C Amsterdam

Wibautstraat 125 1091 GL Amsterdam Nederland Kaart
31-202103011
De naam C staat voor Celsius. Bij dit restaurant ervaar je zelf hoe temperaturen tijdens de bereiding van invloed kunnen zijn op (dezelfde) producten. De gerechten staan op de kaart dan ook onderverdeeld in graden. De afdeling 0-20 graden somt de rauwe en koude gerechten op en onder het kopje 200 graden vind je gerechten van de grill, plancha of uit het frituurvet. De keuken is het epicentrum van restaurant C. Je kunt aan de keukenbar plaats nemen, aan een tafeltje of in de lounge. Waar je ook zit in de grote en strak ingerichte ruimte, je hebt altijd zicht op de keukenbrigade. Chef Arnout van der Kolk en souschef Dennis Goldner zijn verantwoordelijk voor de super knappe culinaire creaties zoals deze yellow fin tonijn met kimchi sesamzaadjes, ijs van dashi en noritempura. Wat een goddelijk gerecht.

Geschreven door: Susam Pang van BySam.nl
Fotografie door: Susam Pang van BySam.nl

INSIDER tip

Tip van bySam: Ook in de zomer is restaurant C eentje om te onthouden, ze hebben namelijk een ruim terras met lekker veel zonuren. En pak ook eens een keer een lunch mee bij C want ook in de middag zijn ze open!

Over het restaurant C Amsterdam

Een nieuwe culinaire beleving

C is koud tot warm, laagdrempelig en toegewijd, kwaliteit en service, maar het staat vooral voor Celsius. Bij dit restaurant ontdek je pas hoe belangrijk temperatuur is voor een gerecht. Één product kan veranderen van smaak en textuur bij bereiding op verschillende temperaturen. Met dit creatieve concept verdiept Michiel van der Eerde zich in een nieuwe culinaire beleving. Samen met zijn team keert Michiel van der Eerde terug naar het adres, waar het met BAUT ooit allemaal begon!

Celsius Sunday
Maak kennis met ons 360° menu op de zondagmiddag. Op deze middag matchen we onze gerechten niet alleen met de beste wijnen maar maakt onze head-bartender ook een cocktailcombinatie met elke gang!

Celsius Sunday

Het restaurant biedt mogelijkheden om af te huren tot maximaal 200 personen.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant C Amsterdam

Metro naast de deur, Amstel station op 10 minuten lopen.
  • : Betaald parkeren in de buurt, gedurende de lunch gratis parkeren naast de deur.

