Café Américain

Leidsekade 97 1017 PN Amsterdam Nederland Kaart
31-205563010

Over het restaurant Café Américain

Eten in de huiskamer van Amsterdam

Café Americain ligt in het historische Amsterdam en heeft culinair en historisch heel wat te bieden.
Het restaurant werd gebouwd in 1902 en draagt heel wat geschiedenis met zich mee. Veel geschiedenisliefhebbers zullen dit restaurant gegarandeerd als hun nieuwe favoriete adresje nemen.
Door de ligging in het hart van Amsterdam, is Café Americain ook de ideale ontmoetingsplaats voor veel mensen. Je kunt er terecht voor een lekkere hap, maar ook voor een uitgebreid diner.

Meer informatie over restaurant Café Américain

7,2
7,1
Melanie R.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
Zeer teleurgesteld in de service. Het personeel heeft er niet echt zin in. Geen lepel bij de soep. We hadden aangegeven dat we wijn wilde bij het hoofdgerecht. Zijn ze niet meer op teruggekomen. Voorgerecht uiensoep totaal geen aanrader, geserveerd met een droog kaasbroodje. Hoofdgerecht smaakloos en toetje was om te huilen. Geen aanrader!! Blijf hier weg.
Carine Z.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2017
heerlijk gegeten, maar wel aangegeven dat wij een theatermenu wilden. maar het dessert duurde wat te lang en daar hebben we zelf om moeten vragen, want anders redden we de voorstelling niet. en dat was daarna ook het geval toen we om de rekening vroegen.
Warner K.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2017
De menu kaart gaf een beperkte keuze van gerechten, maar deze gerechten waren heerlijk. Wij hadden er een uitstekende rode wijn bij. De ambiance van Americain is uitstekend. Een prachtig versierd interieur waar het goed toeven is! We werden heel vriendelijk en vlot bediend!
vera B.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2017
Altijd heerlijk op het terras van Americaim met mooi weer. Oke nu last van alle bouwactiviteiten, maar daar is weinig aan te doen. Heerlijke gerechten, de bediening kan wel wat efficienter en sneller maar een kmiesoor die daar wat van zegt. Kortom: genieten.
Roland L.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2017
AH actie lunch. Voor- en nagerecht zeer smaakvol. Hoofdgerecht te simpel. Bediening is vriendelijk en chic. Prachtige ruimte, je kijkt je ogen uit.
Karen O.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2017
Gereserveerd met de AH restaurant actie. Prima menu en werkelijk zeer vriendelijke bediening. Vooral Mustafa verdient een compliment!
aaltje V.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2017
Heerlijk op de Zondagmiddag voor het Theater.
Aan te bevelen met een prima gezelschap rustig te kunnen praten en Lunchen.
Catja B.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2017
Attente bediening, lekker gegeten. Toen ik vroeg of ik mijn toetje mocht "ruilen" tegen een kopje thee, zei ze: u mag er wel 2. Dat laatste is niet gebeurd, tenzij ze het potje thee, waar 2 kopjes thee uit konden, als 2 rekende.
Kim E.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
ze staan in wonderbox.maar personeel kende dit niet.duurde meer dan half u voor ze wisten wát het was en dan nog half u voor we drinken hadden en dan nog wachten op eten...wel super vriendelijk en superlekker en vrrzorgt.maar traag.
Marjolein_66 .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2017
Met AH-actie hier gegeten. Vanwege de beperkte menukeuze is het makkelijk kiezen.
De carpaccio was lekker en niet te vullend als voorgerecht. Het hoofdgerecht met zalm was een beetje te droog. De crème brûlée was prima. De gerechten worden mooi gepresenteerd. De witte Sauvignon Blanc smaakte er goed bij. Binnen een uur hebben we gegeten, inclusief koffie/thee. De bediening is vriendelijk. Mooi art-deco interieur. Restaurant is goed bereikbaar met het OV.
FLOORTJEP .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2017
