Buurten in de Fabriek

Kanaalweg 91 3533 HG Utrecht Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Buurten in de Fabriek

Wilfried D.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2016
Ik was vandaag op het terras van Buurten.
Zeer aardige bediening.
Verder niet zo best:
Ipv rode wijn werd het rose.
De kroketten waren er bijna te vlug. Maar niet echt goed warm.
Met de geleverde messen was het brood niet te snijden.
Beetje tegenvaller dit keer.
Danielle V.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Gisteravond bij Buurten in de Fabriek gegeten. Had er al aardig wat positieve verhalen over gehoord, dus tijd om zelf eens op onderzoek uit te gaan. De locatie is super! Je zit er lekker rustig, in een groene omgeving met uitzicht op het water. Er is een groot terras waar het mogelijk is om te reserveren. Echt een plus, omdat dat bij veel andere restaurants vaak niet kan. Ook van binnen hangt er een leuke en hippe sfeer. Het eten is goed in verhouding als je kijkt naar de prijs/kwaliteit. Voor een eenvoudige daghap - dus zonder hoge verwachtingen op culinair gebied - kan je hier prima aanschuiven. Ik kom zeker nog eens terug, ook om te zien wat de lunch te bieden heeft :)
Beste DanielleV,

Bedankt voor je recensie, fijn dat je bezoek aan ons restaurant zo goed is bevallen. We hopen je snel weer te ontvangen op ons terras.

Josefien B.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Leuke plek om te borrelen/eten. Wij hebben hier vorige week met een groep van 8 gegeten. Zelf heb ik de vis van de dag Zalm gegeten, ik had hier iets meer van verwacht maar hij was prima.
Op de kaart heb je keuze uit een aantal vis/vlees/vega gerechten en burgers.
Toetjes waren bij ons allemaal erg lekker en vooral flink!
Extra voordeel hier: als je met de auto komt kun je gratis parkeren.
Beste Josefien15,

Bedankt voor je recensie, fijn om te lezen dat je een positieve ervaring hebt gehad bij Buurten in de Fabriek. Hopelijk zien wij je snel weer.

Buurten in de Fabriek
Patrick B.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Met twee vriendinnen genoten van de heerlijke service en lekker eten op het terras. We zitten er zowieso al vaak maar toch overtrof dit bezoek ons. We bestelde een wijntje maar twijfelde welke wij zouden nemen. Dus mochten wij proeven! Helemaal top. Glas omgegooid door ons zelf ( kan gebeuren natuurlijk ) kregen gelijk een nieuwe met een glimlach geserveerd. Eten was top. Hebben vier uur gezeten op het heerlijke terras. Het leuke is dat ik hier vaker komt en dat je bij je naam word aangesproken. Top service en op deze manier voel je je welkom in een bedrijf. Gastvrouw winnie is een echte gastvrouw.
Beste Jeroenutr,

Bedankt voor je recensie, leuk om te lezen dat jullie zo tevreden zijn over onze service :).
We kijken er naar uit om jullie weer te ontvangen op het terras.

Evi J.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Ik was nieuwsgierig naar Buurten in de fabriek dus vrijdagavond met vrienden naartoe geweest. Gebouw, locatie en inrichting is prachtig.
Het eten was absoluut niet bijzonder voor die prijs. Sommige gerechten waren aardig, maar met name de mosselen waren beneden de maat.
Service was prima, niet erg snel maar het was ook erg druk. Veel rondrennende kinderen de hele avond ondanks dat ze telkens werden aangesproken door de bediening.
Beste Edjd,

Bedankt voor je recensie. Er zijn inderdaad vaak veel kinderen bij ons in het restaurant, de ervaring leert dat deze rond een uurtje of half acht allemaal naar huis zijn, iets later op de avond komen eten zou misschien een goede optie zijn. Vervelend om te lezen dat je niet tevreden was over het eten, wat waren de andere gerechten die jullie hebben gegeten?

