Café 1900

Dinsdag t/m Zondag 17:00 - 23:00

Jouw recensie over het restaurant Café 1900

Nino B.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2017
als ervaren horeca medewerker, hadden we weer eens zin om lekker bij café 1900 te gaan eten, ik kom hier al jaren en was tot vòòr vanavond altijd aangenaam verrast, prijs/kwaliteit niks over aan te merken. Nadat we ons voorgerecht hadden genuttigd wat prima was, kregen we ons hoofdgerecht, 1x tournedos pepersaus rood gebakken en 1x tournedos 1900 medium/rare. deze bakwijze was helaas niet nageleefd en kregen we allebei een bijna doorbakken stuk vlees. Nadat we hier iets over gezegd hadden kwam de kok (NB de eigenaresse) zeggen dat het de laatste tournedos was.... mezelf toch overgehaald om het stuk vlees toch maar op te eten terwijl ik me halverwege ben gaan afvragen waarom dat de mevrouw in kwestie, als een verpopzakte dame me het bord gewoon weer op tafel zette zonder excuses aan te bieden, of nog beter, me iets anders had aangeboden om te bakken. ik citeer: "dit was de laatste tournedos, alsjeblieft"
de tournedos van mijn vriendin was redelijk gebakken, maar helaas erg taai en de gebakken champignons die erbij kwamen waren meer zwart als bruin. Als ik deze mevrouw een tip mag geven, ga iets vriendelijker met gasten om, want op deze manier hebben jullie helaas een vaste gast verloren. De normale zo attente bediening is meerdere keren dingen vergeten en zelfs na 2x vragen nog geen bestek bij mijn tournedos, het viel ons ook op dat de aandacht ver te zoeken was bij andere tafels. Zelfs nadat we de rekening kregen is er geen excuses door de dame op welke manier dan ook aangeboden.... Misschien wordt het eens tijd voor het nieuwe bloed om de zaak over te nemen.
Cornelus V.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Gewoon een superlekker eetcafé met grote smakelijke porties. 80 % terugkerende klanten, dus gewoon goed. Wij hebben er lekker gegeten en gaan beslist terug.
Paul U.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2015
Hier moet je gewoon èèn keer per maand heen. Het waarschijnlijk meest sympatieke restaurant van Maastricht. Zeg nu zelf: waar staan de slibtongetjes nog op de kaart broedelijk naast de schnitzel met champion roomsaus en heerlikke maaktijd salades.

Alle dagen vol, dat zal zeker ook komen door de dagschotels van €6,50. Thuisblijven is duurder en het eten is lekker. Wel reserveren dus.

De setting is art deco en gezellig, enig minpunt is dat je bij de tafels je benen moeilijk kwijt kunt. De bediening is ronduit geweldig. Echte Maastrichtse gezelligheid, vandaar dat de zaak vooral ook vol zit met "locals"; enigszins uit de richting van het centrum, maar een wandelingetje langs de net opgeknapte lambertuskerk meer dan waard.

Het eten: alles zoals je het mag verwachten. Lekker, eenvoudig en meer dan genoeg. En dat alles aan een prettige prijs. Ons gezelschap had een maaltijdsalade Nicoise, zeer rijk gevuld, en varkenshaasje / kabeljauwfilet / mosselen met frietjes.

Zoals gezegd: gewoon minstens 1x per maand gaan eten hier!
Hartstikke leuk, sterker nog: De dagschotels kosten maar 6 euro.
Agana .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2014
Met mijn man de daghap besteld en aangegeven dat ik een gluten-intolerantie heb waardoor sausjes een probleem zouden kunnen zijn . Hierop werd vriendelijk gereageerd door de bediening (zelf meegebrachte mayonaise gebruiken was geen probleem) en mijn wensen werden nog speciaal nagevraagd door de kok. Bieflapje werd voor mij in olie gebakken. Was erg smakelijk, en voor een zacht prijsje! Andere gerechten op de kaart zagen er ook goed uit, dus voor herhaling vatbaar.
Kim O.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2014
Ben hier nu 3 keer gaan eten. Alle 3 de keren het dagmenu genomen voor €6,- en echt prima gegeten! 2 keer de schnitzel en 1 keer de saté. Woon je in (de buurt van) Maastricht en je hebt geen zin om te koken, maar wilt wel lekker en goedkoop wat eten, dan is dit restaurant naar mijn mening zeker een aanrader!
Esther O.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2013
Sate van varkenshaas was niet op temperatuur en helaas flauw van smaak. Ook de patatjes waren hard. Eten viel dus tegen. Personeeel was niet overdreven hartelijk, maar werkte hard. Het parkeren in de wijk is moeilijk. We zien geen reden hier nog eens te komen.
Mike D.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2012
Mensen die hierover slecht schrijven zijn denk ik niet veel gewend. Prijs qualiteit is super, voor € 6,- dagschotel, en dan krijg je een bord waar menig eetcafe nog van kan leren! Ook rest van de kaart is heerlijk.