Cafe-Bistro Hans & Grietje

Maandag t/m Donderdag 11:00 - 01:00
Vrijdag en Zaterdag 11:00 - 03:00
Brigitte22 .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2015
Geluncht bij Hans en Grietje in een vol restaurant (boven).
De bediening was vlot en alert. Zeer opvallend , zeker gezien de drukte.
De pannenkoek en de erwtensoep waren goed van smaak.
Rob R.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2014
Na een bezoek aan het Rijksmuseum hier geluncht. Het was mooi weer dus we konden lekker buiten zitten. Lunchkaart is redelijk uitgebreid en gevarieerd. Bediening was vlot en vriendelijk.
De locatie is prima, er komt van alles en nog wat voorbij, zowel op straat als op het water, dus valt er genoeg te zien.
Ron V.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2014
Na bezoek aan het Rijksmuseum gelunched bij Hans en Grietje, er vrijwel tegenover.
Kaart heeft salades, burgers etc. De clubsandwich en kipsate waren prima.
Snelle, vriendelijke service zonder pretenties. Zeker niet duur.
Amster12 .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2014
Zeer vreemde ervaring gehad hier. Even een pit stop op het terras met prachtig uitzicht na museum bezoek met een vriendin van buiten de stad. Alleen drankjekon niet, er moest lunch genuttigd worden, die ok was. Erna koffie besteld, waarvan 1 kopje met inhoud al snel op de grond 'gleed' wegens combinatie scheve tafel en serveerster die tafel aanstootte. Geen excuses, koffie stond ook gewoon op de bon. Ben de discussie niet aangegaan, duidelijk een toeristen tent, kom hier gewoon nooit meer.
Dimitri O.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2014
Recht tegenover het Rijksmuseum zit Hans en Grietje met een fijn terras dat rond lunchtijd heerlijk zonnig is...als het weer meewerkt. De kaart is simpel met typische lunchgerechten (uitsmijters, club sandwich, saté), maar ook lekkere pannenkoeken.
De bediening is meestal snel en effectief, ook als het druk is. Doordat het terras naast een onoverzichtelijk kruispunt ligt kan het op straat soms een beetje chaotisch zijn. Als je dat kunt negeren dan zit je hier prima.
Henk-Vera .
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2014
Heb vorig weekend met vrienden in Hans en Grietje de lunch genomen. Niet eerder geweest. Het was er druk, maar er was nog 1 tafel vrij. Die mochten we gebruiken, mits we lunch namen, dus niet alleen koffie..........
De lunch wilden we wel nemen en hebben verteld dat m'n dochter en vriend zo zouden aanschuiven. De ober was wat ongeduldig, maar dat kan ook aan de drukte hebben gelegen, zullen we maar zeggen. Het was er wat warm dus jassen en truien gingen uit.
Met z'n achten een heerlijke lunch gegeten en niet te lang er over gedaan, want ja, het was druk. Daarna afrekenen en weg.
Helaas mijn trui vergeten en meteen gebeld. Gevonden! Toen mijn dochter hem na een week wilde ophalen was hij er niet meer. Niet echt netjes van Hans en Grietje.
Het eten was prima, de service qua bediening niet geweldig en door de actie met de trui vind ik de overall service ronduit slecht.
Lokkie .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2013
Is bruin cafe. Terras was helemaal vol, daarom binnen gezeten. Uitgebreide lunchkaart, Goede lunch tegen redelijke prijs. Prijzen consumpties aan de stevige kant.
Hans H.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2013
Mooie plek om op het terras met uitzicht op het Rijksmuseum te lunchen. Hebben een uitgebreide lunchkaart met voor ieder wat wils. Ook flinke porties en een prima huiswijn. Echter merkte zowel bij ons als bij de tafeltjes om ons heen, dat de bediening er op gericht is de doorloop te versnellen, als je je laatste hap hebt, zit je bijna gelijk aan een totaal afgeruimd tafeltje en wordt steeds gevraagd of je nog iets wil. Is ook wel een toeristische plek.