Café Américain

Leidsekade 97 1017 PN Amsterdam Nederland Kaart
Gemiddelde prijs € 30
|
31-205563010
7,7 /10
341 recensies

Over het restaurant Café Américain

Eten in de huiskamer van Amsterdam

Café Americain ligt in het historische Amsterdam en heeft culinair en historisch heel wat te bieden.
Het restaurant werd gebouwd in 1902 en draagt heel wat geschiedenis met zich mee. Veel geschiedenisliefhebbers zullen dit restaurant gegarandeerd als hun nieuwe favoriete adresje nemen.
Door de ligging in het hart van Amsterdam, is Café Americain ook de ideale ontmoetingsplaats voor veel mensen. Je kunt er terecht voor een lekkere hap, maar ook voor een uitgebreid diner.

Restaurantprijzen

Gemiddelde prijs per menu
€ 30
(gemiddelde à-la-carteprijs gebaseerd op 2 gangen, exclusief drank)
Prijzen en menu's kunnen veranderen. De prijzen houden geen rekening met eventuele kortingen en zijn inclusief BTW.

Meer informatie over restaurant Café Américain

Openingstijden

Maandag t/m Zondag 07:00 - 22:30

Services

7,7 /10
  • 10
    23
  • 9
    60
  • 8
    88
  • 7
    59
  • < 7
    111
Eten
7,4
Service
7,3
Decor
8,5
Prijs-kwaliteit
Redelijk
Geluidsniveau
Precies goed
Wachttijd
Redelijk
321/341 recensies

Jouw recensie over het restaurant Café Américain

Rudy D.
Expertproever
(5 recensies)
Gemiddelde cijfer
8 /10
Eten
8
Service
6
Decor
10
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2017
  • Online gereserveerd
Onze reservering was niet terug te vinden in het systeem va Americain. Na wat gedoe vond de floormanager een tafel voor ons in de toen nog lege eetzaal. Behalve onze uitstekende ober was het overige personeel erg onervaren, maar bereidwillig en vriendelijk
Ingrid W.
Fijnproever
(2 recensies)
Gemiddelde cijfer
5,5 /10
Eten
4
Service
6
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2017
  • Online gereserveerd
Jaren geleden hier vaak geweest, nu vergane glorie. Het gebouw is natuurlijk prachtig, maar de lunch was zeer karig en veel te duur voor wat je kreeg.
We hebben drie kwartier op de broodjes moeten wachten terwijl het niet heel druk was.
Wim V.
Fijnproever
(3 recensies)
Gemiddelde cijfer
9,5 /10
Eten
10
Service
10
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2017
  • Online gereserveerd
Perfect gegeten en perfecte bediening, alleen was de champagne wel lang onderweg. Zeker de moeite waard voor een 2de keer.
wimeric K.
Proever
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
5 /10
Eten
4
Service
2
Decor
10
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2017
  • Online gereserveerd
het begon met kurk in de port dit werd goed opgelost. Er werd nadat voorgerecht geserveerd was niet gevraagd of we nog wat wilde drinken moetsten zelf om de wijnkaart vragen bij hoofdgerecht. 2 glazen wijn en mineraal water besteld waarop de vraag kwa,m spa blauw dit werd bevestigd door ons. de wijn werd gebracht in karafjes, de runner wilde de wijnglazen weg halen en of we maar uit lege port glaasjes wilde drinken. het mineraal water zat in soort karaf met logo van Cafe american met losse schroefdop. De Oberkelner kwam zeer onvriendelijk over ook bij tafel naast ons. Op de rekening stond mineraal water a 6 euro. dit hebben wij niet gepikt en wilde het van de rekening mineraal water hoort geschonken in een nog dichte fles. dit was duidelijk geen mineraal water maar bewerkt water. (het was ook geen kraanwater) maar dit had nooit verkocht mogen worden als zijnde mineraal water het is overingens wel van de rekening gehaald.
Helaas een slechte ervaring voor ons misschien had het te maken dat we met AH bonnen kwamen.
Mieke S.
Proever
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
7 /10
Eten
8
Service
4
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
  • Online gereserveerd
De kwaliteit van het eten was goed, maar de bediening was slecht.
Moeilijk om een ober te pakken te krijgen en heel onverschillig.
Jammer, want de lokatie is uitstekend.
Marianne G.
Meesterproever
(11 recensies)
Gemiddelde cijfer
9 /10
Eten
10
Service
8
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2017
  • Online gereserveerd
Wat een heerlijk AH-menuutje! Voor alle drie gangen waren er twee keuzes, die beiden overheerlijk waren! Heel veel dank voor deze actie!
Rohini J.
Expertproever
(5 recensies)
Gemiddelde cijfer
10 /10
Eten
10
Service
10
Decor
10
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2017
  • Online gereserveerd
geweldige service, goeie sfeer en een mooie locatie. Beste creme brulee die ik ooit heb gegeten. ik ga hier vaker heen en zou het zeker aanraden!
Restaurant
Beste Rohini,

