Café Américain

Leidsekade 97 1017 PN Amsterdam Nederland Kaart
31-205563010

Over het restaurant Café Américain

Eten in de huiskamer van Amsterdam

Café Americain ligt in het historische Amsterdam en heeft culinair en historisch heel wat te bieden.
Het restaurant werd gebouwd in 1902 en draagt heel wat geschiedenis met zich mee. Veel geschiedenisliefhebbers zullen dit restaurant gegarandeerd als hun nieuwe favoriete adresje nemen.
Door de ligging in het hart van Amsterdam, is Café Americain ook de ideale ontmoetingsplaats voor veel mensen. Je kunt er terecht voor een lekkere hap, maar ook voor een uitgebreid diner.

Meer informatie over restaurant Café Américain

Jouw recensie over het restaurant Café Américain

Betsy T.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2017
Echt heerlijk gegeten. Bediening was zeer goed. We hadden geboekt met de AH actie en hadden verwacht dat de porties wel aan gepast ouden worden. Dat hebben ze gelukkig niet gedaan. Komen hier zeker nog terug.
J.J. S.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2017
Omdat we via een cadeaukaart hadden geboekt kregen we keuze uit een twee gangen menu met verschillende opties in voor- en hoofdgerechten. Erg lekker gegeten met vriendelijke bediening in een omgeving waardoor je echt het gevoel hebt dat uit bent.
Lydia S.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2017
Was prima rustig en prettige ambiance,eten was prima voor herhaling vatbaar.verder geen commentaar zoals gezegt komen zeker terug,
annefrieling50 .
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2017
Het eten was bijzonder lekker. De ambiance geweldig. veel herinneringen van toen ik nog 25 was.
Jammer dat er veel deuren open stonden zodat het af en toe te koud was.
henk K.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2017
Bijzondere plek met fraaie uitstraling, prettige professionele bediening en evenwichtige smaakvolle maaltijd.
Is zeker de moeite waard om te herhalen.
BarbaraVriens .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2017
Gisteren erg lekker gegeten in dit prachtige oude pand samen met mijn zus!!! Kom zeker wel eens een keer terug!!
Amsterdam is altijd leuk!!
Elvira M.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2017
Fantastisch in alles. Een mooie plek in Amsterdam. de wachttijd was okay, de wijn was verbazend. Service is zeer goed en eten was uitstekend
Beste Elvira,

Hartelijk dank voor uw leuke review, wij zijn inderdaad erg trots op onze plek op het Leidseplein met de ambiance die ons prachtig historische pand met zich meebrengt. Tot de volgende keer!

Martin M.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2017
Het was een heel goede ervaring.
Je leest bij de beoordelingen dikwijls dat vooral bij de AH restaurant actie de ontvangst en de bediening minder zou zijn maar daar hebben wij niets van kunnen merken integendeel, het was een heel geslaagde lunch.
Menno N.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2017
Een goede ontvangst. Vanwege volgend theaterbezoek namen wij het Theatermenu. Was prima en werd binnen korte tijd geserveerd. De witte wijn was prima. De rode wijn idem, maar ik moest wel vragen het even te koelen, want zoals bij veel restaurants leeft het idee dat rode wijn op kamertemperatuur wordt geserveerd en dat is te warm.
Beste Menno,

Wij willen u bedanken voor de tijd en moeite die u heeft genomen deze review te schrijven. Bij rode wijn verschilt het inderdaad qua drinkbaarheid en temperatuur, zou u ons kunnen informeren op welke rode wijn u doelt.

L. W.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2017
We maakten gebruik van de AH restaurantactie. De maaltijden, de service, de ambiance waren super. De drankjes waren redelijk geprijsd. Hadden wij hoger verwacht bij zo'n kwaliteitsrestaurant. De ligging aan het Leidse Plein, waar het erg gezellig is, en de bereikbaarheid met OV is ook super. Tafel met uitzicht op het plein gekregen.
Een 10 plus voor alles.
Beste Gast,

Hartelijk dank voor uw leuke review, wij verwelkomen u graag weer in ons prachtige Café.

aaik G.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2017
klassieke sfeer,sfeervol
Beste Gast,

Hartelijk dank voor uw review. Wij mogen u graag weer ontvangen in ons prachtige Café Americain.

Wingyee W.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2017
Lekker eten, goede service.

Eén groot nadeel: we hebben 2,5 uur daar gezeten. Ik vind dat heel erg lang voor een etentje. Deze 2,5 uur was zonder natafelen.
Beste Gast,

Hartelijk dank voor uw review, wij zijn het met uw eens dat 2,5 lang is voor een diner. Wij hebben dit dan ook opgenomen met ons team van die avond om daar lering uit te trekken. Wij hopen dat u ons in de toekomst nog een tweede kans geeft zodat wij ons kunnen revancheren.

ruud S.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2017
Leuke avond gehad,diner vonden wij allemaal top.de bediening was ook heel vriendelijk en leuk.voor een avond leuk eten zou ik aan mensen aanbevelen.
Beste Ruud,

Hartelijk voor uw leuke review, wij hopen u in de toekomst wederom te mogen verwelkomen in ons prachtige Café Americain.

