Café Averechts

Meer informatie over restaurant Café Averechts

Maandag t/m Zaterdag Gesloten

Wesley Axel D.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
Al vaak gegeten bij Averechts. Heel goedkoop en vaak erg lekker. Koks wisselen elke keer af, dus is moeilijk in te schatten of het eten nou goed of slecht is. Over het algemeen zat het ergens tussen een 7,5 en een 10, liggend aan de dag.

Er is een groot aanbod aan streekbiertjes, IPA's, wisseltaps en een heleboel whiskeys. Super!

Service is vaak prima.

Decor is super, leuk ouderwets kroegje, mooi ingericht.
Hillyvanilly .
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2014
Gisteren heb ik gegeten in Café Averechts. Het leuke aan dit café is dat het volledig wordt gerund door vrijwilligers! Waar kan dat nu verder in Utrecht?? Het café is al 30 jaar oud en de opbrengsten gaan elke maand naar een kleinschalig goed doel in een ontwikkelingsgebied. De drie gangen zijn goed betaalbaar en erg lekker!! Vegetarisch en creatief qua thema. Gisteren was het thema "De favorieten van Amerigo, het paard van de Sint". Onder andere een pittige wortelsoep en een speculaaslimoentaartje. Was genieten!!
Nicolette Veenstra .
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2013
Uitgenodigd op een verjaardag en dan naar een vegetarisch restaurant, en dit voor een vleeseter. Moet eerlijk zeggen het is mij erg meegevallen de vleesvervangers"waren smaakvol en de gerechten creatief. Dus kan zeggen dat mijn eerste ervaring met een vegetarisch restaurant positief was.
JWH .
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2013
Prima vegetarisch eetplekje. Lekker eenvoudig in menu, bediening, aankleding behalve in het whisky aanbod; wat een keus, geweldig!
Lunettensebezoekers .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2012
Averechts is een uniek restaurant aan de rand van het centrum van Utrecht. Er hangt nog een beetje een sfeer van ´vroeger´. De vegatarische gerechten waren lekker en niet duur. De bediening is enthousiast en doet zijn best het je als klant naar de zin te maken. We aten in Averechts met onze kinderen, het was zeker een aanrader.
JasperFastl .
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2012
Regelmatig eet ik bij Café Averechts. En nooit valt het tegen. Natuurlijk, niet al het eten is even bijzonder, maar er zitten ware vakmanskunstjes bij. En bovendien, een maaltijd eten voor het goede doel voor maar 11,50, dat is gewoon heel erg leuk, en lekker. En lekkere drankjes en louter gezellige mensen, ook niet onbelangrijk.
Magesdad .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2012
Lekker vegetarische 3-gangen menu voor maar €11,50!
Drankje's zijn ook goedkoop én lekker (van gulpener pils plus vier gastbiers tot single-malt whiskeys). Allemaal vrijwilligers, maar toch professioneel en enthousiast. Ik eet er regelmatig).
Sjeronie .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2012
Café Averechts wordt gerund door vrijwilligers. Waarschijnlijk heeft dat ermee te maken dat de sfeer er gemoedelijk en gezellig is. Er hangt kunst aan de muren die de moeite waard is en om de maand wordt gewisseld. Je krijgt er een drie-gangenmenu voor 11,50, waar vind je dat nog! Voor verstokte vleeseters misschien wel een nadeel, dat dit altijd vegetarisch is, maar zeker als je je eens wilt laten verrassen zeer de moeite waard. Ook de koks zijn vrijwilligers met meer of minder ervaring in het koken. De kwaliteit van het eten kan daarom wel eens een beetje wisselen, maar over het algemeen is die (zeker in relatie tot de prijs) goed te noemen. Afgelopen zondag hadden wij een herfstsoepje (met rode ui) en zelfgebakken brood (erg lekker), een preistamppot met noten en paddestoelen (had qua temperatuur iets warmer gekund, maar was qua smaak prima) en de keuze uit twee toetjes, bokkepotentaart met advocaat of dadel-notentaart. beiden erg lekker. Oh ja, er is geen keuze in het menu, dat is wel handig om te weten, en je wordt verzocht liefst de vrijdag van tevoren (eten is altijd op zondag) te reserveren. De koks houden echter meestal wel rekening met wat extra eters, dus ook op de dag zelf kun je nog bellen of er plaats is. Alle winst op het eten en de drank gaat naar een goed doel, dat eet ook nog niet iets lekkerder.