Café Boonstra

9,1
Erg voordelig
Jan_Willem_Smeenk .
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Kwamen we deze keer, wegens druk, toch weer bij Boonstra terecht. Centraal gelegen in Peize, bereikbaar, ruime parkeergelegenheid en er was nog een (hoog) tafeltje vrij. Ook wel handig.

Duitse biefstuk was de weekaanbieding. Dus maar eens het experiment aangegaan. Gastvrouw Yvonne kwam uitgebreid uitleggen dat het niet als een biefstuk gezien moest worden maar ook niet als een eenvoudige gehaktbal. Een vleesgerecht van hoge kwaliteit.

Nou, dat klopte wel. Soort van tartaar maar dan toch iets grover. Prima gekruid en uitermate smakelijk. Ik zou zeggen een blijvertje voor op de menukaart. Geserveerd met frietjes en salade. De salade had deze keer even te veel dressing. Jammer toch wel omdat de ingrediënten zeer evenwichtig op elkaar afgestemd zijn.

Boonstra blijft toch verrassen met een goede kwaliteit voor een redelijke prijs.
Jan_Willem_Smeenk .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Eindelijk weer eens tijd om bij Boonstra aangenaam te verpozen. Yvonne ontving ons even gastvrij en enthousiast als altijd.

De keuze was gevallen op monsterdsoep (met Drentse droge worst) en de kabo beef. Beide gerechten even heerlijk en zorgvuldig bereid. De kabo beef exact zoals gewenst (rare to medium), een prestatie op zich. Altijd valt weer op met hoeveel liefde de gerechten, met biologisch karakter, bereid zijn.
Een hele mooie kaart met vaste gerechten, die de kok perfect in zijn vingers heeft . En, niet onbelangrijk, met constante hoge kwaliteit.

Je komt er altijd met een voldaan gevoel vandaan. Zelfs grote eters.
Ejosje .
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2016
via Iens hebben we cafe Boonstra gevonden. En daar zijn we blij mee. Goede ontvangst in deze gemoedelijke omgeving, we hadden niet gereserveerd maar er was nog een plekje over. En na een half uurtje werd ons een betere plek bij het raam aangeboden. Eten was heerlijk, het weekgerecht varkenshaas en de maaltijdsalade Old Dutch, gevolgd door aardbeien met ijs enslagroom. De bediening bestond uit leuke, attente meiden. Tot slot waren we zeer tevreden over de prijs. We komen hier graag nog een keer terug.
Martijn V.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2016
Mooi café met een gezellige sfeer en een mooi terras! Erg vriendelijk en gastvrij personeel en de affiche 'kindvriendelijk' wordt helemaal waargemaakt met de speelkamer en het kindermenu. Zeker ook prima eten, het zijn relatief eenvoudige gerechten waar veel zorg aan wordt besteed. Malse entrecote en lekkere en verse rauwkostsalade (met spek).
Uitetenmetkidsz .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Heerlijk om een eetcafe in de buurt te ontdekken wat een goede kwaliteit, service en prijs betreft. Als bonus ook nog kindvriendelijk. We waren nu met zijn tweeën maar de volgende keer komen we terug met de kids. Ik had het weekmenu voor €13,50 een varkenshaas met parmaham en parmezaanse kaas. Mijn man een kabo beef voor €20,50. Topkwaliteit. Zeker voor herhaling vatbaar. Als ik bij de rest van de recensies lees ga ik de volgende keer de saté bestellen. Ik mag ook graag vega eten en dit is hier ook goed en duidelijk. Misschien een leuke tip om een drie gangen weekmenu aan te bieden voor iets van €16,50/€17,50 en dezelfde aangepast voor de kids voor €9,95. Tot de volgende keer.
FQC .
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2015
Afgelopen zondag weer lekker gegeten in het gezellige en gastvrije Café Restaurant Boonstra in Peize. Als vegetariër heb ik een paar keuzes. Dit keer de groentelasagne was zoals altijd verrukkelijk. Mijn metgezel nam, zoals vaker, de saté varkenshaas, die hij tot nu toe nergens anders zo lekker krijgt als bij Boonstra. Als dessert was het eis met aardbeien en slagroom, een flinke portie, fraai opgemaakt, een waardige afsluiter. Wij bleven als gewoonlijk nog geruime tijd nagenieten in het gezellige café.
Wij komen al geruime tijd bijna wekelijks bij Boonstra. Je moet er altijd reserveren om zeker te zijn van een plaats. Het eten is altijd van zeer goede kwaliteit. We worden, net als alle gasten, altijd hartelijk ontvangen door Yvonne Boonstra zodat je je echt "thuis" voelt. De bediening is attent en vriendelijk. De sfeer is gemoedelijk en gezellig. Al met heb je er een een zeer geslaagde avond uit.
IKD .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2015
Gezellig, zeer gastvrij eetcafe in hartje Peize. Altijd lekker eten! Wij komen er dan ook regelmatig. Op de kaart voor elk wat wils. Bovendien een steeds wisselende weekhap met een aantrekkelijk prijs €13,50. Gisteren bijvoorbeeld overheerlijke kogelbiefstuk met tijmjus, frites en salade. Voor wie er voor het eerst komt is de saté van varkenshaas een absolute aanrader!
Wouter D.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2015
Ik eet hier twee keer per jaar met familie. De kaart is al jaren hetzelfde ( zelfs het dagmenu lijkt altijd 'kogelbiefstuk met stroganofsaus' te zijn. Persoonlijk vind ik het wat aan de prijs voor wat je aan kwaliteit krijgt ( 18,50 voor zalmfilet, 20,00 voor Kabo beef).

