Cafè-Brasserie du Nord

7,2
6,9
Annemieke L.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Ik heb inmiddels verschillende keren bij Brasserie du Nord gegeten, en iedere keer tot volle tevredenheid. Goede prijs/kwaliteitsverhouding, gezellige sfeer, goed personeel en persoonlijke benadering. Ik ga hier nog zeker vaker eten!
Aaaaaaaaa .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Gisteravond gegeten bij Du Nord. Vrijwel alle tafeltjes waren bezet op deze mooie avond. Er was te weinig personeel en we kregen na 5 kwartier ons voorgerecht. Dat smaakte heerlijk. Toen we witte wijn bestelden, werd er niet gevraagd welke wijn we wilden. Een kaart hadden we toen nog niet gezien. De geitenkaassalade als hoofdgerecht was teleurstellend. De warme geitenkaas lag op hard-geroosterd stokbrood. De salade bestond hoofdzakelijk uit verse spinazie en was erg vet. De vriendelijke serveerster reageerde adekwaat op mijn ervaring en bood me een nieuwe salade aan. Deze was niet zo vet, maar even saai. Bij de sliptong werd geen groente geserveerd. Na wederom lang wachten kwamen de desserts. Deze waren heerlijk. Het glas frisdrank kwam pas nadat we er voor de tweede keer om vroegen, maar wel weer op kosten van het huis.
Alles bij elkaar genomen was dit een teleurstellende ervaring.
Sylvia W.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
d.d.24-8 hier gegeten met 4 personen. Wij hebben lekker gegeten . Ik had garnalenkroketjes , die hadden iets meer smaak mogen hebben en daarna mediterraanse groentenschotel die uit gegrilde groenten en tomatencouscous bestond. Erg lekker . De mannen hadden tournedos en waren er zeer tevreden over. Het citoenijs met vruchten was heerlijk.
Wij zaten heerlijk buiten maar zijn ook even binnen gaan kijken waar het bijzonder sfeervol in de oude luister van een stationsgebouw was hersteld. Vooral in de koude maanden zal dat tot zijn recht komen. Het terras zou nog wel wat opgeknapt kunnen worden maar men kan niet alles tegelijk doen. De bediening was heel vriendelijk maar alleen dus dan duurt het soms wat langer.
Ton-Leemans .
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Onze zoon trakteerde ons met Vaderdag op een etentje bij du Nord. Hij had een tafel gereserveerd en dus kwamen we op de afgesproken tijd om 7 uur 's avonds aan. Na een eerste drankje onze bestelling geplaatst. Ons voorgerecht kwam gedeeltelijk (!) om half negen en pas nadat we hadden aangegeven dat het allemaal wel erg lang duurde. Ons hoofdgerecht arriveerde om 21.15 uur.
Hier komen we dus nooit meer,
Positiv O.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
3 gangen in 3 verschillende restaurants georganiseerd door de ondernemersvereniging. Iedereen had een andere agenda, daarom steeds andere tafelgenoten. Het hoofdgerecht had ik bij Café-Brasserie du Nord. Een zeebaars plateservice met eenvoudig garni. Peultjes waren niet afgehaald en de presentatie als geheel niet echt liefderijk. Het was een mooie dag en er is een leuk terras, maar er wordt blijkbaar niet goed gelet op zon/schaduw en op de richting van de wind. Jammer, de terrasbeleving had echt een stukje beter gekund.
Sjakkiep .
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
In een voormalig stationsgebouw, leuk ingericht met gevoel voor detail en verwijzingen naar het gebouw op zich hebben we hier met een wandelgroep van 10 personen gegeten. Hierbij gelijk een tip voor welk restaurant dan ook: zodra je hoort dat mensen een hele dag gewandeld hebben zorg dan dat er snel wijn en spijs op tafel komt, want die mensen hebben trek!
In de Brasserie werd ieder drankje individueel opgenomen en geserveerd. Wel heel attent maar niet praktisch voor de bediening. Nog een tip voor de bediening, die wel hun best deed; als er 10 mensen aan een tafel zitten loop dan om de tafel heen als je de drankjes opneemt en blijf niet aan het hoofd van de tafel staan roepen.
Mijn hoofdgerecht was gebakken zalm met 2 dikke asperges en wat nieuwe aardappeltjes. Het was lekker maar niet verrassend. Mijn buurman had wel 5 asperges maar met ham.
Het vegetarische gerecht, gegrilde groenten met couscous viel tegen. En bij de sliptongetjes was men de salade vergeten te serveren. Nog een tip voor de bediening; controleer of alle gerechten kloppen en de bijgerechten geserveerd zijn.
De geserveerde friet bij de sliptong was niet knapperig.
En helaas moesten we vrij lang wachten voordat het hoofdgerecht geserveerd werd. Op onze vraag waar het bleef, werd geantwoord dat het klaar stond in de keuken. Nogmaals we hadden een hele dag gewandeld dus we hadden trek!
De menukaart is niet verrassend, suggestie: voeg een lekkere vegetarische wrap toe. Last but not least, is er niet gevraagd of het gesmaakt had.
Ria K.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Na een jaar weer eens bij Brasserie du Nord wezen eten. Helaas viel de kwaliteit en hoeveelheid van de diverse gangen tegen. Het 3 gangen menu voor Euro 30,00 bestond uit een smakelijk lams ham voorgerecht. Dat was prima. De zeebaars die als hoofdgang werd geserveerd was erg klein van stuk en weinig smaakvol. De groenten die eromheen lagen waren wel goed van smaak. Vervolgens was het dessert van verse aarbeien met sabayon twv Euro 7,- een aanfluiting. In totaal maximaal 7 aardbeien, een gelige, dikke saus die nergens naar smaakte een een stukje schuim (wat totaal uit de lucht kwam vallen). Vervolgens heb ik hier een opmerking over gemaakt richting de bediening. De serveerster nam ons commentaar heel serieus en nam het dessert terug en bood een alternatief dessert aan. Keurig door haar opgelost, we kregen namelijk ook nog een gratis kopje koffie met een slagroom truffel.
De kinderpizza van 7,50 euro was ook de prijs / kwantiteit verhouding niet waard. Onze dochter was erg teleurgesteld toen ze zag hoe klein de pizza eruit zag. Voor hetzelfde bedrag krijg je bij een pizzeria een volwaardige pizza.
Al met al erg jammer dat de kwaliteit van de gerechten zo is gedaald want het is een prachtig restaurant maar de prijs/kwaliteit verhouding is volledig zoek.