Vriendelijk bedankt voor uw mooie woorden, wij zien u ook graag vaker terug in ons prachtige Café Americain.

Met vriendelijke groet,
.
Fijnproever
(4 recensies)
Gemiddelde cijfer
8 /10
Eten
8
Service
8
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2017
  • Online gereserveerd
Met AH actiebon. Heerlijk gegeten, vriendelijke en vlotte bediening, mooi interieur, prima locatie.
Wij komen vast nog eens terug.
jose S.
Fijnproever
(3 recensies)
Gemiddelde cijfer
7,5 /10
Eten
8
Service
8
Decor
6
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
  • Online gereserveerd
Leuke locatie als je bij het raam kan zitten, is eigenlijk een (te) grote eetzaal, zou leuker zijn als er wat intiemere hoekjes gemaakt worden. Eten en bediening was prima, hebben rustig kunnen eten.
joost F.
Fijnproever
(3 recensies)
Gemiddelde cijfer
8 /10
Eten
8
Service
8
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2017
We hebben hier het 3-gangen Theatermenu gegeten. Je kunt dan in de kaart kiezen uit gerechten met ’theatermaskertjes’ voor het gerecht.
Ik kon een ’theatergerecht’ wijzigen in een vegetarische gerecht (V). Deze gang was goedkoper dan een ’theatergerecht' maar dat veranderde de theatermenuprijs niet.
Ik vond dat geen probleem omdat ik liever eet wat ik lekker vind en het een prima service was om te mogen wijzigen. Ze konden tenslotte ook vasthouden aan de theatermenu gerechten.
De gerechten waren goed, lekker en mooi opgemaakt. Hier werken goed opgeleide koks.
De bediening was vriendelijk en goed gekleed maar niet goed georganiseerd en onderbezet. Bestellingen laten veel te lang op zich wachten.
Daarnaast zag ik dat het uitserveren van gangen en bestellingen steeds door verschillend en zoekend! personeel gebeurd. Gênant.
Als ikzelf geen seintje had gegeven dan waren onze gerechten leurend langs een aantal tafels gegaan (er is toch een tafelbon?).
Een laag uitserveertempo, zoekend en onderbezet personeel duidt op een slechte organisatie.
De zaal is mooi met een prettig kabbelend geluidsniveau. Het is er niet goedkoop maar we komen hier terug.
Restaurant
Beste Joost,

Hartelijk dank voor uw review, blij om te lezen dat u onze flexibiliteit waardeert. Goed om te weten dat wij over drie weken gaan verbouwen en daarbij erg veel aandacht gaan geven aan het trainen van ons bedienend personeel om zo de misstanden zoals u die ervaren hebt te kunnen voorkomen.

Kom eens langs als wij weer open zijn zou ik zeggen!