Het zou leuk zijn als de kok wat meer experimenteerde. Met de Goudplevier is er nu een geduchte concurrent die tegen iets meer euros veel meer kwaliteit levert.
Ank001 .
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2014
Hier voel je je altijd meer dan welkom! Yvonne is de perfecte gastvrouw waarbij je je altijd op je gemak voelt! Ook de medewerkers zijn op deze eigenschap geselecteerd. De kaart is niet te uitgebreid waardoor de kwaliteit altijd super is! En voor een superscherpe prijs zon constante kwaliteit leveren is echt uitzonderlijk!! Ook voor vegetariërs is het hier goed eten! Toetjes zijn echt heerlijk! En standaard bij de wijn (dus zonder vragen of betalen) een glas water. Kom je met kids, geen probleem. Een grote speelhoek en altijd extra aandacht voor de kids en een ijsje met verassing. Je denkt dat dit soort eetcafes niet bestaan maar ze zijn er nog echt, waar je als klant gewoon het gevoel hebt dat het even om jou draait en waar je niet hoeft uit te leggen wat je bedoelt. Heerlijk!!! Alleen wel tijdig reserveren want het is erbaltijdvdruk!
Oosterpoorters .
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2014
Waarin een klein dorp groot kan zijn !
Tegenover het goede restaurant " De Hopbel " ligt het eetcafé Boonstra . Heel andere atmosfeer , heel andere uitstraling , heel andere kaart maar ook een aanrader. Toch ook maar eens proberen. De bediening ontvangt ons gastvrij en tapt een lekker biertje
De keuken verraste ons met een goed samengestelde witlof soep die zelfs een kritische witlof eter enthousiast maakt. Daarna de veelgeprezen saté die inderdaad goed is en mijn disgenoot geniet van de lasagna gorgonzola. Ondertussen leeft het eetcafé . Er lopen wat kinderen rond te spelen , aan de bar is het gezellig druk kortom een gezellige mix.
Bij het afrekenen stellen we vast dat de prijs / kwaliteit verhouding uitstekend is.
We verlaten met een goed gevoel dit eetcafé.
Inge V.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2013
Lekker op een zomeravond naar eetcafé Boonstra. We zijn hier al wel eerder geweest en het is steeds prima geweest. Zo ook nu! Gezellige sfeer op het terras, vlotte bediening met gevoel voor humor, wel zit je aan de weg (maar daar is het ook weer niet heel erg druk. Ook best leuk om al die vakantiefietsers te zien langskomen).
Vooraf een verrukkelijke salade 'Old Dutch' met oude kaas, meloen en walnoten, en een honing-mosterddressing. Erg fijne combinatie. Daarna de weekhap: spiesje mediterrane kip met tzatziki. Eenvoudig zou je zeggen, maar erg smaakvol en de kip was heerlijk mals. Geen zuinig spiesje ook. Fijne brede frieten erbij en een frisse salade. Mijn eega had een fijne combinatie van twee soorten vlees met een zalige portsaus.
Het is er echt alsof je bij een bekend adres komt waar je elke maand komt, ook al is dat niet zo. Aanrader!
Jos_de_Groot D.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2013
Wij eten hier vaak en graag! Gewoon goed. Geen flauwekulletjes, bij de wijn meteen ook onbeperkt water op tafel, gezellige sfeer en prima gerechten. Uiteraard de vermaarde saté van varkenshaas, maar ook de weekhappen (vaak prima biefstukken), lamsvlees, vleesduo: haast te moeilijk om te kiezen. Vooraf een prima carpaccio, na afloop een kletskop (walnoten ijs met karamel, kletskoppen en slagroom. Zoals gezegd: gewoon lekker eten in prima ambiance!
Garmt V.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2013
"De lekkerste Sate van het Noorden", wordt ons heel duidelijk aanbevolen door de vrouwelijke helft van het echtpaar dat dit eetcafe runt. Klakkeloos mee eens - ook al eet ik bijna nooit in het Noorden en eet ik bijna nooit sate, de varkenshaas-stukken waren perfect mals van binnen en perfect gaar van buiten.
Jan B.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2012
Weer super gegeten in dit prachtige bedrijf! Saté en de kabo zijn echt heerlijk! Er hangt ook een gemoedelijke sfeer. Kortom een aanrader om eens langs te gaan!
JanBettie .
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2012
Gisteravond een barbecue buffet gehad, in een woord fantastisch!!
Gewoon een aanrader! Prima bediening en heel kindvriendelijk! Onze complimenten!