Café Beurs van Berlage

Britt A.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2016
Schravendeel .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Even voor een snelle lunch op het terras terecht gekomen. Het overigens vriendelijke personeel vertelde dat de chocolademelk op was. Dat werd appelsap. De bestelde uitsmijters lieten meer dan een half uur op zich wachtend. Ondertussen reed een straatveegwagentje al boenend binnen een meter achter ons (niet overdreven). .Dat schijnt hier gewoon te zijn want niemand reageerde. Een koordje rond het terras zou nog iets van beschutting kunnen geven. De uitsmijter was goed voor wie van veel, vet en zout houdt. Veel verbeterpotentieel
E.G. D.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Aangezien ik goede herinneringen had aan het restaurant van de Beurs van Berlage, daar binnengestapt voor koffie/thee met gebak tijdens een dagje Amsterdam. Om 12.30 uur was het er binnen erg stil, maar om de stadse drukte even te ontlopen, tóch gekozen om binnen te gaan zitten en niet op het terras.
Op de kaart wordt de appeltaart van de chef-kok aanbevolen. Dus daar gaan we voor. Jammer genoeg was die taart niet (meer) te verkrijgen..... Iets anders dan? Er is slechts nog 1 stuk chocoladetaart. Dan houden we het maar bij koffie en thee alleen. Als wij even later opstappen zie ik vreemd genoeg een serveerster met o.a. twee stukken chocoladetaart lopen....
Als ik wil afrekenen is het gesprek tussen de serveersters belangrijker dan de klant.
Mooi entourage, maar verder een gemiste kans.
MFoxy .
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2016
Heerlijk zitten daar maar de appeltaart bij de koffie was een smakeloze hap....geen suiker en kaneel geproefd maar ook zelfs geen appel geproefd. Jammer.
Bobeldijk ..
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2015
Een snelle hap tussendoor samen met mijn dochter en schoonzoon. Loop hier bijna iedere dag voorbij maar eens moest het er van komen om eens te gaan zitten voor een drankje en hapje.

Al met al verrast en we zijn tevreden weggegaan.