Tafel gereserveerd, dat bleek anders uit te pakken. Uiteindelijk gaf de andere gast het tafeltje aan ons. De ober wist van niets en het "gereserveerd" bordje was terzijde geschoven. Kregen direct de menukaart voorgeschoven. Wij wilden eerst een drankje. Hierop hebben wij een half uur gewacht, met telkens een vriendelijk: het komt er aan. De wijntafel stond op het terras, de wijnflessen gekoeld klaar. Vis en vlees waren oké, het garnituur bestond uit zalf van gekleurde aardappelpuree met hier en daar een stuk wortel ( ). Twee kleine bakjes frites moesten apart betaald. Het tweede glas wijn en bier lieten opnieuw zéér lang op zich wachten. Toevallig kwam een dame uit de bar langsdwalen en zij pakte kordaat de fles wit van de wijntafel en schonk mij in, het biertje kwam zij ook snel brengen. Doorlopend dwalende bedienden met schalen eten schoven over het terras heen en weer op zoek naar de gelukkigen( ). Beste Americain, als amsterdamse ken ik je vanaf mijn geboorte en heb door alle jaren heen dikwijls bij jullie gegeten. Maar nu? Ik word niet meer echt blij van jullie.
Fenna K.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2017
De kaart was niet verrassend, de koffie had de kwaliteit van een automaat en de jus d'orange leek uit het pak te komen.
De bediening was te pusherig.
Monique V.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2017
Heerlijk gegeten. Wij hebben een driegangen menu gekozen. Je hoeft niet voor kraanwater te betalen. Vriendelijke bediening. Kom hier zeker nog een keer terug.
Femke V.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
Het eten, de kwaliteit en de service was zeer teleurstellend! We kregen een plek bij de ingang en tevens uitgang gewezen. Volgens mij werden we hier neergezet omdat we gebruik maakten van de AH actie. Omdat het totaal niet druk was vroegen wij om een andere plek maar dit ging niet van harte. Omdat de tafels dicht op elkaar staan is er weinig ruimte tot privacy voor een gesprek en de acoustiek is zeer slecht vanwege het hoge plafond. Je hebt erg veel last van de gasten die naast je zitten en kunt elkaars gesprekken volgen en verstaan. We moesten lang wachten tot we een drankje konden bestellen. Dit duurde bijna een half uur (terwijl het helemaal niet druk was). We konden niet a la card bestellen maar kregen een speciale kaart bestemd voor de AH actie waardoor de keuze zeer beperkt was en je enkel uit 2 verschillende menu's kon kiezen. Mijn hoofdgerecht was varkenshaas en die was niet lekker en doorbakken in plaats van roze. Mijn toetje was cheesecake en die was droog met een overheersende laag van groene lemon. Al met al was het geen succes en een slechte prijs en kwaliteisverhouding! Ik had juist bij Cafe Americain gereserveerd vanwege het menu op de website en hoge verwachtingen had van de keuken, de sfeer en de service van het personeel. Helaas was dit niets van dit alles en tevens mijn laatste keer!
carlithavos .
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2017
Het eten was goed ,met ze vieren gegeten en iedereen was zeer tevreden.ook de bediening was perfect .en de wachttijd was precies goed ,niet te snel achter elkaar .komen zeker terug Bedankt
Corine V.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2017
Zondag koffie gedronken. Het is er redelijk treurig. Arrogante bediening, slappe koffie, en een appeltaart die niet vers was (Hema doet het beter). Wat jammer.
Michelle05 .
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2017
Weer heerlijk gegeten Carpaccio vooraf, gevolgd door ossenhaas prima klaargemaakt en afgesloten met toetje, we hebben hier weer genoten
Beste Michelle,

Hartelijk dank voor je leuke review, hopelijk tot snel!
Wille S.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
Het was er razend druk en dus duurde het uitserveren wat langer, maar dat was geen probleem want we zaten heerlijk. De serveerster was heel aardig en maakte veel goed.
Beste Wille,

Dank je wel voor je leuke review, tot de volgende keer!
Frieda V.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
voor gerecht en na gerecht was goed .Hoofdgerecht smakeloos varkenshaasje droog de helft niet op gegeten
het was teleurstellend
Beste Frieda,

Dank je wel voor je review, vervelend dat het hoofdgerecht niet naar verwachting was. Ik heb je review gedeeld met onze keukenbrigade om dit in de toekomst te voorkomen.
Jildou B.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
High thea in 1 woord top!!
Heerlijk, koffie thee was geen probleem.
Buiten zitten ook niet, alles liep vlekkeloos! Toppie
Beste Jildou,

Goed om te horen dat de Afternoon Tea goed is bevallen op het terras! Hopelijk tot snel!