By LIMA

Zijlstraat 65 2011 TL Haarlem Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant By LIMA

Sabine B.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Geontbeten samen met mijn vriend zaterdag ochtend. Wat een leuk terrasje en een mooi interieur! We kwamen net voor de drukte dus kregen onze koffietjes en sapjes super snel! De ontbijt plank (vers croissantje, heerlijke avocado met blueberries, sneetje vers brood en lekker beleg) en eitje in zuurdesem brood met pittige kaas en spinazie (amazing!) waren allebei echt perfect om de dag te beginnen!
Loes S.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
Op een woensdagmiddag geluncht, bij binnenkomst werd ons verteld dat het wat langer kon duren i.v.m. de drukte. Onze drankjes waren er na een half uur nog niet...Onze broodjes waren er pas na een uur en 10 minuten! Ze waren heerlijk vers met verassende smaken, en de drankjes ook! Vriendelijk personeel maar als je zoveel tafeltjes hebt en je hebt niet het personeel om ze te bedienen moet je dit misschien herzien. Ik kom zeker terug als het wat rustiger is!
Maaikegrosfeld .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Ik heb hier laatst ontbeten met gezonde pannenkoekjes en mijn vriend had een broodje carpaccio. Het was beide heerlijk en het werd snel gebracht. Nog een gezond sapje erbij en we konden onze dag goed beginnen. Ook ben ik hier een keer geweest om een taartje te proeven en ook die was heerlijk (limoen kwarttaartje). Ze hebben goede koffie! Dit is een super leuke plek voor foodies en andere mensen die een keer iets anders willen proberen. De service is ook goed! Zeker een plek waar ik nog vaak ga komen!
Ingeborg T.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
geweest voor koffie met taartjes, was heeeerlijk. Ziet er superleuk uit, kan je echt even genieten van hoe leuk 't is ingericht. Fijn dat alles zo verantwoord is gekookt, biologisch, alternatieven voor gewone suiker dmv dadels of honing. Glutenvrije taartjes!!! en meiden waren heel vriendelijk. Er staat geen speelgoed oid voor kindjes, maar ze hebben wel een goede kinderstoel. Fijn!
Cecile O.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Wauw, wat een heerlijk tentje. Ik was hier voor een brunch tijdens een dagje shoppen. Het was moeilijk kiezen uit alle lekkere dingen op het menu. Het werd de Buddha Bowl, een salade met gegrilde bloemkool, avocado, zoete aardappel, en nog van alles. Echt superlekker en ik denk ook heel gezond. :-) Ik kon kiezen uit twee dressings. Die met mosterd vond ik prima. Ik probeerde ook een drankje dat zij zelf mixen waarvan ik niet wist wat te verwachten: kurkuma tonic. Ook heerlijk, een beetje scherp en gember-achtig. De bediening was ook aardig en vlot. Soms was het even wachten op de koffie maar het was dan ook een drukke zaterdag. Ik zat op het terras, maar binnen ziet het er ook erg mooi en gezellig uit. Als ik weer eens een dagje Haarlem doe, ga ik zeker weer hier eten.
Paris10 .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Leuke zaak met gezonde taartjes, zien er ook heel mooi uit! Inrichting trendy, schoolstoeltjes, romantisch, veel bloemen. Gezellige jonge bediening!
Ik kom zeker terug!
Amber B.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Geweldige high tea gehad. Heerlijke nieuwe smaken ontdekt, vooral de pompoenhummus en courgettesoep, maar eigenlijk gewoon alles. Vers brood, lekkere taartjes. Enorme aanrader!
Stefanie M.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Heerlijke lunch gehad op een gezellig plekje buiten! Wortel- gember hummus sandwich en geroosterde paprika crème sandwich waren verrukkelijk: ver, smaakvol en gezond Mijn vriend was zelfs groot fan!
Moon Fai L.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2016
Hier gelunchd met 2 jarig zoontje en in gezelschap van 4 man. Eten is verantwoord, smakelijk en gezond! Er was een kleurplaat en kleurpotloden om de kleine zoet te houden. Het terras zat vol dus binnen volop plek en rust.
Zeker aanrader.
Minpuntje: geen verschoonbedje aan de muur bij de toiletten. Zeker een mooi adresje als je met je kroos goed wil lunchen en met verse producten, maar dan zou ik wel die faciliteiten laten aanpassen.
Jolanda K.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2016
Heerlijk plekje om even te vertoeven, met je partner, een vriendin, of met de krant of je laptop. Een walhalla voor iemand die glutenvrij moet eten. Zoveel keuze! Een hele vitrine vol met veganistische en glutenvrije taarten, goeie koffie en lekkere hartige keuzes. Topper!
Bobeldijk ..
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Vandaag even een snelle zakelijke lunch met mijn collega. Kom niet vaak in Haarlem maar in deze omgeving zitten al leuke horeca gelegenheden maar bij dit bedrijfje buiten van een heerlijke lunch genoten. Koffie en een sandwich zalm voor mijn collega en voor mij een keuze uit heerlijke thee en een verrassend broodje carpaccio met gefrituurde tuinboontjes e.d.
Al met al toch buiten gezeten. Kan zeggen een aanrader dit bedrijfje....
AnnaJulia .
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2016
Wat een verrassing! Heerlijk geluncht bij dit tentje, waar ik toevallig tegenaan liep. De filosofie beviel me wel: zo veel mogelijk natuurlijke producten en zo weinig mogelijk geraffineerde suikers. Ik had een wit zuurdesembrood met daarop wortel-gember hummus en avocado. Wat was dat ontzettend lekker. Mooi van smaak en de porties precies goed. Niet teveel zodat je bommetje vol zit, maar aangenaam genoeg. De verse (wel 's ochtends geperste) jus d'orange was vol en zoet van smaak, zo zalig! De bediening was uiterst vriendelijk en de sfeer is gezellig. Een echte aanrader dus!
Paulien V.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
Afgelopen weekend met in het totaal 6 dames een lunch genoten bij By-Lima. Toen ik reserveerde heb ik erbij gezet dat het was ter gelegenheid van mijn verjaardag en dat ik de dames uitnodigde voor de lunch. Ondanks dat de reservering ruim van te voren werd gedaan, is er blijkbaar een aantekening gemaakt dat ik jarig was, zodoende kreeg ik na afloop een heerlijk stukje huisgemaakte frambozen taart met een kaarsje erin! Heel attent! Daar scoor je bij mij zeker extra punten mee :)

