Café Américain

Leidsekade 97 1017 PN Amsterdam Nederland Kaart
31-205563010

Over het restaurant Café Américain

Eten in de huiskamer van Amsterdam

Café Americain ligt in het historische Amsterdam en heeft culinair en historisch heel wat te bieden.
Het restaurant werd gebouwd in 1902 en draagt heel wat geschiedenis met zich mee. Veel geschiedenisliefhebbers zullen dit restaurant gegarandeerd als hun nieuwe favoriete adresje nemen.
Door de ligging in het hart van Amsterdam, is Café Americain ook de ideale ontmoetingsplaats voor veel mensen. Je kunt er terecht voor een lekkere hap, maar ook voor een uitgebreid diner.

Meer informatie over restaurant Café Américain

Audrey B.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Afgelopen zaterdag vlak voor een avondje toneel, een hapje gegeten maar het was toch wel heel erg klunzig en het leek wel of ze de "drukte" niet aan konden. Het eten was prima hoor maar een opfris cursusje voor het personeel kan geen kwaad.
nadine J.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2017
Op maandagavond met zijn vieren een theatermenu genomen, voorafgaand aan een voorstelling In de schouwburg. Het café is natuurlijk een instituut, prachtig gebouw, veel historie. maar het bleek verworden tot een tourist trap. Norse obers, erg lang wachten (terwijl het niet bepaald druk was). Dure wijn: 7,50 euro voor een glas Gruner Veltliner van middelmatige kwaliteit. Maar het eten was het allerergste. Een menu dat -als ik zo de recensies lees- al jaren hetzelfde is. Absoluut niet origineel. Vooraf kon men kiezen tussen carpaccio van rundvlees of uiensoep en als hoofdgerecht zalm of varkenshaas. De carpaccio kwam waarschijnlijk rechtstreeks uit de groothandel verpakking, voorgesneden en al. Op zich ok, maar de garnering van alfalfa, schilfers bleke kaas zonder smaak en stukjes pure chocolade was ronduit vies. Uiensoep was matig van smaak. De hoofdgerechten waren echt onder de maat. De varkenshaas was grijs, slecht gebakken (te lang en op te laag vuur),en werd met een kwak mosterdzaadjes geserveerd. De zalmfilet was ook niet goed gebakken, eveneens te lang en op te laag vuur, weinig smaak en droog. Ik verdenk de keuken er van dat ze de varkenshaas en zalm al eerder bakken en tot uitserveren warm houden in zo'n vreselijke warmhoudbak. Garnituur bestond uit een kwak kleffe aardappelpuree (uit een pakje?) en wat ondefinieerbare groenten. Beide gerechten waren smakeloos. Het menu kost 28,- euro voor 2 gangen. Dat vind ik niet weinig. Je betaalt waarschijnlijk voor de plek, maar ook dat is toch een beetje vergane glore. Een opknapbeurt zou meer dan welkom zijn. Jammer, maar ik kom er nooit meer.
jmpronk .
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Het eten was erg goed, minpuntje is dat er voor vegetariers niets te kiezen valt. Er staat niets op de kaart. Bij navraag wordt één gerecht aangeboden, en zelfs de uiensoep, die vegetarich behoort te zijn, is gemaakt met runderbouillon. Dit is al heel lang uit de tijd. Tegenwoordig heeft elk zichzelf respecterend restaurant een ook een vegetarich menu. Echt een groot minpunt!!!!!!!!
Denise F.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2017
Moesten lang wachten op het eerste drankje, ook weer lang wachten op het tweede drankje.
Als je al enkele keren aandacht probeert te trekken door "mevrouw!" Te roepen, en nog geen beweging in te krijgen is heel irritant. Sowieso roepen naar bediening is al niet echt mijn ding, maar nu erom vragen omdat het zo lang duurt. We hadden het theater menu en gelijk bij aanvang gezegd. Dus dit kwam niet door.
Ja dan ineens gaat iedereen om 19.45 uur afrekenen en dat geeft stress.
Nee, mooie gelegenheid maar bedenk ons wel om daar weer af te spreken.
Kiki E.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2017
Een paar jaar geleden heb ik een high tea cadeau gekregen in het Americain, dat was super. Toen de actie bij Social Deal voorbij kwam, heb ik meteen gereserveerd voor 3 personen. Maar wat een tegenvaller , het was alles behalve een Americain high tea.

