By Pascal

Klappeijstraat 22 4901 HE Oosterhout Nederland Kaart

Over het restaurant By Pascal

Verrassende smaken in Oosterhout

De ambitieuze chef-kok Pascal Ariens maakt iedere keer weer nieuwe en spannende gerechten. Hij probeert zichzelf en zijn keuken steeds opnieuw uit te vinden. Laat je verrassen door de bijzondere smaken van het jonge en hippe Restaurant By Pascal in het prehistorische Oosterhout.

Meer informatie over restaurant By Pascal

9,1

Jouw recensie over het restaurant By Pascal

Josiasse R.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2018
Een beleving, smaak sensatie echt een avond weg met top wijnen en door het personeel wordt de beleving de kers op de taart een super gastvrouw zeker een aanrader met echte fijnproevers
Sanne V.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2018
Wij hebben hier met kerstavond gegeten. Prachtige smaakvolle gerechten, vriendelijke bediening en mooie kerstfeer.
Aan het einde van de avond nog met Pascal gesproken.
Fantastische avond gehad en zeker voor herhaling vatbaar.
Dankjewel
J.M. V.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2017
Op 28 december 2017 hebben we hier gegeten, mede naar aanleiding van de vele lovende recensies op Iens.
Het eten was inderdaad goed, maar niet bijzonder.
Alle borden en schaaltjes waren mooi opgemaakt.
Waarom was het voor ons dan toch een teleurstelling?
Dat kwam vooral door het bedienend personeel: werkelijk alles ging op de automatische piloot en de inhoud van de borden werd routinematig opgedreund!
Geen enkel persoonlijke noot of aandacht voor de gasten.
Bij een wijn uit de Elzas hoorden wij 3x exact hetzelfde verhaal over een zoon die de wijngaard van zijn vader had overgenomen, maar er wel nieuwe invloeden had ingebracht. Daardoor had deze moderne wijn een andere smaak en afdronk dan de oude Elzas wijnen.
Toen er aan het einde van de avond aan ons werd gevraagd of we nog een fles water wilden en wij aangaven dat 1 glas genoeg was, kwam er geen antwoord of reactie van de ober.
Minder dan een fles water bestellen is blijkbaar niet voldoende?
Bij het serveren van de gerechten werden de ingrediënten door de ober op ons afgerateld op machinegeweer-niveau, zodat we regelmatig moesten vragen: "Wat zit er precies in verwerkt?"
Heel erg jammer want de kok heeft zeker talent, maar het bedienend personeel dat contact met de gasten heeft verpest het hier. Voor een restaurant in deze prijsklasse is dat een absolute doodzonde.
Door ervaringen met andere restaurants in deze prijsklasse weten we dat het zoveel beter kan dan hier. Een Michelin-ster is dan ook nog heel ver weg.
Erik V.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2017
Voor de tweede keer hier gegeten. De vorige keer waren we ook erg tevreden, dus daarom nog eens teug gegaan naar Oosterhout. Het restaurant is een klein en gezellig restaurant met een warme uitstraling. Ontvangst en bediening zijn zeer vriendelijk en correct. Wij kozen een 7 gangen verassingsmenu en alle gangen waren zeer goed van kwaliteit. De smaken zijn bijzonder, origineel en ook erg lekker en het ziet er prachtig uit. Wij kozen enkele wijnen bij de gangen en ook deze vielen in de smaak. Kortom een zeer goede tweede ervaring bij dit restaurant!
Hanneman .
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2017
Mooie gerechten, verrassend ook met geweldige smaken, mooie opmaak. Mooie bijpassende wijnen en voor de niet-alcoholdrinker:mooie sapjes/mixen, gemoedelijke sfeer. Wat wil je nog meer? Het was een feestje. Volgens ons belooft dit nog heel wat voor de nabije toekomst.
Cees S.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
Chapeau
Afgelopen zondag voor de zoveelste keer gegeten en wederom alleen maar lof, lof, diepe buiging. Alle gerechten van ons 5-gangen menu - voor een deel in twee "etappes" geserveerd - waren gewoon top. Genereus wijnarrangement en gewoon een karaf tafelwater zoals het hoort. Vriendelijke, hartelijke en lieve bediening.