Hopelijk is deze mindere ervaring geen reden om niet meer terug te komen.

John J.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
Zakelijke lunch in een steeds voller rakende gelegenheid.
2x "Buurten sandwich" met een patatje; niets bijzonders, gewoon smakelijk eten en prima voor een lunch. De eerste sandwich waar het lukt om hapjes vanaf te bijten.
We konden ons goed verstaanbaar wat een zakelijke lunch goed kan gebruiken ...
"Buurten in de Fabriek" is wat locatie en gerenoveerd pand betreft zéér geslaagd, de stoelen zitten noemenswaardige comfortabel en de bediening, we hebben 4 verschillende jongedames aan tafel gehad, zeer vriendelijk!! Jawel, we lunchen hier vast nog eens van de zomer op het terras.
Beste Zoonvan,

Wat goed om te lezen dat jullie bezoek een succes was. Hopelijk zien je jullie snel in de zon op het terras.

Trineke P.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Heel gezellige sfeer, leuk tafeltje bij het raam. Wij waren er met 5 volwassenen, maar ook bijzonder geschikt voor gezinnen met kinderen. Lekker gegeten - o.a. lamstoofpot, cheesecake en sorbet.
Beste Guitartiger,

Bedankt voor je recensie, goed om te lezen dat jullie bezoek aan ons is bevallen.

Krista O.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2016
Met twee volwassenen en twee kinderen (4 en 9) hier heerlijk gegeten. Het borrelplankje dat we bestelden was verrassend lekker! Het zag er ook prachtig opgemaakt uit. Lekkere stukjes vis, kip en rauwe ham om soepstengels (leuk voor de kinderen), olijven en kaas met een heel lekker tipje. Samen deelden we het voorgerecht "aubergine torentje" dat ook erg lekker was en het was maar goed dat we er één deelden, want door dat uitgebreide plankje hadden we eigenlijk al aardig wat gegeten. Als hoofdgerecht kozen we de vegetarische strudel, die erg lekker was, maar te groot. Maar niet getreurd, de rest mocht mee naar huis en diende de volgende dag als lunch. En de entrecote, die ook goed smaakte. Kinderen kunnen kiezen uit een kinderkaart of een kleine versie van de gewone kaart. Wat resulteerde in een echt kindermenu: kroket, patat en appelmoes, maar ook in een iets minder kindermenu: een lekker kipje, patat en appelmoes. De groenten hebben de kids niet aangeraakt en ik vraag me ook af of een hele berg sperziebonen nou de best gekozen groente voor een kindermenu is, maar misschien lag dat aan onze kids.
De cheesecake als desert maakte het helemaal af.
Kortom een geslaagde avond, waar zeker ook de jongste door de speelhoek en de vele kindjes het prima naar zijn zin had. We komen zeker nog eens. Met mooi weer zal het buiten ook ongetwijfeld heerlijk vertoeven zijn!
Beste KristaO,

Bedankt voor je recensie, leuk om te lezen dat je bezoek aan ons is bevallen en dat de strudel de volgende dag ook nog goed smaakte :)!

Hopelijk tot een volgende keer!

Henriette V.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2016
Heerlijk gegeten bij Buurten. Een bijzondere locatie in de stad met een gezellige ambiance en goed eten. Hier kom ik zeker eens terug!
Beste Superkok,

Bedankt voor je recensie! Fijn dat je bezoek aan ons restaurant is bevallen.

