Café Américain

Leidsekade 97 1017 PN Amsterdam Nederland Kaart
31-205563010

Over het restaurant Café Américain

Eten in de huiskamer van Amsterdam

Café Americain ligt in het historische Amsterdam en heeft culinair en historisch heel wat te bieden.
Het restaurant werd gebouwd in 1902 en draagt heel wat geschiedenis met zich mee. Veel geschiedenisliefhebbers zullen dit restaurant gegarandeerd als hun nieuwe favoriete adresje nemen.
Door de ligging in het hart van Amsterdam, is Café Americain ook de ideale ontmoetingsplaats voor veel mensen. Je kunt er terecht voor een lekkere hap, maar ook voor een uitgebreid diner.

Meer informatie over restaurant Café Américain

Henk R.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
AH-arrangement. Restaurant ziet er fantastisch uit. Eten is goed maar niet byzonder. Prijs/kwaliteit door ah-actie ok, anders te duur.
N F.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2017
Eten was lekker maar niets bijzonder. We hadden carpaccio, uiensoep, zalm en varkensoester. We moesten best lang op de gerechten wachten. Bediening was professioneel en attent.
Johan H.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
Mooi restaurant . Het eten was prima en de bediening zelfs top. Het is geen sterrenrestaurant maar gezien het unieke karakter en de fantastische inrichting zou je hier toch minstens een keer per jaar moeten gaan eten. Zeker met een AH bon
Mayaa .
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
Het was TOP, ik kan iedereen aanbevelen om hier te gaan eten!
Het is er zooo mooi, hele vriendelijke bediening en dan ook nog heerlijk eten!
Het is echt de moeite waard :-)
dderks .
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Onze jaarlijkse familiedag hebben we afgesloten met een diner in het restaurant van Café Americain. Hierbij hebben we gebruik gemaakt van de spaarkaarten van de AH restaurantactie. Het hotel heeft hiervoor een speciale kaart in omloop, die gelijk is aan het theatermenu.
Het eten was voortreffelijk. voorgerecht: een royale en heerlijke runder carpaccio, het hoofdgerecht een mooi opgemaakt bord met een zalmmoot vergezeld met krieltjes, nagerecht: crème brulée.
De keuken was bereid om speciaal voor mijn zoon het gerecht van de zalmmoot aan te passen waarin geen hazelnoten (allergie) gebruikt waren.

De gerechten buiten de kaart om zijn wel aan behoorlijk aan de prijs.