Collie10 .
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Na een jaar lijkt het erop dat de nieuwe eigenaren het restaurant weer tot een succes hebben weten te maken. De zaak is opgefrist, het is meestal gezellig druk en de prijs-kwaliteitsverhouding is prima. Er was buiten de kaart een aardig driegangenkeuzemenu, waaruit wij vooraf gebakken kippenlevers met mosterdsaus kozen en als hoofdgerecht een goed en mals stuk lamsvlees met rozemarijnsaus en aardappelgratin. Weinig op aan te merken. Van de kaart als voorgerecht de salade d’hiver – met gerookte eendenborst, rode uienmarmelade. De beloofde “krul” eendenlever was helaas vervangen door minuscule flinters die je vrijwel niet proeft. De serveerster vertelde dat dat was gedaan omdat een krul moeilijk te maken is (!). Niettemin een smakelijk gerecht dat ook als hoofdgerecht kan worden besteld; deze portie had daar wat mij betreft al het goede formaat voor. Vervolgens de hamburger: zacht broodje, goed vlees, flink formaat, veel garnituur. Eet wat lastig uit de hand, maar wel lekker. Nagerecht weer van het keuzemenu: een redelijke tarte tatin. Aandachtspunt is de timing: wij moesten vrij lang wachten op het voorgerecht, maar toen we daarmee klaar waren kwam vrijwel meteen het hoofdgerecht. Vanwege het ruime formaat van de voorgerechten was wat meer tijd wenselijk geweest. Op wat kleine onvolkomenheden na (er werd brood en boter gebracht (kost een paar euro) terwijl wij dat niet besteld hadden, wij vergaten wijn te bestellen maar er werd ook niet gevraagd wat wij bij het eten wilden drinken) is de bediening goed: snel, vriendelijk en correct.
A. Nijenheim .
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2016
Voor eerst gegeten in dit restaurant. Mijn vrouw en ik namen de kaasfondue, ik de pittige. Erg lekker. Het zag er leuk uit, ruim genoeg ook per persoon. Smakelijke witte huiswijn (ben helaas vergeten welke). Mijn algehele indruk is: gratis parkeren, mooi gebouw dat ooit een station was, gezellig ingericht met tafels niet dicht op elkaar, er is zelfs een aparte bar en een ruimte met nog een bar en een open haard. Vriendelijk personeel dat in de gaten hield of je nog iets wenste. Vers heerlijk brood bij het eten. Er was nu een wijnproeverij en er schijnen vaker evenementen te worden georganiseerd wat leuk is want er is in Uithoorn niet heel veel te doen. Wij komen zeker terug!
Marieke L.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2015
Nu al drie keer zeer naar tevredenheid gegeten. Het oude station in Uithoorn biedt nu dit nieuwe restaurant, met nieuwe eigenaars en team. Wij blijven telkens hangen bij de geweldige hamburgers met Black Angus Beef, en ook de voor- en nagerechten zijn uitstekend. Blij dat er weer een fijne eetplek bij is in Uithoorn!
Trineke P.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Prijs-kwaliteit is prima; de salade's als hoofdgerecht zijn dat inderdaad. Je kunt voor een euro een karaf kraanwater bestellen - prima! Bediening is niet heel profi & hartelijk.
Wagt .
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
Een mooie tafel bij de haard voor 10 personen. Bij aankomst stond alles netjes klaar. We aten verschillend, maar ieder was tevreden. De oesters, de soep, de ribe ey, de creme brulee, het kindermenu alles was gewoon lekker.
De bediening aardig en attent. Ons verzoek om een specifiek muziek nummer ; geen probleem. De wijn was lekker, behalve rode spaans, voor mij iets te dun.
Bijzondere avond voor ons.
Paula B.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2015
Wij hebben afgelopen donderdag, na een diploma-uitreiking, met z'n achten gegeten bij Brasserie Du Nord. Ik had een dag eerder gereserveerd. Bij aankomst bleek niemand van onze komst te weten. Er was genoeg plaats, maar toch vond ik het vervelend. Er werden snel wat tafels tegen elkaar Het 'dekken' stelde niet veel voor (buiten); slechts bestek en een servetje op de verder kale tafels.
Het eten was prima, vlees/vis goed gebakken, maar de bijgerechten erg klein en de salade die bij een aantal gerechte geserveerd werd was te sober (kaal, geen dressing). Ik had Fish & Chips. Erg leuk geserveerd met een soort krant op het bord. Top! Maar bij dit gerecht zat niets extra's behalve patat. En dan is twee gepaneerde kabbeljauwsticks en een beetje patat wel erg weinig.
Toen het begon te regenen (we aten op het terras) werd niet echt actie door het personeel genomen om ons droog te houden. We moesten zelf maar wat schuiven en naar binnen rennen. Bediening verder wel vriendelijk.
Toen vrienden ons dit weekend vroegen 'Hoe was het?' konden we niet echt enthousiast zijn en niet zeggen 'daar moet je heen'.
Toch denken we dat met een paar aanpassing (in het gastheerschap, de porties en de garnering) het wel een aanwinst voor het dorp kan worden.
Astrid M.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2015
Afgelopen week voor de 1e keer bij Du Nord gegeten. Zonder verwachtingen heen gegaan en moet zeggen dat het erg goed bevallen is. Het was niet heel druk, maar gezellig genoeg. Bediening was super vriendelijk en vlotte babbel. Het eten was goed van smaak en meer dan voldoende. Goede adviezen gekregen rondom dieetwensen.
Qua toetje geen trek in heel toetje, kon naar wens worden aangepast.
Leuk dat nog steeds details uit het treinstation terugkomen in de setting.
Delaporte .
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2015
Voor de 3e keer gegeten bij Du Nord! Echt een aanwinst voor Uithoorn. Iedere avond volle bak. Goed eten, mooie kaart en super service. De authentieke sfeer van het oude spoorhuis is behouden en in een mooi , nieuw jasje gestoken. Voor zowel een borrel als een heerlijk diner kun je er terecht. In het café heb ik een borrel gegeven voor mijn verjaardag. Was ook echt top en wederom goede service. Nieuwe eigenaars hebben het zeer goed aangepakt.
L_E .
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2015
Voor het eerst komen eten bij Du Nord in Uithoorn. Leuke avond gehad, maar ik zou niet gauw naar dit restaurant teruggaan.

