Café Boonstra

Erg gunstig

Jouw recensie over het restaurant Café Boonstra

Janfam .
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2018
Goede ervaringen van een collega waren de directe aanleiding voor een bezoek aan Cafe Boonstra in Peize. De ontvangst was vriendelijk en gastvrij. We konden lekker buiten zitten. De sfeer was heerlijk ongedwongen, rustig en relaxed. Mijn voorgerecht was samen met twee tafelgenoten de broodplank; het was erg royaal voor 3 personen, waarbij slechts 1 keer de prijs is berekend, wat een fijne service. De plank zelf bestond uit diverse soorten heerlijk vers brood met daarbij schaaltjes tapenade, kruidenboter en aioli. Het hoofdgerecht was de Boonstra's Sate; deze werd aan een spies uitgeserveerd en bestond uit 4 grote stukken sate. De smaak was heerlijk inclusief fijne satesaus. De garnituur bestond uit een prima rauwkostsalade, smaakvolle gebakken aardappeltjes, heerlijke vlaamse frieten en goede warme groente. Ook hier waren de porties royaal. Het dessert was het Seizoen; deze bestond uit een grote portie verse aardbeien, met heerlijk ijs en slagroom. Naast al het lekkere eten nog een groot compliment aan de bediening. Deze mensen waren erg vriendelijk en erg attent, zeker ook richting de tafelgenoot die glutenvrij moet eten. Cafe Boonstra heeft een uitstekende prijs-kwaliteit verhouding en is een grote aanrader wat ons betreft.
Trijntje64 .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2018
Een gezellig, bruin café, goede bediening en gastvrije sfeer.
Het eten smaakt heerlijk, en die salade, gewoonweg heerlijk.. die spekjes doen het..
We blijven komen en blijven genieten
Hin K.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
Met het gezin en oma gaan we hier eten. Het is hier zo kindvriendelijk dat het prettig is om hier te zijn. De afsluiting van het eten voor de kinderen is een feestje. Dit moet je kind beleven, ik ga niet verklappen wat het is.
Het eten is heerlijk. We komen hier graag. Aanrader is het broodplankje en alle andere gerechten. Tot de volgende keer.
Jan Willem S.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Kwamen we deze keer, wegens druk, toch weer bij Boonstra terecht. Centraal gelegen in Peize, bereikbaar, ruime parkeergelegenheid en er was nog een (hoog) tafeltje vrij. Ook wel handig.

Duitse biefstuk was de weekaanbieding. Dus maar eens het experiment aangegaan. Gastvrouw Yvonne kwam uitgebreid uitleggen dat het niet als een biefstuk gezien moest worden maar ook niet als een eenvoudige gehaktbal. Een vleesgerecht van hoge kwaliteit.

Nou, dat klopte wel. Soort van tartaar maar dan toch iets grover. Prima gekruid en uitermate smakelijk. Ik zou zeggen een blijvertje voor op de menukaart. Geserveerd met frietjes en salade. De salade had deze keer even te veel dressing. Jammer toch wel omdat de ingrediënten zeer evenwichtig op elkaar afgestemd zijn.

Boonstra blijft toch verrassen met een goede kwaliteit voor een redelijke prijs.
Jan Willem S.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Eindelijk weer eens tijd om bij Boonstra aangenaam te verpozen. Yvonne ontving ons even gastvrij en enthousiast als altijd.

De keuze was gevallen op monsterdsoep (met Drentse droge worst) en de kabo beef. Beide gerechten even heerlijk en zorgvuldig bereid. De kabo beef exact zoals gewenst (rare to medium), een prestatie op zich. Altijd valt weer op met hoeveel liefde de gerechten, met biologisch karakter, bereid zijn.
Een hele mooie kaart met vaste gerechten, die de kok perfect in zijn vingers heeft . En, niet onbelangrijk, met constante hoge kwaliteit.