Rob B.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
3 juni zijn wij bij By Pascal gaan eten. Na alle verhalen en de recensies waren onze verwachtingen hoog. De ontvangst is prima en ons eerste wijntje is heerlijk, ook de rest van het 5 gangen wijnarrangement smaakt prima.
Er worden verschillende amuses geserveerd die best lekker zijn, maar niet echt verrasen. De wachttijd tussen de gerechten is ook prima. Het is wel raden wat een gang is en wat een amuse. Wat ook opvalt is dat de wijnen al ruim voor een gerecht worden geschonken, in sommige gevallen is de wijn al bijna op als het gerecht arriveert. De gangen zijn en blijven erg klein en er komt naar ons gevoel niet echt een hoogtepunt.
Maar wat we vooral misten was een smaakexplosie, de gerechtjes zien er optisch prima uit maar de smaken zijn over het algemeen ronduit vlak. Met name de groentes, zoals asperges, kwamen qua smaak niet uit de verf.
Het dessert was een redelijke teleurstelling, het blokje chocolade smaakte niet echt naar chocolade en het ijs had een ondefinieerbare smaak.
De bediening was ook vrij vlak, er werd redelijk op routine een verhaaltje afgedraaid. De diverse bewerkingen van gerechten die beschreven werden zijn mooi maar moeten o.i. wel leiden tot iets wat tot uiting komt in de mond.
Wij zijn in ieder geval niet van mening dat dit het beste restaurant van Oosterhout is zeker niet als je prijs/kwaliteit vergelijkt.
Wat ook wel jammer was dat mijn vrouw had gemeld dat de gelegenheid onze trouwdag was en dat hier op geen enkele wijze op is teruggekomen.
JOHN D.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2017
EEN GEWELDIGE AVOND GEHAD BIJ "BY PASCAL", EEN CULINAIRE VERKENNINGSTOCHT MET VERASSENDE ELEMENTEN EN SMAKEN. CORRECTE MAAR NIET TE STIJVE BEDIENING. ECHT EEN AVONDJE UIT! MAAR WAAROM DIE RODE VITRAGE?
Henk E.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2017
Voor de eerste keer neergestreken in het pittoreske Oosterhout. Veel over Pascal gehoord en dan wil je het zelf ook eens beleven. Samen met een goede vriend/zakenrelatie onze smaakpapillen op de proef gesteld. Je kunt kiezen voor 3,4,5,6,of 7 gangen. Allemaal verrassend en sommige bestaan zelfs uit meerdere delen. Meerdere amuses om je smaakpupillen in beweging te krijgen. Het aantal gangen is geen enkel probleem qua hoeveelheid en elk gerecht is een smaaksensatie op zich. Het gaat te ver om elk gerecht te benoemen maar de liefde waar de gerechten mee gemaakt en aangekondigd wordt is echt terug te te proeven in de gerechten. Echte verfijning en vergezeld met verrassende en bijpassende wijnen.
De bediening is zeer vriendelijk, correct op een plezierig losse manier. Kortom: een aanrader welke zonder twijfel met stip thuishoort in de beroemde Michelin gids.
Arnaud D.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2017
Voor de 3e keer in 4 maanden terug bij deze tent en wederom een geweldig ervaring. Net zoals de vorige keer voor het 7-gangen menu gegaan. Maar je een aantal gangen bestaan bestaat soms uit meerdere (soms wel 4 delen) waardoor je echt zo ontzettend veel smaak & textuurbelevingen krijgt. Deze keer heb ik de moeite genomen om even alles op de foto te zetten.
Ik ga niet alle gerechten doorlopen maar een paar dingen wil ik wel aanstippen:
* De zalm in tajine met Marokkaanse kruiden en drop/laurier... Heerlijk!
* Bij het voorgerecht de eitjes met een crè­me brûlée van gember en een gelei van Augurk: Goddelijk. Deze reactie hoorde ik ook aan andere tafels.
* Het "zwarte" gerecht (bekijk de foto voor uitleg). Een leuke ervaring. Je bent ineens erg bewust met je zintuigen bezig.
* De 4 bereidingen van lam, waaronder de en croute & saté: Deze werd in 3 onderdelen gepresenteerd om te zorgen botsingen op het bord qua smaak te voorkomen. Goed over nagedacht.

