Buvette 't Piepenhoes

- Diner vanaf 17:00

Lang
Vonraj78 V.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Met z'n drie-en hier gegeten s'avonds op het terras. Het personeel was inderdaad niet heel vriendelijk. Het eten was goed. Alleen het voorgerecht met de champignons vond ik veels te vettig. De soep die 1 van ons had was wel lekker. Maar terwijl we aten waren ze al druk bezig om het terras op te ruimen, stoelen en zo weghalen en zo.
Maxime L.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2015
Wij komen hier ieder jaar terug als we een dagje naar Maastricht gaan speciaal voor de Luikse balletjes. Super lekker zijn ze echt een aanrader! Je kan lekker buiten op het terras zitten met uitzicht over de Maas of binnen waar het klein maar gezellig is. Ook leuk dat de bediening ons herkende na al die jaren er ons erop aansprak. Bediening is vriendelijk en netjes. Wij komen hier met plezier terug!
Ragnhild J.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2015
ik ga 2 x per jaar met een vriendin een weekendje naar Maastricht. We verheugen ons dan altijd weer op de koffie met gebak bij het Piepenhoes. Het is heerlijk.
Maar iedere keer als we er zitten denken we wat een onvriendelijk personeel, wij zijn echt geen zeikerds hoor, klagen nooit ergens over maar waarschijnlijk denkt men we zitten op een perfecte locatie en we hebben het toch druk zat. We blijven terugkomen voor het heerlijke gebak maar echt niet voor t peroneel, de vorige keer was echt erg, een al iets oudere mannelijk personeelslid begroette ons niet eens en zei gelijk heel knorrig zeg t maar, mn vriendin zei hoorde ik dat nou goed, erg jammer, ik zou zeker met het personeel een cursus klantvriendelijkheid gaan volgen, het is ook geen incident, we komen hier al zo n 6 jaar en iedere keer vergat ik om een recensie te schrijven!! Hopelijk hebben ze de cursus gevolgd als we weer in December komen.
Jan Willem B.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2015
Afgelopen donderdag geluncht op het zonnige terras van 't Piepenhoes. Een carpaccio-salade en een broodje brie-honing. De bediening was vlot, correct en vriendelijk. Zowel de salade als het broodje waren prima... niet meer. De zaak is knus en het terras is schitterend, maar ik denk dat er betere lunch locaties zijn in Maastricht. Desondanks ben ik nog wel benieuwd naar de Luikse Bouletten, dus wellicht tot ziens!
Gerard T.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2014
Ik schrijf meestal alleen recensies over restaurants die ik 's-avonds bezoek, maar ik wil deze keer een uitzondering op de regel maken. Qua inrichting is het prima binnen, klein maar gezellig. Mijn vrouw nam twee sneetjes brood met champions, prima! Ikzelf nam een italiaanse wrap die goed smaakte, ware het niet dat ik er na verloop van tijd een wormpje in ontdekte. De serveerster aangesproken die het afdeed met de opmerking dat het een stukje tauge was. Nadat ik er nogmaals wat van zei werd het zelfs een vochtige taugee die de sappen uit mijn gerecht absorbeerde. Hoe kan je het verzonnen krijgen. Geef gewoon toe dat er een foutje gemaakt is!
Mijn laatste keer in het piepenhoes.
Marian K.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2014
Beschrijf je bezoek aan het restaurant. Welk gerecht vond je het lekkerst? Hoe was de bediening? Hoe zou je de sfeer omschrijven? We willen alles over het restaurant weten, vertel het ons!
Het eten was lekker en de bediening was ook correct
ik vind het alleen absurd .Dat er rond 5 uur de menu kaarten worden weg gehaald
En dat er dan een kaart komt met een Andre Rieu menu .Wat natuurlijk duurder is als de gerechten die normaal op het menu staan. Maar dat gebeurt niet alleen bij jullie. Hebben we vorig jaar ook meegemaakt op de markt. Bij de restaurants op het onze lieve vrouwe plein doen ze dat niet
Hallo Marian,