Gert V.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
We hebben afgelopen zaterdag aan het begin van de avond met een groep (waaronder twee kleine kinderen) gegeten. Als je op dit tijdstip komt eten, heeft het restaurant de sfeer van een gezellig eetcafé. Voor de kinderen is een speciale hoek waar ze zich prima kunnen vermaken. Het personeel was heel vriendelijk en hulpzaam. Het viel me wel op dat er relatief veel verschillende mensen onze tafel bedienden waardoor het niet altijd duidelijk was wie wat had besteld. De aankleding is mooi en modern waardoor je je snel comfortabel voelt. Ik had de entrecote met bearnaisesaus besteld, medium gebakken. Ik vond de entrecote een beetje taai bij het snijden, maar de smaak was prima. Hoewel het eten bij Buurten goed is, vind ik het wel vrij prijzig.
Beste Gert1234,

Bedankt voor je recensie, leuk om te lezen dat de sfeer bij ons restaurant is bevallen. Wij streven ernaar om niet te veel verschillende gezichten aan tafel te laten komen, helaas lukt dat niet altijd maar zullen hier meer aandacht aan besteden.

Hopelijk tot een volgende keer.

Gijs P.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2016
De locatie van Buurten is even zoeken maar mooi en het is prima parkeren voor de deur. De inrichting is sfeervol, het is een grote tent maar toch prettig ingericht. De bediening was vlot en attent, passend bij het type restaurant.
Ik had als hoofdgerecht kabeljauw, op de huid gebakken, met krokante parmaham en als side-dishes aardappeltjes, gewokte groenten en rabarbermoes. De vis was uitstekend klaargemaakt en goed op smaak, de combinatie met de parmaham heerlijk. Als dessert had ik de kaasplank die royaal was, met 4 lekker stukken kaas. Alleen de oude stolwijker viel uit de toon, die was te droog. De andere kazen waren prima.
al met al een uitstekende avond uit eten tegen een zeer redelijke prijs, dus voor herhaling vatbaar!
Beste Gpelser,

Bedankt voor je positieve recensie. Fijn dat jullie zo lekker hebben gegeten, alleen jammer dat het kaasplankje niet helemaal in de smaak viel.

Hopelijk tot een volgende keer.

Niehk .
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
Bij Buurten heeft de menukaart geen dure woorden of misplaatste pretenties. Je bestelt een stuk vlees of een saté, met frietjes en groenten ernaast en dat krijg je dan ook, goed klaargemaakt, in een royale portie en tegen een redelijke prijs. De prijs/kwaliteit-verhouding is dus prima, maar dit is niet de plek om iets heel bijzonders te eten (voor het dubbele bedrag). Het "Borrelplankje om te delen" als voorgerecht is desondanks toch het vermelden waard.

De service was deze avond (een donderdag) uitstekend. We waren hier voor een diner met een buitenlandse gast en we werden te woord gestaan door iemand die zonder aarzelen in het Engels uitweidde over de kabeljauw, forel en witlof op het menu. Ik twijfelde over de wijn om per glas te bestellen, waarop we meteen het aanbod kregen om de verschillende wijnen te proeven alvorens tot de bestelling over te gaan. De wijnen waren technisch in orde, maar beslist niet allemaal mijn smaak, dus ik heb mezelf hier een teleurstelling bespaard. We komen hier overigens wel eens vaker; het is vrijwel altijd vol, maar de snelheid van de bediening is wisselend. Soms (niet deze keer) moet je erg lang wachten.

Toen we gingen zitten, vroegen ze meteen of we brood op tafel wilden, wat dan op de rekening bleek te belanden. Als ze dat doen in een duur grote-borden-kleine-porties restaurant, kost ze dat de fooi. Gezien de royale porties en bescheiden prijzen hier heb ik het hier door de vingers gezien.
Beste Niehk,

Bedankt voor je recensie, leuk om te lezen dat je tevreden bent over je bezoek aan ons restaurant. Het is inderdaad niet de bedoeling dat er onverwachts verassingen op de rekening van onze gasten komen te staan. We zullen er meer opletten dat de communicatie aan tafel net zo duidelijk is als op onze menukaart.
Hopelijk tot een volgende keer!

