Café aan de werf

Bataviaplein 60 8242 Lelystad Nederland Kaart
31-320292900

Meer informatie over restaurant Café aan de werf

5,8
4,8
5,8
Danielle S.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2017
Onze lunch en drankjes waren lekker: maar wat een ontzettend onervaren bediening. Jonge meiden die wel hun best doen, maar het ging niet goed: tafels waar al nieuwe mensen aan zaten nog vol met vieze borden en glazen (met lege handen steeds naar binnen lopen) men moest lang wachten voordat de bestelling werd opgenomen (er werd niet goed gekeken wie nieuw was/wie aan de beurt was) en allerlei 'vergeetsels' zoals geen bestek geven totdat er om gevraagd werd, een vies glas met lippenstift eraan, verkeerde saus bij de bestelling en tot slot verkeerd gerecht gekregen. Als we niet zwaaiden kwam er niemand naar ons toe. De tafeltjes naast ons merkten hetzelfde op. 'Nou, gaat hier niet echt goed he...' erg jammer. Is een leuke tent verder! Tip, personeel leren een allround overview te hebben op terras.
Soraja Z.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Nu voor de derde keer hier geweest en het blijft gewoon slecht. Vandaag was echt de laatste keer...je geeft ze een kans, want ze zijn redelijk nieuw. Maar het is een 'ballentent'...inrichting saai...personeel onhandig en onvriendelijk.
Ze hebben een aanbieding...koffie of thee met appeltaart voor 5 euro. Prima...maar kan ik ook cappuccino krijgen met een kleine bijbetaling? Nee...kan niet, moet u alles los bestellen. Oke....dan maar thee. Bij de koffie van mijn vriend geen lepel of suiker. Als je die dan vraagt komen ze zuchtend het brengen. Bij het betalen gewoon door gaan waar ze mee bezig zijn, terwijl ze je zien staan.
Fabienne K.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Wat een slechte tent! 30 min op eten wachten, saté met friet besteld. Wat krijg je? Saté met een rösti (rare combinatie!). Misschien van te voren even melden dat friet op is?! Personeel is ook uitermate traag, keuken moest zeker 5x op bel drukken voordat eten uitgeserveerd werd!!
sb088 .
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Sailors’ is niet meer en op die plek is Café Aan de Werf ‘powered by LaPlace’ gekomen.
Het gezellige nautische interieur van Sailors’ is verdwenen en heeft plaatsgemaakt voor een allesbehalve sfeervolle inrichting.

Maar het was lekker weer dus wij namen met z’n drieën plaats op het terras. De kaart was in overeenstemming gebracht met de nieuwe aankleding van het restaurant. Niet heel inspirerend, maar ja, we hadden trek.
Uit voorzorg (want wat kun je daar nu aan verknoeien...) bestelden we drie maal de kroketjes, één met brood, de andere twee met frites. En drie witbiertjes. Hoe makkelijk kan het worden?

Om ons heenkijkend viel het op dat er weinig op de tafels stond. Een veeg teken. Meerdere mensen om ons heen zaten overduidelijk ook al (te) lang te wachten op hun bestelling. Maar goed, onze bestelling was simpel en gefrituurd, dus dat zou goed moeten komen.

Eén biertje werd geserveerd. “Had u niets besteld?” “Nee, wij hebben drie biertjes besteld, dus als je er nog twee zou willen brengen..?”
Vijf minuten later komen de missende twee biertjes. “Voor wie zijn deze..?” Wij kijken deze niet al te snuggere vraagsteller met verbazing aan. “Nou, doe eens een wilde gok” is ons antwoord. De twee biertjes worden zonder verdere reactie op tafel gezet.
Even later verschijnen de drie bordjes met kroketjes. Het brood blijkt hard geroosterd te zijn. De kroketjes zijn van bedenkelijke kwaliteit en zijn gewoon niet lekker. De mosterd zit in een potje met een dik vel er bovenop. Het toefje sla heeft geen druppel dressing.
Je kunt aan zo iets simpels dus tóch nog heel veel verknoeien …

“Mag ik betalen” “Jazeker, maar dat kan alleen binnen”

Binnengekomen wordt mij plichtmatig de vraag gesteld of alles naar wens was.
“Nee, zeg ik. Ten opzichte van Sailors’ hebben jullie nog veel te leren”
Een paar glazige ogen kijken mij aan. Een reactie blijft uit.
“Wil je nog weten wat ik er niet goed aan vond?” De twijfel bij deze werknemer in de gastvrijheidsindustrie maakt mij terstond duidelijk dat hij met opbouwende kritiek helemaal niks kan en wil. “Laat maar, dankjewel”

Jammer, dit -op zich prettige- terras kun je dus alleen nog gebruiken als je alléén wat wilt drinken.
Ofschoon het mij niet zou verbazen als ze zelfs daar nog missertjes bij kunnen maken.
sb088 .
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Op de plek waar eerst een nautisch ingericht restaurant te vinden was is nu Café Aan de Werf ‘powered by LaPlace’ gekomen.
Het warme, gezellige nautische interieur van weleer is verdwenen en heeft plaatsgemaakt voor een weinig sfeervolle, om niet te zeggen: kille, inrichting.

Uit voorzorg (want wat kun je daar nu aan verknoeien…) bestelden we drie maal de kroketjes, één met brood, de andere twee met frites. En drie biertjes. Hoe makkelijk kan het worden?

Om ons heenkijkend viel het op dat er weinig op de tafels stond. Geen goed teken. Meerdere mensen om ons heen zaten overduidelijk ook al (te) lang te wachten op hun bestelling. Maar goed, onze bestelling was simpel èn gefrituurd, dus dat zou goed moeten komen.

Even later verschijnen de drie bordjes met kroketjes. Het brood blijkt hard geroosterd te zijn. De kroketjes zijn van bedenkelijke kwaliteit en zijn gewoon ècht niet lekker. De mosterd zit in een potje met een dik vel er bovenop. Het toefje sla heeft geen druppel dressing gezien.
Je kunt aan zo iets simpels dus tóch nog heel veel verknoeien …

“Mag ik betalen” “Jazeker, maar dat kan alleen binnen”

Binnengekomen wordt mij plichtmatig de vraag gesteld of alles naar wens was.
“Nee,” zeg ik “ten opzichte van jullie voorganger hebben jullie nog veel te leren”
Een paar glazige ogen kijken mij aan. Een reactie blijft uit.
“Wil je nog weten wat ik er niet goed aan vond?” De twijfel en desinteresse in de ogen bij deze werknemer in de gastvrijheidsindustrie maakt mij terstond duidelijk dat hij met opbouwende kritiek helemaal niks kan en wil. “Laat maar, dankjewel”