Verder was de bediening perfect. Vriendelijk, persoonlijk, nergens te lang op wachten. Het wordt tijd dat de heren van Michelin hier eens die ster uitdelen want deze is dik verdiend.
Mirjam J.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Voor de tweede keer By Pascal gegeten en wederom geweldig genoten. Een warm welkom, vriendelijke en correcte service en een gewaagd en gaaf interieur. Mijn favoriet van de avond was de gamba met appel en granité van gin tonic, die aan tafel wordt bereidt. Kortom het geheel een dikke 10, waarvan genieten de de rode draad is van een heerlijke avond uit.
Marcel T.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Redelijk gegeten, het ziet er allemaal fantastisch uit alleen qua smaak blijft het vaak achter. We hebben nergens een wow effect gevonden. Jammer
Arnaud D.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2017
Een jaartje geleden hier al eens met mijn werk wezen eten en deze keer maar eens vrouwlief meegenomen voor een romantisch diner. Ondanks de wat bizarre inrichting met runderschedels was dat gelukkig geen probleem. We zijn voor het 7 gangen verrassingsmenu gegaan (Het is hier sowieso altijd een verrassingsmenu. Je kan alleen kiezen tussen 3, 4, 5, 6 & 7 gangen).
Als eerste een stuk of vijf amuses gekregen, waarbij met name het kroepoekje met crème van augurk en de zalm met Afrikaanse kruiden met drop (geserveerd in een Tajine) echt enorme smaakexplosies waren!
De daarop volgende gerechten (welke eigenlijk weer soms uit 2 gerechten bestonden, dus uiteindelijk iets van 9 of 10 gerechten op) waren stuk voor stuk erg lekker en zagen en mooi gepresenteerd uit. Ook hier wil ik 2 gerechten even extra aanstippen: De eend met shiitake, eekhoorntjesbrood en schuim van zwarte truffel en de buikspek met paling waren 2 echt geniale gerechten. Echt geweldig! Ook het dessert was zeer origineel uitgevoerd.
De bediening verder was zeer vriendelijk en correct op een plezierig losse manier. Kortom: Aanrader!
Han S.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2017
Zeer zeker gaan eten. Het beste in de buurt van Breda. We zijn inmiddels al enkele keren By Pascal gaan eten. Altijd zeer bijzonder en erg smaakvol. Een echte beleving.
Bouk V.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2017
Het beste eten zonder ster in Brabant en die ster gaat ook nog komen. Subliem, altijd. Prijs kwaliteit verhouding 10 van 10 punten
Francine P.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2016
Wederom heerlijk gegeten en verrast door bijzondere gerechten en presentaties, zoals het moestuintje en de kabeljauwstenen!
Mame M.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2016
Bij een vorig bezoek hadden we ons voorgenomen zeker nog een keer terug te gaan naar By Pascal in Oosterhout om hun toenmalige signature dish (het “blinde gerecht”) toch eens te gaan proberen. De Restaurant Week was een mooie aanleiding dit te gaan doen. Omdat ons vorige bezoek ons heel goed was bevallen, waren de verwachtingen hoog gespannen.

De ontvangst was erg vriendelijk. Je voelt je er meteen welkom en thuis. We hebben vervolgens de hele avond weer genoten van een hele reeks mooie gerechtjes, die alle bijzondere smaken combineerden. Dat begint al tijdens de amuse die bestaat uit een reeks kleine gerechtjes die de smaakpapillen op scherp zetten. Tijdens de avond bleek dat ik vooral de hartige en zure smaken goed waarneem en mijn partner meer de zoete. In de schotel met makreel en limoengrassaus, proefde ik vooral de limoen, terwijl mijn partner ook de makreel goed kon onderscheiden.

Op ons verzoek werd het blinde gerecht als één van de vier gangen opgediend. Alle gerechten zijn zwart en liggen op een zwart bord. Het is dan verbijsterend dat je wel smaken herkent, maar ze niet thuis kunt brengen. De gebruikte kabeljauw werd door ons herkend als bloemkool, biet of witlof en de spinazie in de saus bleek gele wortel te zijn. Hetgeen ik “aanzag” voor risotto of parelgort bleek paella te zijn. Daarbij denk ik aan drogere rijst en saffraan, maar dat was niet herkenbaar. Een leuke ervaring dus.