By-lima is een aanwinst in Haarlem als lunch adres, bijzondere gerechtjes op de kaart (niet overdreven veel keuze, maar genoeg lekkers om uit te kiezen) Met liefde lag alles op het bord, vers en mooie combinatie salade ik had zelf de warm gerookte zalm bulgur, spinazie, tomaatjes, biet, sinaasappel & dukkah. Mooie smaken en een bord vol!
andere dames hadden ook allemaal lekkere dingen en iedereen heeft lekker gegeten!

2 tips:
1) op de kaart staan alleen de wijnen per glas..niet per fles, wellicht handig ook fles prijs te vermelden
2) de website is voor een mobiel erg gebruiksonvriendelijk

ik kom zeker vaker lunchen!
bedankt
J51 .
  • Datum van je bezoek: 29 feb. 2016
wat een ontdekking, heerlijk, lekkere lunch met inderdaad zeker geen standaard broodjes.
ook voor de koffie komen we terug, zoooo lekker! jammer dat het er in het weekend erg druk is. maar wij vervroegen gewoon onze lunch! tipje misschien een paar gerechtjes voor de wat kleinere kinderen..... en wij zijn er niet weer weg te slaan! SUPERRRR
Lossi .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Wij kwamen voor een High Tea, helemaal geweldig.
Tafel was gereserveerd en leuk ingedekt, keuze uit zeker 10 verschillenden teesorten.
Eerst kwam een leuk en zeer lekker assortiment van hartige hapjes en een soepje van zoete aardappelen en pastinaak, aansluitend een boord vol met zoetigheid en zalige hapjes gehad.
Zeker een uitgebreid High Tea op een top locatie. En mensen met passie die je graag helpen een mooi moment te genieten.
Marlinde Z.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Leuk lunchtentje! Mooie, eerlijke, gezonde en pure lunchgerechten. Vriendelijke bediening en mooie inrichting. Ik ga hier zeker vaker lunchen! :-)
Lia V.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2015
Leuk nieuw tentje. Goed bevallen, en best lekker gegeten. Leuk dat je als je thee besteld potjes krijgt waar losse thee in zit. Ziet er erg leuk uit. De dressing bij de salade zit in een apart flesje, maar mijn dressing wilde maar niet uit het flesje komen. Leuke sfeer, zeker voor herhaling vatbaar!
Sheila R.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Wat een verademing om By Lima in Haarlem te hebben! Heerlijke lunchgerechten, en dan vooral niet de standaard broodjes. Ik had donker brood met bietenhummus en avocado. Het zag er enorm vrolijk uit en dat wérd ik er ook van! Theetjes kan je zelf kiezen uit een assorti potjes gevuld met losse thee. De bediening is vriendelijk, de koffie heerlijk evenals de slowjuices en de vloer is méga-Instagrammable! Tot gauw!