Café Au Mouton Blanc

Kersenmarkt 6211 Maastricht Nederland Kaart

Over het restaurant Café Au Mouton Blanc

Zin om de bloemetjes buiten te zetten? Je kunt er bijna geen betere plek voor vinden dan dit bruisende café in het centrum van Maastricht. Eten en drinken is hier een ervaring en de sfeer is super ontspannen. Overdag de inwendige mens laten genieten en ’s avonds is dit café een ontmoetingsplek voor vrienden en bekenden om een biertje te drinken. Pluspuntje: regelmatig goede muziek verzorgd door een professionele DJ.

Meer informatie over restaurant Café Au Mouton Blanc

Maandag t/m zondag 10:00 - 23:00

Jouw recensie over het restaurant Café Au Mouton Blanc

Lisa H.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2017
Het eten was goed maar niet bijzonder. Portie was precies goed. Bediening was zonder lach op het gezicht, verder wel oké.
Vivienne S.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Sfeervolle ongedwongen eetgelegenheid. Beetje tussen café en restaurant in. Geen top keuken maar best lekker genoeg en prijs/kwaliteit zit heel goed.
Vriendelijke bediening.
maarten W.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Heerlijk gegeten, wat een top tent, geboekt een uur voordat wij kwamen alles was goe geregeld. AANRADER!.... vooral de witte trappist ????????????
Ch P.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2017
Gezellig restaurant lekker gezeten vriendelijk personeel voor herhaling vatbaar
sliepo .
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2016
Met twee personen hier gaan eten met de social deal aktie.
Bij binnenkomst konden we gelukkig nog kiezen uit een aantal tafels, en konden we meteen al onze drankbestelling opgeven. Even later werd ons keurig uitgelegd wat de social deal aktie inhield, en we kozen voor Carpaccio vooraf, biefstuk met bospaddestoelen als hoofdgerecht en uiteraard een nagerecht.
Alles was heerlijk, en fatsoenlijke porties. Lekker medium gebakken biefstuk zoals besteld, en ook het nagerecht was perfect. Al met al is dit voor herhaling vatbaar. Het enige nadeel was dat de bediening vaak niet in de gaten had als de gasten nog iets wilden drinken, echter dat nemen we op de koop toe. Leuke avond gehad hier !!
Carolinearnhem L.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2016
Afgelopen maandag heb ik geluncht in deze zaak. Ik had een een rijk opgemaakte salade nicoise met tonijn, garanalen, ansjovis en een heerlijke dressing. Ik vond de bediening zeer vriendelijk. De sfeer in de bar was zeer prettig. Een volgende keer zal ik hier zeker weer naar toe gaan.
Eric V.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Tweede kerstdag erg gezellige avond gehad met Live zang van
Roger Villevoye.
Geweldig cafe.
Bedankt voor de gezellige avond.
Martijn B.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2015
Gezellige drukte rondom de kerstmarkt. Bediening is zeer vriendelijk, snel en gastvrij. Pastagerecht met bospaddestoelen was heerlijk; biefstuk was ok.
Ook belangrijk: na het eten een zeer lekker kopje koffie gedronken.
Hapie .
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Hier gekomen met Xenos actie. Even een compliment: dit restaurant vermeld keurig op de website wat je daarvoor krijgt. Bij andere restaurants golden er allemaal beperkingen op de kaart, wat alleen kenbaar werd gemaakt door expliciet te vragen. Complimenten voor Au Mouton Blanc! We hebben heerlijk kunnen kiezen uit het 3 gangen menu voor deze actie. Eten was erg lekker! Maar ook sfeer was leuk. Het is een grand-café met restaurant. Wij kwamen op de drukke zaterdag avond. Er waren veel eters en mensen aan de bar. Toch was het personeel zeer attent en opletten. Ondanks dat we in een hoekje zaten, werd er goed opgelet. Voor ons geslaagd en zeker voor herhaling vatbaar!
Eelco G.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2015
Afgelopen zondagavond met Social Deal gegeten bij Au Mouton Blanc. Leuk tafeltje gekregen bij een geopend raam. Heerlijk, het was een zwoele avond. Tot onze verbazing vertoonde de kaart andere gerechten dan al onze vorige bezoeken. Een verassing. Als voorgerecht heb ik gekozen voor een rundercarpaccio die vergezeld ging met een prima saus. Goed op temperatuur, dus gelukkig niet te koud. Mijn egaa koos voor scampi's op gegrilde courgettes. Zag er heerlijk uit. Gelukkig goed schoongemaakt, dus zonder darm. Beide voorgerechten waren prima. Als hoofdgerecht kozen we beiden voor met seranoham omwikkelde kalfsmedaillon met gegrilde mediterrane groenten in een Marsalasaus. Deze was uit de kunst. Zoiets verrukkelijks zijn wij niet gewend van Au Mouton Blanc. We waren dusdanig door het eten verrast. De rosé die we erbij genuttigd hebben was mooi van kleur en smaak, lekker fris en fruitig. De bediening was overwegend okay. Jammer alleen dat de bediening onderling hun ongenoegen al fluisterend uitten dat wij een pauze wilden inlassen tussen het voor en het hoofdgerecht. Wij waren immers met Social Deal. Alleen was het niet de bedoeling dat wij dit zouden horen. Dus een tip voor Au Mouton Blanc: doe je mee met Social Deal en/of Groupon, neem het dan serieus. Tweederangs gasten bestaan niet!
Sandra V.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2013
Prima en gezellig eetcafe in Maastricht. De mosselen waren gewoon goed en lekker en de hertenbiefstuk smaakvol en goed verzorgd. Klein beetje jammer dat er wel veel frietjes maar geen groente bij geserveerd worden. Maar al met al smaakvol gegeten in gezellige setting.

