By Lemonakis

roeland S.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
annemieke D.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2017
Top restaurant, met erg goed eten wat met liefde bereid word. Als voorgerecht hadden wij pikilia, heerlijk!! Van alles wat, en heel gezellig om te delen. Vriendelijk personeel die de tijd voor je nemen. Je wordt met liefde ontvangen. Ondanks dat het voor ons een stuk rijden is, komen wij zeker terug!!
Jessica R.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2017
Mooi ingericht restaurant, kunnen heel wat andere Griekse horecazaken nog iets van leren!. Lekker eten, absoluut goed op smaak gebracht en de ouzo aan het begin is een leuke bijkomstigheid.
gerard N.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2017
Top!! Een zeer gastvrij ontvangst. Zeer vriendelijke en vakkundige bediening. Het eten is van uitmuntende kwaliteit en de smaak en opmaak brengt dit Grieks Mediterraanse restaurant naar een top kwaliteit die door weinige zal worden gehaald. Mede door de schitterende entourage is dit restaurant één van onze favoriete restaurant waar wij graag naar terug keren.
Bouke H.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2017
Heerlijk gegeten in een gezellige ambiance. Vlees en Visgerechten beiden goed van smaak. Komen hier zeker nog eens terug!
Bouke H.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2017
Heerlijke avond gehad. Verukkelijk gegeten, mooie combinaties en ook nog een lust voor het oog. Prettige bediening, sfeervol ingericht. Zeker een aanrader om naar toe te gaan
Katerina R.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
je waant je werkelijk in griekenland door het prachtig decor en het heerlijke eten! Wij mochten de mezethes uitproberen (grieks tafelen) en alles was heerlijk we zullen zeker terug komen ga vooral zo door!
Peter C.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
Op 18 december zijn wij hier geweest met een groep van 45 personen. De service verliep vlekkeloos en het eten kwam tegelijk. Wij vonden het een mooie zaak en hebben van onze avond genoten. Het eten was heerlijk. Wij komen zeker terug.
Yvonne M.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
1e kerstdag gegeten bij Lemonakis.
Warme ontvangst, gezellige ambiance. Veel tafels bezet.
Eten en drinken was erg goed.
Prijs/kwaliteit was juist.
Leuke bediening, op alles werd adequaat gereageerd.
Wat ik wel miste was een gezellig muziekje, live muziek.
Zeker voor herhaling vatbaar.
Karel B.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2016
Afglopen week donderdag voor het eerst wezen "grieken" in dit prachtige restuarant! Het eten was verrukelijk de bediening gastvrij en ervaren geen wonder dat het lekker druk was voor de donderdag avond in lelystad
wij komen zeker terug!
Peter C.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
Afgelopen week wezen eten bij dit restaurant tijdens live muziek. Erg leuke omgeving. Het personeel was vriendelijk en gastvrij. Het eten was lekker. Ik zal zeker vaker langs komen. Gr. Peter
Marta V.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Ik kom hier regelmatig eten. De sfeer is gezellig en het eten is heerlijk. Meestal neem ik de kipsouvlaki met tzatzikisaus. Deze is echt aan te raden! Kan hier ook altijd lekker naborrelen met mijn man.
Harma B.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
We hebben hier al vaak gegeten, was altijd goed. Vraag heel duidelijk om de saus apart te serveren maar ja hoor het zwom in het saus. terug laten halen en eten van mijn partner ook maar teruggegeven omdat dit anders koud zou worden. In mum van tijd was het eten klaar (hiervoor drie kwartier moeten wachten) Ik had kipfilethaasjes en de saus was nu apart. En wat denk je, de kip helemaal rauw van binnen en mijn partner kreeg hetzelfde eten terug en hartstikke koud natuurlijk.We zijn opgestapt en hadden eigenlijk al gegeten en gedronken, jammer wat een achteruitgang.
Martin C.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Op vrijdag zonder te reserveren bij Lemonakis beland met 6 personen. We hadden niet gereserveerd maar m.en kon nog wel een tafeltje voor ons regelen. Helaas was dat wel onder de trap en deed de lamp bij de tafel het niet. Niet het meest gezellige plekje, maar ja, we wilden wel graag een hapje eten. We hadden snel de kaart en ons eerste drankje en na ongeveer 10 minuten werd onze bestelling opgenomen. Of we ook een broodje met kruidenboter wilden. Ja, dat wilden we wel. Ook dat kwam vrij snel. Helaas zijn 8 plakjes brood wel wat weinig voor een tafel van 6 personen. Het begon langzaam vol te lopen en dat had duidelijk zijn invloed op bediening en de keuken. Na een half uur kwamen de voorgerechten op tafel. Helaas kon de dame die de gerechten bracht niet vertellen wat er op de borden lag. Zeker jammer als je een voorgerecht besteld dat volgens de kaart bestaat uit "diverse warme en koude gerechten" Een van de gerechtjes smaakte naar tonijn, dus dat was vast een tonijnsalade. De textuur deed denken aan de bekende potjes babyvoeding. Er waren nog 2 salades met een onbekende smaak. Behalve een verschil in kleur was er geen verschil in smaak en textuur. Het warme deel bestond uit 1 gevuld wijnblad. Gelukkig werd er wel een grote mand brood geserveerd bij dit gerecht. De bestelde carpaccio was een goede portie en was ook goed van smaak. De kippensoep werd geserveerd in een leuk pannetje maar leek zo uit een blik te komen. Ook hadden we een garnalencocktail besteld. Dit bestond uit een (grote) berg Noorse garnalen die gemengd waren met een op een whisky cocktailsaus gelijkend sausje en 4 blaadjes rucola. Ik zelf bestelde gebakken sardientjes. Helaas hadden die te lang in de pan gelegen. Ze waren droog en erg hard. De smaak was duidelijk achtergebleven in de pan. De beloofde dressing bestond uit een kwart citroen. Mijn vrouw had wijnbladeren, gevuld met rijst gehakt en munt besteld, maar kreeg maar 1 rolletje met wat tzatziki op haar bord. Op de vraag of dit wel goed was werd het bord meegenomen zonder iets te zeggen en na 2 minuten werd het weer geserveerd. Er was een balletje gehakt met wat tomatensaus bijgelegd dat gezien het tomatensausspoor over het bord even aan de rol was gegaan. De drankje waren inmiddels al lang op, maar het lukte niet echt om een tweede drankje te bestellen. Ongeveer 3 kwartier nadat de voorgerechten op waren werden eindelijk de borden van tafel gehaald en konden we een drankje bestellen. Volgens de dame in de bediening konden ze echt niet sneller. De eigenaar was op vakantie, zijn vrouw naar de diploma uitreiking en de aanwezige kok sprak alleen maar Grieks. Helaas was hij ook de enige van het aanwezige personeel die Grieks sprak dus de communicatie verliep nog al stroef. Daar kwam nog bij dat er ook veel telefonische bestellingen binnen kwamen en er constant 1 van de 3 mensen in de bediening aan de telefoon stond.
