Café Bern

• Af te huren , Huisdieren welkom
6,9
Ron D.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Na een aantal jaren hier weer eens teruggekeerd. De eenvoudige kaart is nog steeds eenvoudig en niet echt groot, maar voor ons is het altijd het zelfde recept: Entrecote Bern, Nu ook weer heerlijk. We hebben genoten van de overheerlijke saus.
De bediening is amateuristisch, maar ach, je weet dat je in een eetcafé terug komt. Alleen de ruimte is echt volgestouwd met tafels en stoelen, waardoor je heeeeeeel weinig bewegingsruimte hebt, en je stoel constant tegen je achterbuurman aanstoot.
Maar voor een prijs die zij vragen, moet je niet al teveel eisen stellen.
Een volgende keer kom ik toch weer graag terug voor zo'n lekker stukje vlees.

Smullewitsch .
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
Vroeger kwamen we graag bij Bern, het was een begrip in de buurt en ver daar buiten. De kaart bleek in tientallen jaren totaal niet veranderd. Nog steeds dezelfde zeer eenvoudige kaart, waar je bepaald geen chef de cuisine voor hoeft te zijn om dit klaar te maken. Dit voorkwam niet, dat we uren moesten wachten.
Stuitend was echter, dat ze nu zo'n knieval hebben gemaakt voor schreeuwende Amerikaanse toeristen en een abominabel slechte service brengen van jong personeel zonder enkel idee wat service bieden inhoudt. Het is echt geld verdienen wat de klok slaat. Ik heb last van een bepaalde allergie; in eerste instantie was de jongen zo aardig er voor te zorgen dat datgene waar ik allergisch voor ben uit de salade vervangen zou worden, maar daarna kreeg ik een standje met de mededeling van de kok erbij, dat dit echt een eenmalige uitzondering betrof! Foei toch, hoe durfde ik! Toen ik een naar zijn eigen zeggen "sous-chef" hierop aansprak zag ik dat hij het daarna tegen een arrogant personeelslid doorkletste onderwijl onze kant uitkijkend. Ongelooflijk onprofessioneel. Onnodig te zeggen, dat je je hier niet echt welkom voelt (met of zonder allergie) En wat jammer, dat ze zich ook niet aan hun woord hielden en ik gewoon nog kleine stukjes in de salade terugvond. Je mag dus blij zijn als je de tent levend kunt verlaten als je last hebt van voedselintoleranties of allergieën. Ik denk derhalve dat mijn uitstapje naar café Bern ook eenmalig blijft. Het is een nietszeggende over het paard getilde tourist trap geworden.
Sandra K.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
Lekkere kaasfondue. Het is wel redelijk prijzig voor alleen fondue en brood. Salade moet je er nog apart bijbestellen. Voor flinke eters is de portie kaasfondue waarschijnlijk ook te weinig, voor ons was het precies genoeg. Eenvoudige inrichting, vriendelijk personeel. Kom er zeker nog eens eten.
Youkali .
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
De jemenitische salade is heerlijk! Bijzonder want het is een typische midden-oosten gerecht, ken het uit Libanon.
De fondue is okay, mag wat groente bij.
Mabel A.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Ik kom hier al zeker 10 jaar. Altijd één van mijn favorieten geweest. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik de portie kaasfondue een tikkeltje aan de kleine kant (eigenlijk net te weinig) vond en de prijs iets aan de hoge kant. 17 euro voor een lekkere kaasfondue is niet per se heel duur, maar voor alleen kaas en stokbrood in mijn optiek wel. Ik zou zeggen: oordeel zelf.
Nicole T.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2016
Genoten van de kaasfondue maar vooral van de entrecote Bern, da's een aanrader en reden om nog eens terug te komen!
Interieur is n tikkie ouderwets......
Popgirl .
