By Lemonakis

6,6
6,7
Peter C.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
Afgelopen week wezen eten bij dit restaurant tijdens live muziek. Erg leuke omgeving. Het personeel was vriendelijk en gastvrij. Het eten was lekker. Ik zal zeker vaker langs komen. Gr. Peter
Marta V.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Ik kom hier regelmatig eten. De sfeer is gezellig en het eten is heerlijk. Meestal neem ik de kipsouvlaki met tzatzikisaus. Deze is echt aan te raden! Kan hier ook altijd lekker naborrelen met mijn man.
Harma B.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
We hebben hier al vaak gegeten, was altijd goed. Vraag heel duidelijk om de saus apart te serveren maar ja hoor het zwom in het saus. terug laten halen en eten van mijn partner ook maar teruggegeven omdat dit anders koud zou worden. In mum van tijd was het eten klaar (hiervoor drie kwartier moeten wachten) Ik had kipfilethaasjes en de saus was nu apart. En wat denk je, de kip helemaal rauw van binnen en mijn partner kreeg hetzelfde eten terug en hartstikke koud natuurlijk.We zijn opgestapt en hadden eigenlijk al gegeten en gedronken, jammer wat een achteruitgang.
Martin C.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Op vrijdag zonder te reserveren bij Lemonakis beland met 6 personen. We hadden niet gereserveerd maar m.en kon nog wel een tafeltje voor ons regelen. Helaas was dat wel onder de trap en deed de lamp bij de tafel het niet. Niet het meest gezellige plekje, maar ja, we wilden wel graag een hapje eten. We hadden snel de kaart en ons eerste drankje en na ongeveer 10 minuten werd onze bestelling opgenomen. Of we ook een broodje met kruidenboter wilden. Ja, dat wilden we wel. Ook dat kwam vrij snel. Helaas zijn 8 plakjes brood wel wat weinig voor een tafel van 6 personen. Het begon langzaam vol te lopen en dat had duidelijk zijn invloed op bediening en de keuken. Na een half uur kwamen de voorgerechten op tafel. Helaas kon de dame die de gerechten bracht niet vertellen wat er op de borden lag. Zeker jammer als je een voorgerecht besteld dat volgens de kaart bestaat uit "diverse warme en koude gerechten" Een van de gerechtjes smaakte naar tonijn, dus dat was vast een tonijnsalade. De textuur deed denken aan de bekende potjes babyvoeding. Er waren nog 2 salades met een onbekende smaak. Behalve een verschil in kleur was er geen verschil in smaak en textuur. Het warme deel bestond uit 1 gevuld wijnblad. Gelukkig werd er wel een grote mand brood geserveerd bij dit gerecht. De bestelde carpaccio was een goede portie en was ook goed van smaak. De kippensoep werd geserveerd in een leuk pannetje maar leek zo uit een blik te komen. Ook hadden we een garnalencocktail besteld. Dit bestond uit een (grote) berg Noorse garnalen die gemengd waren met een op een whisky cocktailsaus gelijkend sausje en 4 blaadjes rucola. Ik zelf bestelde gebakken sardientjes. Helaas hadden die te lang in de pan gelegen. Ze waren droog en erg hard. De smaak was duidelijk achtergebleven in de pan. De beloofde dressing bestond uit een kwart citroen. Mijn vrouw had wijnbladeren, gevuld met rijst gehakt en munt besteld, maar kreeg maar 1 rolletje met wat tzatziki op haar bord. Op de vraag of dit wel goed was werd het bord meegenomen zonder iets te zeggen en na 2 minuten werd het weer geserveerd. Er was een balletje gehakt met wat tomatensaus bijgelegd dat gezien het tomatensausspoor over het bord even aan de rol was gegaan. De drankje waren inmiddels al lang op, maar het lukte niet echt om een tweede drankje te bestellen. Ongeveer 3 kwartier nadat de voorgerechten op waren werden eindelijk de borden van tafel gehaald en konden we een drankje bestellen. Volgens de dame in de bediening konden ze echt niet sneller. De eigenaar was op vakantie, zijn vrouw naar de diploma uitreiking en de aanwezige kok sprak alleen maar Grieks. Helaas was hij ook de enige van het aanwezige personeel die Grieks sprak dus de communicatie verliep nog al stroef. Daar kwam nog bij dat er ook veel telefonische bestellingen binnen kwamen en er constant 1 van de 3 mensen in de bediening aan de telefoon stond.
We hebben daarna nog een uur op onze hoofdgerechten gewacht, maar uiteindelijk de moed opgegeven. We zijn na het betalen van de voorgerechten en de drankjes zonder hoofdgerecht vetrokken. Ons zien ze daar niet meer terug.
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
Wij komen al ruim 20 jaar in dit restaurant. Eerst op de oude locatie in het centrum. Het eten, de bediening en de sfeer was altijd uitstekend. Nu al een paar keer in bataviahaven wezen eten. jammer dat de kwaliteit zo achteruit is gegaan. Vanavond voor de 3e keer hier gegeten en weer was het ronduit slecht. Ons zien ze hier niet meer

