Café Au Mouton Blanc

Kersenmarkt 6211 Maastricht Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Café Au Mouton Blanc

Sliepo .
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2016
Met twee personen hier gaan eten met de social deal aktie.
Bij binnenkomst konden we gelukkig nog kiezen uit een aantal tafels, en konden we meteen al onze drankbestelling opgeven. Even later werd ons keurig uitgelegd wat de social deal aktie inhield, en we kozen voor Carpaccio vooraf, biefstuk met bospaddestoelen als hoofdgerecht en uiteraard een nagerecht.
Alles was heerlijk, en fatsoenlijke porties. Lekker medium gebakken biefstuk zoals besteld, en ook het nagerecht was perfect. Al met al is dit voor herhaling vatbaar. Het enige nadeel was dat de bediening vaak niet in de gaten had als de gasten nog iets wilden drinken, echter dat nemen we op de koop toe. Leuke avond gehad hier !!
Carolinearnhem .
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2016
Afgelopen maandag heb ik geluncht in deze zaak. Ik had een een rijk opgemaakte salade nicoise met tonijn, garanalen, ansjovis en een heerlijke dressing. Ik vond de bediening zeer vriendelijk. De sfeer in de bar was zeer prettig. Een volgende keer zal ik hier zeker weer naar toe gaan.
Eric V.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Tweede kerstdag erg gezellige avond gehad met Live zang van
Roger Villevoye.
Geweldig cafe.
Bedankt voor de gezellige avond.
Martijn B.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2015
Gezellige drukte rondom de kerstmarkt. Bediening is zeer vriendelijk, snel en gastvrij. Pastagerecht met bospaddestoelen was heerlijk; biefstuk was ok.
Ook belangrijk: na het eten een zeer lekker kopje koffie gedronken.
Hapie .
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Hier gekomen met Xenos actie. Even een compliment: dit restaurant vermeld keurig op de website wat je daarvoor krijgt. Bij andere restaurants golden er allemaal beperkingen op de kaart, wat alleen kenbaar werd gemaakt door expliciet te vragen. Complimenten voor Au Mouton Blanc! We hebben heerlijk kunnen kiezen uit het 3 gangen menu voor deze actie. Eten was erg lekker! Maar ook sfeer was leuk. Het is een grand-café met restaurant. Wij kwamen op de drukke zaterdag avond. Er waren veel eters en mensen aan de bar. Toch was het personeel zeer attent en opletten. Ondanks dat we in een hoekje zaten, werd er goed opgelet. Voor ons geslaagd en zeker voor herhaling vatbaar!
Slingertje .
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2015
Ober kwam ongeïnteresseerd en nogal onoplettend en arrogant over. We bestelden een boerenomelet en een clubsandwich en wat drank. De boerenomelet was een "veredeld" geklopt ei met wat uitgedroogde champignons, alsof het onder de warmtebrug had gestaan. De clubsandwich was met cocktailsaus, niet erg gebruikelijk , maar hierdoor kreeg je het idee dat je kipcocktail had besteld. Het brood was niet licht geroosterd maar helemaal waardoor je er zelfs met een steakmes zowat niet doorheen kwam. Het duurde ca 30-40 min voordat we de gerechten kregen.
Op de rekening stonden 2 koffie die we niet hadden gehad. Ruim dertig euro betaald voor dit incl 2 wijn en 1 cappuccino. De prijs kwaliteit verhouding is ronduit slecht.
Ga er nooit meer heen.
De keuken kan wel wat bijscholing gebruiken.
Eelco G.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2015
Afgelopen zondagavond met Social Deal gegeten bij Au Mouton Blanc. Leuk tafeltje gekregen bij een geopend raam. Heerlijk, het was een zwoele avond. Tot onze verbazing vertoonde de kaart andere gerechten dan al onze vorige bezoeken. Een verassing. Als voorgerecht heb ik gekozen voor een rundercarpaccio die vergezeld ging met een prima saus. Goed op temperatuur, dus gelukkig niet te koud. Mijn egaa koos voor scampi's op gegrilde courgettes. Zag er heerlijk uit. Gelukkig goed schoongemaakt, dus zonder darm. Beide voorgerechten waren prima. Als hoofdgerecht kozen we beiden voor met seranoham omwikkelde kalfsmedaillon met gegrilde mediterrane groenten in een Marsalasaus. Deze was uit de kunst. Zoiets verrukkelijks zijn wij niet gewend van Au Mouton Blanc. We waren dusdanig door het eten verrast. De rosé die we erbij genuttigd hebben was mooi van kleur en smaak, lekker fris en fruitig. De bediening was overwegend okay. Jammer alleen dat de bediening onderling hun ongenoegen al fluisterend uitten dat wij een pauze wilden inlassen tussen het voor en het hoofdgerecht. Wij waren immers met Social Deal. Alleen was het niet de bedoeling dat wij dit zouden horen. Dus een tip voor Au Mouton Blanc: doe je mee met Social Deal en/of Groupon, neem het dan serieus. Tweederangs gasten bestaan niet!
Eur .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2014
Op zondag lunchen in de stad. Het was erg koud. Dit merkte je duidelijk als er weer eens mensen binnen stapten. De gehele zaak had hier last van (er werd geen gebruik gemaakt van een dubbele deur of gordijn). Daarnaast waren we erg ontevreden over de simpele lunch gerechten die we besteld hadden. 30-40 minuten moeten wachten op een broodje en een tosti, die eveneens aangebrand was en waar de helft op het bord miste.
Jammer en een gemiste kans. Als bewoners van Maastricht hadden we deze zaak hoger zitten. De kans dat we nog eens terug komen is echter klein geworden door de huidige ervaring.
Dave W.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2014
Brood is muf, vlees is gaar. De ceasar salade was erg zout en niet lekker. En server overcharges zonder voorafgaande kennisgeving.
Smaakvolbreda .
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2013
Prima en gezellig eetcafe in Maastricht. De mosselen waren gewoon goed en lekker en de hertenbiefstuk smaakvol en goed verzorgd. Klein beetje jammer dat er wel veel frietjes maar geen groente bij geserveerd worden. Maar al met al smaakvol gegeten in gezellige setting.

