Over restaurant By Pascal

Verrassende smaken in Oosterhout

De ambitieuze chef-kok Pascal Ariens maakt iedere keer weer nieuwe en spannende gerechten. Hij probeert zichzelf en zijn keuken steeds opnieuw uit te vinden. Laat je verrassen door de bijzondere smaken van het jonge en hippe Restaurant By Pascal in het prehistorische Oosterhout.

Meer informatie over restaurant By Pascal

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag 17:00 - 22:00
Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 17:00 - 22:00

• Af te huren , Catering , Wi-Fi
Ecnirp .
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2016
Wederom heerlijk gegeten en verrast door bijzondere gerechten en presentaties, zoals het moestuintje en de kabeljauwstenen!
Mame M.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2016
Bij een vorig bezoek hadden we ons voorgenomen zeker nog een keer terug te gaan naar By Pascal in Oosterhout om hun toenmalige signature dish (het “blinde gerecht”) toch eens te gaan proberen. De Restaurant Week was een mooie aanleiding dit te gaan doen. Omdat ons vorige bezoek ons heel goed was bevallen, waren de verwachtingen hoog gespannen.

De ontvangst was erg vriendelijk. Je voelt je er meteen welkom en thuis. We hebben vervolgens de hele avond weer genoten van een hele reeks mooie gerechtjes, die alle bijzondere smaken combineerden. Dat begint al tijdens de amuse die bestaat uit een reeks kleine gerechtjes die de smaakpapillen op scherp zetten. Tijdens de avond bleek dat ik vooral de hartige en zure smaken goed waarneem en mijn partner meer de zoete. In de schotel met makreel en limoengrassaus, proefde ik vooral de limoen, terwijl mijn partner ook de makreel goed kon onderscheiden.

Op ons verzoek werd het blinde gerecht als één van de vier gangen opgediend. Alle gerechten zijn zwart en liggen op een zwart bord. Het is dan verbijsterend dat je wel smaken herkent, maar ze niet thuis kunt brengen. De gebruikte kabeljauw werd door ons herkend als bloemkool, biet of witlof en de spinazie in de saus bleek gele wortel te zijn. Hetgeen ik “aanzag” voor risotto of parelgort bleek paella te zijn. Daarbij denk ik aan drogere rijst en saffraan, maar dat was niet herkenbaar. Een leuke ervaring dus.

Het hoofdgerecht was rosé gebakken Noord-Amerikaanse sukade. Hoewel je bij sukade denkt aan vlees dat lang moet sudderen, was het vlees hier als een biefstuk kort gebraden. Het was heerlijk mals en sappig. Dus ook nog wat geleerd: uitgezeende sukadelappen zijn net zo mals als de meest malse biefstuk.

De koffie en cappuccino waren goed. Er worden standaard vier friandises bij geserveerd, maar op verzoek kun je deze laten vervallen.

Hoewel er in de service wel een paar kleine dingetjes niet helemaal goed gingen (water werd niet nageserveerd en in eerste instantie werd brood met knoflook geserveerd, hetgeen overigens direct gecorrigeerd werd) hebben we weer een heel genoeglijke avond gehad waarop we hebben genoten van de bijzondere gerechten. Het verrassingselement was voor ons uiteraard wel ietsje kleiner dan de eerste keer en ook leken de smaken iets vlakker te zijn dan in mijn herinnering. Maar de beleving op de hele avond stijgt ver uit boven de beleving in andere restaurants in dezelfde prijsklasse. Het was wederom een feestje om hier een avond te mogen dineren. Twaalf verschillende gerechtjes en minigerechtjes bij een viergangenmenu. Verwennerij.

By Pascal weet een fijne sfeer van ongedwongenheid te creëren, waarin je je meteen thuis voelt. Het restaurant blijft voor ons dan ook een hele grote aanrader. Het is echt een avondje uit.