Han E.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Een restaurant waar jonge gezinnen zich thuis zullen voelen. Leuke entourage. Leuke gerechten tegen een zeer aanvaardbare prijs. Je bent niet de enige, want velen hebben dit restaurant ook ontdekt. Het restaurant past goed in de oude, nieuwe omgeving van de herbestemming van deze voormalige fabriek.
Beste Haneman,

Bedankt voor je positieve recensie, leuk om te lezen!

L. V.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Al eens eerder geprobeerd hier te lunchen maar vaak "te druk". Nu eens voor het diner uitgezocht en mij best verbaasd. Nu op een vrijdagavond om 17.30 uur en wat denk je? Ja, ook weer helemaal vol. Maar wat vooral opviel was dat de meeste tafels bezet waren door mensen met (kleine) kinderen. Veel jonge mensen in de bediening die wellicht toch wat meer professioneel op de klanten moeten leggen zonder dat de klant meerdere malen hun aandacht moet trekken om iets te kunnen bestellen. Zelf een prima prijs/kwaliteit dag hap genomen (varkenshaasje met spek en pruimen jus voor 12,50!!) en een overheerlijk toetje toe (mokka cremebrulee met heerlijk nougatine frangelito-ijs) a 7,00. Daarna geen toetje maar een Sropino voor 5,00 die klein maar fijn wel uitstekend was.Als liefhebber van donkere bieren heb ik mij laten verwennen met "Stout" van de tap. Uitstekend van smaak maar later op de rekening zag ik á 5,00 en dat is voor mij toch weer even "slikken". Even rustig zitten eten is er o.a. door de kids niet bij maar verder prima tent!!
Beste recensent,

Bedankt voor uw recensie, hier kunnen we wat mee! Natuurlijk kunnen wij ons voorstellen dat u overdonderd was door het aantal kinderen, dat kan vaker het geval zijn aan het begin van de avond. Later op de avond zijn er meestal geen jonge kinderen meer in Buurten en kunt u rustig zitten.
Bij Buurten werken wij met personeel vanaf 20 jaar, in een mix van ervaring en minder ervaring. Blijkbaar was deze niet in balans de avond dat u bij ons was en dus een aandachtspunt voor ons.
Dezelfde mix passen wij toe in ons prijsbeleid. Sommige producten kunnen wij voor een lagere prijs inkopen en voor een lage prijs aanbieden zoals onze 'Buurthap'. Hetzelfde valt te zeggen over zaken die we voor een hogere prijs inkopen, zoals de Maximus Stout 8.
Wij hopen u nog eens te begroeten in Buurten.

Hannie R.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2016
Mooie locatie. Gezellige authentieke sfeer.
Bediening is zeer vriendelijk.
Kaart is goed. Leuke gerechten. Prijs-kwaliteit is ok.
Het heeft (op zondag lunchtijd) wel een hoog ouders-met-kleine-kinderen gehalte. Kan erg druk zijn, vooral voorin.
Beste Hannie,

Zondag is inderdaad een dag met een hoog ouders-met-kinderen gehalte, maar we zijn blij dat u ondanks dat een positieve ervaring bij ons heeft gehad.

Frivanmei .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2016
Mooie zaak, blijft prima eten en prima bediening. Goede speel mogelijkheid voor kinderen.
Niet te moeilijk allemaal met goede service. Wij blijven terugkomen

Beste Frivanmei,

Bedankt voor je recensie, fijn om te horen dat jullie blijven terug komen :)!

HarrieBoogaard .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Buurten is een gezellig restaurant in de wijk Oog in Al in Utrecht en is gevestigd in de oude SOL-lijnkoekenfabriek. Details van de oude fabriek zijn alom aanwezig en zorgt voor een gezellige rustieke sfeer. Het eten is van goede kwaliteit, het personeel vriendelijk, de prijs schappelijk, een prima plek dus. Ik had vooraf borst en pootje van kwartel en daarna een ribstuk van Kromme Rijn varken met abrikozen compote en mosterdjus, dit alles netjes op het bord en goed van smaak.
Beste Harrie,

Bedankt voor dit positieve verhaal, het is fijn om te lezen dat je zo'n goedeervaring bij ons hebt gehad. Tot een volgende keer!