Dennis87 .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2013
Typisch Maastrichts eetcafé met een erg gezellige uitstraling en erg vriendelijk personeel. Hoewel het er meestal erg druk is (prima ligging voor een dergelijke zaak), is de bediening altijd snel en accuraat!
Miriamms .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2013
Eten was redelijk tot goed, maar werd geserveerd op bord met stukjes uit de rand, waardoor de presentatie minder was. De ober kwam tamelijk arrogant over, overig personeel wel vriendelijk.
D.B.E. G.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2013
Au Mouton Blanc is een prima, echt Maastrichts eetcafé. De kaart is beperkt, maar biedt toch voldoende keus met twee aantrekkelijk geprijsde menu's. Wij kozen voor het duurste driegangenmenu van 27,50 en kozen als voorgerecht voor de carpaccio. Die was weliswaar confectie, maar smaakte wel lekker vanwege een flinke hoeveelheid knoflookmayonaise en pijnboompitjes.
Het hoofdgerecht was een eenvoudige biefstuk met pepersaus. Niets op aan te merken: een flink stuk mals vlees, perfect medium rare gebakken zoals gevraagd en lekker gekruid. Erbij diverse groenten die wat flauw smaakten. En, zoals het in een eetcafé hoort, een flinke bak frites met mayonaise.
Het toetje was tarte tatin met kaneelijs: erg lekker.
De entourage is die van een eetcafé, niks bijzonders dus. En ook de presentatie van het eten is, zeker voor Maastricht, onder de maat.
Littlesins .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2013
Hier heerlijk op het teras gezeten. Het eten was goed. Dwz, het vlees was goed gaar en het was goed gekruid. Maar het eten had zoveel beter kunnen zijn als er aandacht was besteed aan de presentatie. De borden worden gewoon niet smakelijk opgediend (1 blaadje sla en een stuk vlees) en ziet gewoon niet uit. Zeker in Maastricht mag je toch wat creativiteit verwachten als het gaat om de opdiening van een gerecht. Het was welliswaar lekkerder dan het uitzag, maar met een klein beetje moeite zou er een veel beter gerecht kunnen worden gepresenteerd en dat is jammer. De ober doet zijn best en is heel vriendelijk en aan het decor ligt het ook niet, want het terras van Au Mouton Blanc ligt in het centrum van het centrum.
Fco H.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2013
Hier met social deal 3 gangen menu gehad met nog 8 personen. Alle gerechten waren lekker en de service was uitmuntend. Een ernstig punt van kritiek vinden wij de zeer karige opdiening van de gerechten ! Decor is natuurlijk top in hartje Maastricht
Ed D.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2013
Op Hemelvaartsdag met 4 personen gegeten in Au Mouton Blanc. Het was zeer druk in de stad, dus ook in Au Mouton Blanc. Dit café / restaurant is namelijk gelegen naast De Bijenkorf en dus op een van de drukste plekken van Maastricht. De voor ons gereserveerde tafel beviel ons niet. Het was geen probleem om aan de bar met een drankje te wachten totdat er een geschikte tafel vrij kwam.
Na een half uurtje was het zover en konden wij plaats nemen aan een tafel aan het openstaande raam, met mooi uitzicht op het slenterende publiek. De inrichting van de zaak is sober, maar gezellig. De bediening is attent en vriendelijk, het eten lekker, goed verzorgd, maar niet verrassend. De prijs / kwaliteit verhouding is goed, maar ik hou dan wel rekening met de fraaie lokatie.
Indien dit restaurant meer afgelegen zou liggen, dan zouden wij voor het eten niet de moeite nemen om er naar toe te gaan. De carpaccio en de biefstuk waren lekker maar erg degelijk gepresenteerd.
Al met al zeker een tip om op een goede lokatie in een gezellige sfeer lekker te eten.
wij gaan er zeker nog eens terug.
Matthijs H.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2013
Fijn en goed personeel, komt erg gezellig over, voelde erg thuis. Eten is lekker en netjes, prijs/kwaliteit is erg goed, niet heel duur en goed te eten. Prima en fijn restaurant/cafe. Een dikke 8!
Majtie .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2013
Lekker gegeten voor een goede prijs. De buitenkant oogt als een kroeg maar eenmaal binnen is het een gezellig restaurant. Vooral de carpaccio was boven verwachting goed. Voor 70 euro gegeten met z'n tweeën, allebei voorgerecht en hoofdgerecht en meerdere drankjes. Niet duur dus en dat voor goed eten!