Jammer dat je in de nieuwe opzet van de iens-recensies alleen maar 8-en en 10-en kunt scoren. Het is dus lastig om mijn beleving kwijt te kunnen in gerechtvaardigde cijfers. Dus maar even zo: eten 9,5, service 9, sfeer 9.
Mame M.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2016

Inge S.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Lange tijd (al in de tijd van Bling) was ik fan van het restaurant By Pascal. Helaas viel het gisteren wat tegen. De ontvangst was vriendelijk en we werden keurig begeleid naar onze tafel. Inrichting is apart; vrij zakelijk. Bediening is correct maar een tikje 'op de automatische piloot'.
We kozen voor het 5 gangen verrassingsmenu en kregen bij het aperitief enkele amuses. Lekker maar deze hebben we al eens eerder gehad; weinig variatie dus. We hadden o.a. oesters, een moestuintje (origineel) en tartaar van makreel (deze sprong eruit, heerlijk!). Ook het dessert van chocola en lychee was goed. Maar we kwamen wel tot de conclusie dat je niet te vaak hier moet gaan eten. De gerechten zijn té vaak schuimig en mousse-achtig, ik mis vaak een 'bite'. Tussendoor kregen we ook nog zelfgebakken brood, lekker op zich maar wel vreemd dat dit het onderdeel van een voorgerecht was; dit kan beter vooraf geserveerd worden bij het aperitief.
Gelukkig ook positieve punten: de wijnen die geserveerd werden, waren heerlijk en er werd ruim geschonken. Mooi glaswerk en fijn dat er, op ons verzoek, gewoon kraanwater geserveerd werd.
Bij het weggaan werden we keurig uitgeleide gedaan. Geen verkeerde avond maar met een flinke rekening (o.a. een 'open wijn rood' voor €7.50) toch niet echt met een tevreden gevoel naar huis.
Marleen A.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
We hebben opnieuw bij By Pascal gegeten, het was alweer een tijdje geleden. Maar opnieuw waren we weer aangenaam verrast; we hadden een 4 gangenmenu gekozen, maar het bestond het vele kleine smaaksensaties. Vanaf de start met 4 amuses tot het nagerecht. Werkelijk subliem! Ook wordt tussendoor een zelfgebakken brood geserveerd, waarvan ik maar een klein stuk heb genomen om voldoende ruimte te houden voor de andere gerechten. We hadden geen wijnarrangement maar witte huiswijn die heerlijk wegdronk. De volgende keer neem ik echter weer een wijnarrangement omdat dit toch een extra toevoeging is aan het menu.
Prijs-kwaliteit is zeker in orde!
We zaten aan de tafel die uitkijkt op de keuken, wat leuk is om zo te volgen. In de keuken loopt het als een trein, het team is perfect op elkaar afgestemd en vriendelijk in contact.
Kortom, dineren bij By Pascal blijft zeker een aanrader!
Tonnies .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Bijzonder het moestuintje. Andere gerechten verrukkelijk!. Weer heerlijk gegeten en voor herhaling vatbaar. Klasse en bediening weet waar ze over praten. Topzaak!!
Edvangeel .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
helaas is dit restaurant voor ons toch een tegenvaller gebleken;op een enkele smaakexplosie na te vlakke smaken,te kleine porties en te hoge prijzen.na 5 gangen toch met enige trek naar buiten.
een krappe 100 gram lekkere maar doorsnee rosbief bij de hoofdgang is m.i toch echt onder de maat.het kan zijn dat we met (te)hoge verwachtingen naar binnen gegaan maar van ons vieren
was niemand achteraf enthousiast.
bediening m.i te formeel,gevrijwaard van spontaniteit een standaard culinair verhaal bij iedere
gang dat beter klinkt als het gerecht smaakt.
het moet wel gezegd worden;de serviessoorten zijn prachtig echter echter de gordijnen ontsieren
het verder redelijk kale maar nette interieur.
helaas heb ik dan ook niet de indruk gekregen iets bijzonders gegeten te hebben maar ook
het predikaat duurzaam is ietwat misplaatst;flessenwater ipv kraanwater(kost 600x zoveel energie)ze blijven ook maar bijschenken,serveerde blauwvintonijn(vis is uiterst beschermd),
ook eendenlever(bereiding zoals bij ganzenlever) kan m.i eigenlijk niet.
gelukkig zijn er diverse culinaire alternatieven waar je in 2 ipv 4 uur net zo lekker eet voor
een betere prijs en niet met trek naar buiten gaat.

Nicole A.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Mijn tweede bezoek aan By Pascal. Waar het de eerste keer nog bleef bij een 'bijzonder, maar nét niet bijzonder genoeg', vertrok ik dit keer echt met een sterk gevoel van teleurstelling.

In de loop van zes gangen heb ik twee keer een hap geproefd die me uit mijn stoel deed opveren. Andere gerechten bleven op een vlak niveau; steeds waren er individuele smaken die overheersten. De bijzondere smaakcombinaties die van een goed diner een werkelijk fantastisch diner kunnen maken, bleven op één gang na (met onder meer een uitmuntende mousse van aardpeer) uit. By Pascal kookt aangenaam, maar op de avond dat wij er waren niet werkelijk verfijnd of verrassend.
Ook de combinatie van wijn met gerechten (we hadden een volledig wijnarrangement) bleef steeds achter bij wat je van een restaurant in deze prijsklasse mag verwachten.

