Café Américain

Leidsekade 97 1017 PN Amsterdam Nederland Kaart
31-205563009

Over restaurant Café Américain

Eten in de huiskamer van Amsterdam

Café Americain ligt in het historische Amsterdam en heeft culinair en historisch heel wat te bieden.
Het restaurant werd gebouwd in 1902 en draagt heel wat geschiedenis met zich mee. Veel geschiedenisliefhebbers zullen dit restaurant gegarandeerd als hun nieuwe favoriete adresje nemen.
Door de ligging in het hart van Amsterdam, is Café Americain ook de ideale ontmoetingsplaats voor veel mensen. Je kunt er terecht voor een lekkere hap, maar ook voor een uitgebreid diner.

Meer informatie over restaurant Café Américain

Eten7,1/10
Service6,7/10
Decor8,4/10
Duur
Karen S. 1e beoordeling (1 recensie) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Er was een aparte kaart voor de AH actie met een beperkt keuze. Daarop stond geen prijs vermeld, dit bleek 36 euro voor 3 gangen, wat veel en veel te duur is als je dat zou moeten betalen per persoon. Voor 2 is het goedkoop, maar prima.
Vooraf uiensoep en salade caprese, beide goed maar simpel, hoofdgerecht zalm, was zal ook goed maar eveneens echt simpel en vrijwel zonder groente.
Het toetje was wel top, cheesecake met allerlei heerlijks erbij zoals kokoksijs, passievruchtenmoes etc.
Koffie toe was uitstekend, maar met 4 euro voor een expresso veel te duur, ondanks het heerlijk plekje buiten op het terras.
De bediening was overwegend slecht: onattent, je zien je niet, arrogant doen, laten een kapotgevallen glazen flesje de hele avond naast je op de grond liggen, smijten de AH kaart op tafel als je geen a la carte bestelling blijkt te willen doen . We werden door 4 verschillende personen bediend van wie er een een gunstige uitzondering was. eten een 8, decor een 9, bediening een 4.
Jf.anoewartja . 1e beoordeling (1 recensie) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
Eten was kekker bediening was goed en vriendelijk. Goed bereikbaar met openbaar vervoer.Ligt in het centrum in een gezellige buurt.
Benmaas . Bourgondiër (2 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Keurige ontvangst. Speciaal AH keuzemenu, wat zeker in orde was. Maar verwacht geen Tournedos voor dat geld. Heerlijk gegeten. Nette bediening, zoals het hoort. Prijs kwaliteit zeer goed. Prachtig decor.
Corne.jonker . 1e beoordeling (1 recensie) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Het interieur in Americain is altijd weer even adem inhouden en Jaaaah! Het is er nog.
Eten was heel behoorlijk, bediening mist scholing, wel aardig.
Maar je merkt dat de werknemers niet alles 'zien', zoals een grote plas water op de vloer bij een van de tafeltjes.
De Huismuis hebben we Jimmy gedoopt, laat maar lekker z'n gang gaan, hoort bij het pand.
We waren er tegen kwart voor zes, en misten de borrelaars, misschien zaten ze op het terras.?

