Café Américain

Leidsekade 97 1017 PN Amsterdam Nederland Kaart
31-205563010

Over het restaurant Café Américain

Eten in de huiskamer van Amsterdam

Café Americain ligt in het historische Amsterdam en heeft culinair en historisch heel wat te bieden.
Het restaurant werd gebouwd in 1902 en draagt heel wat geschiedenis met zich mee. Veel geschiedenisliefhebbers zullen dit restaurant gegarandeerd als hun nieuwe favoriete adresje nemen.
Door de ligging in het hart van Amsterdam, is Café Americain ook de ideale ontmoetingsplaats voor veel mensen. Je kunt er terecht voor een lekkere hap, maar ook voor een uitgebreid diner.

Meer informatie over restaurant Café Américain

7,2
7,1

Jouw recensie over het restaurant Café Américain

Annelies K.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2018
Helaas hebben wij ook een teleurstellende ervaring. Onattente - voornamelijk niet Nederlands sprekende - bediening. Er werd pas gevraagd of we iets wilden drinken toen de bestelling voor het eten opgenomen werd. Naast ons zat een gezelschap met 2 ongeleide projectielen van kinderen die bovenop de banken gingen rollebollen. Hier werd noch door de ouders, noch door de bediening op gereageerd. De muziek stond veel te hard, waardoor wij elkaar aan tafel nauwelijks konden verstaan. De kaart is erg beperkt en vrij fantasieloos. Een kwak onaangemaakte rucola op de quiche kan echt niet meer anno 2018.
aart D.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2018
Medio maart hier gegeten voorafgaand aan voorstelling in De LaMartheater (om de hoek). Het restaurant zzat helemaal vol (we hadden gelukkig gereserveerd), maar van herrie of geroezemoes is niets te merken. De ontvangst was allerhartelijkst en de bediening was accuraat (al moesten we soms Engels praten.....) Over het eten niets dan lof! De Hollandse garnalen en de carpaccio waren perfect op temperatuur en de cocktailsaus was verrukkelijk. De prijzen zijn wat hoger dan de gemiddelde brasserie, amar dit is geen gemiddelde brasserie: prachtig art-deco interieur, je zit hier als een vorst!
Beste Gast,

Hartelijk dank voor uw fijne woorden, deze worden erg gewaardeerd en zullen wij dan ook delen met ons team. Wij zijn ook erg trots en blij met onze verbouwing maar vooral de benadrukking op onze historie en kwaliteit.

Met gastvrije groet,
Gert-Jan O.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2018
Op een zondagochtend hier geeest met mijn 2 zoons. Ik had ze grandeur en traditie beloofd, wat qua gebouw en setting ook zeker zo is. Maar het personeel heeft totaal geen gevoel of idee waar ze werken. Er werd om 10:45 nog druk aangevuld, overlegd en gerommeld. De bediening had in iedere ander willekeurig restaurant rond kunnen lopen en straalt niets uit. Niets extra’s. Ongeorganiseerd en ging met mij in discussie over een koffie verkeerd en latte macchiato. Ze meten iets beter hun best doen de sfeer van weleer vast te houden. Dat lukt nu net niet.
Geachte Gast,

Hartelijk dank voor uw review waarin u uw feedback met ons deelt, deze feedback is voor ons belangrijk om lering uit trekken. Ik wil u allereerst mijn welgemeende excuses aanbieden voor uw ervaring, dit is niet zoals wij het ambiëren. Zoals u wellicht heeft begrepen zijn wij recentelijk na een grondige verbouwing, opnieuw opengegaan met een vernieuwd concept. Wij zijn ons er terdege van bewust dat nog niet alles loopt zoals wij het bedoeld hebben. Wij werken daar met ons team enorm hard aan om dit te verbeteren.

Lydia S.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2018
We moesten veel te lang wachten voordat we konden bestellen.
We moesten veel te lang wachten op onze bestelling.
Er werd ons niet verteld dat we het ontbijt maar tot 11 uur konden bestellen.
Bestelling kwam in etappes.
Tafels om ons heen werden niet afgeruimd.
Mensen gingen zitten en gingen uiteindelijk weer weg omdat ze niet geholpen werden.

Michèle G.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2018
Slechte bediening, traag, drankjes komen niet tegelijkertijd, zelfs met tien minuten verschil waardoor de een koude koffie heeft als de ander haar wijntje krijgt. Bediening lijkt geen idee te hebben waar ze mee bezig zijn. De kaart m.b.t. de bieren en het gebak is zeer beperkt. Dit alles in combinatie met de prijs maakt dat ik er nooit meer heen ga.

Patricia K.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2018
Vreselijke slechte bediening. Ñiets klopte. Nooit meer heen.
Had een vriendin en vriend uitgenodigd.
Volkomen waardeloos

