Café Américain

Leidsekade 97 1017 PN Amsterdam Nederland Kaart
31-205563010

Over restaurant Café Américain

Eten in de huiskamer van Amsterdam

Café Americain ligt in het historische Amsterdam en heeft culinair en historisch heel wat te bieden.
Het restaurant werd gebouwd in 1902 en draagt heel wat geschiedenis met zich mee. Veel geschiedenisliefhebbers zullen dit restaurant gegarandeerd als hun nieuwe favoriete adresje nemen.
Door de ligging in het hart van Amsterdam, is Café Americain ook de ideale ontmoetingsplaats voor veel mensen. Je kunt er terecht voor een lekkere hap, maar ook voor een uitgebreid diner.

Meer informatie over restaurant Café Américain

Sue Ellen .
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Wijo K.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
Jazz-Brunch op zondagmiddag. Goeie muziek van de Globetrotters (contrabas, gitaar en viool!). Zeer ruim gesorteerde eettafel met vis, vlees, fruit en bij de nagerechten heerlijke tiramisu, creme-brulee, panna-cotta en nog veel meer. En natuurlijk allemaal in het sfeerrijke Café Americain. Genieten.
Jan K.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Zaterdagavond een diner met familie in een vrij rustig Americain.
Waarschijnlijk waren veel gasten er al vroeg om op tijd in de Schouwburg te kunnen zijn.
Daardoor was er ruimte voor een Iens tafeltje.
Het eten zelf kan ik vrij kort over zijn dit ontsteeg het doorsnee banqeting niveau niet veel, jammer, maar blijkbaar de standaard aan het worden.
Bediening en ontvangst waren correct en de ambiance van het Americain is natuurlijk schitterend.
Saskia P.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Goed eten en mooie ambiance maar de Sauvignon blanc waar we om gevraagd hadden bleek op de rekening een Sancerre te zijn en dat was wel wat duurder dan onze bedoeling was. Ik vind dat de bediening dat ons had moeten laten weten/zien, dan hadden we om een andere wijn gevraagd.
Priscilla S.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
We werden vriendelijk ontvangen tafeltje was mooi op gedekt we hebben heerlijk gegeten alleen 1 min punt je bent zo aan het genieten komt er opeens een vrouw met een stofzuiger de helezaal zuigen wat een herrie dat doe je toch niet als mensen een boek aan het lezen zijn of aan het eten het was net nog niet dat ze zegt voeten omhoog dat vond ik raar dat doe je s'ochtens of savonds voor de rest prima
Ajfsiebelink .
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Bezoek aan Café Americain was weer zoals altijd: uitstekend verzorgd met vlotte en vriendelijke bediening!
De sfeer wordt als vanouds mede bepaald door de stijlvolle inrichting!!
A.wagner .
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Het was moeilijk om contact te krijgen met het bedienend personeel; of je zag ze helemaal niet of zij keken jouw richting niet op.
Verder werd er plotseling stof gezogen zonder ons hier vooraf op te attenderen en
/of een andere plek te geven.
Michael P.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Was hier voor de lunch met AH Actie dus prijs was voordelig. Voor de volle prijs zal ik niet gauw hier weer lunchen. Meubilair is echt aan vervanging toe!
Ezra M.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
We gingen hier lunchen met de AH-restaurantactie. Als eerste kregen we een keuzen per gang uit 2 gerechten, waarbij de keuzes zeker niet in originaliteit of kwaliteit uitblonken. We namen allebei de carpaccio (alternatief was uiensoep), die redelijk maar behoorlijk vlak van smaak was. Met wat extra zout en peper redelijk. Hoofdgerecht varkensoester (alt. zalm). Gewoon goed, met lekkere (beetje slappe) frieten en een saaie groene salade. Dessert was creme brulee of NY Cheesecake. Moet gezegd waren dat die allebei goed waren. De keuken was aan de trage kant met alles. De dame die ons bediende deed wel haar uiterste best. Al met al redelijk. Ik zou hier zeker niet de volle prijs voor betalen, daarvoor was het echt te matig.
Elly V.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
De vorige keer hebben we héérlijk gegeten. Dit keer was het eten met name het hoofdgerecht lekker.
Naast een balie gezeten dat was onrustig, konden mee luisteren hoe het nieuwe personeel werd ingewerkt.
Personeel was vriendelijk keurig en beleefd.
Harry S.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
leuke omgeving en lekker eten. bediening was helaas erg op de automatische piloot en een tweetal van de bediening duidelijk op de flirterige tour naar elkaar. ik weet niet of wij dat moesten meemaken.
Yvonne B.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Voorgerecht was goed. Hoofdgerecht varkensoester was uitermate taai. Het kraanwater was 6 euro. Voor de ride huiswijn betaal je maar liefst 42 euro, terwijl je voir de witte huiswijn 25 euro betaalt.
Gerrit .
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Onvriendelijke bediening, die je kwalijk neemt dat je een fles Pinot Noir gekoeld wilt hebben, omdat volgens hen rode wijn nooit gekoeld geserveerd wordt. Verder erg inflexibel met het menu: als je iets wil schrappen moet je toch de volle mep betalen. Je krijgt ook niet iets anders aangeboden.
A T.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
We hebben genoten van onze ah dinerbon, keuzemenu 38 euro:
voorgerecht voldoende keus, hoofdgerecht en nagerecht beperkte keuze, maar goede combinatie, alles mooi opgemaakt, bediening keurig en vriendelijk,
Sfeervol gezeten met uitzicht op de fontein, waarschijnlijk een apart hoekje voor de ah actie, maar daar was niets mis mee. Dit doen we nog een keer
Gerie W.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Heerlijke 3-gangen lunch met voortreffelijke bediening van Carmen! Iemand die het vak zeer goed verstaat en persoonlijke service hoog in het vaandel heeft!
Lot W.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2016
Was gewoon gezellig vooral Carlos was erg aardig .
We gaan nog een afspraak maken voor een diner van de ah zegeltjes.
Verder kan ik alleen zeggen dat we helemaal vol zaten
Ron K.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2016
Wij zaten in de "Iens-hoek". Mengen is gevoelsmatig leuker. Chardonay per glas is duurder dan de Cremant (8 Euro!) en in plaats van Cointreau kregen we Triple sec bij de koffie. Ben nu eenmaal een kenner dus beetje jammer dat dat niet word aangegeven (op de ban staat Cointreau). Op schrift lijk ik kritisch maar we waren best tevreden hoor:-)
Henk W.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
AH actie: Keuze varkensoester of zalm is te beperkt. Varkensoesters waren taai en niet zo als ze horen. Aardappeltjes in de schil dreven in de olie. Groente hoeveelheid te klein. Dus hoofdgerecht viel tegen.
Dessert: cheese cake lekker maar te weinig.
Slechte prijs / kwaliteit verhouding.
2 keer een te hoge rekening opgemaakt.
AH actie werkt zo averechts en nodigt niet uit tot terugkomen.
Mark B.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Bij Café Americain gegeten voordat we naar het theater gingen. Alle gerechten kwamen snel op tafel en waren erg lekker. Zeker een volgend bezoek waard!