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2015
Bern is een Amsterdams instituut. Na de verbouwing oogt alles nog even krakkemikkig als voorheen, maar de kaasfondue en zeker ook de entrecôte, zelf te bereiden op een hete plaat, smaken prima. Salade erbij absolute noodzaak. Het fruit in de toetjes is helaas niet vers, maar dat wordt dan wel weer tevoren gemeld. De kaart is uiterst beperkt en al eeuwen onveranderd. What you see is what you get. Ongedwongen sfeer en vriendelijk personeel. Zal vast nog heel lang blijven bestaan.
Sarah R.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2015
Lekkere steak pepersaus met een goed glas rode wijn is hier gewoon super lekker. Het is niet hip en de bediening is niet super snel, maar wel heel erg lief. Daarom vind ik het hier zo leuk. Ik kom snel weer eten :)
Sophie D.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2015
Bij binnenkomst op een woensdag avond was het rustig. Met maar 6 gasten en het ontbreken van muziek is de stemming wel wat vreemd. Zodra het er echter drukker werd, werd het steeds gezelliger. Het personeel is vriendelijk en behulpzaam en reageerde zeer goed op mijn noten en pinda allergie. Het eten is eenvoudig maar goed, alhoewel 17 euro pp voor een kaasfondue wel wat aan de hoge kant is. Voor een eenvoudige maar goed maaltijd is Bern met haar ongedwongen en gezellige sfeer een aanrader.
Philo H.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2015
Lekker kaasfondue aan de bar gegeten. Daarvoor ben ik hier al vaker geweest. Bern is een gezellige plek, het Texels bier is heerlijk. Kortom: ik kom zeker weer een keer.
Martin K.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2015
Kaasfondue is iets wat ik een of twee keer in het jaar eens doe maar nog nooit geprobeerd bij Cafe Bern. Het eetcafe schijnt een begrip te zijn en blijkbaar elke avond vol te zitten, zo ook op woensdagavond. Het cafe rook natuurlijk erg naar kaas maar heeft een leuke knusse inrichting.

De kaasfondue was lekker en had ook een lichte biersmaak. De entrecote die we erbij kregen paste er goed bij. De huiswijn was wat vlak van smaak. Al met al voor kaasfondue misschien een leuk adres.
Colette L.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2015
Vanwege de welbekende kaasfondue voor Cafe Bern gekozen. De fondue was erg goed op smaak, maar ik vond het wel karig dat er alleen stokbrood bij zat. Voor geen vleeseters is het dan slechts een optie om een wat salade bij te bestellen, die tevens ook wat eenvoudig waren. De sfeer is wel erg gezellig, met zo'n dampende pan op tafel. Maar al met al, vond ik de prijs wat te hoog voor wat Cafe Bern uiteindelijk te bieden heeft.
C E.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2015
Vanavond geveten in Café Bern, bekend om zijn goede kaasfondue !!
De kaart is ingekort met een klein aantal gerechten waaronder de kaasfondue á € 17,-- per portie pp.
Na enig wachten wordt de pan met schuimende Kaafondue trots en pontificaal op tafel gezet. Nog nooit gezien, schuimende kaasfondue. De verwachtingen zijn evengoed hooggespannen. Helaas blijkt de verwondering over een schuimende kaasfondue bewaarheid te worden. Hier is mee gerommeld om het pannetje op te leuken. De kaasgonfue is DUN en ZUUR, en lijkt in de verste verte niet op waarom wij naar Café Bern zijn gekomen, namelijk, een heerlijke kaasfondue. Een kant en klaar pakje uit de winkel smaakt nog beter !! Opmerkelijk, niemand van de bediening vraagt of het heeft gesmaakt !! Ook na het afrekenen geen dankuwel en tot ziens !! Men is te druk met het reservingen boek. Al met al een zeer trleurstellende ervaring.
Hannette .
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Bern, wie kent het niet ? Nu terug , met hulp van slechte timmerlieden om de nostalgie van weleer op te roepen. Geur bij binnenkomst is ook dezelfde net als de foute lampenkapjes en eten aan de bar. Bediening fris, behulpzaam en aardig net als de WC ook een heerlijke kentering. Helaas zaten we aan wel wat goedkope nog niet ingesleten tafels (zijn toch wel 2-e hands te koop?)
