C Amsterdam

Wibautstraat 125 1091 GL Amsterdam Nederland Kaart
31-202103011
De naam C staat voor Celsius. Bij dit restaurant ervaar je zelf hoe temperaturen tijdens de bereiding van invloed kunnen zijn op (dezelfde) producten. De gerechten staan op de kaart dan ook onderverdeeld in graden. De afdeling 0-20 graden somt de rauwe en koude gerechten op en onder het kopje 200 graden vind je gerechten van de grill, plancha of uit het frituurvet. De keuken is het epicentrum van restaurant C. Je kunt aan de keukenbar plaats nemen, aan een tafeltje of in de lounge. Waar je ook zit in de grote en strak ingerichte ruimte, je hebt altijd zicht op de keukenbrigade. Chef Arnout van der Kolk en souschef Dennis Goldner zijn verantwoordelijk voor de super knappe culinaire creaties zoals deze yellow fin tonijn met kimchi sesamzaadjes, ijs van dashi en noritempura. Wat een goddelijk gerecht.

Geschreven door: Susam Pang van BySam.nl
Fotografie door: Susam Pang van BySam.nl

INSIDER tip

Tip van bySam: Ook in de zomer is restaurant C eentje om te onthouden, ze hebben namelijk een ruim terras met lekker veel zonuren. En pak ook eens een keer een lunch mee bij C want ook in de middag zijn ze open!

Speciale deals

30% korting op het eten

Niet van toepassing op drankjes.
Niet van toepassing op keuzemenu’s.
Beschikbaar op het gekozen tijdstip.

Over het restaurant C Amsterdam

Een nieuwe culinaire beleving

C is koud tot warm, laagdrempelig en toegewijd, kwaliteit en service, maar het staat vooral voor Celsius. Bij dit restaurant ontdek je pas hoe belangrijk temperatuur is voor een gerecht. Één product kan veranderen van smaak en textuur bij bereiding op verschillende temperaturen. Met dit creatieve concept verdiept Michiel van der Eerde zich in een nieuwe culinaire beleving. Samen met zijn team keert Michiel van der Eerde terug naar het adres, waar het met BAUT ooit allemaal begon!

Celsius Sunday
Maak kennis met ons 360° menu op de zondagmiddag. Op deze middag matchen we onze gerechten niet alleen met de beste wijnen maar maakt onze head-bartender ook een cocktailcombinatie met elke gang!

Celsius Sunday

Het restaurant biedt mogelijkheden om af te huren tot maximaal 200 personen.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant C Amsterdam

Metro naast de deur, Amstel station op 10 minuten lopen.
  • : Betaald parkeren in de buurt, gedurende de lunch gratis parkeren naast de deur.