Danielle H.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2017
Hele leuke ervaring om er te eten. Het eten was geweldig net als de bediening. Wij hebben een top avond gehad!! We gaan zeker nog eens.
Beste Danielle,

Hartelijk dank voor uw leuke review, wij verzorgen graag weer een topavond voor jullie de volgende keer!

an L.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2017
Americain is een prettig restaurant. De kok is flexibel, was bereid een gerecht buiten de kaart voor ons klaar te maken. Bediening is prettig, ook al kwam tot twee keer toe een serveerster met gerechten voor een andere tafel aan onze tafel.
Beste An,

Hartelijk dank voor uw leuke review, helaas dat de gerechten niet naar de juiste tafel werden begeleid. Wij hebben dit opgepakt met de bediening van die avond om herhaling te voorkomen.

Andries B.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2017
we komen er vaker en met plezier, maar deze keer....goede poging maar alles net of zelfs helemaal niet.
deze keer het AH restaurant arrangement. kosten 36 euro voor 1 menu en dus 1 gratis. zaal was 10% bezet. personeel deed zn best maar de organisatie was niet te ontdekken. drankjes kwamen traag en regelmatig na de gang. voorgerecht uiensoep en het broodje was oke, beetje weinig en niet heel veel smaak, voorgerecht carpaccio daarentegen een zeer ruime portie, dus gelukkig konden we delen.
Hoofdgerechten dan. Ruime portionering van de zalm en de varkenshaas, mooie garing. maar ja dan kwak je fantasieloos op beide borden witte en roze bietjes met stukjes courgette in een ondefinieerbare saus erbij en weg is je hoofdgerecht.
Dessert. ondertussen was de bijbestelde wijn nog steeds niet geaariveerd. creme brulee aan tafel geflambeerd, leuk, helaas de custard te slap en wat flauw. de new york cheesecake, die moet je stand alone eten en niet met een heleboel lawaai eromheen zoals gepofte gouden rijstkorrels, een bolletje ijs en toefjes creme etcetc. de cheesecake was redelijk en kon beter, dus laat de garnering weg en concentreer je op de lemon cheese cake zelf.
al met al geen aanrader, maar zelfs teleurstelling en hier hadden we geen 36 euro voor 2 personen voor over gehad, laat staan per persoon.
volgende keer maar weer a la carte, maar we hebben nog 10 kaarten te gaan
Beste Andries,

Vriendelijk bedankt voor de moeite die u heeft genomen om deze review te schrijven. Erg vervelend om te lezen dat uw ervaring niet is geweest wat u van ons gewend bent. Wij hebben uw punten opgenomen met onze keuken en bediening brigade om hier in de toekomst verandering in te brengen. Overigens interessant om te weten dat wij in November gaan verbouwen en daarbij ook onze kaart een opfrisbeurt krijgt, wij zien u dan ook graag terug zodat u kunt zien dat uw feedback punten degelijk verandert zijn.

lisa N.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2017
we hebben prima gegeten
vooral de hele vriendelijke ontvangst en service is goed bij ons blijven hangen
tussen pozen tussen gerechten precies goed
zeker voor herhaling vatbaar
Beste Ilsa,

Vriendelijke bedankt voor uw review, wijn zien u graag weer de volgende keer terug in ons prachtige Café.

Erik B.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2017
De smaak van de gerechten en de bereidingswijze ervan had echt verfijnder gekund. De kreeftensoep was zowel qua smaak als qua inhoud teleurstellend. De risotto was met te weinig aandacht bereid, waardoor deze te plakkerig was. Het maishoen was qua portionering aan de krappe kant en de bereiding was nogal droog.
Beste Erik,

Hartelijk dank voor uw uitgebreide feedback betreffende onze gerechten, dit is niet geweest zoals het bedoeld is. Wij hebben uw feedback gedeeld met de keukenbrigade om te voorkomen dat dit wederom gebeurd.

henrprinsen .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2017
attente bediening en het eten zeer verrassend,heerlijk en zeker niet afgeraffeld.ondanks de A H diner actie, is het zeker de moeite waard om het nog eens te doen.Een aanrader.
Beste Gast,

Hartelijk dank voor uw leuke review, wij zien u graag weer terugkeren.

Niels G.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
We konden buiten zitten en dat was erg fijn. Het kaasbroodje bij de soep vinden wij wel een aanrader. De verbeterpunten: meer aandacht voor de klanten (ik heb 2x moeten vragen om het volgende gerecht). Ook bij ons werd het bestek vergeten (maar snel hersteld). De porties zijn klein, maar aangezien wij op dieet zijn is dit geen probleem.
Prijs/kwaliteit verhouding is prima middels deze actie, maar niet zonder de actie.
Beste Niels,

Wij willen u bedanken voor uw uitgebreide feedback. Het is normaal gesproken niet mogelijk om op het terras te reserveren maar wij zijn blij dat onze collega's toch een plekje voor u konden vrij maken. Het hoort natuurlijk niet zo te zijn dat u om de volgende gang moet vragen, derhalve hebben wij dit met ons team gedeeld om dit de volgende keer te bespoedigen.