We werden netjes verwelkomd, kregen een glaasje Crèmant de Loire en potjes thee. Even later kwam de étagère met van alles erop :
- 2 soorten mini sandwiches met een krabsalade en een met gerookte kip/kalkoen. Beiden zacht wit brood,
met mayo achtige saus, geen sla, komkommer of wat dan ook ertussen (de
tafel naast ons kreeg een half uur na ons wel broodjes/bagels met zalm??? waarom een verschil);
- mini glaasje met garnalen cocktail met weer een mayo achtige saus (whiskey) en fijn gesneden ijsbergsla. Geen mooie garnaaltjes, mooie bladsla of dergelijke;
- Quiche Loraine, wat amper gewarmd was;
- Scone was oké (meer een structuur van een brioche dan van een scone) geserveerd met een alledaagse jam,
room en boter;
- chocolade cake/fondant, deze was lekker;
- glaasje panna cotta, ook deze was goed van smaak;
- een hele etage met allemaal mierzoete (te zoete) kant en klare groothandel liflafjes: een of ander vette
chocolade bonbon, boterkoek, nep Turks fruit, merengue, noga, macarone, petit four en eclair met
glazuur erop in plaats van chocolade! Oh stukje cheese cake achtig iets was redelijk van smaak;

Al met al een teleurstelling in vergelijking tot de vorige keer: geen soepje, hartige snack, fris slaatje bijvoorbeeld met mozzarella, geen vers fruit, geen variatie, niks nada noppes. Alles met een mayo achtige smaak en simpel wit zacht brood, veel te veel te zoete kant en klare hapjes. Het duurde ook erg lang voordat er werd gevraagd of wij een tweede potje thee wilden.

Het was een cadeau voor de verjaardag van mijn nichtje, ik zou haar introduceren wat nou een "echte high tea" was. Helaas heeft zij een totaal verkeerd beeld ervan, want zelfs zij van 15 jaar vond vele dingen te zoet (letterlijk zei zij "maar dat kan ik ook bij de supermarkt kopen"). Erg jammer, troost is dat ik niet de volle prijs heb moeten betalen, want dat is het zeker niet waard.

