Café Captein & Co

Binnen Bantammerstraat 27 1011 CJ Amsterdam Nederland Kaart
31-206278804

Over het restaurant Café Captein & Co

Speelsheid aan het water

Vanaf het terras heb je een fijn uitzicht op de brug en de woonboten die aangemeerd liggen langs de kromme en oude Waal. Of speel binnen een spelletje Triviant. Geregeld worden er evenementen georganiseerd zoals een bierproeverij en live muziek. Geniet van een goede steak en een Belgisch biertje en kijk nadien absoluut naar de grapjes op de bon. Een teaser: 'komt er zwarte rook uit de keuken, dan is de biefstuk gewoon verbrand'.

Meer informatie over restaurant Café Captein & Co

• Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras
Allard N.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Het eten was prima, maar de bediening liet zwaar te wensen over. Er liepen zelfs mensen weg die niet bediend werden. Zo doende absoluut geen aanrader. Snap de vele positieve reacties hier niet
Rianne V.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2017
Gezellig en lekker eten. Prima omgeving om een verjaardag te vieren.
beaenfrank .
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
Gezellig en goede eenvoudige maaltijd. Wat hapjes vooraf en plezierige bediening maakte het helemaal compleet.
jaap R.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2017
Rustig eetcafé en buurtcafé
Kan iens aangeven waarom ik met het plaatsen van een recensie yums verdien? Wat moet ik daarmee? Ik houd niet van dergelijke spaaracties. Ik gebruik iens alleen om te reserveren. Wil geen lid worden ofzo.
Frans D.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Lekker gegeten,vriendelijke bediening, gezellige atmosfeeer...alleen...wel beperkte menukaart.
Marcel V.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
Leuk, rustig eetcafé. We gingen voor de hertenstoofpot en dat bleek een prima keus: heerlijk! Uitstekende prijs/kwaliteit. Ik kom zeker nog eens terug!
Hedwig P.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
het eten was voortreffelijk, wij hadden gereserveerd op vrijdagavond om halfzeven en vielen natuurlijk midden in de 'after work' borrel waardoor het aanvankelijk erg druk was, maar ja het is een eetcafé en dat is het ook in alle opzichten, gelukkig maar. Wij vonden het gezellig en lekker
kim D.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Het eten was lekker. Fijn dat de salade die bij het hoofdgerecht zit eerder kwam. Heerlijke salade. Als hoofdgerecht had ik heerlijke biefstuk met groenten. Erg fijn dat er genoeg groente en salade bij zat.
Als nagerecht chocolade truffel taart erg lekker.
Het eten was goed, de bediening ok, maar het is wel allemaal een beetje oud en het mag echt wel een keer flink gesopt worden. Ook het toilet is echt aan een opknapbeurt toe.
Maar het eten was echt lekker!
Lukas K.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Onverwacht, prima eetcafe, uitstekende entourage.
Marcus W.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2016
Prima eetcafe; knede het al van langer geleden, en onveranderd goed
Roëlle L.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Heerlijk gezeten, gegeten en gedronken met vrienden. Alles was goed. De relaxedheid, vriendelijke gastheer Ruud, prima wijn (met een glas water ernaast) de geweldige huisgemaakte tapenade en ook de heerlijke hoofdgerechten (biefstuk en pittige kip salade): overal hebben we van genoten. Voor een prima prijs.
Klein puntje van aandacht: het toilet vraagt om een opknapbeurt (niet onbelangrijk in t geheel).
Lex V.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2016
Top! :)
Lekker eten, aardig personeel, niet-toeristisch, mooie plek ook aan het water.
Goede biertjes van de tap.
Aanrader.
Norbert C.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2016
Eindelijk dan ook eens gegeten in dit café, waar ik vaker geweest ben maar dan voor een biertje. Ik heb zelfs 2x mijn kroonjaar hier gevierd. Dit is dus ook heel goed mogelijk in een heel prettige ambiance.
We namen 1 portie gehaktballetjes in een licht pittige saus als voorgerecht. Dit ging er zeer smaakvol in. De hertenstoofschotel was ook prima. Ik hou dan ook van hutspot wat ernaast geserveerd werd. De stoofsaus was heerlijk als ook het vlees, zij het dat er enkele stukjes taai vlees tussen zat. Geen nagerecht genomen, wel een goede koffie. Dit alles voor een prima bedrag.