Lang wachten , ook niets nieuws, maar de wijn is goed. Daar hadden we het achteraf ook maar beter alleen bij kunnen laten. Echt deze 'kaart' (is zijn naam niet eens waard) is zó niet meer van deze tijd, nee ook niet uit nostalgisch oogpunt.
De bonen leken uit blik, kaasfondue (jezus wat is dat inderdaad vet!) en als toetje kan je je verkwikken aan ananasrondjes of fruit óók weer uit blik!
Thee , jippie toch een kleine aanpassing er is ook n zakje groene thee, waarop een wit waas drijft en koffie met een koffie-roomkuipje (bekend van de slechtere voetbalkantine).
Het zou geweldig zijn als jullie nog 30 jaar door zouden kunnen gaan zodat de tafeltjes inderdaad uitgesleten raken en de lampenkapjes weer smoezelig maar alsjeblieft doe wat aan jullie menu(-kaart).
Jacqueline D.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2015
Met afstand de beste winkel voor een heerlijke kaasfondue en entrecote. Prijs/kwaliteit is top! Bediening is zeer attent.
Merel V.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2015
Fan van dit bruine cafe in Amsterdam. Heerlijk gegeten: entrecote en kaasfondue. Leuk om zelf een beetje op een plaat te bakken en de kaasfondue is top. Het zit altijd propvol (je zit vaak met onbekende aan een tafel) bediening is druk, maar wel leuk! Dessert is niet de moeite waard, ik werk alleen zo veel calorieen naar binnen als het zelf gemaakt en vers is en helaas was dat niet geval. Ondanks dat, altijd leuk.
Martinb78 .
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2015
Bij Bern eet je een fantastische kaasfondue. Je moet wel echt reserveren want de tent zit altijd vol. Dat komt door het eten want van de service moet je het niet hebben, de klanten komen toch wel en dat merk je in alles. Ze wijzen je een plekje en brengen 1 keer drinken. Als je een tweede drankje wil bestellen moet je flink je best doen de aandacht te trekken. Snel weg zodat er nog een stel kan eten. Ook kan het zomaar gebeuren dat je met 3 personen van je 4 persoonstafeltje naar een 2 persoonstafel met extra stoeltje wordt gezet, irritant.
Lekkereten0071 .
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2015
In het verleden erg lekker gegeten bij Bern. Helaas was vanavond een enorme tegenvaller. Ten eerste moesten we al 1,5 uur op ons eten wachten terwijl we om 18:00 uur gereserveerd hadden en dus één van de eerste waren. Daar stond geen enkele compensatie tegenover het personeel haalde letterlijk zijn schouders op. Het personeel is jong, onervaren en stuitend arrogant. De tent zit altijd vol dus waarom niet? Je mist echt een wat oudere bedrijfsleider die de boel onder controle houdt. Zo liet een jongen een half bord salade vallen voor onze tafel. Toen we hem daar op attendeerde zei hij oh wat dom en liep gewoon verder de rotzooi op de grond achter latend. Bij het afrekenen werden we letterlijk afgesnauwd. Het eten is prima, maar dankzij de service komen wij er nooit meer terug. Jammer jammer!
Jasperica !.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2015
Ja! Ze zijn weer terug op de oude plek én geheel gerenoveerd. Maar toch spannend: zou het toch nog steeds de juiste atmosfeer hebben na de verbouwing? Volmondig ja! En uiteraard dezelfde menukaart zoals al járen, gewoon consistent en supergoed: de kaasfondue en de entrecôte met die fantastische groene saus. En uiteraard witte wijn van mijn favoriete druif: de Marsanne per glas.
DennisHaarlem .
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2015
Cafe Bern... Nostalgie. Echt een instituut in de stad. De kaasfondue was weer heerlijk, net als de salade die we er bij namen. De nieuwe tijdelijke lokatie vond ik eigenlijk erg leuk. Service als altijd vriendelijk, en ze laten je lekker met rust. Blijft een aanrader.