Café 1900

Meer informatie over restaurant Café 1900

Dinsdag t/m Zondag 17:00 - 23:00

Paul U.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2015
Hier moet je gewoon èèn keer per maand heen. Het waarschijnlijk meest sympatieke restaurant van Maastricht. Zeg nu zelf: waar staan de slibtongetjes nog op de kaart broedelijk naast de schnitzel met champion roomsaus en heerlikke maaktijd salades.

Alle dagen vol, dat zal zeker ook komen door de dagschotels van €6,50. Thuisblijven is duurder en het eten is lekker. Wel reserveren dus.

De setting is art deco en gezellig, enig minpunt is dat je bij de tafels je benen moeilijk kwijt kunt. De bediening is ronduit geweldig. Echte Maastrichtse gezelligheid, vandaar dat de zaak vooral ook vol zit met "locals"; enigszins uit de richting van het centrum, maar een wandelingetje langs de net opgeknapte lambertuskerk meer dan waard.

Het eten: alles zoals je het mag verwachten. Lekker, eenvoudig en meer dan genoeg. En dat alles aan een prettige prijs. Ons gezelschap had een maaltijdsalade Nicoise, zeer rijk gevuld, en varkenshaasje / kabeljauwfilet / mosselen met frietjes.

Zoals gezegd: gewoon minstens 1x per maand gaan eten hier!
Hartstikke leuk, sterker nog: De dagschotels kosten maar 6 euro.
JWB1973 .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2014
Buurtcafe waar het altijd vol zit. Raar genoeg moet je dus reserveren. Eten is niet bijzonder maar prima voor de snelle hap. Als buurtbewoner niet van Maastrichts bloed word je niet warm ontvangen ondanks dat je er al 10x gegeten hebt. Hierdoor nodigt het niet meer echt uit.
Agana .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2014
Met mijn man de daghap besteld en aangegeven dat ik een gluten-intolerantie heb waardoor sausjes een probleem zouden kunnen zijn . Hierop werd vriendelijk gereageerd door de bediening (zelf meegebrachte mayonaise gebruiken was geen probleem) en mijn wensen werden nog speciaal nagevraagd door de kok. Bieflapje werd voor mij in olie gebakken. Was erg smakelijk, en voor een zacht prijsje! Andere gerechten op de kaart zagen er ook goed uit, dus voor herhaling vatbaar.
Kimmm1986 .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2014
Ben hier nu 3 keer gaan eten. Alle 3 de keren het dagmenu genomen voor €6,- en echt prima gegeten! 2 keer de schnitzel en 1 keer de saté. Woon je in (de buurt van) Maastricht en je hebt geen zin om te koken, maar wilt wel lekker en goedkoop wat eten, dan is dit restaurant naar mijn mening zeker een aanrader!
D S.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2014
Vanavond hier met 2 vriendinnen gaan eten. Ik had gekozen voor de dagschotel (biefstuk met friet en salade) en de rest gewoon een gerecht van de kaart. Een van mijn vriendinnen had biefstuk met friet en pepersaus en een extra bakje saus besteld. Toen we eenmaal aan het eten waren nam ik een beetje van de pepersaus die mijn vriendin had besteld. Waarop vervolgens de eigenaresse van het restaurant naar mij toe kwam om mij er op een onbeschofte toon op te wijzen dat dit niet de bedoeling was, ik had een dagschotel besteld en moest deze dan ook zo eten, zonder saus (die mijn vriendin over had) volgens deze mevrouw. Mijn vriendinnen en ik wisten niet wat we hoorden. Toen ik reageerde op mevrouw liep ze weg.

Natuurlijk heeft het eten ons niet meer kunnen smaken. Tevens had het biefstuk van mijn vriendin een vreemde smaak en hebben we erg lang moeten wachten zowel op het voor- als hoofdgerecht.

Het bestelde toetje dat in het 3 gangen menu zat inbgrepen bij mijn andere vriendin hebben we ook maar gelaten. Nadat we netjes de rekening hadden betaald, hebben we ons naar de uitgang begeven. Er werd toen door de hele zaak 'dag dames' geschreeuwd door de eigenaresse. Als klap op de vuurpijl kwam de eigenaresse ook nog naar buiten gerend nadat een van mijn vriendinnen door het raam naar haar keek. Toen mijn vriendin buiten aan de eigenaresse vroeg wat er is zei de eigenaresse 'mag ik niet kijken?'. Hierop wilde wij nogmaals verhaal doen over wat zij bedoelde met de saus. Maar wederom liep ze weg! Voor een ons absolute reden om hier nooit meer terug te komen!
Reageren heeft geen enkele zin heeft bij IENS. Toen ik nog betalende klant was stond onze zaak bij de toppers van IENS, nu ik geen betalende klant meer ben worden er alleen maar negatieve recencies geplaatst terwijl op EET.NU en op DINNERSITE wel positieve reacties te zien zijn. Bedankt IENS !

Reactie van proever:

Is dit een reactie van cafe 1900?! Want als dat zo is blijkt nu wel hoe professioneel en klantgericht deze mensen zijn!