Eten: de carpaccio en tournedos stelde mij teleur, dat is vanwege het volgende:
-De carpaccio was lauw, erg simpel en had weinig smaak.
-De tournedos werd geserveerd met een gegratineerde aardappel, boontjes, salade en pepersaus. De smaak van dit alles was goed. De porties waren echter veel te karig. De salade was zelfs lachwekkend. Een kind heeft hier misschien genoeg aan, maar voor een volwassene is het echt te weinig. Het leek alsof alle gerechten zonder nadenken gewoon op het bord gelegd waren, de presentatie hiervan kan veel beter.

- Als toetje een punt appeltaart genomen. In tegenstelling tot het voor- en hoofdgerecht, was dit wel een goede portie. De smaak was ook goed.

De bediening was goed, vriendelijke serveersters die op tijd langskomen voor nieuwe drankjes.

Het decor van het restaurant is erg gezellig, mooi en fris. Gezien het aantal tafeltjes kan ik mij voorstellen dat het op een drukke avond nogal krap en/of benauwd zal zijn.

Conclusie: qua eten viel mijn bezoek tegen, dat is vanwege de minimale porties en matige kwaliteit. Het is daarom voor mij de prijs niet waard. Dit vind ik erg jammer, want het is wel gezellig binnen en alles is verder aanwezig om er echt wat leuks van te maken.