M O.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2015
Fijn terras bij mooi weer in het zonnetje. Een rij tafeltjes bovenaan de trappen en verder een redelijk aantal tafeltjes op het plein beneden. De bediening was vriendelijk en behulpzaam. Niet opdringerig. Illy koffie is altijd goed natuurlijk, hoewel de latte macchiato wel iets warmer had gemogen. Goede club sandwich gerookte zalm met chips en nog e.e.a. aan toelage erbij: prima! Goede locatie zo in het centrum van Amsterdam, en toch heeft het een compleet andere sfeer (veel beter!) dan de vele alleen maar op toeristen gerichte tentjes in deze buurt.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2015
Op de kopse en zuidelijke kant van de Beurs van Berlage zit café Beurs van Berlage, met een interieur dat doet denken aan de Amsterdamse school met jugendstilkenmerken. En met mooi weer heeft het café een groot terras op het Beursplein, net ver genoeg verwijderd van de hectiek van het Damrak. Ik had de minestronesoep en het landbrood met blue de Wolvega. De minestronesoep bestond uit een lichte bouillon met spinazie, doperwten, courgette, Parmezaanse kaas en ravioli en ging vergezeld van toast en boter. De soep en de ravioli waren goed op smaak en de versheid van de ingrediënten was duidelijk te proeven. Het brood was te sterk getoast en dus deels zwart en dat was jammer. Het landbrood met de milde blauwschimmelkaas blue Wolvega, avocado en de gemarineerde rode kool was erg lekker. Prima prijs-kwaliteitverhouding, prima bediening, kortom een goede lunchroom vlakbij het centraal station.
Frank V.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2015
Wij hebben op woensdag 17 juni j.l. geluncht en bestelden twee garnalenkroketten op brood en een clubsandwich met zalm. Beide gerechten waren van uitstekende kwaliteit en ruim van portie. Wij hebben genoten van deze lunch onder de tegeltableaus van Jan Toorop in een zaal die bijna de geschiedenis nog uitademende: werkelijk een toplocatie.
Ook de bediening is top. Wij moesten, naar later bleek, iets langer wachten omdat een grote groep vóór ons besteld had. Voordat wij daar echt erg in hadden informeerde de bediening ons over de vertraging en bood direct aan een extra drankje aan. Wij hebben hier maar ten dele gebruik van gemaakt, maar de correcte en adequate wijze waarop het personeel anticipeert op mogelijke irritatie is prima. Kortom een aanrader!
VanRiemsdijk .
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2014
Was vroeg op en dus dacht ik ... Ik ga ontbijten bij Café Beurs van Berlage.
Bestelde Biologische yoghurt met huisgemaakte Granola en een Warme chocolademelk.
De yoghurt was heerlijk en je proefde de vele vruchten goed. De warme chocolade melk zat netjes op schoteltje een flinke toef slagroom. En deze chocolademelk was echt heerlijk.
Wil niet overdrijven maar ik heb zelden een chocomelk geproefd die zo lekker was.
Barbara S.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2014
Hier geluncht. De clubsandwich met kip: 3 dik gesneden sneetjes getoast brood met gerookte kip, ei, guacamole, sla, bacon. Nog nooit zo' n grote clubsandwich gezien!!! Volgens mijn partner smaakte hij heerlijk! Op mijn bord lagen 2 grote sneden wit zuurdesembrood en 2 kalfskroketten van patisserie Holtkamp. Erbij een klein potje mosterd, roomboter en een beetje, lekker aangemaakte sla. Zonde om bij zulke lekkere kroketten mosterd te eten! Erbij koffie en verse jus d'orange. Verder vlotte, vriendelijke bediening.Cafe Beurs van Berlage wordt onze vaste stek bij een bezoek aan Amsterdam.
Franny V.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2014
Na een leuke maar vermoeiende stadswandeling, hier genoten van een wat verlate lunch. Wat voor het café geen enkel probleem was. De beurs van berlage burger was groot maar voortreffelijk. Heerlijke friet erbij en in kleine afgesloten potjes mayonaise en ketchup geserveerd. Vond het een leuke gadget.
Chef-du-potage .
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2014
Ik vind de prijs/kwaliteitverhouding op dit terras behoorlijk zoek (€ 16,- voor 2 koffie en 2 gebakjes). Dat zal dan ook wel de reden zijn dat er geen kaarten op tafel liggen. Het is wel een mooi gelegen terras. Maar toch de laatste keer voor mij dat ik hier heb gezeten.
Jammer te vernemen dat u de prijzen te hoog vindt. Voor een stukje taart rekenen wij inderdaad zo'n € 5,- en voor koffie € 2,90. Dit zijn voor een rijksmonument op een locatie tussen de Dam en Centraal Station met terras en deze kwaliteit de tarieven. Graag dank ik u voor uw reactie en feedback.
Eva020 .
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2014
Wij gingen op 12 april op mijn verjaardag koffie met gebak nuttigen bij de Beurs van Berlage. Buiten was het lekker weer. Op de kaart stond lekkere koffie en verse muntthee..dat leek ons wel lekker zeker met gebak van Bakker Holtkamp (de beste tompoezen bakker). Ik vroeg dan ook aan de mannelijke bediener... Heeft u ook tompoezen? Nee zei hij daar moet je voor naar de Hema op een hotaine stem alsof ik iets vroeg wat niet bij hun duurdere segment hoorde. Nou dacht ik die heeft zijn huiswerk niet gedaan. Dus toch maar een ander gebakje besteld. De verse muntthee met 2 zielige takjes in een glas werd gebracht evenals de lauwe koffie. De gebakjes komen er zo aan hoor. Het gebakje .....nee dat was niet meer gekomen. Bij het afrekenen zeiden we dan ook laat het gebak maar zitten we gaan wel naar de Hema. Na een sorry en het was toch echt gezien dat iemand er mee in haar handen liep.....jaja wat een chaotische bediening en wat arrogant ....een beetje vriendelijkere bediening die uitstralen dat ze het leuk werk vinden zou wel op zijn plaats zijn.
Beste Eva, we betreuren ten zeerste dat u niet volgens onze gastvrijheidsprincipes behandeld bent. We hebben gastvrijheid en een goede service namelijk hoog in ons vaandel staan. Zou u ons kunnen mailen op JvanSchagen@beursvanberlage.nl om een en ander recht te zetten? Met hartelijke groet BvB
Bas T.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2014
Mooie plek om te lunchen in het centrum van Amsterdam! Waar het bij andere gelegenheden snel druk en chaotisch kan overkomen op mij, is dit een ruim opgezet restaurant met voldoende plek tussen de tafels. Eigenlijk kun je hier dus even tot rust komen van alle drukte van de stad. De kwaliteit en smaak van het eten was bovenverwachting en de prijs vond ik goed in verhouding.
Gerben O.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2014
Cafe Beurs van Berlage is gelegen in een mooi deel van het beursgebouw aan de beurspleinzijde. De ingang is mooi echter als je binnenkomt doet het donker aan. De inrichting is ruim opgezet met redelijk comfortabele stoelen en tafels. In het midden van de ruimte is de bar gesitueerd. Doordat het plafond hoog is en vloer van steen zonder echt demping is het bij drukte rumoerig. Plafond en muren zijn voorzien van mooie schilderingen.
Ik heb hier geluncht en deze was goed van smaak. Het is niet heel bijzonder maar wel goed. Ik had een kalfskroket met bruin desembrood. Hierbij werd het onvermijdelijke saladetje geserveerd. De smaak van de kroket was heerlijk en deze was ook goed gefrituurd. Mooi knapperig zoals een kroket behoort te zijn. De jus d' orange was versgeperst.
De service van het bedienend personeel was goed.
Riet B.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2013
Ik heb in december 3 x geluncht in het café van de Beurs van Berlage. Alle drie de keren heb ik een broodje met makreelsalade genomen en een kopje cappuccino. De makreelsalade was uitstekend, lekker fris en royaal met nog wat extra ingrediënten zoals krielaardappeltjes. Geserveerd op volkoren brood of wit.
Het interieur is schitterend, de bediening snel en vriendelijk, er is eigenlijk altijd plaats en er is voldoende ruimte tussen de tafels. Al met al een prima plek om af te spreken of een middagje Amsterdam te beginnen.
John888 .
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2013
Met z'n drieën geluncht in deze monumentale oasis op het damrak. Ondanks de drukte was de bediening snel. Mijn uitsmijter met rosbief was royaal en lekker. De omeletten van mijn vrouw en dochter waren blijkbaar ook lekker. (De Beursclub sandwich van mijn buurman zag er ook lekker uit!) Heb hier eerder gegeten en kan de Beursburger aanbevelen al is deze wat prijzig (€14,75).
Odessa22 .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2013
Gisteren vanuit Muntplein doorgelopen naar Cafe BvB.
Prima plek om van de omgeving en zon te genieten. Bediening was goed en werden al snel geholpen. Tafelgenoot een cola en ik een bietje besteld ... heerlijk. Menukaart is veelzijdig en de prijzen wat aan de hoge kant.