AntonioM .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Als verrassing bij Lemonakis in Bataviahaven gegeten, met onze dochter en haar gezin, was voor ons de tweede keer daar op hun nieuwe locatie, voorheen was de zaak in het centrum van Lelystad waar wij ook regelmatig zijn geweest, we zijn liefhebbers van de Griekse keuken. na voortreffelijke voorgerechten de heerlijke gevarieerde vleesschotel te hebben besteld, welke goed van smaak was en heerlijk gekruid, aangevuld met friet, rijst en salade, en heerlijke Samos wijn, daarna als afsluiting een heerlijk dessert. We hebben genoten en ook weer even in het Grieks kunnen communiceren geweldig. Een gezellig en vriendelijk restaurant. Komen zeker terug.
Aart D.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2015
Ons eerste bezoek aan de nieuwe Griek in Bataviahaven: het Scheveningen van Lelystad! We gingen voor een veilige keuze, de Souvlaki met Gyros. Wat een prettige verrassing! Sappig mals vlees, knapperige frietjes en een heerlijke rijst. Tongstrelend! De bediening was vlot en attend, daar houden wij van!
Klein minpuntje was dat we halverwege het smullen wat extra Tzatziki vroegen en daar na afloop 5 euro extra voor op de rekening moesten neertellen. We komen zeker terug om de rest van de (nog tijdelijke) kaart te gaan uitproberen. Aanrader!
Vanlingen .
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2015
Etentje geregeld voor mijn ouders op 20 september 2015. Ontvangst was hartelijk en eigenaar / personeel deed gezellig mee in de vrolijke grappen. Er is heerlijk gegeten en de service is gewoon goed. Er is beleving en binding met het eten, restaurant en de klant. Fijn dat je nog uit kan gaan en dat er dit mogelijk is qua beleving, kwaliteit en ambiance. Ik wil By Lemonakis bedanken voor de uiterst correcte manier van het opvangen m.b.t. reservering & afstemmings foutje door omstandigheden. Chapeau!
Stefanie W.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2015
We hebben al een paar keer bij dit restaurant gegeten, ook sinds ze op de nieuwe lokatie zitten. Afgelopen keer lekker buiten op het terras gezeten. Tzatziki vooraf met voldoende brood. Vervolgens nam mijn man een vleesschotel en ik heb verschillende voorgerechten genomen. Allemaal erg lekker en voor ons is dit een favoriet adres.
Enig minpunt is dat ik de witte wijn niet zo lekker vind.
Genieten-met-eten .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2015
Het eten was lekker, maar voor mij niet voor herhaling vatbaar. ik had de schotel met gyros, kip, gehakt en nog een stukje vlees. Het was allemaal wat tam. Het mocht van mij wel wat meer gekruid zijn. Mijn tafelgenote had de moussaka, die zag er niet lekker uit en smaakte redelijk. Bij de tzatizki had wel wat meer brood gemogen. De hoeveelheid vond ik voldoende. Het is een kaart die 20 jaar geleden ook al gebruikt wordt. Ik miste ook het tapas idee, meerdere kleine gerechten. De inrichting heb ik wel een beetje gehad, mag van mij wel wat moderner. Wel een super locatie, vriendelijk personeel. Wij zaten op een gegeven moment nog alleen in het restaurant en we hadden wel het gevoel dat we weggekeken werden.
Laurientje .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2015
Zeer recent bij By Lemonakis op het terras gegeten met mijn gezin. Het was gezellig druk, er werd een mooie plaats voor ons vrijgemaakt met meerdere tafeltjes bij elkaar. De bediening was zeer attente te noemen. We hebben ons constant laten verrassen door steeds verschillende kleine en middelgrote gerechten midden op tafel te laten plaatsen en deze te delen. het eten was verzorgd, echter de smaak was wat wisselend, sommige gerechten waren erg lekker en sommige waren echt niet onze smaak. Al met al een prima ervaring.
Sophia K.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2015
Voor een tweede keer in korte tijd hier wezen eten omdat de eerste keer ons zo goed was bevallen.
Ik nam twee voorgerechten en mijn man een hoofdgerecht. Mijn eerste voorgerecht was een bord vol heerlijke gloeiend hete gegrilde sardientjes, erg smakelijk. Mijn tweede voorgerecht was gegrilde octopus. Twee enorme gegrilde lekkere malse tentakels. Ook weer erg smakelijk. Het hoofdgerecht van mijn man, gyros was minder lekker dan de vorige keer. Het leek alsof het niet vers van de gril kwam, het smaakte taai. Wel weer erg veel, dat wel. De bijgerechten, Tsatsiki (erg lekker), patat en rijst waren in orde.