Dennis87 .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2013
Typisch Maastrichts eetcafé met een erg gezellige uitstraling en erg vriendelijk personeel. Hoewel het er meestal erg druk is (prima ligging voor een dergelijke zaak), is de bediening altijd snel en accuraat!
D.B.E. G.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2013
Au Mouton Blanc is een prima, echt Maastrichts eetcafé. De kaart is beperkt, maar biedt toch voldoende keus met twee aantrekkelijk geprijsde menu's. Wij kozen voor het duurste driegangenmenu van 27,50 en kozen als voorgerecht voor de carpaccio. Die was weliswaar confectie, maar smaakte wel lekker vanwege een flinke hoeveelheid knoflookmayonaise en pijnboompitjes.
Het hoofdgerecht was een eenvoudige biefstuk met pepersaus. Niets op aan te merken: een flink stuk mals vlees, perfect medium rare gebakken zoals gevraagd en lekker gekruid. Erbij diverse groenten die wat flauw smaakten. En, zoals het in een eetcafé hoort, een flinke bak frites met mayonaise.
Het toetje was tarte tatin met kaneelijs: erg lekker.
De entourage is die van een eetcafé, niks bijzonders dus. En ook de presentatie van het eten is, zeker voor Maastricht, onder de maat.
Jj H.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2013
Hier met social deal 3 gangen menu gehad met nog 8 personen. Alle gerechten waren lekker en de service was uitmuntend. Een ernstig punt van kritiek vinden wij de zeer karige opdiening van de gerechten ! Decor is natuurlijk top in hartje Maastricht
Ed D.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2013
Op Hemelvaartsdag met 4 personen gegeten in Au Mouton Blanc. Het was zeer druk in de stad, dus ook in Au Mouton Blanc. Dit café / restaurant is namelijk gelegen naast De Bijenkorf en dus op een van de drukste plekken van Maastricht. De voor ons gereserveerde tafel beviel ons niet. Het was geen probleem om aan de bar met een drankje te wachten totdat er een geschikte tafel vrij kwam.
Na een half uurtje was het zover en konden wij plaats nemen aan een tafel aan het openstaande raam, met mooi uitzicht op het slenterende publiek. De inrichting van de zaak is sober, maar gezellig. De bediening is attent en vriendelijk, het eten lekker, goed verzorgd, maar niet verrassend. De prijs / kwaliteit verhouding is goed, maar ik hou dan wel rekening met de fraaie lokatie.
Indien dit restaurant meer afgelegen zou liggen, dan zouden wij voor het eten niet de moeite nemen om er naar toe te gaan. De carpaccio en de biefstuk waren lekker maar erg degelijk gepresenteerd.
Al met al zeker een tip om op een goede lokatie in een gezellige sfeer lekker te eten.
wij gaan er zeker nog eens terug.
Matthijs H.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2013
Fijn en goed personeel, komt erg gezellig over, voelde erg thuis. Eten is lekker en netjes, prijs/kwaliteit is erg goed, niet heel duur en goed te eten. Prima en fijn restaurant/cafe. Een dikke 8!
majtie .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2013
Lekker gegeten voor een goede prijs. De buitenkant oogt als een kroeg maar eenmaal binnen is het een gezellig restaurant. Vooral de carpaccio was boven verwachting goed. Voor 70 euro gegeten met z'n tweeën, allebei voorgerecht en hoofdgerecht en meerdere drankjes. Niet duur dus en dat voor goed eten!