C Amsterdam

Wibautstraat 125 1091 GL Amsterdam Nederland Kaart
31-202103011
De naam C staat voor Celsius. Bij dit restaurant ervaar je zelf hoe temperaturen tijdens de bereiding van invloed kunnen zijn op (dezelfde) producten. De gerechten staan op de kaart dan ook onderverdeeld in graden. De afdeling 0-20 graden somt de rauwe en koude gerechten op en onder het kopje 200 graden vind je gerechten van de grill, plancha of uit het frituurvet. De keuken is het epicentrum van restaurant C. Je kunt aan de keukenbar plaats nemen, aan een tafeltje of in de lounge. Waar je ook zit in de grote en strak ingerichte ruimte, je hebt altijd zicht op de keukenbrigade. Chefs Michiel van der Eerde (bekend van o.a. Masterchef en BAUT) en Arnout van der Kolk zijn verantwoordelijk voor de culinaire creaties (die er overigens ook prachtig uit zien). Ook in de zomer is restaurant C eentje om te onthouden, ze hebben namelijk een ruim terras met lekker veel zonuren.

Over het restaurant C Amsterdam

Een nieuwe culinaire beleving

C is koud tot warm, laagdrempelig en toegewijd, kwaliteit en service, maar het staat vooral voor Celsius. Bij dit restaurant ontdek je pas hoe belangrijk temperatuur is voor een gerecht. Één product kan veranderen van smaak en textuur bij bereiding op verschillende temperaturen. Met dit creatieve concept verdiept Michiel van der Eerde zich in een nieuwe culinaire beleving. Samen met zijn team keert Michiel van der Eerde terug naar het adres, waar het met BAUT ooit allemaal begon!

Het restaurant biedt mogelijkheden om af te huren tot maximaal 200 personen.

Elke vrijdag; BAR C. Bar C is dé plek om het weekend te beginnen. Vanaf 22h00 draait een van onze huis DJs groovy tunes & Shaken onze bartenders heerlijke cocktails.

Sunday Brunch; elke derde zondag van de maand serveert C haar Sunday Brunch. Deze dag serveren wij uitsluitend ons brunch menu waarbij je kunt denken aan, oesters, ei bereiding, bloody mary's & Mimosa's. Voor meer informatie kijk je op onze Facebook pagina.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant C Amsterdam

Metro naast de deur, Amstel station op 10 minuten lopen.
  • : Betaald parkeren in de buurt, gedurende de lunch gratis parkeren naast de deur.

Maandag t/m Donderdag & Zondag 11:00 - 01:00

9,4

Jouw recensie over het restaurant C Amsterdam

Dina R.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2018
Een salade van 14 euro dient naar onze mening wel iets voor te stellen. De portie is meer voor kleine kinderen....na afloop hadden we nog steeds echt 'honger'. We hebben dit doorgegeven aan de bediening maar die deed er helemaal niks mee...tja dan volgende keer maar ergens anders heen he.
Rene V.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2018
We werden zeer vriendelijk ontvangen. De ober aan de bar vroeg wat mijn smaak was en maakte ern lekkere gin cocktail.
We hadden gevraagd om een gezellige rondzit voor het diner en die hadden wij ook gekregen wat zeker een pluspunt was voor de avond.
Het gekozen 5 gangen menu was zeer divers en erg verrassend en lekker.
De bediening was zeer attent en gaf een goede duidelijke uitleg.
Alles bijelkaar een zeer geslaagd avondje.
Zeker voor herhaling vatbaar.
Martijn V.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2018
Super lekker gegeten,elk gerecht was een feest ook voor mijn vrouw die zwanger is.
Heerlijke cocktails gedronken,top kwaliteit!
Voor herhaling vatbaar!!
Daan V.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2018
We hebben een heerlijke avond gehad, met verrukkelijk eten en een goede bediening! De sfeer en akoestiek waren ook erg aangenaam.
Yael V.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2018
We hebben heerlijk eten en de service is uitstekend.
Concept van C is heel origineel en tof. We komen zeker terug!!!!!!!!!!!!!!
Marja V.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2018
We hebben heerlijk gegeten, het was een gezellige sfeer. De rekening liet een beetje lang op zich wachten.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2018
Opnieuw uitstekend gegeten. Vernieuwde kaart met prachtige gerechten. En altijd is de kwaliteit constant. De Perdrix wijn paste prima maar een wijnaragement was, gezien de verschillende toetsen, misschien wel een goed idee geweest. Michiel en Arnout komen uit de keuken van Sergio Herman maar daar eten we zeker niet beter. Complimenten!
Sari N.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2018
Heerlijk eten, mooie verzorgde en goed uitgebalanceerde gerechten. Wel kleine porties en wat aan de prijzige kant. Service ook helemaal goed. vriendelijk maar niet oevr de top.
Corien D.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2018
Heerlijk eten en vriendelijke bediening. Het terras in de zon en de inrichting zijn ook erg prettig ————————————///////////
Patrick G.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2018
Super cosy en hip restaurant. Bediening erg goed en persoonlijk. Eten helemaal top - verrassend en erg veel smaak. Gaan zeker weer terug
Marlies M.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2018
Al meerdere keren gegeten en wederom een feest!! Mooi, nieuwe kaart, leuke en kundige bediening. Ware feestjes krijg je op je bord, in combi met een prachtig "Bob" wijn arrangement. Een absolute topper in de stad!
corine V.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2018
Hele verrassende gerechtjes die prachtig opgemaakt zijn en wat nog beter smaakt! De leuke bediening en gezellige ambiance maken het helemaal af! Een top avond ????
Dirk V.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2018
Fantastisch! Geweldige bediening, heerlijke gerechten en lekkere drankjes. Alleen maar top!
Milou V.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2018
Fantastisch gegeten! Goede bediening, fijne sfeer en het eten had een goede prijs/kwaliteitsverhouding. We hebben een leuke avond gehad. Klein aandachtspuntje is het toilet.
Joachim F.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2018
Dit was mijn vierde keer bij Restaurant C en het was opnieuw een fantastische ervaring. Zeer lekker en origineel eten, leuke sfeer en uitstekende bediening. Ik blijf komen!
René V.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2018
Voor het eerst huer gelunched en ook dat was een fantastische ervaring. Gezeten aan de Chefs table waar we je kan zien hoe alles wordt bereid en je de chefs alles mag vragen wat je wilt is het een belevenis. Je ziet de passie en toewijding van de chefs. De service, het eten en de ambiance is van een voortreffelijk niveau. We gingen voor het 4 gangen chef's menu en het ene gerecht is nog lekkerder dan het dan andere. Wat een combinatie van smaken.
Bij ons volgende bezoek aan Amsterdam gaan we zeker hier weer eten. Een must voor de fijnproevers en liefhebbers van een top culinaire belevenis.
Siebe V.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2018
Fantastische gerechten, origineel en goed gebalanceerd. Mooie, passende wijnen. Fijne en vakkundige bediening! Prettig dynamische ambiance. Echte aanrader, hier wordt op hoog niveau gekookt.
Chris M.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2018
Zeer lekker en goed gegeten. Aardige en kundige bediening, dankjewel Hidde. Leuke inrichting. Komen hier zeker nog een keer en kan het iedereen aanraden.
Yannick S.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2018
Zeer goed. Mooie inrichting, lekker eten en perfecte service. Ook de wijnen zijn zeer lekker. Zeker een aanrader om te bezoeken.
Joost B.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2018
Het is een echte smaakreis met zeer goed passende wijn bij elke gang.
Het is bijna niet te beschrijven, je moet het zelf proeven.