Maandag t/m Donderdag 16:00 - 01:00

9,4

Jouw recensie over het restaurant C Amsterdam

Margriet M.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2019
Zeer goede prijs/kwaliteit verhouding. Uitmuntend gastheerschap. Mooie smaakcombinaties en een prachtig dessert, dat niet te zoet was. Leuk dat de chef pattiserie even een praatje kwam maken.
Petra K.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2019
Heerlijk gegeten! Bijzonder eten, origineel en heel smaakvol. Wij waren met z’n vieren. Een van ons heeft een maagverkleining gehad en kon niet met de normale gangen meedoen. Het restaurant heeft daarop een aangepaste variant aangeboden met kleinere porties. Ook voor een gereduceerd tarief. Heel netjes!
Ik ben vegetariër en kreeg een net zo bijzonder en origineel menu. Geen slap aftreksel dmv het weglaten van vlees of vis en ook geen standaard hapjes.
Twee hadden een Bob wijnarrangement waarbij bij elke wijn een mooie uitleg werd gegeven. Daarnaast is er nog een uitgebreide cocktailkaart. Eigen cocktails en een lijst met historische cocktails. Zeer smaakvol. Ook het enthousiasme van de bartender voor zijn product was een leuke en leerzame beleving. Ik kom graag weer terug!
Fleur W.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2019
Heerlijk gegeten, warm ontvangst! Alles werd perfect uitgelegd. Erg aardig personeel! Zou het zeker aanbevelen aan anderen.
Beatrijs V.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2019
Heerlijk gegeten, hele vriendelijke bediening, extra aandacht voor de kinderen! Wij zaten aan de keuken bar, echt een beleving.
Bastiaan V.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2018
Leuke sfeer, mooie aankleding. De gerechten zijn zeer verrassend en lekker. We namen het verrassingsmenu van 5 gangen. Het zijn stuk voor stuk kleine hapjes (kleine traktaties, zou ik willen zeggen) maar bij elkaar zeker genoeg als maaltijd. Bij elke gang wordt uitgelegd wat het is en hoe het is bereid. Dat maakt het meer dan een hapje eten. Het wordt zo een hele ervaring en een hele leuke bewuste manier van dineren. Weer eens iets anders dan gedachteloos je veel te grote entrecote naar binnen werken. :-)
Benoit D.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2018
De ontvangst was hartelijk, de bediening top en het eten zalig. Zeker een 'to do' adres in Amsterdam voor zij die van lekker eten houden in een toffe setting. De plaats aan de open keuken was een meerwaarde.
Iris D.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2018
heerlijk eten en leuk concept. niet goedkoop maar kwalitatief zeker waard! aanrader! we hadden een menu en dat maakte de ervaring compleet omdat je dan het volledige concept ervaart
Corine B.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2018
Wat een ongelofelijk verfijnd menu heeft C geserveerd met heerlijke wijnen! Ook de bediening was top; zo gepassioneerd en enthousiast! En dat zijn wij ook! Een echte aanrader!
Luigi W.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2018
Het eten was lekker; de gerechten waren vers en smaakten goed. Ik vond het wel prijzig voor wat er geserveerd werd. Onze ontvangst was een beetje rommelig, maar uiteindelijk heeft de bediening wel een geschikte plek voor ons gevonden. De service was goed, personeel was vriendelijk. Ik had vooraf een fles champagne gekozen en dit hebben ze netjes op tafel gezet.

Over het algemeen was het restaurant naar mijn beleving niet heel gezellig/knus. Ik was hier met mijn vrouw. Ik vond de sfeer wat strak en meer geschikt voor bijv. een zakelijk diner of met collega's.
Maurice V.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2018
Sinds tijden niet meer zo goed gegeten als bij Restaurant C. Fantastisch verrassingsmenu gehad waarbij elke gang een explosie was van verschillende smaken die perfect samen smolten. Super!. Bediening was ook goed, oplettend en persoonlijk.
Annemarie G.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2018
Mooie ervaring
Ineke K.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2018
Werkelijk verrassend. Mooie gerechten. Zeer vriendelijk personeel en professioneel. Prachtige wijnen. Wij komen zeker terug
Margot B.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2018
Geluncht op zondagmiddag. Gezellig gezeten, fijne bediening, eten kwalitatief zeer goed, vernieuwend. Prettig interieur.
Didier D.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2018
Verrassende menu’s waren heel lekker - altijd een genoot - goede wijn , service was uitstekend, zeer attent en meedenkend ivm voedsel intolerantie.
Ellen M.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2018
Heerlijk eten maar best prijzig
G.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2018
Echt goed eten voor een faire prijs, zeer vriendelijke en correcte bediening, kom zeker terug met vrienden, partner of zakelijk. Echt een aanrader in de wereld van de vele slechte restaurants die in Nederland te vinden zijn en er helaas ook kunnen overleven. In Belgie, Frankrijk, Italie, etc. is het gemiddelde Nederlandse restaurant binnen drie maanden op de fles door gewoon slechte kwaliteit en/of slechte prijs-kwaliteitverhouding. Restaurant C daarentegen zou het in genoemde landen goed doen.
Rene R.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2018
mooie plek, lekker eten, maar te rumoerig, we zaten samen aan de bar, en zelfs dan kan je je gesprekspartner amper horen....
Sharry R.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2018
Kwaliteit van eten goed, porties te klein voor de prijs, service kan veel beter (moest een paar keer vragen voor een glas water, wijn was leeg en niemand vroeg als we meer wilde, en was ook heel langzaam).
Mick T.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2018
De cocktail connection is een echte aanrader. 4-gangen verrassingsmenu was zeer smakelijk. Tafeltje (tegen de kassa aan) was wat minder.
Freek F.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2018
Aangenaam verrast en ga 't zeker aanraden bij familie en vrienden; het 5 gangen-verrassingsmenu heeft ons echt verrast en we hebben enorm genoten; compliment aan de chef!