We hebben een hele leuke avond gehad en heerlijk lang getafeld. De ambiance is zonder meer fantastisch en het was daarom ook leuk om de familie kennis te laten maken met dit prachtig historisch restaurant.
annelies.schipper63 .
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Het eten was heerlijk. De gangen volgden elkaar (te snel) op. Beetje rommelig qua bediening, veel verschillende mensen en ontbreken van lepels toen de soep er al stond. Maar verder prima.
Jacq V.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
De keuze op de menukaart was in orde. Maar de manier van bedienen had meer persoonlijke mogen zijn! Als je gluten en lactosevrij brood nog in de verpakking op je bord krijgt, kijk je raar op.
De luchtdruk ik het restaurant veroorzaakt bij een van ons enorme hoofdpijn. Misschien een puntje voor verbetering , want toe ik het meldde bleek ik niet de eerste te zijn.
hermelijn K.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
gisterenavond geweest en het was erbarmelijk. eten is redelijk goed, alleen de organisatie is een drama. misschien kan herman den blijker hier wat mee?
Jos V.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
Als ik het Cafe Americain moet omschrijven is het, sfeerloos. De inrichting is zeker aan vernieuwing toe. Het personeel is onprofessioneel (onze serveerster sprak Duits tegen ons?) en de prijs kwaliteit verhouding is veel te duur. Ook lopen er twee personeelsleden door het restaurant, met een gigantisch dienblad vol met vaat, hoe verzin je het? Voor een voorgerecht van gemiddeld 15 euro en een hoofdgerecht van gemiddeld 30 euro, moet het hele plaatje kloppen, het moet een fantastische avond zijn. Jammer genoeg werden wij op meerdere vlakken teleurgesteld.
Marijke B.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Wat blijft het toch een heerlijke gelegenheid om te genieten van eten en drinken. Ik blijf terugkomen! Ook met de AH restaurant actie kregen we een mooie tafel en het diner was voortreffelijk.
Fokje A.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
We waren hier met de AH restaurant bon. Hadden mooi tafeltje bij het raam. We konden kiezen uit 3 gangen waarvan elke gang 2 mogelijkheden. Het eten was prima en de bediening erg aardig.
Marjolijn P.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
We hadden het ah menu. De thee gold als 3e gang. De carpaccio was heerlijk. De uiensoep had een lekker kaasbroodje. De zalm was lekker en de aardappeltjes ontzettend smakelijk. De witte huiswijn was heerlijk
Bart S.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2017
Het diner was prima verzorgd met een smaakvol voor- en hoofdgerecht. De porties waren prima. De bediening was attent en vriendelijk. Enig minpuntje was dat de wijnen nogal prijzig waren, informatie over de prijzen ontbrak helaas (dat hadden we misschien zelf ter sprake moeten brengen).
marionpaul .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2017
We hebben heerlijk gegeten, de bediening was uitstekend en de sfeer , ambiance en inrichting waren ook top.een fantastisch avondje uit.
Hans D.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2017
Aankomst ca 19:20 - Tafel voor 4 personen stond gereed. Echter pas om ca 19:45 werd er gevraagd of wij iets wilden drinken. Restaurant is sterk onderbemand. Vanaf ca 19:30 willen veel mensen betalen alvorens naar theater of bioscoop te vertrekken. Geen enkele aandacht voor de gearriveerde gasten. Na vertrek van de vroege gasten is het restaurant bijna leeg. Restaurant is "down graded" in vergelijking tot een aantal jaren geleden. Kwaliteit van de zalm ( 3x) was slecht, was kurkdroog. Prijs-kwaliteit niet in overeenstemming.
Josine R.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2017
Mooie zaak met prettige ambiance en vriendelijke, nette bediening. Helaas is de kwaliteit van de gerechten niet bijzonder en zelfs ondermaats gekeken naar de prijzen.
Jan K.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
We hebben gegeten met de AH actie. Voor alle drie gerechten waren er 2 keuzes. Wij namen voor het voorgerecht de uiensoep en de carpaccio. De uiensoep was heerlijk met apart een bladerdeeg bakje met kaas. De carpaccio was aan de pittige kant maar ook een ruime voldoende. Als hoofdgerecht namen we de zalm met frites en salade. Precies goed gebakken met een mooie saus. De salade was een krop sla met een lichte dressing en hield niet over. De frites waren uit de kunst. Als dessert namen we de creme brulee en de kwarktaart. Beide van een goed niveau en zeer smakelijk. Al met al voor € 38,50 met zijn tweeën een uitstekende keus. Maar als het niet met de actie was geweest aan de prijzige kant.
Jan O.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Stijlvol, prachtig ingericht in Kerstsfeer. Alles uitstekend alleen de naam Café zou moeten worden RESTAURANT
Americain. Veel waardiger.
Wouter B.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
We hebben erg lekker gegeten, ook vegetarisch was top.
Ruim op tijd klaar voor de theatervoorstelling, waar we daarna heen gingen.
Marian H.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Wij hebben heerlijk gegeten, prima bediening. Wij hadden gereserveerd bij ah-restaurantactie.nl , maar waren door alle drukte van het einde-jaars gebeuren, helaas de ah zegelkaart vergeten!
De gerant toonde zich erg zakelijk en vond dat deze kaart echt nodig was......(!?) Een minpunt in flexibiliteit.
Aan het einde van het diner hoopten wij nog op clementie...
Wij hebben uiteindelijk dubbel betaald, voor een keer. Een reden om zonder actie niet terug te komen.