Ik meld me verder niet aan, want eet maar weinig buitenshuis.
In dit geval vanwege bezoek aan Delamar theater.
Grt. Carola Jonker
Yv2 . Bourgondiër (2 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Ik ben een Amsterdammer sinds 1981. Het Americain was the top. Ik heb foto shots en interviews gehad in jullie ambiance. De tijd verandert...Ik geloof in jullie concept en personeel die al jaren in dienst zijn. Ouderwets en ook nieuwerwets: ik denk dat jullie gaan floreren door vast te houden aan jullie concept. Moedig voorwaarts! Groet, Yvonne. ( Coaching à la Carte.nl)
Sopberg . 1e beoordeling (1 recensie) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Mooi restaurant met een art deco sfeer.Het is eten wat prima, vondt vooral de carpaccio met chimcurri heel lekker. De bediening was oke.
Pgapronk . 1e beoordeling (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Door het prachtige weer en omdat het onze trouwdag was hebben we genoten van het terras en de vriendelijke bediening ter plaatse.
Het aangepaste menu (A-H) was prima in orde
MarleenLM . Bourgondiër (4 recensies) 6,8 /10
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
We hebben buiten bij de fontein gezeten en konden zo de reuring van de stad mooi meekrijgen. Voor de AH actie kregen we een speciale kaart, met de keuze uit een 3-gangendiner voor 36,00 of een 2-gangendiner voor 28,00. Wij gingen voor dat eerste en bestelden de carpaccio, de zalm en de NY Cheescake. We hadden geen hoge verwachtingen, gezien de eerdere recensies. Het toetje vond ik het lekkerste van het geheel. De carpaccio werd namelijk overheerst door een azijnerige saus die ruimhartig eroverheen geschonken was. Zonde! De ingrediënten zagen er verder mooi uit. De zalm en de saus vond ik lekker, maar de gekleurde toefjes die voor groenten moesten doorgaan, teleurstellend. De wijn was niet bijzonder, we probeerden de sauvignon blanc en de chardonnay. Deze laatste was niet herkenbaar als chardonnay en ik vond hem niet lekker. Dit ook aan de ober gezegd. Uiteindelijk stond op onze rekening een glas wijn minder, maar of dat een tegemoetkoming of een vergissing, was onduidelijk en dat heb ik maar zo gelaten gezien de 8,00 per glas. Pluspunt was de fles kraanwater die we gratis bij het eten kregen toen we om kraanwater vroegen. En het fraaie bestek en glaswerk natuurlijk. Uiteindelijk waren we samen 65,00 kwijt en dat was het zeker waard.
Pmavielvoije . Bourgondiër (3 recensies) 5,5 /10
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
We waren er om 18.30 en moesten om 20.00 uur in Delamar zijn. om 19.00 kregen we ons voorgerecht Carpacio. was lekker. om 19.35 hoofdgerecht zalm (was goed) en Parelhoen ( was droog en smaakloos). Het nagerecht mochten we na de voorstelling komen eten. Het was heerlijk weer op een mooi terras. Daar hebben we het meest van genoten.
SnarfZ . 1e beoordeling (1 recensie) 5,8 /10
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Afgelopen zondag met de Ah spaarkaarten hier geluncht. Bij binnenkomst moesten we erg lang wachten tot we een plaatsje kregen. Ondanks dat er haast niemand was. Er moest ook tot 4Xtoe aangegeven worden dat wij voor de Ah actie kwamen. Wij konden kiezen uit 2-3gangen menu's. Het eten was prima. Tijdens de lunch werd om ons heen de tafels gedekt voor diner. Dit gaf ons het gevoel sneller door te eten. Voor ons geen herhaling.
Winifred D. Bourgondiër (2 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
wat een gezellige serveerster aymay heet ze.
Erg vriendelijk en correct heerlijk relaxed gegeten en dat op de AH zegels tjonge was een koopje!!
Annebeth- . 1e beoordeling (1 recensie) 6 /10
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Het eten was erg lekker, helaas was de bediening vreselijk! Wij voelen ons niet welkom en moesten belachelijk lang wachten op alles. Onvriendelijk en koud is de juiste beschrijving voor het personeel.
Nina O. Fijnproever (5 recensies) 5,5 /10
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Een plek in Amsterdam wat historie ademt! Een must-do voor elke Amsterdammer. Door de locatie aan het Leidseplein, ook een plek waar veel (heel veel) toeristen komen.
De service was matig. Een oudere ober in mooi pak, rook niet hygienisch. Er werd gedaan wat er moest, maar geen stap meer om goed gastheerschap te verlenen.
Het eten was lekker, maar niet heel bijzonder.

Qua prijs/ kwaliteitverhouding prima.
Clairebegheyn . 1e beoordeling (1 recensie) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Alles was heerlijk. Bediening professioneel met humor. Het was super gezellig met tafel aan raam. Juiste timing van opdienen van gerechten.
Matthijs K. Gastronoom (16 recensies) 4,8 /10
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Ik was eigenlijk best teleurgesteld, de kwaliteit van het eten is okay, maar de bediening is zo slecht, ze luisteren slecht, kunnen nog geen brood uitserveren en hebben geen productkennis. Diverse keren kregen wij eten of drank aangeboden dat voor Een andere tafel is. Men liet de wijn niet proeven. De hoge prijs per gerecht staat totaal niet in verhouding met deze 'leerlingen' service. Kortom geen aanrader.
Het restaurant oogt ook niet schoon.
Martijn G. 1e beoordeling (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Heerlijk eten in een prachtige omgeving. Bediening was goed al zijn ze wel wat druk geloof ik. AH menu was uitmuntende price/value verhouding
Charlottevandervelde . 1e beoordeling (1 recensie) 5,5 /10
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
We hebben hier geluncht. Eten was ronduit slecht. Een doorsnee wegrestaurant doet het beter. Ze presteren het zelfs om oude, taaie chips te serveren bij de clubsandwich. En de prijzen zijn torenhoog. Entourage is mooi, bediening vriendelijk.
Hansfrans48 . 1e beoordeling (1 recensie) 5,5 /10
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
l
Laten we bij het eten beginnen, dan hebben we het beste deel gehad. Dat was goed.
Verder ronduit slecht! Met de AH actie ben je blijkbaar niet welkom.
Je mag kiezen uit het Theatermenu dat al klaar ligt op het tafeltje, 2 of 3 gangen.
Wij kozen voor 2 gangen, maar je moet altijd voor 3 gangen betalen bleek bij het afrekenen. De klacht van ons werd niet serieus genomen door de serveerster, ze luisterde niet en bleef maar aandringen dat we dan maar iets hadden moeten nemen.
De ober die er later bij kwam deed het iets beter, maar toen was het leed al aangericht.
Ons advies: als je als restaurant niet mee wil doen aan dit soort acties, doe het dan ook niet en laat mensen niet met een gevoel van ongastvrijheid het pand verlaten! Later lazen we in recensies dat er wel 2 gangen menu's werden geserveerd. ???
Pliena . Bourgondiër (2 recensies) 6,5 /10
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
De bediening was veel te traag moesten veel te lang wachten op onze drankjes en eten maar de eerste kelnerin was wel aardig. Deze dame werd jammer genoeg vervangen door een veel te arrogante dame die de sfeer aan tafel niet aanvoelde en ons met een naar gevoel achterliet. Eten was heerlijk
Viceroy . 1e beoordeling (1 recensie) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2016
Bekend oud adres waar we altijd graag komen. Ook u weer goede service. Leuk keuze-menu en heerlijk eten. Leuke aktie van AH