teken dat de puntjes hier niet op de i worden gezet. Dat is jammer!
Niettemin blijft het OLV een heerlijk plein om even neer te strijken tijdens een dagje shoppen in Maastricht.
MrsAwesome .
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2014
Bij een bezoek aan Maastricht hoort een lunch in dit cafe/restaurant. Op de 1e verdieping, hopelijk bij het raam en lekker naar buiten kijken wat er allemaal voorbij komt. De broodjes zijn HEERLIJK. Kraakvers met vaak Limburgse producten. Het is er erg gezellig en de bediening is heel vriendelijk. De wc's zijn een beetje krap bemeten. Je zit zowat met je knieen tegen de deur. Maar och, we komen er toch steeds terug...
Ilona D.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2013
Café bezocht voor een ontbijt. De meeste gelegenheden serveren pas ontbijt op zaterdag vanaf 10 uur. Hier een mooi, ouderwets interieur. Stoelen en tafels wel heel krap m.b.t. ruimte maar wel een gezellige plek. Compleet ontbijt voor 9,50 euro. Niet duur en kwalitatief erg goed; luxe ambachtelijk brood, smaakvolle ham, eigengemaakte salade, verse jus enzovoort. Buiten ook de mogelijkheid onder de terrasverwarming te zitten. Prima plek.
Rob D.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2013
Prima en ontspannen eetcafe op de mooiste plek van Maastricht. De bediening is jeugdig opgewekt en van pre academisch niveau. Uit de keuken rollen met een goed tempo de verse , bij een eetcafe passende , gerechten. Met een zonnetje en de gloed van het Maria altaar van de tegenover gelegen Basiliek een Goddeljke plek.
AKorsten .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2013
Slibtongetjes gegeten ,geserveerd met frites en salade ; smaak was prima
presentatie ok
bediening prettig
we gaan zeker nog een keer terug
Peter D.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2013
Om met het goede te beginnen: de ambiance op het OLV-plein is geweldig natuurlijk, heerlijk beschut terras zonder autoverkeer in de buurt. De bediening is ook prima in orde, snel en adequaat. Andere gasten werden zo nodig vlotjes in het Duits of Engels te woord gestaan. Maar dan het eten... Het driegangenmenu lijkt redelijk geprijsd voor € 22,50, maar helaas is de bereiding ondermaats. Eerst een Thaise kippensoep waar niets Thais aan is. De licht gepeperde kippenbouillon zit vol aardappelpureebolletjes. Geen koriander, geen citroengras, kortom niets Thais. Het hoofdgerecht van konijn op zijn Maastricht is gewoon niet lekker. Uitgedroogd vlees met te lang doorgekookte rode kool waaraan een VOC-scheepslading kaneel is toegevoegd... Dat het eten toch nog een 4 krijgt, is te danken aan de goede crème brûlée waarvan het gekarameliseerde suikerkorstje volledig geslaagd is. De kok kan het dus wel. Heel jammer dat men op deze prachtplek voor de snelle verdiensten gaat en niet voor wat meer kwaliteit.
Arieuiteten .
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2013
Een leuk grand cafe om te zien op een mooie locatie. Het eten is helaas iets minder. De rode huiswijn heeft een nare smaak. De spareribs zijn te droog en te donker. Bij het vragen van de rekening en betaling was er niemand die wilde weten of we lekker gegeten hadden, daarom heb ik het maar gezegd Matig!
Marie-Claire P.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2013
Als lunch de Geitenkaas loempia met honing karamel saus gehad, een origineel gerechtje (tov van de wat standaard lunchkaart) en goed bereid. Een aanrader!
Alex-ML .
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2012
Wij wilden aanvankelijk alleen iets drinken en alhoewel alle tafels bezet waren met eters waren we toch welkom. De lekkere geuren maakten hongerig en we hebben toch gegeten. Onze dochter koos voor een maaltijdsalade die zeer rijkelijk gevuld was met heerlijke, diverse smaken. Wij gingen voor het menu van 22euro, lekkere uien- en tomatensoep, gevolgd door een mixed fish/konijn. Beide heerlijk klaargemaakt met voldoende verse groente en verse, lekker warme friet. Ook de crème brulde als afsluiter was lekker. Kortom, een eetcafe met een gezellige sfeer en een goede prijs/ kwaliteit verhouding. Verwacht geen culinaire hoogstanden voor dit bedrag maar gewoon lekker eten voor een eerlijke prijs.