Buurten

6,7
Duur
Wouter H.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
We zijn een stuk beter gewend van Buurten. Op zaterdag gegeten, helft van het bord was leeg. Maag moeten vullen met te weinig gladde en te vette boontjes, Teveel patat, te droog vlees. We vonden het hier altijd bovengemiddeld goed maar dit was gewoon onvoldoende.
Bas M.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Afgelopen vrijdag heb ik voor het eerst in langere tijd hier weer eens gegeten. Wellicht was het incidenteel maar er ging het een en ander mis. De bediening kwam niet vragen of we iets wilden drinken. Bij het doorgeven van de bestelling aan de bar werd dit opgemerkt, excuses gemaakt en gevraagd of ik ook vast wat brood wilde. Dat laatste bevestigde ik maar het brood kwam niet. Mijn voorgerecht, rib eye met tonijn en makreel, was erg lekker. Daarna kreeg ik het wilde zwijn. Deze was erg matig bereid en taai, jammer van zo een stuk vlees. De salade van mijn vrouw zag eruit als een hele grote machinale bak rauwkost. We hebben beide niet alles opgegeten en dat komt eigenlijk nooit voor. Het eten van de kinderen smaakte hen overigens heerlijk. Dit was de eerste keer dat we hier een minder goede ervaring hadden, laten we hopen op toeval.
StephanieUtrecht .
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Hier in de zomer gegeten, de locatie is leuk, het eten viel vies tegen. De hamburger leek niet eens voor 60% uit vlees te bestaan. De zarzuela had een pulpo die dusdanig bereid was op plastic te lijken. Jammer, prijs kwaliteit totaal niet in verhouding. Ik kom hier niet meer terug.
Nicholas S.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2016
Leuk buurtrestaurant! Het liefst eet ik hier de burger, altijd goed. Ook de carpaccio is heerlijk! Vandaag eens gekozen voor de fish and chips en de doperwtensoep, lekker!
Amélie K.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Gezellig eetcafe, super leuke speelhoek voor de kindjes. Akoestiek is niet goed, weinig ruimte en eten is wisselend. Tartaar was heerlijk maar de kip was niet gaar.. Dat vind ik wel heel erg bijzonder in een restaurant. Bediening is super lief maar wel gewoon studenten met een bijbaan. Geen gepassioneerde of opgeleide medewerkers, zoals in steeds meer horeca wél het geval is.
Eduh .
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2016
Hier gelunched en het lijkt wel een kindercreche. Veel gillende en rennende kinderen. Een waarschuwing bij de ingang zou wel plezierig zijn want voor een lunch met gesprek is dit een minder geschikte omgeving. Vandaar ook het lage cijfer voor decor. De lunchkaart simpel en niet bijzonder. Ik had een salade en die zwom letterlijk in de olie wat jammer is. Bediening is snel en adequaat.

Beste Eduh,
Dank u voor het schrijven van uw beoordeling.
Buurten is een restaurant waar iedereen welkom is. Van jong tot oud. Dat betekend dat er inderdaad op sommige momenten bovenmatig veel kinderen met hun ouders bij ons in het restaurant zijn. Zeker in de schoolvakanties en in het weekend. Doorgaans zijn de lunch en diner gedurende week minder druk bezocht door gezinnen. Mocht u ons nogmaals bezoeken dan adviseer ik u een van onze bedieningsmedewerkers te vragen of zij een rustiger plekje voor u kunnen vinden.
Uw salade hoort natuurlijk niet te zwemmen in de olie/dressing. Onze excuses daarvoor. Wel jammer dat we niet de gelegenheid hebben gekregen het op dat moment voor u op te lossen.
Wij hopen u, ondanks uw mindere ervaring, nogmaals in Buurten te mogen te begroeten.

Bob Gijsberts.
Buk D.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2016
De eerste keer dit jaar buiten in de zon geluncht op het terras bij Buurten, heerlijk verscholen achter de heg. Schattig speelhuisje staat daar voor de kinderen, serveersters aardig. Tosti met kaas besteld, met ham-kaas gekregen. We hebben het maar zo gelaten want het zag er heerlijk uit. De doperwtensoep bevatte mijns inziens niet veel groente; niet bijzonder, maar het bijgeleverde brood met roomboter werd leuk gepresenteerd in een cupje van bananenblad. Binnen ziet het er gezellig uit en de kaart belooft veel goeds. Nog eens terug hier.
Beste Buk van Dijk,

Bedankt voor uw recensie. Jammer dat u de verkeerde tosti heeft gekregen, onze excuses hiervoor. Maar fijn om te horen dat deze u ook bevallen is. We hopen inderdaad op snel meer terras dagen bij Buurten en zien jullie dan ook graag terug!