Voor herhaling vatbaar.
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Bij Captein & Co, home of sloeproeivereniging "'t Juiste Tuig", is het altijd goed toeven! Met een grote groep roeiers gegeten en natuurlijk allemaal de heerlijke Black Angus biefstuk gegeten. Allemaal in die mate gebakken zoals besteld en botermals. Die komt met een royale gemengde salade en frietjes. Bijna vergeten, vooraf heerlijke pompoensoep met kokos.
Het toetje overgeslagen, maar gecompenseerd met prima bieren, zowel van de tap als op fles.
Vriendelijke en snelle bediening, ondanks de hectiek die zo'n groep met zich meebrengt!
Cees N.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2015
Een heerlijke zomeravond met soms een buitje en toch lekker buiten zitten helemaal uit de drukte. Een eetcafé waar je gewoon een goede hap kunt eten. Kip uit de oven prima mals met veel verse en goed gekookte groenten en tweekleuren rijst. Ik zag peultjes en zelfs een groene asperge. Dat verwacht je niet voor die prijs. Diverse bieren op de tap.
Ik heb voor meer geld wel eens minder gegeten. Een aanrader voor eters die goed willen eten buiten de drukte. Het decor is wat minder, maar buiten zit je prima.
Appels E.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2014
Een oase van rust en ambiance vlak om de hoek van de toeristische en drukke Nieuwmarkt. Mooi terras met een fijn uitzicht op de brug en het water. Het eten is eetcafe eten maar dan van goede kwaliteit, al zouden wat meer kruiden welkom zijn. De pasta was uitstekend, de runderstoofpot aardig maar beetje flauw, het dessert van flensjes was niets op aan te merken. Er is een kleine maar hele aardige wijnkaart met tenminste eindelijk eens normale prijzen, rond de 16 Euro voor een fles, dat is andere koek dan 23 euro voor een fles slobberwijn die je bij de meeste andere zaken in de buurt moet neertellen. De salade komt voor het hoofdgerecht, en dat is heel prettig. De bediening is vriendelijk en snel. Kortom: mooi buurtadresje voor een relaxte zwoele zomeravond of een koude winteravond, want binnen is het ook goed toeven.
harry H.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2013
Het interieur is verwaarloosd, beschadigd en vervallen. Sommige zullen het wellicht authentiek noemen maar ik noem het Oude Troep. De tafels zijn vies, plakken en worden met een vies doekje half afgeveegd. Het is meer kruimels en etensresten verplaatsen dan de tafel schoon maken. De enige bedieningsmedewerker doet wat hij moet doen maar daar houdt het ook wel mee op. Weinig vriendelijkheid, weinig service. De kaart is zeer beperkt. De voorgerechten zijn eigenlijk borrelhapjes (balletjes en plakjes kaas)en mogen geen voorgerecht genoemd worden. Ook de keuze uit hoofdgerechten is erg beperkt: salade, zalm of steak. De steak is op zich prima evenals de minifrietjes en de standaard kleine salade bij het hoofdgerecht. Er is amper een wijnkeuze. De witte wijn is vreselijk zuur en eigenlijk niet te drinken. De tent is niet duur maar voor wat ze serveren, de locatie en de bediening klopt de prijs/kwaliteit niet.
Menno S.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2013
Afgelopen zaterdag hier met ons roeiteam gegeten. Het was wat ik ervan had verwacht: een goeie (Angus) biefstuk, een prima biertje en wijntje en vlot, vriendelijk personeel. Een aanrader als je niet uitgebreid wil gaan zitten eten, maar je wel wat lekkers wil.
Lieneke B.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2013
Prima, precies wat je verwacht van een eet-cafe/buurt-cafe met ook veel aanloop van toeristen uit de nabijgelegen hotels. Je zou er heel blij mee zijn in Parijs/London of waar dan ook.
De uitstekende salade die je bij elk hoofdgerecht krijgt komt VOOR de hoofdmaaltijd en dat is zoals het hoort en prettig is. Royaal met een hele mooie (geheime?) dressing. De biefstuk en scholfilet worden met royale porties groenten geserveerd en dat is prettig. Goede bak friet en gratin vervolmaken het geheel.
Prettige omgeving/bediening en muziek
P V.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2013
Eetcafé met goeie sfeer, aardige bediening. Ruime porties, lekker eten. Niet heel verrassend, maar lekker en goed. Prijs-kwaliteit is in orde ! Enige minnetje : tafeljes zijn niet altijd even schoon en soms zit je wel heel dicht op je buren.