Als nagerecht heb ik, eigenlijk tegen beter weten in, weer de baklava genomen. Ik kreeg een behoorlijk stuk maar deze was niet smakelijk. Veel te droog en te koud.

De bediening was verder in orde, een meisje heeft ons overtuigd om de volgende keer calamares te nemen. Leuk als iemand een bepaald gerecht zo promoot.

Conclusie, het eten was minder dan de vorige keer en dat is echt jammer. Ik hoop dat dit restaurant de puntjes op de i blijft zetten want nu was het een beetje een tegenvaller in tegenstelling tot de vorige keer.
Henk T.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2015
Mooie inrichting binnen en leuk terras buiten met uitzicht op de haven. Een erg prettige plek om op een warme zomeravond buiten te eten. Het eten was helaas erg ''aangepast' Grieks. Het mist de kruidigheid, de smaken zijn over het algemeen erg vlak. Bijvoorbeeld tzatziki met veel te romige yoghurt en keftedakia die veel te vast zijn (terwijl ze lekker nat en kruimig horen te zijn). De service is redelijk snel, maar niet zo professioneel. Ouzo serveer je dus met een glas erbij en water en ijs, want de meeste mensen drinken die met wat water en ijs. En retsina serveer je niet in grote wijnglazen, maar in kleine waterglazen. De prijzen zijn gezien de kwaliteit ook duidelijk te hoog. Minder toegeven aan Hollandse zeurkousen die alles wat niet Nederlands is niet lekker vinden, gewoon ouderwets Grieks koken, zou mijn advies zijn. Nu kom ik dus niet terug, wat jammer is, want een goed Grieks restaurant in mijn buurt zou ik vaker bezoeken.
Harald P.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2015
Vorige week voor het eerst gegeten bij dit nieuwe Griekse restaurant aan de BataviaHaven.
Apperetief en voorgerecht hebben we van genoten op het zonnige terras. Ik had zelf een bordvol smakelijke garnalen, het was een flink portie maar daar heb ik niet zo'n moeite mee.
Ook mijn tafelgenoten waren allemaal enthousiast over de smaak en kwaliteit van het eten.
Het hoofdgerecht, het toetje en de koffie hebben we binnen genutigd. De super de griekschotel is een mooie verzameling van diverse vleesspecialiteiten en waren goed op smaak. Ook de Baklava en de koffie waren prima.
De inrichting is sfeervol, de tent zat vol maar komt dan niet druk/vol over.
Het personeel bestaat uit een mengeling van Griekse mannen en Lelystadse schonen.. Die ons op een ongedwongen gezellige manier hebben bediend de hele avond.
Al met al een hele gezellige avond met heerlijk eten!
Een aanwinst voor Lelystad en wij zullen er dan ook vaker te vinden zijn.
Evan K.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2015
Met familie op 4 mei gegeten BY Lemonakis. Dankzij de lichte kleuren van het interieur waan je je op een grieks eiland. Geen hoofdgerechten gegeten maar allerlei lekkere mezzedes. Allemaal smakelijk en mooi opgediend. Heerlijk vers brood erbij en we hebben genoten. Als nagerecht baklava en die was wat minder. Er zaten te weing nootjes in. Maar dit is een prima adres om van de Griekse keuken te genieten.