C Amsterdam

Wibautstraat 125 1091 GL Amsterdam Nederland Kaart
31-202103011
De naam C staat voor Celsius. Bij dit restaurant ervaar je zelf hoe temperaturen tijdens de bereiding van invloed kunnen zijn op (dezelfde) producten. De gerechten staan op de kaart dan ook onderverdeeld in graden. De afdeling 0-20 graden somt de rauwe en koude gerechten op en onder het kopje 200 graden vind je gerechten van de grill, plancha of uit het frituurvet. De keuken is het epicentrum van restaurant C. Je kunt aan de keukenbar plaats nemen, aan een tafeltje of in de lounge. Waar je ook zit in de grote en strak ingerichte ruimte, je hebt altijd zicht op de keukenbrigade. Chef Arnout van der Kolk en souschef Dennis Goldner zijn verantwoordelijk voor de super knappe culinaire creaties zoals deze yellow fin tonijn met kimchi sesamzaadjes, ijs van dashi en noritempura. Wat een goddelijk gerecht.

Geschreven door: Susam Pang van BySam.nl
Fotografie door: Susam Pang van BySam.nl

INSIDER tip

Tip van bySam: Ook in de zomer is restaurant C eentje om te onthouden, ze hebben namelijk een ruim terras met lekker veel zonuren. En pak ook eens een keer een lunch mee bij C want ook in de middag zijn ze open!

Over het restaurant C Amsterdam

Een nieuwe culinaire beleving

C is koud tot warm, laagdrempelig en toegewijd, kwaliteit en service, maar het staat vooral voor Celsius. Bij dit restaurant ontdek je pas hoe belangrijk temperatuur is voor een gerecht. Één product kan veranderen van smaak en textuur bij bereiding op verschillende temperaturen. Met dit creatieve concept verdiept Michiel van der Eerde zich in een nieuwe culinaire beleving. Samen met zijn team keert Michiel van der Eerde terug naar het adres, waar het met BAUT ooit allemaal begon!

Celsius Sunday
Maak kennis met ons 360° menu op de zondagmiddag. Op deze middag matchen we onze gerechten niet alleen met de beste wijnen maar maakt onze head-bartender ook een cocktailcombinatie met elke gang!

Celsius Sunday

Het restaurant biedt mogelijkheden om af te huren tot maximaal 200 personen.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant C Amsterdam

Metro naast de deur, Amstel station op 10 minuten lopen.
  • : Betaald parkeren in de buurt, gedurende de lunch gratis parkeren naast de deur.

Maandag t/m Donderdag 16:00 - 01:00

Sophie M.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2018
Evert S.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2018
Strak, professioneel en toch erg gemoedelijk, gastvrij en sfeervol. Alle smaakdetails kloppen. Een zaak waar je naar buiten loopt en gelijk je volgende bezoek wilt plannen ;)
Barend V.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2018
Fantastisch gegeten, alle gerechten waren top qua smaak en presentatie. Service een dikke 10 en sfeer ook geweldig. Het was een feest om hier weer te eten.
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2018
Dit is omrij waardig. Extra aan te bevelen zijn de virgin cocktails.
Eten kwam snel (het was rustig) in aangename porties en was voorzien van goed commentaar wat elk gerecht was. Uitstekende wijnkeuze in het wijn selectie pakket. Kortom, ik kom terug
Janneke V.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2018
Zo ongelooflijk lekker gegeten. Prijs en kwaliteit op orde als je een keer goed verwend en verrast wilt worden.
Binnen in restaurant is geen airco = enige puntje van aandacht.
HeidiM .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2018
Heerlijk gegeten. Personeel zeer bekwaam. Mooie locatie en makkelijk te parkeren. Wel prijzig maar dan heb je ook wat. Aan te bevelen!
Eva S.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2018
Wat is de Wibautstraat toch een leuk stuk Amsterdam-Oost geworden. Restaurant C draagt daar zeer aan bij. Heerlijk gegeten, uitstekende bediening en prettige sfeer: we komen hier zeker terug.
Petra V.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2018
Wat een geweldig restaurant! Heerlijk gegeten, bijzondere gerechten op het surprise menu en met mooie uitleg over de bereidingen etc. Op de eerste rang aan de Chef’s Table was een leuke ervaring. Bijpassend wijnarrangement was prima, mooie combinaties. De service was uitstekend, een betrokken team dat zich zeer inspant om het de gasten naar de zin te maken. Zeker voor herhaling vatbaar.
Ran N.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2018
Zeer teleurgesteld na diverse tips. Menu te complex en bediening niet professioneel. Verplicht heel tafel menu. Heel lang gewacht op eerste gang. Smaak combinaties niet voor ons.
Bouke V.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2018
Hoge kwaliteit !!
Joep S.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2018
Het eten was erg goed! Kleine porties die heel erg goed smaken, perfect! De wachttijd tussen de porties was wat mij betreft te lang. De stoelen aan de tafels zitten niet lekker, de hoek van de zitting lijkt meer voor een lounge stoel waarmee het dus lijkt alsof je constant voorover gebogen lijkt te zitten.
Sander S.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2018
Heerlijk gegeten. In eerste instantie dachten we pech te hebben omdat we niet a la carte konden eten. Het menu wat we kregen was heerlijk. Het bijpassende wijnarrangement was heel verrassend en heel erg gied. Wijn uit het Nederlandse Zeeland! De bediening aan tafel was gezellig en qua wijnen heel enthousiast en informatief. Top avond.
Josephine T.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2018
Vriendelijke, alerte, persoonlijke ontvangst door aantrekkelijke jongemannen die állemaal wisten waar ze het over hadden.
Één heel klein minpuntje: we wisten niet (vooraf) dat we niet op het terras konden dineren.
Mayke H.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2018
Heerlijk gegeten! Bijzondere combinaties. Supermals vlees.
Wytske K.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2018
Heerlijke lunch, vriendelijk personeel en goed gezeten om even zakelijke bespreking te doen. De tonijn was fantastisch!!!!
Thomas H.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2018
Wat een ontdekking. Een hele leuke ervaring. Relaxte sfeer, goede en vriendelijke bediening, mooi gepresenteerd en uitstekend eten. Hielden goed rekening met mijn zwangere vrouw, alle gerechtjes mooi aangepast.
Wendy B.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2018
Mooi restaurant met delicious kleine hapjes die je kan delen met vriend(in). Lekkere wijn, goede service. Ik kom hier erg graag.
Jessica V.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2018
Het eten was heerlijk. Bijzondere smaken en uitstekend bijpassende wijnen. Hele fijne en nette bediening met kennis van het eten en de wijnen. Zeker een aanrader!
Nicky K.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2018
Eten en wijnen waren zalig. Service en vriendelijkheid kon beter.
Robin V.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2018
fijne plek en goede keuken. leuk en prima uitgelegd wat de wijn is, en hoe het gerecht is klaargemaakt. alle gerechten van het menu waren super lekker