Beter houdt je je naam eer aan als een waardig 4 sterren hotel met een uitzonderlijk restaurant en verhoog je je actieprijs, want dit zou ik niemand aanraden.
HGA V.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
gebruik gemaakt van het Theater arrangement....2-3 gangen menu naar keuze..... keuze uit 2 voor gerechten- 2 hoofdgerechten en 2 nagerechten.....gekozen voor voor-en hoofdgerecht.....de carpaccio kan beter...hoger op smaak....ik heb ze elders beter gegeten....de zalmfilet was redelijk...bijgerecht rosevall aardappeltjes....
prijzen voor drankjes zijn over de top...Euro 6,00 voor een flesje tafelwater....zo uit de kraan....! en Euro 9,00 voor een glaasje witte wijn....leuk om een keer gedaan/gezien te hebben, maar niet voor herhaling vatbaar.
Bernard V.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2017
Voor het eerst sinds de laatste verbouwing (in 2000!) weer eens in het Americain geweest, samen met mijn vrouw. En het viel absoluut niet tegen! Met de schijnbaar verse gedachte aan een mislukte ontdekkingstocht (waarbij de lift al een niet te nemen obstakel vormde) van jaren her op monumentendag (jaja), met bonzend hart dit art-decopaleisje binnengeschreden. Daar werden wij vriendelijk opgevangen door twee obers in livrei. Onze dag kon niet meer stuk. Nog mooier werd hij, toen bleek dat die rustige en gemoedelijke sfeer hier nog steeds hangt. Een verademing. Wij hadden een Deal, een zogenoemde afternoon tea, die in no time in de vorm van een etagère tussen ons in werd gezet door een vriendelijke dame, die ons geduldig uitlegde uit welke hapjes deze bestond. Sowieso viel ons op hoe attent, vriendelijk en voorkomend het personeel was. Ook een verademing! Op het eten was helemaal niets aan te merken. Op de thee wel een beetje. De verschillende smaken van de theezakjes leken op elkaar en waren niet lekker. Wel hadden we ruim voldoende thee. We vroegen gewoon om een nieuw potje.
Jeroen D.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Fijne sfeer, je kunt hier goed een gesprek voeren maar het is ook weer niet té stil, prachtig art-deco interieur, ervaren en kundige bediening en het eten was heerlijk.
Rick V.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2017
Eerste ervaring met Café Americain, en zeker niet de laatste... We zijn geholpen door zeer vriendelijk en attent personeel die de diner etiquette goed beheersen. Het eten was prima..., de groente zo lekker dat ik de keuken graag adviseer om een klein beetje meer op het bord te doen, vond het jammer toen het op was. Maar al met al lekker gegeten in een prachtige ambiance, we'll be back !!!
René M.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2017
Een jongensdroom komt altijd uit als ik bij het Americain eet. Vroeger aan het handje van mijn vader langs dat statige restaurant en dan dromen dat je er ooit zou eten. Nu eet ik er zo'n 2, 3 keer per jaar en telkens nog dat gevoel. De sfeer, de entourage, het vriendelijke personeel, aanpassen aan jouw snelheid van dineren maar wel in de gaten houden dat je niet te laat op je volgende afspraak komt. De prijzen die prettig zijn. Ook deze keer zijn gevoel en grandeur weer samen gegaan. Het was heerlijk en ik kijk al uit naar de volgende keer.
Thijs B.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2017
Wat slecht. Ongeïnteresseerde bedoening die de helft vergat. Zit totaal geen liefde in de wijze waarop het eten is klaargemaakt. Dit is duidelijk een toeristenfuik. Je betaalt de hoofdprijs voor slechte service en matig eten. Zonde, want dit pand verdient beter. Toen ze ons dessert zelfs vergaten, hebben we afgerekend en zijn we vertrokken. Koffie hebben we maar ergens anders gedronken. Doodzonde!
Annelies D.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
we hadden hoge verwachtingen ,hadden een ah actie reservering, het aanbod was miniem en niet erg spannend maar wel goed! , kwamen om 17.45 binnen en stonden om 18.45 alweer buiten , tijdens het dessert werd ons al gevraagd of wij nog koffie wilde hebben.
We gaan niet nog een keer terug ....
Audrey E.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Was met albert heijn bon maar dat werd wel erg duidelijk gemaakt. Bij ontvangst werd al heel hard gezegd ...ooo albert hein. Mensen met albert hein bon werden allemaal bij elkaar gezet.het menu was echt afgeraffeld klein kopje uiensoep en rosbief als carpacio. Zalm uitgedroogd.te lang onder warmhoudlamp gestaan. Klein stukje varkenshaas. Salade was niet eens een beetje klein gemaakt. Gewoon hele bladen Hollandse kropsla met saus zonder smaak. Alleen de friet was goed en de desserts. Ik was hier eerder geweest met albert hein bon en toen was alles veel beter.was echt een oprot etentje.bediening aan de tafel was wel erg goed.maar had wel iets beter verwacht van t American. Beter doen ze maar niet meer mee met de actie want ze vonden het overduidelijk zelf niet leuk.
Wil P.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Aardige bediening. Waren met AH actie en hadden keuze tussen twee menu's. Vooraf kozen we carpaccio. Die was goed, maar niet bijzonder. Als hoofdgerecht nam mijn tafelgenoot varkensoester en ik zalm. Beide gerechten werden geserveerd met aardappelen, maar op een (1) wortel na, die voor de verandering eens wel gaar was, ontbraken de groenten. Als dessert namen we de cheese cake. Alles was lekker, maar de porties waren wel erg klein. Prijs-kwaliteitsverhouding aan de dure kant, was net te doen met de AH bon. Door de prettige sfeer en aangename ambiance leuke avond gehad.
elske S.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Jammer dat je niet zoveel keus had.
Bv. het hoofdgerecht: Ik hou niet van gekookte zalm en zeker niet van kipmedaillions.
De combinatie van kip en gember vond ik maar matig.
Verder natuurlijk weer geen stukje groente erbij.
De wijn van een goedkoop merk te koud geserveerd.
Lies K.
Goed en verzorgd diner.
Gezellige bediening.
Zeker voor herhaling vatbaar.
______________________________________________________________________
j.de.geus .
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Uitstekende service. Heel hartelijk dank aan de ober die niet alleen voor een tafel voor het raam heeft gezorgd met uitzicht op de fontein, maar ook een overheerlijke cocktail maakte voor ons kleinkind. Complimenten!
ecvandijk .
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Vriendelijke bediening, verzorgde tafel, mooi verzorgd op het bord, prijs kwaliteit oké, zie verder de ingevulde antwooorden
nanda S.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
bediening vriendelijk,eten kwam op goede snelheid na elkaar(3 gangen lunch) maar zalm en varkensoester helaas iets te ver door,had van dit restaurant wel wat meer kwaliteit verwacht!
New York cheesecake was heerlijk!Maar wij kwamen vooral voor de ambiance en die is geweldig!
jakkel .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
Het was erg rustig. De ventilatoren aan het plafond draaiden erg hard, daardoor was het koud. Toen ik vroeg of ze uit konden, bleek dat niet te kunnen. Kortom, heerlijk eten maar het was koud, buiten en binnen.je moet die ventilatoren uit kunnen zetten? Of ben ik gek....