Cafe AMOI

Kinkerstraat 53 1053 Amsterdam Nederland Kaart
31-208462755

Over het restaurant Cafe AMOI

Bij Café AMOI kun je genieten van klassiekers uit de Indonesische keuken. Het is een plek om te eten, te drinken en te ontmoeten. Voor de dagdromer, de foodlover en het gezelligheidsdier!

Meer informatie over restaurant Cafe AMOI

Tram & Bus

Zo t/m Do 17:00-0:00 (keuken open tot 22:00)
Vrij t/m Za 17:00-02:00 (keuken open tot 23:00)

Ruben D.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2017
Lang niet zo lekker Indonesisch gegeten. Mooie varieteit. Ikan Pepesan niet voor beginnelingen, maar lekker! Absolute aanrader.
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2017
Voor mij is de kwaliteitstoets van een indonesisch restaurant de rendang. Dat viel bij Amoi niet mee. Brokkelig van textuur (het leek wel of er pinda-stukjes waren toegevoegd in plaats van kemirie. De citroentinten van djeroek poeroet en sereh ontbraken. En het had veel smeuïger gemoeten met santen. Mijn broek zakte af toen de sateh kambing - van geitenvlees werd opgediend met .... lamsvlees. Want er is geen goed lamsvlees te verkrijgen in Nederland was het antwoord. Onzin. De sajoer lodeh was redelijk, maar de groenten waren net iets te gaar. Verder wel een leuke levendige tent, trendy ingericht.
PC V.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2017
Een onzichtbare parel. Het pandje heeft helaas weinig mogelijheid om te tonen wat zich binnen afspeelt en wat er te qua keuken te krijgen is. Je loopt er zo voorbij maar wat een goddelijke gerechten. Gekookt door Indonesische tantes en alles even verfijnd van smaak. Was zelf nooit zo'n fan van de Indonesische keuken (stoffige smaken) maar dit is zo anders en rijk.
De gele rijst was voortreffelijk. Nog nooit zulke verslavende rijst gegeten. En dat terwijl het een bijgerecht is. Ook de atjar was perfect. De wijnkaart mag spannender als ik dan nog een tip moet geven.
Wij komen terug.
Jolijn W.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2016
Naar aanleiding van een artikel op Facebook van Culy.nl hier geweest met vriend en schoonouders. Gezellig restaurant! Heel hip maar ergens voelt het toch een authentiek. We hebben ieder 3 gerechtjes gekozen en wat kroepoek vooraf. De saté van de kip was natuurlijk een voltreffer. De sate van lam was ook erg lekker maar ERG pittig. Verder de maiskoekjes gegeten (aanrader) de flapjes van gehakt met prei en de loempia's met eend. Allemaal erg lekker.

Hierna zijn we door gegaan met de Rendang, het rund met groene peper, de Cumi Cumi (octopus), de garnalen, de gado-gado, Tahu Telor (ook erg goed!), witte rijst en bami. Alles was erg goed. Maar je moet wel écht van pittig eten houden. En ga niet op z'n Nederlands gauw gauw eten want dan wordt het veel te pittig en dat hou je niet vol. Neem je tijd :) We hebben hier een hele fijne avond gehad en alles was heerlijk (ook het bier). Als ik 1 nadeel moest noemen was het dat de afzuiging van de keuken niet heel goed werkt (open keuken) dus als er pepertjes in de pan gingen, zaten er verschillende mensen te hoesten aan de tafels. Verder, helemaal goed!
Steve P.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Wat een fantastische plek. Perfecte sfeer, lekker eten, mooie drankenkaart en vriendelijke bediening. De tantes in de keuken zijn goed bezig ... we hebben heerlijk gegeten. Weer een mooie aanwinst erbij voor Amsterdam.
Wimpie18 .
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Heerlijk eten, een aanwinst in de buurt. De omelette met tofu en de rijst zijn een aanrader! Je deelt gerechten, 2 per persoon is echt genoeg als je er ook rijst bij neemt. Leuke Aziatische tapas!
robert V.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Echt een super leuk tentje. De inrichting is zo leuk gedaan, met een mooie vide, een grote glazen entree met een overdekte ruimte buiten (ideaal als er rokers in het gezeldschap zijn die dan niet buiten hoeven te staan in de regen), leuke zithoekjes, mooie bar in het midden en een open keuken, en muren vol planten, etc. Daarom perfect voor een date. Classy maar toch gezellig, zonder al te duur te zijn. Eten is absoluut goed, maar niet super bijzonder, evenals de bediening. Een aanrader dus...
VonVon B.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Ik ben zo teleurgesteld in dit restaurant; er werd geen rekening gehouden met verzoeken (vegetarisch, zwanger enz), bediening arrogant (behalve het meisje achter de bar), eten was ok maar niet speciaal en prijs-kwaliteitsverhouding klopte absoluut niet. Het stonk naar gefrituurd eten (mijn jas moet naar de stomerij) en het lijkt ook alsof zij problemen hebben met de leidingen.