Deze zelfde recensie is ook te lezen op eet.nu

anf 2e reactie van restaurant:

Inmiddels met personeel gesproken en de dames zijn inderdaad onjuist behandeld, eigenaresse had 'n slechte dag en had nooit zo mogen reageren over 'n bakje pepersaus waarvoor mijn excuses. Zal niet meer gebeuren.
LJH .
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2013
Om ongeveer 6 uur gebeld om te reserveren. Er was om 8 uur nog een tafel vrij. Om 19.56 kwamen we aan waarop werd gezegd 'ja dus?! Het is kwart voor 8' wij wezen op een klok met daarop de tijd van bijna 8 uur. Hij wees op een andere klok die op kwart voor 8 stond. Die klok liep dus niet goed. We moesten nog een kwartier buiten gaan staan wachten.
Om kwart over 8 aan tafel en vrijwel direct besteld. Om 10 over 9 nog altijd geen eten. 2x kogelbiefstuk en 1x goulash. Bij navraag werd medegedeeld dat het eten op het vuur stond. 20 minuten later nog altijd geen eten. Inmiddels hadden we allemaal ontzettende honger.
Toen we eindelijk het eten kregen bleek de medium gebakken biefstukjes niet bepaald medium gebakken. Helemaal vuurrood nog van binnen. Ik gaf dit aan bij een medewerker, die fel tegen mij in ging: ' wij zien medium als de biefstuk die u nu heeft'.. ik kreeg uitleg van wat een medium biefstuk nou eigenlijk is...! Ik heb echt wel vaker biefstuk gegeten maar dit was echt niet medium. En er als medewerker zo tegen in gaan..,,dat kan gewoon niet. We hebben het niet mee laten nemen om 'verder te laten bakken' zoals ons werd gevraagd..het zou anders waarschijnlijk weer lang gaan duren...1 biefstuk is op 1 hap na niets van gegeten. De honger was gestild door de lange tijd en de sfeer werd er ook niet beter van. Ook door het personeel. Na het aangeven van de 'klacht' hadden wij het idee dat het het ene oor in ging en het andere oor uit. We hadden zicht op de keuken. Na de klacht liep de medewerker de keuken in, die dat waarschijnlijk daar vertelde. Er werd gelachen en iedereen in de keuken keek op hetzelfde moment richting onze tafel. Niet bepaald klant vriendelijk.

Aan het eind werd door een medewerker de baas erbij gehaald. Wij hebben op een vriendelijke manier onze bevindingen uitgelegd. Waarop werd aangegeven dat het vooral aan de drukte lag. Maar ik vind dat dat geen excuus is. De klant moet hier geen hinder van ondervinden. Ze hadden bij reserveren ook kunnen zeggen dat ze helaas vol zaten. De zorg die ze nu aan de klant leverden was ver onder de maat. Zorg OF voor meer personeel, OF neem minder klanten aan. Als je te maken hebt met klanten kan het niet op deze manier. Ze hebben op de rekening 1 biefstuk niet gerekend. Dit is netjes, maar ik vind niet dat alles met geld goed te praten valt. De sfeer was er duidelijk door verpest.

Fco H.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2013
Sate van varkenshaas was niet op temperatuur en helaas flauw van smaak. Ook de patatjes waren hard. Eten viel dus tegen. Personeeel was niet overdreven hartelijk, maar werkte hard. Het parkeren in de wijk is moeilijk. We zien geen reden hier nog eens te komen.
Ossibossi .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2013
We hebben gisteren (20 feb 2013) een geweldige avond beleefd met 34 personen in Café 1900. Het was een verrassingsdiner voor onze ouders ivm hun 50 jarig huwelijk. De eigenaren van het eetcafé waren ongekend meewerkend tijdens de voorbereidingen. Zo konden wij gedurende ruim 4 weken gratis een optie nemen op de bovenzaal en hoefden wij de eigenaren pas 3 dagen van tevoren te laten weten of het diner door zou gaan of niet (dit vanwege bijzondere omstandigheden binnen onze familie). De menukeuze was perfect. De hele familie heeft heerlijk gegeten en gaf aan dat het niet beter kon. Heerlijke frisse frambozendressing bij de gerookte zalm. Alles was lekker vers. Royale porties voor weinig geld! Het limburgse zuurvlees is een aanrader! Zelfs voor Maastrichtenaren. Prima bediening. Aan al one wensen is op een buitengewone manier invulling gegeven. De eigenaar had zelfs een speciale muziek cd gebrand dat paste bij onze ouders. Die cd werd gratis aan onze ouders meegegeven als tastbare herinnering aan een geweldige avond.
Waar vind je dit nog? Al met al dus een zeer geslaagde avond met heerlijk (vers) eten, prima bediening in een leuke ambiance voor een zeer schappelijke prijs!
Brandsje .
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2012
Met kerst 2012 hier heerlijk gegeten...met 11 pers. Met even zo veel verschillende menu's heerlijk gegeten. Goede bediening, alles klopte en gezellige mensen. Kortom: een aanrader!
Littlesins .
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2012
Omdat ik in Limburg familie heb gaan we hier om de week heen en proberen we zoveel mogelijk restaurantje ste bezoeken, maar dit keer was het geen succes. Hier donderdag de sate gaan proberen. We vonden het vlees een bijsmaak hebben en de saus was niet echt lekker. Sfeer was echter wel gezellig, bediening niet. Wijn was ook niet echt lekker. Maar het was dan ook niet duur
Mike D.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2012
Mensen die hierover slecht schrijven zijn denk ik niet veel gewend. Prijs qualiteit is super, voor € 6,- dagschotel, en dan krijg je een bord waar menig eetcafe nog van kan leren! Ook rest van de kaart is heerlijk.
Csd .
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2012
Heerlijk konijn gegeten en daarna een bierproeverij van Grimbergen.
Super, en zeker voor die prijs !
Ik ga hier iedere week eten, want de dagschotels zijn ook van zeer geode kwaliteit en dat voor 6 euro.