Het hoofdgerecht was rosé gebakken Noord-Amerikaanse sukade. Hoewel je bij sukade denkt aan vlees dat lang moet sudderen, was het vlees hier als een biefstuk kort gebraden. Het was heerlijk mals en sappig. Dus ook nog wat geleerd: uitgezeende sukadelappen zijn net zo mals als de meest malse biefstuk.

De koffie en cappuccino waren goed. Er worden standaard vier friandises bij geserveerd, maar op verzoek kun je deze laten vervallen.

Hoewel er in de service wel een paar kleine dingetjes niet helemaal goed gingen (water werd niet nageserveerd en in eerste instantie werd brood met knoflook geserveerd, hetgeen overigens direct gecorrigeerd werd) hebben we weer een heel genoeglijke avond gehad waarop we hebben genoten van de bijzondere gerechten. Het verrassingselement was voor ons uiteraard wel ietsje kleiner dan de eerste keer en ook leken de smaken iets vlakker te zijn dan in mijn herinnering. Maar de beleving op de hele avond stijgt ver uit boven de beleving in andere restaurants in dezelfde prijsklasse. Het was wederom een feestje om hier een avond te mogen dineren. Twaalf verschillende gerechtjes en minigerechtjes bij een viergangenmenu. Verwennerij.

By Pascal weet een fijne sfeer van ongedwongenheid te creëren, waarin je je meteen thuis voelt. Het restaurant blijft voor ons dan ook een hele grote aanrader. Het is echt een avondje uit.

Jammer dat je in de nieuwe opzet van de iens-recensies alleen maar 8-en en 10-en kunt scoren. Het is dus lastig om mijn beleving kwijt te kunnen in gerechtvaardigde cijfers. Dus maar even zo: eten 9,5, service 9, sfeer 9.
Mame M.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2016

Inge S.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Lange tijd (al in de tijd van Bling) was ik fan van het restaurant By Pascal. Helaas viel het gisteren wat tegen. De ontvangst was vriendelijk en we werden keurig begeleid naar onze tafel. Inrichting is apart; vrij zakelijk. Bediening is correct maar een tikje 'op de automatische piloot'.
We kozen voor het 5 gangen verrassingsmenu en kregen bij het aperitief enkele amuses. Lekker maar deze hebben we al eens eerder gehad; weinig variatie dus. We hadden o.a. oesters, een moestuintje (origineel) en tartaar van makreel (deze sprong eruit, heerlijk!). Ook het dessert van chocola en lychee was goed. Maar we kwamen wel tot de conclusie dat je niet te vaak hier moet gaan eten. De gerechten zijn té vaak schuimig en mousse-achtig, ik mis vaak een 'bite'. Tussendoor kregen we ook nog zelfgebakken brood, lekker op zich maar wel vreemd dat dit het onderdeel van een voorgerecht was; dit kan beter vooraf geserveerd worden bij het aperitief.
Gelukkig ook positieve punten: de wijnen die geserveerd werden, waren heerlijk en er werd ruim geschonken. Mooi glaswerk en fijn dat er, op ons verzoek, gewoon kraanwater geserveerd werd.
Bij het weggaan werden we keurig uitgeleide gedaan. Geen verkeerde avond maar met een flinke rekening (o.a. een 'open wijn rood' voor €7.50) toch niet echt met een tevreden gevoel naar huis.
Marleen A.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
We hebben opnieuw bij By Pascal gegeten, het was alweer een tijdje geleden. Maar opnieuw waren we weer aangenaam verrast; we hadden een 4 gangenmenu gekozen, maar het bestond het vele kleine smaaksensaties. Vanaf de start met 4 amuses tot het nagerecht. Werkelijk subliem! Ook wordt tussendoor een zelfgebakken brood geserveerd, waarvan ik maar een klein stuk heb genomen om voldoende ruimte te houden voor de andere gerechten. We hadden geen wijnarrangement maar witte huiswijn die heerlijk wegdronk. De volgende keer neem ik echter weer een wijnarrangement omdat dit toch een extra toevoeging is aan het menu.
Prijs-kwaliteit is zeker in orde!
We zaten aan de tafel die uitkijkt op de keuken, wat leuk is om zo te volgen. In de keuken loopt het als een trein, het team is perfect op elkaar afgestemd en vriendelijk in contact.
Kortom, dineren bij By Pascal blijft zeker een aanrader!