Cafe Bali

Woensdag t/m Zondag 17:00 - 22:00

• Af te huren , Catering , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Xxx1 .
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2016
we deden een proeverij. Wat een smaken! De sate van kipgehakt was nieuw voor ons maar zo lekker! We wilden eerst alles proeven en dan de lekkerste gerechten nog een keer nemen, maar we kwamen met moeite tot 3 rondes van 6 gerechtjes en er kon geen dessert meer bij. We komen zeker terug!
Asperge85 .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Prachtige entourage, fijne muziek en zeer gastvrije en betrokken bediening.

Kwaliteit van de producten en de bereiding was helaas ondermaats. Rijst was niet gaar, rijst leek opgewarmd te zijn gezien uitdrogingsverschijnselen aan de buitenkant. Groenten leken niet vers, zijn waarschijnlijk ingevroren geweest. Eierdooier zag groenig. Verschillende gerechten in dezelfde sauzen. De saté saus leek kant en klaar te zijn van poeder of concentraat. Soep erg vet en zout. Vlees en kip droog en smakeloos. In sajour lodeh zat een klont vaste santen, dit was een onprettige verassing in de mond.

Zonde, op deze mooie locatie zouden jullie er echt wat van kunnen maken!
Femmex .
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
2 x lekker gegeten bij cafe Bali in alkmaar. Leuke tent en sfeervol ingericht. Deze keer gingen wij met een grote groep eten en gingen wij voor een uitgebreide rijsttafel. Vooraf een heerlijke sauto soep en daarna kwam al het lekkers op tafel. Een aantal dingen zijn hier mijn favoriet waaronder de kip bali (pikante kip) en de tempeh. Soms mis je de authentieke smaken van echt Indisch eten bij bepaalde gerechten. De sambal goreng boontjes hebben weinig smaak en het eitje dat je krijgt is ook smakeloos. Ik ben van huis uit indisch eten gewend en zelf ook indisch en weet hoe sommige smaken moeten zijn dus dat vind ik jammer. Voor de rest gewoon goed verzorgd hoor, en desondanks toch voor herhaling vatbaar.
Ruben S.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2016
Na eerdere zeer positieve ervaringen met Thais en Indiaas eten, nu eens Indonesisch geprobeerd. Gekozen voor de saté rijsttafel (vis-,vlees- en vegatarische spiesjes). Was helaas erg flauw van smaak (weinig marinade/kruiden) en niet altijd even goed gegaard. Nagerecht idem, bijgerecht dan wel verrassend goed van smaak (o.a. mangosalade). Decor en service daarentegen boven niveau (we mochten pandan proeven omdat we erg benieuwd waren, en er werd gevraagd of we last hadden van muziekvolume die we als prettig ervaarde). Moet wel bij gezegd worden dat we een van de weinigen waren.
MargrietVEP .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
We hadden besproken voor 6 personen om 1800 uur, en waren de eerste gasten. We kregen de uitleg dat we alleen konden Rijsttafelen vanaf 6 personen. Maar de Rijsttafel was echt zalig. De Balinese kok gebruikt de perfecte ingrediënten en kruiden! Jammer is dat de glazen wijn wat klein uitvallen voor de prijs die je er voor betaalt. Toch was dit een zeer geslaagde avond, ook al omdat de bediening prettig was, en het eten prima.
Gerrit A.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
Onverwachts zijn wij hier terecht gekomen en waren echt verrast door het heerlijke eten. De bediening was heel erg vriendelijk. Het eten was erg smaakvol en de aanbevolen wijnen waren ook goed gekozen.
Lente69 .
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2015
Rijsttafel besteld met z'n tweeën. Heerlijk gegeten, zeer vriendelijk personeel, vlotte bediening en hele goede service. Wij vinden dit restaurant verre weg het beste Indische restaurant in de omgeving van Alkmaar en raden het iedereen aan.
Pascal J.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Met het gezin tijdens een bezoek aan Alkmaar deze Indonesische Eetgelegenheid bezocht. Het is altijd weer een risico om een restaurant te bezoeken die claimen authentiek te koken. Dit restaurant maakt het gelukkig waar. Zelf ben ik een groot fan van deze keuken en we hebben als gezin genoten van het eten.
Michèle U.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
Aangezien ik toch een aantal keren in Indonesië ben geweest waan ik me hier echt weer even terug.