Met vriendelijke groet,
Gerard K.
Fijnproever
(3 recensies)
Gemiddelde cijfer
10 /10
Eten
10
Service
10
Decor
10
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2017
  • Online gereserveerd
Prima gelegenheid en fijne bediening en heerlijke gerechten. We hebben genoten! Dit was een aangename verrassing en dat kwam ook omdat we in de middag konden dineren.
Els G.
Proever
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
8 /10
Eten
8
Service
6
Decor
10
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2017
  • Online gereserveerd
Wat een prachtige locatie!!! Top!!!
y.derksen .
Fijnproever
(2 recensies)
Gemiddelde cijfer
8 /10
Eten
6
Service
10
Decor
10
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
  • Online gereserveerd
Mooi rstaurant, oude chic, zeer vriendelijke bediening.
Voorgerechten en nagerchten waren goed maar het hoofdgerecht vond ik matig, ons gezelschap had of zalm of varkenshaas met daarbij een klein torentje aardappelpuree en drie boontjes, een tomaatje, een worteltje en dat was het zo ongeveer.
Het zag er aardig uit maar voor mannelijke eters toch wat weinig.
Waarom wordt er niet een mandje met brood bij gegegeven of de suggestie gedaan dat je er nog wat bij kan bestellen mocht het niet voldoende zijn? Natuurlijk hadden we dat zelf ook moeten bedenken!
Drankjes waren lekker maar € 7 voor voor een glas wijn vind ik behoorlijk aan de prijs en € 4 voor een kopje koffie ook, maar ja je zit dan wel op het Leidseplein!
Restaurant
Beste Gast,

Hartelijk dank voor uw leuke feedback, vervelend om te horen dat de portionering niet voldoende was, u bent natuurlijk altijd vrij om extra bijgerechten te bestellen.

Onze prijzen zijn inderdaad vergelijkbaar met onze collega restaurants in de omgeving, wij hebben overigens wel onze huiswijn voor 5 euro per glas.

Graag tot de volgende keer!

Met vriendelijke groet,
Donna L.
Proever
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
7,5 /10
Eten
6
Service
10
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2017
  • Online gereserveerd
Wij hadden een menu via de AH spaaractie. Keuze uit 2 voorgerechten, 2 hoofdgerechten en 2 nagerechten.
Ik had er meer van verwacht. Vond het eten niet Echt heel lekker.
Restaurant
Beste Donna,

Hartelijk dank dat u de tijd heeft genomen om deze review te schrijven, spijtig om te lezen dat u het diner niet echt lekker vond. Zou u ons misschien willen informeren wat u er niet precies lekker aan vond zodat wij dit met onze keukenbrigade kunnen oppakken?

Met vriendelijke groet,
Janet V.
Proever
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
8,5 /10
Eten
10
Service
6
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2017
  • Online gereserveerd
De ober vroeg ons niet eens wat we wilde drinken, toen we ieder een witte wijn bestelde en daarvan de rekening kregen zijn we ons rot geschrokken! we hadden ieder een Chardonnay gevraagd, wat schetst onze verbazing??? volgens mij hebben ze ons de duurste wijn geserveerd die op de kaart stond á €. 9,50 per glas niet normaal meer! Wij zitten regelmatig op het terras van Americain er zijn al wijnen vanaf €. 3,= per glas. Érg flauw dat e in het restaurant ons zulke dure wijn inschenken zónder ons de kaart te laten zien ! Sléchte beurt voor het Americain, dit weerhoudt ons ervan spontaan nog eens daar te gaan eten! wat een afknapper Jammer!!!
Restaurant
Beste Janet,

Erg vervelend om te lezen dat u werd verrast door onze prijzen, de enige chardonnay die wij per glas schenken is inderdaad 9,50. Daarnaast hebben wij ook onze huiswijn, welke geprijsd is voor 5,00. Wijnen van 3,00 hebben wij helaas niet op de kaart staan. Ik heb dit echter wel opgepakt met het team om dit in het vervolg eerst te melden zodat wij deze misstanden kunnen voorkomen. Nogmaals mijn oprechte excuses voor dit voorval.

Met vriendelijke groet,
Coraslieker S.
Fijnproever
(3 recensies)
Gemiddelde cijfer
7,5 /10
Eten
6
Service
8
Decor
10
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2017
  • Online gereserveerd
Ywe waren er om half zeven, en hadden gewaarschuwd dat we 20.15 naar de Stadsschouwburg gingen. Om half ach hadden we nog enkel het voorgerecht gegeten. Op mijn aandrang wers toen het hoofdgerecht besteld, zodat we ons dessert nog snel weg moesten werken om op tijd weg te kunnen. Zenuwslopend....ik had het voor 6 vrienden georganiseerd...
Restaurant
Beste Gast,

Erg vervelend om te lezen dat u zo heeft moeten haasten voor het theater, wij hebben dit opgepakt met onze bedieningsbrigade om dit in de toekomst te voorkomen. Graag tot de volgende keer wanneer u ons weer een kans gunt.