Catherine E.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2016
Leuk restaurant om met kleine kinderen te eten. Onze kinderen zijn er te groot voor. Veel kinderen die rondlopen/rennen.
Kaart beperkt maar prima, borrelbord en hoofdgerecht entrecote. Moesten lang wachten op de wijn. Relatief prijzig voor wat je krijgt. Misschien een keertje nog wat drinken op het terras maar voor eten niet meer!
Beste Kientje,

Bedankt voor uw recensie. Leuk dat jullie bij ons zijn wezen eten. Het klopt inderdaad dat één kant van het restaurant erg kind vriendelijk is. Echter hebben wij ook een gedeelte in het restaurant waar het wat rustiger zitten is, misschien een idee voor een volgend bezoek :) We zien u zeker graag terug op het terras voor een drankje!

Fons V.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
Op donderdag met een zakenrelatie de lunch gebruikt bij Buurten. De tomatensoep is goed; de Oosterse salade met eend is ronduit smakeloos. De bediening is goed en attent. Er is te veel lawaai om een (goed) gesprek te voeren.
Beste Fons van der Velden,

Bedankt voor uw recensie. Fijn dat u een goede ervaring met onze bediening heeft gehad. Jammer dat de Oosterse salade niet naar uw wens was, we zullen uw kritiek zeker in acht nemen. Tijdens de lunch kan het inderdaad erg druk zijn bij ons. Echter proberen we in de zij vleugel van het restaurant rekening te houden dat het hier wat rustiger zitten is. Misschien handig om te weten voor een volgend bezoek :)

Carmen Odermatt, Assistent bedrijfsleider

Reactie van proever:

Geachte mevrouw Odermatt,
dank voor uw reactie die ik op prijs stel. We zaten echter in de zijvleugel van het restaurant- in het midden ingeklemd tussen een curator die met zijn secretaresses uiteten was en een stel met relatieproblemen. Ook in de zijvleugel is de accoustiek naar mijn mening slecht en staan de tafels te dicht op elkaar. Ik ben verder blij dat u niet te veel ingaat op de kwaliteit van de Oosterse salade.
Veel sterke,
Fons van der Velden
Yoepvh .
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
Gisteren samen met mijn vriendin gegeten bij Buurten. Een borrelplankje vooraf, zeer smakelijk en goed samengesteld. De bediening was vriendelijk en attent. De sfeer in het restaurant is aangenaam, een gezellige huiselijk sfeer, en de akoestiek is ook uitstekend. Op het bankje bij het raam tocht het wel een beetje, maar na daar en jas neergelegd te hebben was het prima bekoren.
Als hoofdgerecht koos ik voor de boeuf bourginon. Deze viel mij enigszins tegen. Niet qua smaak, maar qua hoeveelheid. Ik zou niet overdrijven wanneer ik stel dat het minder dan 4 eetlepels betrof. Jammer, want het was een zeer smakelijk gerecht!
Beste Joepvh,

Bedankt voor uw recensie. Jammer dat u de boeuf bourgignon als te weinig heeft ervaren.
We proberen altijd de juiste hoeveelheden mee te geven, dus goed dat u ons hierop attendeert.
Fijn dat u verder smakelijk heeft gegeten bij ons.
Hopelijk zien we u nog eens terug!

V. W.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Lekker ontspannen eten, niks ingewikkelds, maar heerlijk op een vrijdagavond als je geen zin hebt om te koken. We aten vis, en een saltimbocca, en dat was lekker en stond snel op tafel.
De bediening was vriendelijk, snel en attent. We kwamen binnen en er was geen plek. Toen we de deur uit liepen kwam de gastheer achter ons aan gerend om te zeggen dat er toch een tafeltje was. Heel aardig.
De ambiance is ontspannen, je kan prima je hond meenemen, of met je familie komen eten. Gezellig en knussig, precies watje verwacht bij Buurten.
Vincent S.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2016
Een lekker gezellig buurtrestaurant waar het fijn vertoeven is. De kaart is niet al te groot en het eten is niet heel bijzonder maar wel lekker.
Het personeel is erg allert, behulpzaam en vriendelijk. Voor de kinderen is er een leuke speelhoek wat ideaal is voor de papa's en mama's. Mocht je minder gesteld zijn op kinderen dan zijn aan de andere kant van het restaurant meer dan voldoende plekjes. Voor elk wat wils.
M1988 .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2015
Gisteravond weer ontzettend gezellig en kwalitatief gegeten in deze afgeladen en mooie ambiance!