Maandag t/m Donderdag 16:00 - 01:00

• Datum van je bezoek: 9 dec. 2018
Mooie ervaring
Ineke K.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2018
Werkelijk verrassend. Mooie gerechten. Zeer vriendelijk personeel en professioneel. Prachtige wijnen. Wij komen zeker terug
Margot B.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2018
Geluncht op zondagmiddag. Gezellig gezeten, fijne bediening, eten kwalitatief zeer goed, vernieuwend. Prettig interieur.
Didier D.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2018
Verrassende menu’s waren heel lekker - altijd een genoot - goede wijn , service was uitstekend, zeer attent en meedenkend ivm voedsel intolerantie.
Ellen M.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2018
Heerlijk eten maar best prijzig
G.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2018
Echt goed eten voor een faire prijs, zeer vriendelijke en correcte bediening, kom zeker terug met vrienden, partner of zakelijk. Echt een aanrader in de wereld van de vele slechte restaurants die in Nederland te vinden zijn en er helaas ook kunnen overleven. In Belgie, Frankrijk, Italie, etc. is het gemiddelde Nederlandse restaurant binnen drie maanden op de fles door gewoon slechte kwaliteit en/of slechte prijs-kwaliteitverhouding. Restaurant C daarentegen zou het in genoemde landen goed doen.
Rene R.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2018
mooie plek, lekker eten, maar te rumoerig, we zaten samen aan de bar, en zelfs dan kan je je gesprekspartner amper horen....
R.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2018
Kwaliteit van eten goed, porties te klein voor de prijs, service kan veel beter (moest een paar keer vragen voor een glas water, wijn was leeg en niemand vroeg als we meer wilde, en was ook heel langzaam).
Mick T.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2018
De cocktail connection is een echte aanrader. 4-gangen verrassingsmenu was zeer smakelijk. Tafeltje (tegen de kassa aan) was wat minder.
Freek F.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2018
Aangenaam verrast en ga 't zeker aanraden bij familie en vrienden; het 5 gangen-verrassingsmenu heeft ons echt verrast en we hebben enorm genoten; compliment aan de chef!
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2018
Bediening die echt geinteresseerd is en de tijd neemt, ondankt de grote drukte. We gaan zeker nog eens langs. Elk van de 6 gangen was een smaaksensatie!
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2018
alles klopte wat is het toch een feest om hier te zijn ! zelfs op een zondag wat normaal een beetje saaie dag is ...
complimenten team C . Mijn gevoel is dat jullie weer iets beter geworden zijn!
Bernadette K.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2018
Mijn vriend en ik hebben hier gegeten. We zaten aan de bar die aan de open keuken zat. Dit was erg leuk om te zien. Het eten was heerlijk en mooi opgemaakt. Daarnaast waren de cocktails ook een aanrader. De sfeer was warm en gezellig en de bediening was erg vriendelijk. Wij hebben genoten!
Petra V.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2018
Mijn tweede bezoek aan dit restaurant en opnieuw helemaal top! Originele en zeer smakelijke gerechten, heerlijke wijnen in het wijn arrangement. Het team van C doet veel moeite om het je naar de zin te maken, oa door een uitgebreide uitleg bij alles wat op tafel komt en de vlotte, persoonlijke wijze waarop ze de gasten aanspreken. En dat alles in een leuk ingerichte zaak met uitzicht op alle bedrijvigheid in de keuken. Ik kom zeker weer eens terug!
Ina B.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2018
Fijne gezellige ambiance. We bestelden een viergangenmenu en alle vier vonden we het tweede (vis)gerecht het minst smakelijk. Het tempo waarin de gerechten worden opgediend zou iets langzamer kunnen.
Maurits S.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2018
Erg lekker gegeten, maar we moesten steeds lang wachten. Bediening vriendelijk maar blijkbaar personeel tekort. We vroegen om kraanwater, maar kregen kleine glaasjes. Dus dan maar S.Pellegrino flessen. Wellicht kan Restaurant C op Made Blue water overstappen.
Beste Maurits,

Fijn om te lezen dat jullie lekker hebben gegeten. Wij willen onze excuses aanbieden dat de service niet was wat jullie er van verwacht hebben.

Wij hopen jullie snel te mogen verwelkomen om jullie een betere ervaring te geven.

Met vriendelijke groet,

Janet W.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2018
Super hartelijke ontvangst. We hadden het 6 gangen verrassingsmenu, en achteraf spijt dat we geen 7 hadden genomen, het was zo mooi, lekker en gevarieerd. Genoten van de kalfswang, tonijn, oesters en meer.
Hi Janet,

Bedankt voor je mooie recensie!!

We hopen je snel weer te mogen verwelkomen!

Groet,

René B.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2018
Zeer lekker gegeten, super vriendelijk personeel, aandacht voor de klant, goede parkeergelegenheid parkeergarage Amsterdam Oost op 400 meter afstand.
Hi Rene,

Bedankt voor je mooie reactie!!

We hopen je snel weer te verwelkomen
Gunther V.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2018
Super leuke trendy place..
het eten was super lekker, voor foodies zeker een must do in Amsterdam!!!
Groeten vanuit brugge
Beste Gunther,

Bedankt voor je mooie woorden!!

We hopen jullie weer te mogen verwelkomen als jullie in de buurt zijn!

Groet,

Limore N.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2018
Prima ontvangst, leuke mensen achter de bar en bij binnenkomst, sfeervol restaurant. Super jammer dat ons het menu toch wel heel erg werd aangeraden, maar wij niet mochten weten wat het was, ook niet na 2 keer vragen. Vervolgens kregen we gerechten die wij niet heel smakelijk vonden, die ook niet erg toegankelijk waren. Daardoor eigenlijk niet genoten van het eten, maar wel behoorlijk wat betaald voor het etentje. Wij hadden alle 4 enorme spijt dat we het menu hadden genomen. Als ik hier ooit nog kom, dan a la carte.
Beste Limore,

Zeer spijtig om te lezen dat het ontvangst jullie ervaring niet is geweest wat jullie hadden gehoopt.

Wij zouden graag iets meer feedback willen ontvangen.

Je mag ons de feedback mailen naar michael@c.amsterdam

We hopen snel iets van je te horen.

Met vriendelijke groet,