Café Caron

Kees G.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2017
linda2512 S.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2017
Dit is bijna perfect, het eten, de sfeer, de bediening, alleen de stoelen kunnen beter! Sinds de opening (slechts een paar maanden) is dit restaurant stampvol. En dat is niet zo gek want zelfs verwende eters zoals wij worden hier echt blij van. Waar zal ik beginnen? Flessen kraanwater worden steeds op tijd aangevuld, de kaart is klein, maar we vonden het toch best moeilijk kiezen omdat veel van wat er op stond ons aansprak. We krijgen groente! (nog steeds voelen weinig koks de behoefte daarmee te werken). De bediening is vriendelijk maar niet opdringerig. En wat ons aangenaam verraste is dat er ook Italiaanse wijnen op de wijnkaart van deze Franse plek staan. We eten vooraf lichtgerookte bietjes met wat bietensla, geraspte kaas en een mayonaisedressing. Als hoofdgerecht smullen 2 tafelgenoten van een heerlijke lamsschenkel. Ik heb een perfect gebakken stukje schelvis met een mooi knapperig huidje en een fijne typisch Franse saus. Als toetje ijskoude stukjes bloedsinaasappel met wittechocoladeijs en wat crumble. Perfecte combinatie. Er heerst een ons-kent-ons-sfeertje in Café Caron, maar dat stoorde ons niet omdat Alain ook ons al snel het gevoel gaf dat we erg welkom waren. Hij heeft zijn culinaire voetsporen al achtergelaten, maar zijn zonen gaan dat zeker ook doen. We komen heel graag terug!
Tatjana V.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2017
We hebben uitmuntend gegeten bij Café Caron. Voor-,hoofd- en nagerecht, alles geweldig vers en op smaak. De schelvis was perfect gebakken, wijn ook voortreffelijk. De sfeer in het restaurant is casual en de bediening alert en uiterst vriendelijk. We komen terug! Tatjana
Suzanne V.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2017
Gister een heerlijke avond gehad bij Café Caron. Het eten was uit de kunst; vooraf een rijk gevulde zeevruchten cocktail en lekkere salade met bietjes, daarna allebei de schelvis met een voortreffelijk sausje en toe samen een karamel appel gedeeld. Leuke Franse sfeer midden in de Pijp! Toch nog een paar kleine puntjes: we hadden het lekkerder gevonden brood met boter voorafgaand aan het serveren van het voorgerecht te krijgen en de thee pas na het dessert. De bediening ging ook wat knullig om met het aanraden van de wijn. Verder zeker een aanrader!
Melle T.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Ik sluit me helemaal aan bij onderstaande recensies: mooie open keuken, topsfeer, kundige en amicale bediening en heerlijke bakkeljauw, slakken, longhaas, wang van wildzwijn en dessert van peer. Goed wijnadvies bovendien. Dank voor een mooie maandagavond!
Rolf V.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Pure Franse keuken in een prettige ambiance. Heerlijk gegeten met goede wijnen en gastvrij personeel. Zoals het hoort en zonder pretenties
renze V.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2017
Afgelopen weekend heb ik mijn verjaardag gevierd in dit super gezellige nieuwe restaurant in de Pijp, een echte aanwinst! Je hebt hier echt een gezellig huiselijk gevoel door de mooie open keuken, gezellige bar en leuke aankleding. De gerechten zijn (klassiek) Frans georiënteerd en allemaal super van smaak. Voor heb ik slakken en de bakkeljauw carpaccio gedeeld met mijn vriendin, allebei heerlijke gerechten. Als hoofdgerecht ben ik voor de longhaas gegaan, goed gegaard en lekker van smaak met een soort kruidenkorst. Dessert was lekker en de wijnen die geschonken worden zijn goed en prima betaalbaar. Ik kom hier zeker nog eens terug!
Bob P.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2017
Op een dinsdagavond spontaan binnengelopen bij het sinds kort geopende Café Caron, van Alain Caron en zijn twee zonen. Geanimeerde bistro-achtige sfeer, 4 man in de keuken en 4 man in de bediening. Niet heel goedkoop, wel heel goed eten. Aardige spontane bediening.
We hadden alleen hoofdgerecht, maar dan heb je niet genoeg. Maar ik had wel de beste kabeljauw ooit, knapperig vel en sappig visvlees, de anderen hadden een stuk zwartpootkip om voor terug te komen. Mijn groente was eenprikker waaraan blaadjes spinazie geprikt, ze waren ingesmeerd met een subtiele mosterdvinaigrette. Leuk.
Franse en Italiaanse wijnen, waarvan 8 per glas, prijzen tussen 4 en 9 euro.
We konden nog net een plekje aan de grote tafel krijgen, ze zaten ook op dinsdag, 1 maand na opening, al helemaal vol. Voor de zomer is er ook een buitenterras en er zijn lunchplannen. Een aanwinst voor de Pijp, leuk dat er nu ook weer wat goede Franse restaurants bijkomen.
Miguel S.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Tijdens een avondwandeling door mijn buurt de PIJP, werd mijn aandacht getrokken door de warm verlichte uitstaande pui van Restaurant Caron. Nog niet zo lang open en lekker eten, vertelde mij de buiten rokende gast.
De wijn aan de bar smaakte goed, in een goed gevulde bistro met levendige ambiance.
Een week later ook maar eens gaan eten. We werden gezeten aan zo'n klein rond bistro-tafeltje en hadden direct contact met onze buren, over dat zo'n tafeltje eigenlijk te klein is. Voor een rustig intiem gesprek moet je best wel hard praten. De bediening is persoonlijk, vlot en stond open voor onze opmerkingen. Alle gerechten, die we aten waren goed. Maar! We vonden de porties van de hoofdgerechten aan de kleine kant. Wij aten oesters, carpaccio van Bakkeljauw, zoetzuur gegaard, wat overheersend en een dimensionaal qua smaak. Vervolgens "zwarte kip", heerlijk mals en sappig op een heuveltje van uitstekende puree. Wildzwijnwang met zuurkool. Ook prima, maar nogmaals aan de zuinige kant. Ik nam een toetje, risotto met abrikozen. Die combi, smaakte bij mij naar mais. Een frissere vrucht verlangt dit gerecht. Kortom : voor een gezellige avond en ambachtelijk, maar weinig verassend eten in een swingende tent, zeker doen!!