Café Brasserie Meuwese

Rokin 119 1012 KP Amsterdam Nederland Kaart
31-206241243

Over restaurant Café Brasserie Meuwese

Hippe koffie achter de rode schermen

Dit pand is niet te missen. De rode schermen kenmerken Brasserie Meuwese. Kom langs voor de lekkerste koffie of een lekkere hap, ’s ochtends vroeg tot ’s avonds laat. De Brasserie is al generaties van de familie Meuwese. Ooit was het een kapperszaak, nu een van de hipste tenten op de Rokin in Amsterdam.

Meer informatie over restaurant Café Brasserie Meuwese

Dinsdag t/m Zondag
- Ontbijt 08:00 - 12:00

• Af te huren , Airconditioning , Terras , Wi-Fi
6,8
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Brasserie Meuwese lijkt deel uit te maken van het walhalla van de Amsterdamse toeristentsunami. Desondanks is het personeel er vriendelijk en professioneel. Als het weer het toelaat zitten de meeste gasten buiten op het terras, temeer ook omdat er over het interieur binnen weinig positiefs te melden valt. Maar de lunch viel echter goed uit. Ik had een gegratineerde uiensoep en een omelet met gorgonzola, champignons en toast. Beide gerechten waren lekker.
Rien B.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Midden in Amsterdam, waar al de toeristen rond lopen, is dit restaurant helemaal zich zelf gebleven. De bediening is bijzonder aardig. De gerechten zijn meer dan lekker en niet duur. Bij het raam zie je heel veel mensen langs lopen, erg leuk.
Witchenco .
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Mijn partner nam de hamburger met een portie frites, ik had de salade du chef met tonijnsteak.
De hamburger was van smakelijk, mager rundvlees; goed gebakken. Het garnituur had iets uitgebreider gemogen.
Mijn salade was uitstekend, met o.a. verschillende soorten sla, olijven, tomaten en boontjes en een lekkere dressing. De tonijn, waarbij van te voren doorgevraagd was naar hoe ik hem gebakken wilde, was vers, rare gegrilld en zeer smakelijk.
Vriendelijke en professionele bediening en een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding.
Een aanrader!
Info320 .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2015
Entrecote met champignons prima en jammer is, is dat er een bouwput voor de deur is. Maar daar kunnen zij niets aan doen.
Marjets1969 .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2015
We hadden op Iens een plek gezocht in Amsterdam waar we glutenvrij konden lunchen en het was Brasserie Meuwese geworden. Dus speciaal een flink eind gelopen om bij Meuwese te eten.
Toen we eenmaal zaten bleek dat er geen glutenvrij brood was. Gezien de prominente rol die brood speelt op de kaart had ik dat toch wel verwacht... Dus helaas teleurgesteld wat dat betreft.
Verder kan de inrichting op de bovenverdieping echt wel wat extra aandacht gebruiken.
De bediening werkte keihard en was vriendelijk en efficiënt. Het eten was niet slecht, maar ik heb niet de indruk dat het biologisch was, hetgeen wel op Iens vermeld staat.
Cosima S.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2015
Ik had de tournedos genomen. Hij smolt bijna in mijn mond, ik hoefde amper te kauwen. mijn vriendin had de gebakken makreel en die was ook overheerlijk. Alleen de salade vond ik iets te simpel.
Buiten zat het terras vol maar binnen was het niet erg druk.
De serveersters waren erg aardig en beleefd. Toen ik de rekening kreeg schrok ik bijna van het lage bedrag.
Hier kan je uitstekend eten en we komen vast nog eens terug.
Koos D.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2015
Midden in Amsterdam voor schappelijke prijs ongedwongen kunne eten! De dagschotel met asperges en aardappelen, ham en ei was superlekker en mooi gepresenteerd. Flesje witte wijn erbij en genieten maar. Interieur mag vernieuwd worden.
José D.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2015
We hebben gisteren een aantal uren door gebracht bij deze brasserie en zijn ontzettend leuk geholpen en dan ook nog lekker gegeten en mensen bekijken. Heerlijke plek om te vertoeven.
Goodfoodgoodmood .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2015
Kom er al 10 jaar lang, elke week een keer om te lunchen. De club sandwiches zijn heerlijk, de tosti's en pannekoeken met banaan honing, helemaal lekker. In de bediening allemaal vrolijke meiden, altijd vriendelijk. Decor heerlijk Amsterdams, ruim (2 verdiepingen). Echt een aanrader.
Brabant726 .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2015
Met mijn moeder hier geluncht na een middagje Amsterdam. Aanvankelijk vond ik alles behoorlijk aan de prijs. Maar ik kan niet anders zeggen dan dat koffie perfect was. Een espresso macchiato zoals ik hem zelden drink en nooit eerder heb gehad bij een Hollands etablissement.

Mijn moeder was zeer te spreken over de appeltaart (huisgemaakt of van een hele goede bakker, meestal krijg je in dit soort zaken een gevalletje van de groothandel, maar dat was dit zeer zeker niet). Ze kreeg een punt zo groot dat we er makkelijk met z'n tweeën van hadden kunnen eten. Mijn kroketten met brood waren ook tiptop in orde.