Rozemarijn S.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
Voor het eerst geluncht bij Buurten in de Fabriek op een zaterdag. Het was gelukkig relatief rustig en de ober kwam direct vragen wat ik wilde drinken. We bestelden een boterham met kaas en de vegaburger deluxe. De boterham was mooi opgemaakt en smaakte volgens mijn disgenoot prima. Mijn vegaburger de luxe viel mij een beetje tegen. Ondanks de grote hoeveelheid paddenstoelen, de kaas en de truffelspread was de smaak wat vlak. Bovendien werd hij geserveerd op een slap wit broodje dat de weelde van de hoeveelheid ingredienten niet kon dragen en dus uit elkaar viel. Bij de burger werden frietjes geserveerd met een bakje met ketchup, mayo en mosterd in knijpflessen. Sympathiek en praktisch. De rauwkostsalade had van mij niet gehoeven; hij zag er weinig aantrekkelijk uit en heb ik gelaten voor wat hij was.
Wat betreft het decor: ik vind het een mooie, ruime en gezellige zaak. Enige nadeel is de grote hoeveelheid ouders met kinderen en de daarmee gepaarde onrust. Voor de kinderen is een goede speelhoek, maar misschien is het mogelijk om de hoek achterin wat rustiger te houden door deze kindervrij te verklaren?
Codio .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Hier meermalen gegeten. De eerste keer was al niet top maar je wilt niet te snel oordelen. Onder het motto geef ze nog een kans opnieuw naar Buurten aan de Kanaalweg. Hier onze bevindingen:

Locatie is prachtig buiten en binnen.

Bediening is erg wisselend afhankelijk van de persoon. De ene is allervriendelijkst, de ander smijt zonder een woord te zeggen het bord op tafel. Het personeel is duidelijk geinstrueerd zoveel mogelijk te verkopen. Bij het bestellen van een aperatief, 2 glazen wijn... "zal ik er maar meteen een hele fles van maken? " Terwijl we nota bene nog niet eens onze keuze uit het menu hadden gemaakt. Kijk verkopen is prima maar dit is hoogst irritant.

Het eten was uitermate slecht. Mijn vrouw had een saté varkenshaas, dat smaakte gewoon zuur. Echt fout om dit op tafel te zetten. Ikzelf had een hamburger. Erg slecht. Een spons met vet is een betere benaming.

Hier komen we nooit meer terug. Jammer want als bewoners van Oog in Al is het leuk een restaurantje in de buurt te hebben waar je gemakkelijk effe naartoe loopt. We hadden goede klanten kunnen worden want we eten vaak buiten de deur. Misschien zijn we te veeleisend voor een tent met het concept Buurten. Het zal wel....
Beste Codio,

Dankuwel voor de recensie. Wij nemen onze recensies serieus.
Jammer dat jullie tot tweemaal toe een slechte ervaring bij ons hebben gehad.

Graag zouden wij willen weten wat de precieze datum was dat u bij ons heeft gegeten.

Whitney
Buurten in de fabriek
Rosalien D.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Wat een mooi pand is Buurten hier in gevestigd. Als ouder is het erg prettig dat mijn dochtertje lekker kan spelen als ik rustig een hapje wil eten. Fijn dat dat zo dicht bij huis zit.
OP zaterdagmiddag aangewaaid om vervolgens een hapje te blijven eten. De carpaccio en het vispotje waren lekker. Niet enorm spectaculair, maar prima prijs kwaliteit verhouding.
Doordat er verschillende personen aan je tafel komen, voelt de bediening een beetje rommelig aan. Maar al met al een prima plek, waar ik zeker terug kom.