Bij het hoofdgerecht voelde ik me zelfs oprecht geschoffeerd. Ik eet vegetarisch. Waar dit restaurant bij de andere gangen nog een halfslachtige poging deed een acceptabele vegetarische variant te serveren, kreeg ik bij het hoofdgerecht alleen wat extra bijgerechten. Zo werd het ook simpelweg gezegd: waar mijn tafelgenoot een stukje rund, (goede) rendang én bijgerechten op zijn bord vond, was het: 'en voor u, mevrouw, wat extra garnituren'. Een restaurant dat aangeeft op een ster te jagen kan vegetariërs echt niet afschepen met twee extra blokjes goed gebakken aardappel.

De bediening maakte zich er ook makkelijk vanaf; bij elk gerecht draaiden onze obers een ingestudeerd riedeltje af. Op wat warmte of oprechte interesse heb ik ze niet kunnen betrappen.

Ook memorabel op de minder aangename manier: een ober die aan tafel uitlegt dat mijn gezelschap ging genieten van de 'uiterst zeldzame blauwvintonijn'. Ik weet dat er meer restaurants zijn die deze uitstervende maar bijzonder lekkere vis nog serveren; daar kun je voor kiezen. Maar dat het feit dat een vis met uitsterven bedreigd is ('uiterst zeldzaam') nota bene wordt gebruikt om het gerecht in kwestie aan te prijzen, bezorgde mij een 'uiterst ongemakkelijk' gevoel. Iens geeft By Pascal de kwalificatie 'duurzaam', daar zet ik zo m'n vraagtekens bij.

In een restaurant dat prijzen rekent alsof er al twee sterren binnen zijn - ook voor bijvoorbeeld koffie/thee en water betaal je de hoofdprijs - is dit gewoon niet goed genoeg.

Zeker voor vegetariërs zou ik een bezoek echt afraden.
Beard .
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
Heerlijk 4-gangen gegeten; Zeer vriendelijke gastvrouw en relaxte personeel. Tussen de gangen verrassende amuses ontvangen en zelfs een bijzonder Oesterschelde biertje kunnen bestellen. Locatie in gezellig restaurantstraatje mag ook vermeld worden. Al met al een aanrader
RotterdamErik .
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2016
Voor het eerst gegeten bij dit restaurant. Via de actie ''fijnproeven'' waren we op dit restaurant geattendeerd. Het restaurant is leuk en trendy ingericht en onderscheidt zich hierin ook duidelijke van andere restaurants in de buurt. Ik vond het meteen een goede ervaring met zeer vriendelijke ontvangst en bediening. Vanuit de actie hadden we een drie gangen menu wat uit te breiden was tot 6 gangen. Wij kozen voor de 6 gangen omdat we erg benieuwd waren naar de verschillende gerechten. Bij aanvang kregen we een aantal amuses die allemaal zeer smakelijk waren en ons nieuwsgierig maakten naar de rest van de avond. De gerechten bleken allemaal heerlijk en prachtig opgediend met zeer verrassende smaken en combinaties. Voor mij blonk de tonijn eruit, maar ik vond alles heerlijk. We kozen een wijnarrangement erbij wat ook weer zeer passend was en goed werd uitgelegd aan de tafel.
We hadden een zeer geslaagde avond in dit restaurant. Voor mij is dit duidelijk 1 van de toprestaurants van deze regio met een zeer hoge kwaliteit van zowel de gerechten, de bediening en de gehele ervaring!
Ivo M.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Misschien iets te veel verwachting gehad van dit restaurant. Wij hadden gekozen voor het 3-gangen (vegetarisch) menu omdat wij kleine eters zijn. De avond begon hoopvol, een heerlijk assortiment van amuses werd opgevolgd door het hoofdgerecht wat in 2 delen op tafel kwam. Bij een restaurant/chef als Bij Pascal verwacht je smaakexplosies, bijzondere creaties maar dit viel een beetje tegen met andere toprestaurants waar ik kom. Dessert kwam ook in 2, 1 plateau met chocola en karamel bereidingen en een citrus gerecht, het laatste was voortreffelijk de chocolade viel tegen. Bediening overall heel goed, alleen waren ze wel heel schuitig met flessen water open maken (de laatste volle en in rekening gebrachte fles kwam bij de koffie en thee zonder te vragen). Entourage binnen voldoet zeker aan het gewenste niveau van dit kaliber restaurant (zeker met de chefs table) en heeft een strakke doch sfeervolle ambiance.
Tankpat .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Hier met een vriend gaan eten die gek is op dit restaurant.
Vier gangen gekozen daar men alleen werkt met aantal gangen en netjes aangegeven wat ik echt niet lust. En daar is netjes rekening mee gehouden.