Zaak ziet er netjes uit, maar nodigt niet uit om er heel lang te blijven zitten. Ze werken met studentenpersoneel, maar wel in de positieve zin van het woord. Het meisje dat ons hielp was vrolijk en behulpzaam. Voor de lunch, of een korte pauze is het een prima plek.
Purplelady .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2014
Bij binnenkomst werden we begroet, vriendelijk personeel, het eten werd mooi opgediend en was best snel,kreeg ook nog eens honing bij me verse muntthee. Ga er zeker vaker naar toe.
Mike V.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2014
Afgelopen zondag hier weer heerlijk gegeten. En de crew is super aardig.
Wij genieten hier elke keer weer. Wij hadden dit keer de heerlijke geconfijte eend met zuurkool.
Wat een superzaak is dit.

Excellent diner and service. Great place to be...
Zaansteek .
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2014
Ik heb hier gisteren met een vriendin gegeten en dat was super! Ik nam een salade Californië met kip en echt verse ananas, heerlijk! De portionering was goed. Mijn vriendin nam een rijk gevulde erwtensoep, waarbij goed brood met katenspek geserveerd werd.
Het personeel was erg vriendelijk. Ondanks dat het druk was, namen zij de tijd voor ons, we werden snel geholpen en vriendelijk te woord gestaan.
Prijs/kwaliteitverhouding was helemaal goed.
Wij zullen zeker nog eens terug komen!
Johanna D.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2014
We komen er helaas te weinig. Wij maandags vrij; zij gesloten. Vandaag, zo 19 okt, rustig in stad wegens marathon. Wij als centrum bewoners, rustig naar Rokin gewandeld en boven bij Meuwese lunch genomen. Eenmaal mosselen met frites en eenmaal pasta met gamba's. Prima gegeten! Prijs/kwaliteit ook goed. Decor binnen is inderdaad niet fantastisch, maar als je boven zit, heb je leuk uitzicht. Als wij er wel lunchen, willen we alleen maar boven zitten. Voor koffie zitten we graag op terras, als het weer een beetje o.k. is. Jammer dat terras zo verkleind moest worden (NZ lijn).
NN2 .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2014
Dit keer hier gelunched, d.w.z. een kleine lunch met koffie en thee. Bediening zoals altijd correct, een nagenoeg perfecte tosti kaas-salami – die staat niet op de kaart maar maken ze desgevraagd wel – en een croissant zonder poespas, maar wel opvallend vers, warm en lekker. Dat is tegenwoordig zeldzaam, een goede croissant. Wederom stelt Meuwese ons niet teleur.
Vic75 .
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2014
Kom hier al jaren. Ze serveren hier uitstekende koffie, heerlijke salades, club sandwiches in allerlei soorten. Altijd vers. Leuke wisselende gerechten en een hele toegankelijke wijnkaart (ism Grape District). De service is altijd vriendelijk en alert. Een van de beste plekken voor lunch of gewoon een kop koffie die ik ken in de stad!
Arno J.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2013
Zijn al jaren vaste klant hier. Mijn echtgenoot vindt de entrecote een van de lekkerste van de stad, en al helemaal prijs kwaliteit verhouding. Zelf vind ik de ceasar salad met kip heerlijk, evenals de garnalen in olie en knoflook. Ze hebben ook een uitgebreide wijnkaart, waarvan de meeste wijnen per glas zijn te bestellen. Mijn favoriet de Tabali Pinot Noir Reserva, heerlijk gewoon. Ze hebben de lekkerste appeltaart van de stad en ook de croissants in de ochtend zijn een wate tractatie. De zaak wordt gerund door broer, in de keuken en zus, gezicht van de zaak. Altijd een vriendelijk woord en glimlach. Het is voor mijn echtgenoot en mij een soorttweede huis geworden.
LinaMosa .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2013
Een entrecote besteld, maar 1/3 van het vlees was vet en seen, in mijn ogen echt teveel en het vlees was bijna koud. Dit aangegeven, maar tot 2x toe 'dat hoort erbij' gehoord. Ik nam hier geen genoegen mee, ik eet vaker entrecote en dit was echt slecht vlees. Uiteindelijk mocht ik een andere bestelling plaatsen, al kreeg ik van de serveerster nog wel de cynische vraag of ik de 'patat en sla wel lustte'. De carpaccio die ik vervolgens kreeg was erg dik en taai. Voor zo'n hoge prijs niet de kwaliteit die je zou mogen verwachten. Het tochtte binnen en het zag er behoorlijk rommelig uit. Ik ben niet enthousiast over deze brasserie.
Marlène K.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2012
De lekkerste appeltaart van de stad. We hebben ons vaker laten verleiden ergens anders taarten te testen; maar deze is echt de lekkerste. Verder is de koffie van prima kwaliteit en de bediening altijd toppie.