We hebben daarna nog een uur op onze hoofdgerechten gewacht, maar uiteindelijk de moed opgegeven. We zijn na het betalen van de voorgerechten en de drankjes zonder hoofdgerecht vetrokken. Ons zien ze daar niet meer terug.
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
Wij komen al ruim 20 jaar in dit restaurant. Eerst op de oude locatie in het centrum. Het eten, de bediening en de sfeer was altijd uitstekend. Nu al een paar keer in bataviahaven wezen eten. jammer dat de kwaliteit zo achteruit is gegaan. Vanavond voor de 3e keer hier gegeten en weer was het ronduit slecht. Ons zien ze hier niet meer

AntonioM .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Als verrassing bij Lemonakis in Bataviahaven gegeten, met onze dochter en haar gezin, was voor ons de tweede keer daar op hun nieuwe locatie, voorheen was de zaak in het centrum van Lelystad waar wij ook regelmatig zijn geweest, we zijn liefhebbers van de Griekse keuken. na voortreffelijke voorgerechten de heerlijke gevarieerde vleesschotel te hebben besteld, welke goed van smaak was en heerlijk gekruid, aangevuld met friet, rijst en salade, en heerlijke Samos wijn, daarna als afsluiting een heerlijk dessert. We hebben genoten en ook weer even in het Grieks kunnen communiceren geweldig. Een gezellig en vriendelijk restaurant. Komen zeker terug.
Aart D.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2015
Ons eerste bezoek aan de nieuwe Griek in Bataviahaven: het Scheveningen van Lelystad! We gingen voor een veilige keuze, de Souvlaki met Gyros. Wat een prettige verrassing! Sappig mals vlees, knapperige frietjes en een heerlijke rijst. Tongstrelend! De bediening was vlot en attend, daar houden wij van!
Klein minpuntje was dat we halverwege het smullen wat extra Tzatziki vroegen en daar na afloop 5 euro extra voor op de rekening moesten neertellen. We komen zeker terug om de rest van de (nog tijdelijke) kaart te gaan uitproberen. Aanrader!
vanlingen .
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2015
Etentje geregeld voor mijn ouders op 20 september 2015. Ontvangst was hartelijk en eigenaar / personeel deed gezellig mee in de vrolijke grappen. Er is heerlijk gegeten en de service is gewoon goed. Er is beleving en binding met het eten, restaurant en de klant. Fijn dat je nog uit kan gaan en dat er dit mogelijk is qua beleving, kwaliteit en ambiance. Ik wil By Lemonakis bedanken voor de uiterst correcte manier van het opvangen m.b.t. reservering & afstemmings foutje door omstandigheden. Chapeau!
Stefanie W.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2015
We hebben al een paar keer bij dit restaurant gegeten, ook sinds ze op de nieuwe lokatie zitten. Afgelopen keer lekker buiten op het terras gezeten. Tzatziki vooraf met voldoende brood. Vervolgens nam mijn man een vleesschotel en ik heb verschillende voorgerechten genomen. Allemaal erg lekker en voor ons is dit een favoriet adres.
Enig minpunt is dat ik de witte wijn niet zo lekker vind.
Genieten-met-eten .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2015
Het eten was lekker, maar voor mij niet voor herhaling vatbaar. ik had de schotel met gyros, kip, gehakt en nog een stukje vlees. Het was allemaal wat tam. Het mocht van mij wel wat meer gekruid zijn. Mijn tafelgenote had de moussaka, die zag er niet lekker uit en smaakte redelijk. Bij de tzatizki had wel wat meer brood gemogen. De hoeveelheid vond ik voldoende. Het is een kaart die 20 jaar geleden ook al gebruikt wordt. Ik miste ook het tapas idee, meerdere kleine gerechten. De inrichting heb ik wel een beetje gehad, mag van mij wel wat moderner. Wel een super locatie, vriendelijk personeel. Wij zaten op een gegeven moment nog alleen in het restaurant en we hadden wel het gevoel dat we weggekeken werden.