Heerlijk !!!!

Zeker de moeite waard om erheen te gaan en je te laten voorlichten en er lekker voor te gaan.

Vooral het saté menu vibd ik een aanrader maar eigenlijk is alles lekker.
Ch N.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2015
Super lekker eten, fijne en aardige mensen en leuke sfeer. We hebben een rijsttafel genomen en die was echt geweldig. Ik heb echt genoten ! Bedankt!
Fransboom .
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2015
Met zijn tweeën heerlijk gegeten in dit voortreffelijke Indonesische restaurant! Nasi Campur speciaal & Kambing Mekuah, gebakken lamshaas in een licht pittige tomaten- limoensaus, overheerlijk. Prijs/kwaliteit uitstekend! Heel prettige bediening. De sfeer in het restaurant was aangenaam.
Marionklm .
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2015
We hadden allebei een plate genomen; we vonden het veel te veel en enorm vet. Het vet droop er vanaf. De nasi in het midden was te veel en niet lekker. Het bord zag er eigenlijk niet uit, was te vol en te rommelig. Boven op mijn nasi lag een enorm gebakken ei, heel dik en ook niet echt lekker. We hebben er niet veel over gezegd, beseften ons achteraf dat het niet goed was. Jammer, want we zijn gek op Indonesisch eten en de vorige keer (een jaar geleden) was het prima. Voorlopig kiezen we voor andere restaurants.
Arnoud V.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2015
Vegetarische rijsttafel gegeten met drie personen. Kroepoek met pindasaus als appetizer van het huis smaakte al erg goed. Aan de rijsttafel ging een vegetarische foto vooraf die heel verfijnd smaakte. De rijsttafel zelf was perfect van kwaliteit, bestond uit traditionele gerechten met een moderne look & feel. Erg smaakvol allemaal en een verrassende hedendaagse twist voor een gezelschap dat normaal gesproken de voorkeur geeft aan de traditionele Indonesische keuken zoals die in sommige huiskamerrestaurants nog wordt geserveerd in Den Haag.
De bediening was eg voorkomend en attent. De rekening was aan de hoge kant, maar het waren dan ook geen Haagse porties. Zeker de helft van de complete rijsttafel ging per doggy bag mee naar huis.
Een absolute aanrader!
Ilsekruiker .
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2014
Afgelopen vrijdag met 4 personen gegeten bij Cafe Bali. Het restaurant kwam bij ons over als zeer schoon en modern, we kozen alle 4 voor een a la carte gerecht en vroegen de bediening of deze gerechten gedeeld konden worden zodat we allemaal van elkaar iets konden proeven. De bediening was zeer flexibel en behulpzaam ,ook de keuken wist ons te verassen door de verfijnde authentieke smaken. We kunnen terug kijken op een fantastische avond en hebben oprecht genoten bij Cafe Bali. Ons zien ze snel weer terug ! Mvg Fam Kruiker
Bert En Marjan K.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2014
Voor de derde maal gegeten, ditmaal met twee personen Prima gegeten van de rijsttafel "Bali Speciaal" al misten wij beiden net die extra smaaksensatie wat het voordien écht zo speciaal maakte. Mogelijk staat er een andere kok in de keuken?
De bediening viel ons wat tegen, de twee serveersters en de jongen achter de "bar" hadden naar ons idee wat te veel aandacht voor elkaar dan voor de klanten.
De muziek die gedraaid werd, vonden we niet passen bij deze entourage. Het hoeft natuurlijk niet allemaal indisch/indonesisch, maar er zit nog heel wat tussen.
Ilse84 .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2014
Echt heerlijk gegeten bij cafe Bali. Zowel de rijsttafel (aanrader als je er voor de eerste keer eet zodat je verschillende gerechten kan proberen) als de losse gerechten. Als nagerecht de gebakken banaan met ijs was lekker en veel.
Porties zijn groot en we konden wat we over hadden meenemen.
De bediening was prima maar niet bijzonder gastvrij. De inrichting mag van mij wel wat gezelliger worden.
Hier ga ik zeker vaker heen!
MJ1985 .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2014