Met vriendelijke groet,
Evert-Jan O.
Fijnproever
(2 recensies)
Gemiddelde cijfer
6,5 /10
Eten
8
Service
4
Decor
6
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2017
  • Online gereserveerd
Wij hadden gereserveerd voor een theatermenu. Kwaliteit van het eten was prima, maar de gastronomie moet echt beter. Verse sinaasappelsap werd geserveerd als ‘vers uit het pak’ (werd daarna wel weer teruggenomen), glazen wijn werden in eerste instantie niet geserveerd (vergeten) en daarna te laat. We vroegen of in het hoofdgerecht de aardappelpuree vervangen mocht worden door frites. Dat kon, maar uiteindelijk kregen wij het hoofdgerecht opgediend inclusief aardappelpuree en de frites als supplement (à 4,50 per bakje). Tijdens het eten werd bovendien de ruimte gestofzuigd. Kon dat niet eerder?
De prijs van het eten zou alleen gerechtvaardigd zijn als de gastronomie echt goed in orde is. Daar rammelt nog het nodige aan. Het personeel komt ietwat amateuristisch en weinig ‘bezield’ over. De prachtige entourage en de centrale locatie maken dat niet helemaal goed.
Restaurant
Beste Evert-Jan,

Allereerst mijn oprechte excuses voor uw ervaring, dit zijn niet de standaarden die wij nastreven. Graag attendeer ik u op het feit dat wij volgende maand dicht gaan voor een verbouwing en hierbij ons concept een flinke update geven, dit betreft zeer zeker ook het niveau van onze gastronomische waardes. Wij zullen medio december weer open gaan en ik ben ook benieuwd hoe het hierna zult vinden.

Met vriendelijke groet,
Betsy T.
Fijnproever
(3 recensies)
Gemiddelde cijfer
9,5 /10
Eten
10
Service
10
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2017
  • Online gereserveerd
Echt heerlijk gegeten. Bediening was zeer goed. We hadden geboekt met de AH actie en hadden verwacht dat de porties wel aan gepast ouden worden. Dat hebben ze gelukkig niet gedaan. Komen hier zeker nog terug.
Restaurant
Beste Betsy,

Hartelijk dank voor uw fijne feedback, die hebben wij gedeeld met ons team. Wij zien u graag weer terug in ons prachtige Café Americain.

Met vriendelijke groet,
Lydia S.
Proever
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
8,5 /10
Eten
8
Service
10
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2017
  • Online gereserveerd
Was prima rustig en prettige ambiance,eten was prima voor herhaling vatbaar.verder geen commentaar zoals gezegt komen zeker terug,
Restaurant
Beste Lydia,

Hartelijk dank voor uw fijne review, wij zien u graag weer terug in ons prachtige Café Americain.

Met vriendelijke groet,
J.J. S.
Fijnproever
(2 recensies)
Gemiddelde cijfer
8,5 /10
Eten
8
Service
8
Decor
10
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2017
  • Online gereserveerd
Omdat we via een cadeaukaart hadden geboekt kregen we keuze uit een twee gangen menu met verschillende opties in voor- en hoofdgerechten. Erg lekker gegeten met vriendelijke bediening in een omgeving waardoor je echt het gevoel hebt dat uit bent.
Restaurant
Beste Gast,

Hartelijk dank voor uw leuke review, wij zien u graag weer terug wanneer u weer in de buurt bent.

Met vriendelijke groet,
We gebruiken cookies om je te voorzien van de best mogelijke gebruikservaring. Hiernaast is het ook zo dat je gegevens beheerd en verwerkt worden door La Fourchette SAS. Wil je meer weten , lees dan onze cookie policy en onze privacy statement. Door op deze website te surfen ga je akkoord met deze voorwaarden en aanvaard je het gebruik van deze cookies.