Je komt er altijd met een voldaan gevoel vandaan. Zelfs grote eters.
Ejosje .
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2016
via Iens hebben we cafe Boonstra gevonden. En daar zijn we blij mee. Goede ontvangst in deze gemoedelijke omgeving, we hadden niet gereserveerd maar er was nog een plekje over. En na een half uurtje werd ons een betere plek bij het raam aangeboden. Eten was heerlijk, het weekgerecht varkenshaas en de maaltijdsalade Old Dutch, gevolgd door aardbeien met ijs enslagroom. De bediening bestond uit leuke, attente meiden. Tot slot waren we zeer tevreden over de prijs. We komen hier graag nog een keer terug.
Martijn V.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2016
Mooi café met een gezellige sfeer en een mooi terras! Erg vriendelijk en gastvrij personeel en de affiche 'kindvriendelijk' wordt helemaal waargemaakt met de speelkamer en het kindermenu. Zeker ook prima eten, het zijn relatief eenvoudige gerechten waar veel zorg aan wordt besteed. Malse entrecote en lekkere en verse rauwkostsalade (met spek).
Hin K.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Heerlijk om een eetcafe in de buurt te ontdekken wat een goede kwaliteit, service en prijs betreft. Als bonus ook nog kindvriendelijk. We waren nu met zijn tweeën maar de volgende keer komen we terug met de kids. Ik had het weekmenu voor €13,50 een varkenshaas met parmaham en parmezaanse kaas. Mijn man een kabo beef voor €20,50. Topkwaliteit. Zeker voor herhaling vatbaar. Als ik bij de rest van de recensies lees ga ik de volgende keer de saté bestellen. Ik mag ook graag vega eten en dit is hier ook goed en duidelijk. Misschien een leuke tip om een drie gangen weekmenu aan te bieden voor iets van €16,50/€17,50 en dezelfde aangepast voor de kids voor €9,95. Tot de volgende keer.
Wouter D.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2015
Ik eet hier twee keer per jaar met familie. De kaart is al jaren hetzelfde ( zelfs het dagmenu lijkt altijd 'kogelbiefstuk met stroganofsaus' te zijn. Persoonlijk vind ik het wat aan de prijs voor wat je aan kwaliteit krijgt ( 18,50 voor zalmfilet, 20,00 voor Kabo beef).

Het zou leuk zijn als de kok wat meer experimenteerde. Met de Goudplevier is er nu een geduchte concurrent die tegen iets meer euros veel meer kwaliteit levert.
Ank001 .
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2014
Hier voel je je altijd meer dan welkom! Yvonne is de perfecte gastvrouw waarbij je je altijd op je gemak voelt! Ook de medewerkers zijn op deze eigenschap geselecteerd. De kaart is niet te uitgebreid waardoor de kwaliteit altijd super is! En voor een superscherpe prijs zon constante kwaliteit leveren is echt uitzonderlijk!! Ook voor vegetariërs is het hier goed eten! Toetjes zijn echt heerlijk! En standaard bij de wijn (dus zonder vragen of betalen) een glas water. Kom je met kids, geen probleem. Een grote speelhoek en altijd extra aandacht voor de kids en een ijsje met verassing. Je denkt dat dit soort eetcafes niet bestaan maar ze zijn er nog echt, waar je als klant gewoon het gevoel hebt dat het even om jou draait en waar je niet hoeft uit te leggen wat je bedoelt. Heerlijk!!! Alleen wel tijdig reserveren want het is erbaltijdvdruk!
oosterpoorters .
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2014
Waarin een klein dorp groot kan zijn !
Tegenover het goede restaurant " De Hopbel " ligt het eetcafé Boonstra . Heel andere atmosfeer , heel andere uitstraling , heel andere kaart maar ook een aanrader. Toch ook maar eens proberen. De bediening ontvangt ons gastvrij en tapt een lekker biertje
De keuken verraste ons met een goed samengestelde witlof soep die zelfs een kritische witlof eter enthousiast maakt. Daarna de veelgeprezen saté die inderdaad goed is en mijn disgenoot geniet van de lasagna gorgonzola. Ondertussen leeft het eetcafé . Er lopen wat kinderen rond te spelen , aan de bar is het gezellig druk kortom een gezellige mix.
Bij het afrekenen stellen we vast dat de prijs / kwaliteit verhouding uitstekend is.
We verlaten met een goed gevoel dit eetcafé.
Jos_de_Groot D.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2013
Wij eten hier vaak en graag! Gewoon goed. Geen flauwekulletjes, bij de wijn meteen ook onbeperkt water op tafel, gezellige sfeer en prima gerechten. Uiteraard de vermaarde saté van varkenshaas, maar ook de weekhappen (vaak prima biefstukken), lamsvlees, vleesduo: haast te moeilijk om te kiezen. Vooraf een prima carpaccio, na afloop een kletskop (walnoten ijs met karamel, kletskoppen en slagroom. Zoals gezegd: gewoon lekker eten in prima ambiance!