Café Belge

Grote Markt 9 2800 Mechelen België Kaart

Over het restaurant Café Belge

GROTE MARKT - Aan de Grote Markt (Mechelen) naast de imposante Sint-Romboutskathedraal kunt u restaurant Cafe Belge vinden. In dit oude pand met moderne inrichting kunt u terecht voor mooi geserveerde Europese (Frans-Belgisch) gerechten.

PARTIJEN - Naast dineren, is Cafe Belge ook uitermate geschikt voor bijvoorbeeld een zakelijke bijeenkomst of een feest. Het restaurant heeft meerdere ruimtes voor een verschillend aantal mensen. Waarvoor u ook kiest; op elke plek in het pand kunt u genieten van de historische kenmerken.

TERRAS - Mocht het mooi weer zijn dan kunt u uitwijken naar buiten. Vanaf hier heeft u prachtig zicht op de Grote Markt en het stadhuis.

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant Café Belge

Non-stop service: van 11u tot 22u (elke dag)

Alleen gasten die het restaurant bezocht hebben kunnen hun recensies geven
Benjamin T.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2019
mooie locatie op het grote martkplein, vriendelijke bediening, gewoon prima keuken, alles netjes op smaak, alleen jammer van de diepvriesfrieten ipv vlaamse frieten. keurige prijs / kwaliteits verhouding.
Geert N.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2019
Bij de vol-au-vent zat er geen bladerdeegmandje. Hoort toch zo bij dit typische Vlaamse gerecht? Dus vroeg ik er naar. “Ze waren op”. Slecht ingekocht dus. Zonde.
De sabayon was dan weer heerlijk, alleen spijtig dat er sorbetijs onder zat, dat koelde het direct af waardoor de intense smaak van een typische sabayon verloren ging. Bediening was vriendelijk maar niet erg aandachtig op de zaal.
Spijtig dat U niet tevreden was over uw bezoek
Ik wil wel even toelichten dat wij met dagverse gerechten werken.
Ons bladerdeegkoekje wordt dagelijks vers gemaakt en wij serveren dan ook liever
nieuwe koekjes dan koekjes die je kant en klaar aankoopt.
Mvg
Morag G.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2019
Mijn vispannetje was niet zo lekker, maar de paardenfilet en vol-au-vent waren volgens mijn vrienden wel goed. Meerdere keren een graat gevonden en de scampi’s waren niet gepeld... De inrichting was oké, maar het personeel was een beetje koud/afstandelijk. Het was “goed” voor één keer, maar toch niet voor herhaling vatbaar, vrees ik. Spijtig.
Spijtig dat U niet tevreden was over uw bezoek
Spijtig genoeg kunnen wij niet garanderen dat er is geen graat in een stuk vis zal zitten.
Mvg
Ann R.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2019
Lekkere klassieke keuken aan correcte prijzen. Vriendelijke en attente bediening. Wij komen zeker terug!
Freddy C.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2019
Niet alles op de kaart was verkrijgbaar. Spijtig van de geurhinder der toiletten.
Geachte,

Het spijt ons dat niet alle gerechten meer aanwezig waren
Wij werken met dagverse producten en dan kan het bij (onvoorziene) drukte al eens gebeuren dat sommige gerechten op zijn.
Met vriendelijke groeten,
Kristel
Roger D.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2019
Na lange wachttijd waren de spijzen niet echt warm.

Producten werden niet bij iedereen opgediend zoals gevraagd.

Ontbrekend sausje werd, nadat er op gewezen was, niet gebracht.

De rekening klopte ook niet. ( 1 schotel dubbel gerekend) Werd daarna wel aangepast. Geen aanrader.
Dirk B.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2019
Via mail gereserveerd voor 8 personen. Correct verlopen met herinneringsmail. Vlotte en vriendelijke bediening.
Verrukkelijk stukje paardensteak en het huisbereid stoofvlees gegeten. Voor herhaling vatbaar. Mooie zaak.
Dankjewel voor de positieve feedback
Karen V.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2018
Ze zoeken een oplossing om in een historisch pand toch een tochthall te maken, want bij vrieskou is een gordijn echt onvoldoende.
Ann D.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2018
Ik had gekozen voor de stoverij met varkenswangetjes met witloofsalade en frietjes.
De varkenswangetjes waren okay. Niets op aan te merken.
De witloofsalade: ik ben een grote liefhebber van witloof. Op de menu stonden verschillende gerechten die mij wel aanstonden. Het was de witloofsalade die me uiteindelijk voor de varkenswangetjes heeft laten kiezen. Wat hier precies geserveerd wordt als zijnde witloofsalade weet ik nog steeds niet. Het was een witte substantie (room - kaas - mayonaisse?????) met hier en daar een stukje witloof in. Niet lekker.
De frietjes zagen eruit en smaakten alsof ze alleen de voorbak gehad hadden. Vettige, smaakloze subsanties zonder enige kleur.
Mijn vriendin had vispannetje genomen en dat was wel lekkker.
Agnes E.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2018
foutjes kan iedereen overkomen.Ze gewoon toegeven was blijkbaar moeilijk voor 1 persoon ,de andere was OK .
Dus algemeen OK.
Eva T.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2018
Lange wachttijd. Saignant was doorbakken, kritiek wordt niet aanvaard, spijtig. De ragout was lauw, niet warm.
Leen D.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2018
Bediening was vriendelijk, ze kwamen vrij snel opnemen, café is zeer gezellig.
Helaas moest er heel lang gewacht worden, hapjes 30 minuten na servering van aperitief, meer dan 1 uur erna moeten wachten op ons hoofdgerecht. Toen we aankwamen en bestelden, zat er nochthans niet veel volk.
Gerechten waren goed maar niet helemaal naar verwachting, steak bleu gevraagd saignant gekregen en frieten waren nauwelijks gefrituurd. De rest was okey (in totaal 3 gerechten).
Peggy P.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2018
We hadden een vispannetje genomen maar kwam uit de diepvries. De vis was droog en saus geschift.
Waren teleurgesteld.
Kristof M.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2018
Vlotte en vriendelijke service in een sfeervol interieur. En nog lekker eten ook!
Filip En Katrien D.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2018
Een gezellige zaak waar je terecht kan voor een simpele spaghetti of croque maar ook voor een lekker stukje vlees. Uitgebreide kaart en een topbediening. Ook heel kindvriendelijk. Ons dochtertje kreeg zelfs een 2de kinderstoel om haar popje mee in te zetten :D wij komen zeker terug!
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2018
Lekker eten, maar te lang wachten (> 1 uur) op vijf hoofdgerechten (waarvan twee dezelfde), terwijl er niet veel andere eters aanwezig waren.

Geen mogelijkheid om een cadeaubon te laten aanmaken.
Guy M.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2018
Heerlijke eerlijke keuken, een aanrader.
Marc W.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2018
Met familie uitgebreid gegeten. Verschillende gerechten genomen en over de ganse lijn slechts 2 min puntjes. De scampi's met lookboter zijn aan de flauwe kant. Extra kruiding en look was welkom. Het brood was te lang op voorhand gesneden waardoor de versheid verloren gaat. Voor de rest was alles dik in orde. Vriendelijke bediening en lekkere, royale gerechten voor een aanvaardbare prijs.
Erwin L.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2018
Uitstekende bediening en voortreffelijke maaltijden!!!
Gabor M.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2018
Supervriendelijke en vlotte bediening.Heel lekker en gezellig gedineerd met vrienden. Prijs kwaliteit is helemaal ok.
Beslist een aanrader, wij komen terug!!