Dsteenbergen84 .
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2015
Heel lekker gegeten slibtongetjes! Fish and chips en ossehaas! Na op het terras een wijntje gedronken te hebben, lekker even een hapje eten! Doe ons maar een fles wijn en een fles water tegen de serveester. Toen alles keurig op een standaard naast de tafel werd gezet zei de dame u schenk het zelf wel in he! Heel jammer allemaal ! Eten was goed bediening minder helaas dit viel ons echt tegen! S6 met du nord!!
Chef_Kok .
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2015
Vroeger was Het Oude Spoorhuis the place to be. Toen kwam er een nieuwe eigenaar die alles fout deed. Nu is er gelukkig weer een nieuw eigenaar die er wat van probeert te maken.
Voor het drinken van een borrel een prima tent. Wat eten betreft ligt de zaak helaas wat anders.

Het eten zelf is overigens goed - we aten een gewone hamburger en een vegetarische hamburger - maar niet goedkoop. En wat karig. Zo krijg je bij de hamburger alleen frites. Voor een salade moet je extra betalen.
De bediening was toen wij er aten vooral gericht op het zo snel mogelijk afwerken van de klanten. Binnen een uur stonden we weer buiten. Wat inrichting betreft is gekozen voor tafeltjes die heel dicht op elkaar staan. Veel privacy heb je niet en dat is jammer als je rustig en gezellig wil eten. Je kunt je buurman aanraken zonder daarvoor moeite te hoeven doen. Wat minder tafeltjes en meer afstand ertussen zou een enorme verbetering opleveren. Het is namelijk geen cafetaria, je komt er voor een gezellige avond met lekker eten. Bedenk daarbij dat het restaurant nooit helemaal vol zit, dus omzet zal het niet schelen.

Samengevat heeft Brasserie du Nord zeker potentie, als er wat meer rust wordt gecreëerd in zowel de inrichting als het personeel. Tot die tijd eten wij ergens anders.
M H.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2015
Gezellig ingericht voormalig stationsgebouw, waar al eerder horeca in zat.
Onder nieuwe eigenaar net twee weken open; een veelbelovende start!
Ditmaal gekozen voor visgerechten.
Als voorgerecht Garnalencroquetten, twee stuks van goede smaak en heerlijk krokant en heet.
Ons hoofdgerecht werd de Sliptong à la Meunière, drie uitstekende visjes met een garnituur van dunne frites en verse salade.
Zowel de rode wijn als aperitief (Trois Gamins Merlot) als de gekozen witte (Cuvee Marine Gascogne) waren prima.
Als dessert een goede Irish Koffie genoten.
De bediening is attent en vriendelijk, maar moet op sommige punten nog even wennen.
Dat is overigens niet vreemd, zo kort na de start.
Bij een volgend bezoek gaan wij voor de vleesgerechten.
Hjsilso .
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2015
Leuke avond in deze zaak, met nieuwe naam en eigenaren gehad (voorheen het Spoorhuis).

Leuk die mooie rode Berkel bij binnenkomst voor het snijden van mooie charcuterien.
Echt lekker gegeten in een mooie zaak met allerlei mooie stijl elementen die de locatie nou eenmaal historisch met zich meedraagt.
Echt lekker gegeten bij ons op tafel als vorgerechten de carpaccio’s, gerookte zalm voorbij zien komen en als hoofdgerechten slibtongetjes, gamba's en de tournedos, deze laatste was van een zeldzaam goede kwaliteit, wel is waar bescheiden geportioneerd maar geweldig mals ik had er de bearnaisesaus van een ander HG bij besteld en dat maakte het tot een extra feestje.
Waarom een 8 en geen 9 voor diner, dat zat hem in portionering, naast een bescheiden stukje vlees kregen wij voor 6 personen 2 kleine porties friet. Ik vond de aanvangshoeveelheid echt te weinig, vervolgens bij besteld en vond de 3 porties a 3 euro per stuk op de rekening, ik heb geen probleem met bij betalen, echter wel als de oorspronkelijke hoeveelheid niet voldoende voor 6 personen is.
Daarnaast word er een bescheiden bedrag 1,25 in rekening gebracht voor kraanwater. Als dat, zoals bij ons vergeld is gegaan van vele flessen wijn vind ik dat ook een minpunt. De kaart is mooi geprijsd mijn voorstel overal een euro boven op en het niet meer hebben over water en brood.
Bediening een 6, zit hem er meer in het ontbreken van vaardigheden, dan dat ze niet attent of vriendelijk zijn. Veel drankjes /koffies worden zonder plateau gebracht, en het weghalen van glazen gebeurd redelijk ongegeneerd met vingers in de glazen (3 tegelijk). Waarom ik hier zo punt van maak is omdat de rest zo goed is!!!
Ik kom zeker terug, fijne avond gehad!