Zelf heb ik ,, Vis van de dag '' besteld ... dat was witvis and chips. Al snel werd mijn eten gebracht ... wat direct opviel was dat de friet donker bruin was, veel kleine stukken bevatte en eigenlijk niet te eten, want bij elke hap friet proefde ik vet! wat inhoud dat de frituur niet op temperatuur was en hierdoor de friet zich volzuigd met vet ... niet lekker. Ook was naar mijn mening frietuurolie aan verversing toe aangezien de friet donker van kleur was en harde stukken bevatte. Witvis was een gepanneerde, wat leek diepvries visje. Deze bevatte nogal wat vocht waardoor ,, het jasje '' al snel losliet. Vis had wel warmer gemogen, want bij ontvangst van mijn gerecht direct een hapje vis geproeft en deze wat matig verwarmd ... vis was verder goed.

Daarbij werden 3 bakjes met sausjes geserveerd ( mayo - achtige saus, olie en een groene saus ). Mayo -achtige saus was lekker en anders .. olie niet gebruikt ( had al genoeg olie op m'n bord ) en de groene saus heeft waarschijnlijk een tijd gestaan, want er zat een donkergroen velletje op wat op uitdroging duidt.
Uiteindelijk partje citroen over het visje geperst en opgegeten.

Vis van de dag kostte me 12,50 Euro ...

en vind dit wel erg prijzig voor wat ik uiteindelijk voor me geschoteld kreeg ... erg jammer. Eigenlijk alleen het visje kunnen eten en dat voor 12,50 Euro!

Andere gasten hadden verschillende salades/ broodjes besteld in goede porties leken .. deze waren er positief over. Bij de vraag of ik misschien in de keuken een kijkje mocht nemen vertelde de Bedrijfsleider me dat er op afspraak rondgeleid kon worden. ( uiteraard zal dit een reden hebben dat het op deze wijze geregeld word ) en niet door drukte ( ik mocht tijdens spits in drukkere keukens even rondkijken bij andere horeca zaken )

Terras zag er verder netjes uit, personeel behulpzaam en verzorgd en mijn indruk van de ( heren ) wc .. algemeen goed alleen jammer dat de kraan klein is ... tijdens handen wassen onmogelijk zeep in handen te wrijven ( door korte afmeting van de kraan te dicht op de rand van de wasbak ).

Het is aan te raden om de bereiding van gerechten goed in de gaten te houden en prijs/ portie verhouding te herzien.

Over het algemeen kan je hier goed terrassen en beoordeel dit Cafe met een gemiddelde van 6,2.
Wia D.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2013
Vriendelijke bediening, mooi binnen en fijn terras. Eten viel tegen.
Kipsate gehad, geen atjar (stond op de kaart) maar sla met tomaat en paprika. Smaak van sate+saus was prima maar de kip zelf zat vol met vet. Er was geen mooi stuk kipfilet gebruikt. Dit mag in ieder geval geen €13.50 kosten.
Johnmaurits100 .
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2013
een geweldige ruimte , het eten is goed ik heb een eigerecht gehad en mijn collega s tonijn salade echt aan te raden, ben er een paar keer geweest voor lunch met vrienden , de akoestiek is super ... goede bediening en leuke kaart.