De vis van de dag: dorade was werkelijk voortreffelijk, die heb ik zelfs in Zuid-Frankrijk bij de beste restaurants niet zo goed gegeten. Oesters vooraf waren heerlijk. Wijn smaakte goed. TOP! Volgens mij zijn de vis- en saladegerechten hier wel verbluffend in verhouding tot de vleesgerechten: die lijken mij eerlijk gezegd wat minder boeiend. Afijn, al met een topplekje met goed voer!
W Ilto N O.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2015
Wat een mooie locatie is dat toch, restaurant Buurten. Al eerder daar eens gegeten, voorafgaand aan een wedstrijd van FC Utrecht. Prima tussenstop vanaf het centrum naar Het Stadion.

Deze keer was Buurten het eindpunt van de wandeling vanaf het centrum, en weer een zeer geslaagd verblijf. Het terras ligt er super bij, erg uitnodigend om te komen .....

Het "brood met dip" vooraf was lekker, en de vegetarische Rigatoni kan ik ook aanraden. Omdat ik al twee ijsjes onderweg naar Buurten toe op had, heb ik het nagerecht overgeslagen.

De bediening was heel attent, wellicht ook omdat we langs de looproute zaten. Maar dat langs de looproute zitten was absoluut niet hinderlijk.
L.E. N.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2015
Voor een feest kwamen wij naar Buurten (in Oost) en aten vooraf een hapje op het terras. We kozen voor de Deluxe burger, volgens Buurten een 'duurzame' burger, maar wat er precies duurzaam was, bleef onduidelijk. Wat wel duidelijk was, was de rijkelijk belegde en zeer smaakvolle burger. De barbequesaus van het huis was een mooie toevoeging. Wat het restaurant zo leuk maakt (althans, bij mooi weer) is het prachtige & gezellige terras. De perfecte thank-god-it's-friday hap: burger, biertje, terras: wij komen zeker nog eens terug.
Linda V.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2015
gezellig eten bij buurten. enthousiast personeel en een degelijke kaart. voor vegetariers is de vegaburger aan te raden.
Rianne V.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2015
Heerlijk buiten op het terras gegeten met een grote groep, iedereen at lekker. Oesters, saté, vis van de dag. Ook de rosé was erg lekker.. en ter ere van het 5-jarig bestaan kregen we ook nog allemaal een glaasje cava. Vooraf een paar keer gebeld vanwege de reservering en wijzigingen en speciale wensen.. allemaal geen probleem.
Ruben F.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2015
Na een dag in het whilhelminapark te zijn geweest bij Buurten uitgekomen omdat we naar wat laagdrempeligers opzoek waren dan whilhelminapark zelf. In Buurten hiermee de perfecte kandidaat gevonden om even hapje te eten of te borrelen, de sfeer is echt een woonkamer gevoel en de bediening is amicaal en attent.
Zeker een aan rader om na dagje park te komen.
Trudy P.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2015

De naam zegt het al: je komt buurten. Dicht bij het park in een straat die steeds levendiger lijkt te worden ligt dit restaurant dat nadrukkelijk een buurtfunctie wil vervullen. Je kunt er uitgebreid eten, maar ook een eenvoudige buurthap bestellen of een burger. Er is een verwarmd terras waar kleine kinderen kunnen spelen. De hond is er welkom en er zijn dan ook altijd diverse baasjes die hun viervoeter hebben meegenomen: eerst wandelen in het park en dan eten. Het eten is er goed. Het is niet super bijzonder, geen haute cuisine, maar wel gewoon smakelijk en goed in verhouding tot de prijs. De service wordt verleend door jongens en meisjes die in Utrecht studeren dit werk leuk vinden. Allemaal even enthousiast. Het is wat krap binnen, en daar waar het niet krap is, is het wat luidruchtig. Dat is wel jammer. Maar verder: een gezellige plek om tussendoor een smakelijke hap te halen.
Reinier V.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2015
Relaxte tent voor een gemakkelijke en smaakvolle lunch. Mijn tafelgenoot koos de salade met gegrilde biefstuk en ik ging voor een broodje tonijnsalade. Beide goede prijs/kwaliteit verhouding. Knullig vond ik dat ik mijn broodje geserveerd kreeg en mijn tafelgenoot zijn salade circa 6 a 7 minuten later, dat kan niet. Volgende keer zou het ook fijn zijn als er iets meer aandacht zou zijn voor de lege glazen op tafel, die werden nu niet opgeruimd helaas.