Bij deze wil ik even terugkoppelen dat de prijzen bij ons met Rieu precies het zelfde zijn als normaal, zie eventueel de website.
Ook hebben wij de site aangepast en het 3-gangen menu anders omschreven.
De Rieu kaarten moeten wij op de tafel leggen i.v.m. de drukte 's avonds.
Mvg.
Barbara S.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2013
Hier beiden een lunch genuttigd. Mijn partner had een bagel met roomkaas en gerookte zalm. Erg lekker!
Ik had een combinatie van hoofdkaas, kaaskroketje, parmaham en een klein pannetje met stoofvlees. Leuke combinatie, stoofvlees had geen uitgesproken smaak en kaaskroketje, van grottenkaas, was wat flauw. Erg druk, voorkomende bediening.
6101 .
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2013
Eten is hier prima, niet pretentieus, goede prijs-kwaliteitverhouding. Klandizie hebben ze blijkbaar niet hard nodig, gezien de zeer ongastvrije en humeurige gastvrouw. De gastheer wilde ook niet al te veel moeite doen, er kon bij beiden amper een lachje af. Het leek alsof alles te veel was. Wij hebben gegeten en hebben snel afgerekend. Volgende keer ergens anders!
Ghost1966 .
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2013
Ik was een middagje in Maastricht en het leek met het zonnige septemberweer heerlijk om aan de Maas te lunchen. Dat lukte goed bij 't Piepenhoes. Ik heb een lekker biertje besteld en een trio kroketten. De bediening was vlot en vriendelijk. De kroketten waren lekker warm en knapperig, met daarbij stokbrood, kruidenboter en mostersaus. Ik heb het me goed laten smaken.
Al met al een lekkere lunch op een mooie lokatie op een prachtige dag!
Fabienne H.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2013
Wij wouden echte streekgerechten proeven en dat is hier d.m.v. een plateau goed gelukt. Van sommige dingen moet je echt een liefhebber zijn of een local om het te begrijpen, maar aan de bereidingswijze en smaak lag het zeker niet. Het overgrote gedeelte was echt heerlijk. Al met al hebben wij hier lekker en uitgebreid kunnen lunchen. De wijn heeft ook heel goed gesmaakt. Het sneeuwde buiten, de zaak was lekker warm op temperatuur.

Helaas werden wij bij binnenkomst niet naar een tafeltje begeleid door iemand van de bediening en hartelijk verwelkomt terwijl er twee dames aan de bar stonden die weinig tot niks deden. De zaak was z.g.a. leeg. Eentje ging met pauze, maar desondanks kon de andere dame ons heus wel verwelkomen i.p.v. een simpele "hallo". Het is toch een stukje gastvrijheid en het geeft de bezoeker een welkom gevoel. Twee bejaarde dames die na ons binnenkwmen waren hier eveneens over verbaasd. Is het soms iets Limburgs? Misschien een tip om dit in het vervolg te verbeteren.
De eigenaar maakte het qua service helemaal goed met zijn gevoel voor humor en uitgebreide uitleg over hoe de gerechten precies moeten worden gegeten. Het was duidelijk dat wij dagjesmensen waren, dus had een van de dames of de heer van de bediening dat misschien beter vooraf aan ons kunnen uitleggen. Wij hadden, zo bleek een gerecht helemaal verkeerd gegeten. Het personeel is jong en qua opleiding zouden zij intern nog wat kunnen bijleren over hospitality.

Het decor is werkelijk prachtig en je kijkt via het raam uit over de Maas. Wat wens je je nog meer? Je kan daar echt je ogen uitkijken. Ik keek toevallig net eventjes op de site en de foto's die daarop staan doen echt af aan het werkelijke sfeertje wat er hangt en hoe mooi de zaak daadwerkelijk is. Volgende keer een betere fotograaf inhuren.

Ik zou hier best nog een keertje terug willen komen. Hopelijk met een warm onthaal.
Erwin B.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2012
Wat een slechte tent is dit zeg!!! Absoluut geen aanrader. Lamsrack tot 2 keer teruggestuurd en dan nog niet je fout toegeven, geen excuses of niks pfff maar wel de hoofdprijs vragen. Nee hier kom ik nooit meer!!! Slechte bediening ook, spijt dat ik hier ben gaan eten!
Marlize .
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2012
Zeer slecht!!! Ga hier niet naar toe! Bediening ronduit onbeschoft. Bijvoorbeeld: je wordt afgeblaft als je om een smaakje thee vraagt. En pas op, want ze laten betalen voor dingen die je niet krijgt. Zij maakten een fout bij de bestelling en toen we eindelijk na lang wachten het goede kregen, kregen we de rekening gepresenteerd van datgene wat we terug gestuurd hadden. Toen we hen op de fout wezen, kregen we een grote mond en moesten we het bedrag gewoon betalen. We zijn nog nooit ergens zo slecht behandeld!