Prima gegeten met 2 personen op zaterdagavond. Bij binnenkomst zat de zaak redelijk vol en de hele avond bleven er mensen binnenstromen dus met de toestroom van klanten zit het wel volgens mij wel snor. Het was comfortabel zitten in fijne stoelen en ook de akoestiek was prettig: ondanks een luidruchtige groep aan een andere tafel konden wij elkaar prima verstaan. Het eten is allemaal heel behoorlijk en stelde zeker niet teleur. Wij kozen voor de uitgebreide rijsttafel en waren daar tevreden mee. Dit is niet het beste Indonesische restaurant waar ik ooit gegeten heb, maar je kunt hier zeker lekker eten. De desserts zagen er prachtig uit, waarbij ik wel opmerk dat dit niet kon verhullen dat de spekkoek en het pandan ijs kant en klaar bij de groothandel ingekocht zijn, dus daar had de keuken weinig werk van. Jammer. De prijs- kwaliteitverhouding is okay: met 2 personen gaven wij ruim 80 euro uit (incl. drankjes en dessert) en dat is m.i. niet buitensportig. Qua bediening sluit ik mij aan bij meerdere beoordeelaars op deze site: twee vriendelijke meisjes die hun best doen, maar de uitleg bij het eten is summier en zo nu en dan kwam het wat inefficiënt over. Naar mate de avond vorderde, moesten wij ook steeds langer wachten. Dat mag de pret echter niet drukken: prima adres voor zomaar een hapje eten buiten de deur.
SlimSpirit .
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2014
Onze eerste ervaring bij Cafe Bali is heel positief. Het eten (nasi campur speciaal en ayam opor) was zeer smakelijk, een ruime portie en heel leuk en compleet opgediend. De ayam opor was zelfs zoveel dat we veel over hadden en vroegen of het mee naar huis mocht. Dat kon, en het meisje liet het in de keuken inpakken en we gingen afrekenen. Helaas.... toen we weer in de stad liepen, bedachten we dat we het pakje kip niet meer gekregen hadden (zowel door ons als door de serveerster vergeten). Nog een extra kanttekening bij de bediening; het jonge meisje wist echt helemaal niets uit te leggen en hoewel ze heel vriendelijk was, ontbreekt het haar nog aan bedieningsvaardigheden. 'Nou, alstublieft, hier is het dan..... eh.. uw avondeten.' zei ze toen ze de schotels kwam brengen. Maar het eten was lekker en goede prijs/kwaliteitsverhouding.
Sylvia Z.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2014
Vanavond met z'n vieren te gast geweest bij Café Bali. Ontvangst was zeer hartelijk en vriendelijk. We kwamen voor het eerst maar zeker niet voor het laatst. Gekozen voor de rijsttafel Bali speciaal. Heerlijk, meer dan genoeg en zeer smakelijk. Mooi restaurant met vriendelijk personeel. De desserts zagen er prachtig uit en smaakte zoals ze eruit zagen. Wij als regelmatige bezoekers van Indonesië vinden dit restaurant een aanrader!!
Jaqeline .
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2014
Afgelopen week met een gezelschap van 6 personen gegeten bij Cafe Bali.
We kozen voor de rijsttafel bali en kan deze iedereen aanbevelen!

Vooraf kregen we een goed gevulde soto ayam die heerlijk van smaak was.
vervolgens kregen we de rijsttafel opgediend , al snel werden we enthousiast van de presentatie en hoeveelheid gerechten die op tafel werden geserveerd. We maken niet snel mee dat alle gerechten een eigen karakter hebben en het toch allemaal prima aansluit bij elkaar.

Wat ons opviel was dat de gerechten alle met veel passie en liefde zijn bereid, een keuken waar je proeft dat alles dagvers wordt gekookt en mooi wordt gepresenteerd... ( haast zonde om op te eten). De bediening was erg vriendelijk en ze namen de tijd om alles goed uit te leggen.

Het restaurant oogde heel schoon ( iets wat ik persoonlijk heel belangrijk vind ) en de inrichting kwam bij ons over als heel warm en sfeervol.

Was er dan toch een minpunt ? helaas had er een groep van 10 personen naast ons een ruime hoeveelheid spekkoek naast ons besteld waardoor wij die aan ons neus voorbij moesten laten gaan. uiteindelijk als alternatief gekozen voor ijs met pisang goreng als dessert wat daar zeker daar niet aan onder deed!

Dit is al met al een restaurant die mij snel weer mag verwelkomen als gast!