Café Brasserie Nurgus

Meer informatie over restaurant Café Brasserie Nurgus

7,2
Ton R.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
zeldzaam waardeloos, bevroren hamburgers gekregen, bestellingen half geleverd , tussen voorgerecht en hoofdgerecht 2 uur wachttijd , toen we de de warme hamburgers kregen was de bestelling nog niet compleet , beloofde drankjes werden niet geserveerd, echt een restaurant om nooit meer terug te keren.
Michelle-1267 .
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2015
Na een wandeling door Valkenburg langs de vele barretjes besloten we bij restaurant Nurgus te gaan lunchen. Ik had een wrap met brie besteld voor €7,50. De wrap was droog en hard en qua vulling stelde het niets voor. Toen de medewerkster vroeg of het had gesmaakt zei ik uiteraard "nee". De medewerkster antwoordde hierop: "ach ja smaken verschillen". Kortom: geen aanrader
Emma G.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2014
Tijdens de kerstmarkt hebben we geluncht bij dit restaurant op het verwarmde terras. Door de kerstversiering zag het terras er leuk en gezellig uit. De bediening was heel attent en vriendelijk en we werden direct geholpen. We bestelden een wrap met zalm en een omelet met ham en kaas, met daarbij een biertje en een witte huiswijn. De wrap was prima, de omelet was helaas een tikje te hard gebakken en een beetje aangebrand. Ook jammer dat er alleen witbrood bij de omelet werd geserveerd. Voor bijna 23 euro vonden we deze lunch, gelet op de kwaliteit, aan de prijzige kant.
Greattaster .
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2014
Vanavond hier gegeten. Ik vraag mij af of het eten echt met biologische streekproducten werden gekookt. Ik bestelde een biefstuk, maar ze voregen niet eens hoe ik hem wilde hebben. Was het doorbakken en leek wel op witvlees. Niet de normale biefstuk die ik ken, er lag wat groente op mijn bord. Heel slap, geen smaak. Te lang geblancheerd, jammer van verse producten. Limburgse beekforel wilde mijn vriendin bestellen, maar die hadden ze niet meer. Dus mixed grill spies besteld, maar vlees was te droog en taai.
Marcel V.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2013
Zaterdagavond in Valkenburg. Tja dat is druk. Net Zandvoort, maar dan anders. Binnenhalen - vriendelijk zijn. Daarna ben je een nummer. Jammer is dat toch.
Als voorgerecht nam ik de mosterdsoep. Die was wat minder cremig dan dat ik graag zou willen. Lekker, maar geen topper.
Als hoofdgerecht hadden we alle vier zin in Limburgs zuurvlees met verse friet. Die was echt lekker. Beetje veel friet, maar dat mocht niet deren. Niet een gerecht die je snel even maakt. Lekker!
En daar is hij weer. Als laatste een Limburgse koffie. En ja hoor, alweer waterig. Maar volgens de serveerster komt dat door de slagroom (!) Wat een afkraker en weer aan het slot van de maaltijd. Jammer
Martine V.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2013
De brasserie ligt in het gezellige en drukke eetstraatje van Valkenburg. Wij werden gelokt met de borden regionale producten en geulforel. De geulforel bleek helaas niet voorradig. We hebben gekozen voor vis (mul) met pasta en een maaltijdsalade met vis. De vis met pasta was niet verkeerd maar ook niet heel bijzonder (of regionaal). De maaltijdsalade had wat meer creativiteit mogen hebben. Hier staat tegenover dat de prijzen niet hoog zijn. Kortom, prima eten voor wat je betaalt op een gezellige locatie.
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2012
Met 5 man hier gegeten, waarvan 4 keer de mixed grill. De bediening bestond deze avond uit 3 personen. De dame was vriendelijk, maar van de twee heren was de ene zeer chagrijnig en was de andere ronduit onbeschoft.

De mixed grill kost 20 euro; hier zit dan nog geen friet bij. We hebben daarom 5 keer friet bijbesteld. Toen de borden eenmaal op tafel kwamen dachten we allemaal dat het een voorafje was en dat er nog iets moest volgen: mixed grills zijn doorgaans flinke borden (lekker) vlees, maar hier bestond het uit een stukje sparerib van 2 botjes, en drie stukjes vlees (kipfilet, varkenshaas en biefstuk) ter grootte van een ouderwetse rijksdaalder. Het was letterlijk even slikken... en toen was het bord al leeg.

De 5 porties bijbestelde friet werden opgediend in één schaal voor hooguit twee á drie personen. Toen we (netjes) vroegen of dit echt voor 5 personen was en of er niet iets fout was gegaan werd er gezegd dat het inderdaad voor 5 personen was, gevolgd door een: "meneer, als u netjes om wat extra friet had gevraagd, dan had u het gekregen, maar dit is natuurlijk niet de manier".

Na 5 verontwaardigde gezichten en veel aandringen kregen we met tegenzin nog wat extra friet.

Bij het afrekenen werd ons gevraagd of alles naar wens was. We gaven aan dat we op zich wel lekker gegeten hadden, maar dat we het allemaal wel een wat kleine portie vonden (niemand van ons had ooit zo'n karige mixed grill gegeten). Toen kregen we weer onbeschofte repliek. We hebben snel betaald (geen cent fooi!) en zijn weggegaan, om ergens anders nog een flink stuk vlaai te eten om het grote gat te vullen.

Het vlees dát we kregen, was op zich wel lekker.