Arn V.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2017
Wat een tegenvaller! De grandeur van weleer is er niet meer. Wij sliepen in het hotel, wat perfect is voor een bezoek aan het theater.
Ondanks de poging om de ober in twee talen in kennis te stellen van het voorgerecht, bracht hij het verkeerde. En dat na ruim een uur wachten. Hij vergat water, hij bracht pas op vraag het brood etc. En dan het hoofdgerecht uit de nu zeer beperkte kaart. Een entrecote en een ossenhaas. Mijn god; it alles voorzien van een zak friet en wat sla. Ronduit slecht. Ik heb het voorgerecht niet betaald uit protest. Als dit de 'nieuwe' manier van zakendoen is .... onder het motto '80% is hier buitenlander' , dus die zien we toch nooit meer. Schaam je diep, hotel/restaurant Americain. Mij zie je ook nooit meer.
Arn V.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2017
Ongelooflijk. de ober sprak noch NL noch Engels. Bracht dus (aangewezen en i n twee talen verteld) verkeerde voorgerecht na meer dan 1 uur wachten. Hoofdgerecht; stukje vlees met friet en wat sla. Waar is de grandeur van Americain? Heb geweigerd de volledige nota te betalen.
Theo V.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2017
Eten zeer slecht, koude (uien) soep, koud vlees, de zo genaamde ossenhaas, wat geen ossenhaas was, geloof deze slager maar, was net aan 110 gram voor 29.95. De zeebaars een stukje van 80 gram, voor 23.95. Het net vernieuwde restaurant wil zich meer op de locals richten. Kansloos met restaurants om hun heen, waar je wel een goed stuk vlees krijgt en een uiensoep, waar tenminste uien in zit. wij waren met 4 personen, hebben twee gangen genomen, waren 160,00 kwijt, voor het slechtste wat wij in jaren gegeten hebben. Erna naar het theater, wat gelukkig onze avond goed maakte.
Elle B.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2017
Op 2de kerstdag een dinertje gehad met familie. Wat een farce.... Allereerst had het heel wat voeten in aarde om een reservering voor elkaar te krijgen. Voorts werden we ontvangen door een dame die niet echt aardig was en waren er gereserveerde tafels verwisseld. Het ontbrak er nog maar aan of zij vond dat wij eigenlijk wij niet waren maar zij. Tafel werd "gedekt"door van een afstandje een servetje met los bestek op tafel te werpen.
Eten was absoluut niet goed..een bord vol met een dik en hol bladerdeeg kussen met daaronder een frummeltje vlees en puree. We werden bediend door een shabby oostblokker en iedereen sprak slecht of geen Nederlands.
Toen wij uiteindelijk wilde afrekenen duurde het weer een eeuw voor er iemand kwam en deze dame vroeg, zonder blikken of blozen, of we nog wat achter wilden laten. Ze bedoelde een fooi geven. Toen wij verbaasd nee zeiden, sprak zij: oh ik heb u ook niet geholpen.....
Jammer, heel jammer!

Ingeborg D.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2017
Wat een schande en wat verschrikkelijk jammer, weer een toplocatie verkwanseld aan de toeristen!
Dit ’kerstdiner’ met grote familie was één grote teleurstelling:
-Geen nette ontvangst, geen kerstsfeer, geen muziek, felle verlichting, geen tafellinnen, onervaren bediening, maar het slechtste was het eten!

E. B.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2017
Helaas is Cafe Americain na de renovatie zijn kwaliteit en allure kwijt. Prijs/ kwaliteit verhouding is buiten proportie. Bediening onbekwaam. Goedkoop meubilair en aankleding.

E. B.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2017
Henk G.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2017
Americain was wel open na de renovatie. Alles liep nog niet gesmeerd.
Nike V.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2017
We wilden vanmiddag lunchen met zes dames maar bij binnenkomst in een nagenoeg leeg restaurant kregen we te horen dat 2 tafeltjes tegen elkaar aan zetten echt geen optie was...we mochten wel 2 tafeltjes naast elkaar nemen....gelijk maar weer vertrokken want dat was wel echt het minst gastvrije antwoord ever!! Jammer...
Rob B.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
correcte en zeer attente bediening, daarnaast was het menu smakelijk en goed verzorgd.
De locatie is perfect voor een diner voorafgaand aan het theater en de bediening zorgt dat alles op tijd is.
karin K.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
We komen hier al jaren, maar deze keer viel het eten tegen, het kwam heel snel, waren nog bezig met onze aperitief en het was koud en had geen smaak. De bediening was zeer goed.
Helene D.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Met de ah actie en a la Carte een fijne avond gehad.
Keuzemenu was lekker en zag er mooi uit
Locatie is prachtig zeker nu alles zo mooi verlicht is voor de feestperiode rond en op het Leidseplein.
Als klap op de vuurpijl kwam er nog een hele stoet Halloween gangers voorbij de ramen gevlogen
Dat is Amsterdam
Moniek D.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2017
Met AH voucher werden wij apart aan het raam gezet, speciaal (theater)menu, 3 gangen, 2 keuzes vlees of vis, kleine porties en best lekker, maar aan de prijs. Je zit in Americain natuurlijk voor de sfeer en die was goed.
Bediening keurig, redelijk attent en gemoedelijk door wat oudere mensen. Een werkte er voor het eerst, wist niet het verschil tussen cappucino en koffie verkeerd. (niet erg). Pas op tafels op één poot zijn niet erg stabiel, bij leunen ging onze wijn om. Bediening hielp keurig met schoon doekje en nieuw tafelkleed.
Ad S.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2017
Américain heeft een prachtig jugendstil interieur. Ze gaan verbouwen, maar de jugendstilelementen blijven, dus het blijft mooi en sfeervol. De ontvangst was OK gisteren. Het kwam een beetje langzaam op gang, maar we hadden toen ook een heel vriendelijk en attente vrouw die ons bediende.
Dan het eten: wel OK, maar zeker niet verrassend. De stukjes chocola op de carpaccio waren wel bijzonder, maar ik vond het weinig aan de smaakbeleving toevoegen - net alsof de smaken een beetje streden met elkaar in plaats van elkaar te versterken. Bij de hoofdgerechten konden wij met onze AH-kaarten kiezen tussen zalmmoot en varkenshaas. Ik ben op geen van beide gek, dus ik heb niet echt gesmuld, al was het wel goed bereid.