Zelf alleen champagne gedronken, duur maar erg erg goed, de ander had een wijnarrangement..

We kregen voor de gangen 5 amuses..mooi opgemaakt maar niet allen konden mij bekoren..toch voor mij iets teveel alles met vlakke smaken.
(persoonlijk)
de 4 gangen waren erg goed vooral bij de langoustine en de lam..heerlijk gemaakt en voor mij in goede balans in smaak en niet te vlak.
Toetje was ook erg goed.

Leuk om dit te ervaren en nieuwe smaakervaringen te beleven, al is niet alles mijn smaak maar de lam en langoustine zijn van zeer hoog niveau.
Het nadeel met deze 2 gerechten is dat de porties klein zijn, en dat is positief bedoeld.
Ik had daarvan wel meer gewild, zo lekker.

Qua inrichting wordt ook vloerbedekking gebruikt en gordijne, wat de akoestiek verbeterd.

Voor herhaling vatbaar!

PRSOnline .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Gisteren gegeten bij dit voortreffelijke restaurant.
Op basis van de eerdere goede recensies vonden we het tijd dat ook wij dit restaurant in onze eigen woonplaats eens gingen uitproberen.

Een sfeervol interieur en een gastvrije ontvangst waren het begin van een zeer geslaagde avond.
We kozen voor het 5 gangen verrassingsmenu inclusief het wijnarrangement.
Dit menu bestaat niet simpelweg uit 5 gangen, maar er komen nog enkele amuses bij en een van de gangen bestaat uit twee delen.

Het is niet te doen om alle heerlijkheden te beschrijven, maar je wordt overstelpt door hele mooie gerechten die vergezeld gaan van uitstekende bijpassende wijnen.
Van de amuses is de mais op 3 manieren een toppertje. De varkenswang en langzaam gegaard buikspek waren ook voortreffelijk.
Alles wordt, voorzien van een uitgebreide toelichting op zowel het gerecht als de bijbehorende wijnen, in een aangenaam tempo geserveerd.
Kortom, elk gerecht was een klein culinair kunststukje dat duidelijk met veel passie wordt bereid.
We werden op slag verliefd op de wijn die bij het dessert werd geserveerd.

We hebben ruim 3 uur genoten van de creaties van deze chef, die een Michelinster waardig is.
In het gedeelte waar wij zaten, hadden we uitzicht op de keuken. Een plek die we bij een volgende bezoek speciaal zouden vragen.

De bediening is uiterst correct en plezierig. De sommelier heeft duidelijk verstand van zaken. Voor hem is het een uitdaging om een mooie wijn te selecteren bij de kunstwerkjes van Pascal.
Na afloop nog uitgebreid gesproken met Pascal en zijn partner. Daarbij kregen we nog een drankje aangeboden, waarbij wij uiteraard gingen voor de wijn die bij het dessert werd geserveerd.

Dat was de afsluiting van een zeer geslaagde avond, dankzij Pascal en zijn team.
Qua prijs was het niet echt een goedkoop avondje, maar gelet op de kwaliteit van het gebodene, is het zeker verantwoord. Mijn vader zei vroeger altijd "Het kost een paar centen, maar dan heb je ook wat".
FVroegh .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Vanaf opening van het restaurant onze favoriet! Wat een smaaksensaties! Minimaal voor 4 gangen gaan. Het is zonde om een gang te missen. Bediening is prima. Aankleding mooi.
Marcel B.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Bij de entree van het restaurant weet je al dat het goed gaat komen. Zeer sfeervol en trendy ingericht en dan het eten. Eerst word je verwelkomd met 5 heerlijke amuses.Een bombardement van smaken. Daarna kozen wij voor het 6 gangen verrassingsmenu en ook toen werden wij verwend. Wat een smaken en originaliteit. Niet alleen met de gerechten maar ook met de manier van serveren. Met het wijnarrangement werd ook zeer flexibele omgegaan met mijn verzoek om het accent meer op rood te leggen. Zo hoort het te gaan. Wat een topavond. Wanneer komt de eerste ster?
CPe9e1s .
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2016
Het concept verassingsmenu is leuk en gemakkelijk. Het eten was zeer goed en uitgebalanceerd. Wij hadden het zesgangen menu, maar dat was niet te veel. Allemaal stuk voor stuk mooien en kleine bordjes vol smaak. Met name het instant gerookte buikspek was voortreffelijk. De bediening was adequaat.
Fayem89 .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2016
Afgelopen zondag 17/1 vij Pascal gegeten.
Genoten van het 5-gangen verassingsmenu.
De kwaliteit en de opmaak van het eten was subliem!
Er wordt rekening gehouden met de voedsel wensen en allergieen van de klant.
Service was ook erg goed.
Wij hebben zeker 3 uur gezeten en de tijd vloog voorbij.
Echt een aanrader als je heerlijk een avondje weg wilt. Wij gaan zeker terug!
Martinvane .
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2015
Gisteren voor het eerst bij Pascal gegeten. Helemaal top! Gaan zeker n keer terug.
Een minpuntje: Waarom geen water in het wijn arrangement. Voor een paar flesjes water betaal je de hoofdprijs.
M.G. D.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2015
Uitstekend restaurant, mooie inrichting, correcte bediening, een restaurant waarvan het totale plaatje klopt. By Pascal serveert een verrassingsmenu, men kan kiezen uit het aantal gangen. Tussen de gangen door worden nog kleine gerechtjes geserveerd, alles op bijzondere wijze gepresenteerd en met verrassende smaakeffecten. Een aanrader voor ieder die zich aangenaam wil laten verrassen.
Arnaud D.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2015
We zijn hier afgelopen week met een aantal collega's naar toe geweest als eindejaarsetentje. Onze collega uit Oosterhout had hier al (meer dan) eens gegeten en op basis daarvan de reservering gemaakt.
Ze had volledig gelijk :) Als eerste is de zaak strak ingericht, met wellicht wat lugubere, rare accenten, maar het klopte wel: Doodshoofden van runderen, een kerstboom die via een korset over ging in een mannequinpop met een oogmasker... Rare combi's, maar het klopt.
De bediening vriendelijk, correct en opmerkzaam. Aanwezig wanneer nodig...
Echt een menukaart is er niet. Je geeft aan hoeveel gangen je wenst en of er zaken zijn waar ze rekening mee moeten houden. Eigenlijk heb je dus altijd een verrassingsmenu.
Als apperetief zijn we aan de champagne gegaan. De huis champagne was Henriot Brut -> Erg lekker!
Als eerste kwamen er een 4-tal amuses op tafel om de smaakpapillen even los te maken: Zowel zoetjes, zuurtjes, pikant... alles kwam voorbij. Mooi in balans, zonder overigens direct smaakexplosies te zijn. Maar juist heel gedoseerd.
We hadden 3 gangen genomen en de eerste gang bestond uit 2 delen, waardoor we eigenlijk een soort van 4 gangen diner kregen. Mijn collega's die wel aan de vis gingen kregen een 4-tal bereidingen van mossel (waarvan 1 geserveerd in een stenen doodshoofdje!) welke goed in smaak vielen. Ik kreeg als niet vis-eter een variant hier op waarbij ik niet het idee had iets te missen.
Het 2e deel van de eerste gang bestond uit fijngehakt rundvlees, met crème van schorseneer, shiitake, parmezaan & zwarte truffel. Echt een heerlijke combinatie.
Het hoofdgerecht was hertenrug met 2 soorten biet een heerlijke jus en groente (koolsoort?). Ook een lekkere combinatie. Voor een hoofdgerecht wat klein geproportioneerd, maar na een gang met 2 delen, mogen we zeker niet klagen.
Het dessert zag er ook weer even lekker uit als dat het smaakte. Fudge, peer, mousse van witte chocolade en op een ander bordje een sorbet van .... (dat ik het niet meer weet?) met bastognekruim en diverse toefjes rood fruit.
Hierna nog lekker aan de koffie met diverse lekkernijen.

We hebben ook nog diverse wijnen op welke door mijn baas geselecteerd zijn met de bediening. Ik vond ze erg lekker, maar daar ik weinig/geen verstand heb van wijnen, kan ik daar niet echt een oordeel over geven. Mijn collega's waren er in ieder geval erg content over.

Conclusie: Volgend jaar maar weer eens terug komen voor het eindejaarsdiner. Uitermate geslaagd!