Buurtboerderij Ons Genoegen

Zaterdag en Zondag 11:00 - 22:00
- Ontbijt 11:00 - 1

Yvonne D.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2016
Een heel gezellig onderkomen waar ik met mijn groep 1x per maand ga eten en waar alles lekker vers is, voor, hoofd en nagerecht,de gerechten zijn tot nu toe zijn heerlijk en voor ons is het dan ook een avondje uit en hebben veel lol.
De bediening is vriendelijk, en de locatie is super, laagdrempelig, en voor de liefhebbers overdag een leuke weggeef winkel
Alex A.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2016
Ben hier per ongeluk tegenaan gelopen en heb een drankje genomen. Een fantastische plek eigenlijk in hartje Amsterdam, maar het voelt als het platteland. Een beetje alternatief.
Sissy Z.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
Nu al 3 keer een voortreffelijk 3 gangen maal voor 5,- gegeten. Simpel maar lekker, ook altijd een goed vegatarisch alternatief. Heerlijk om buiten op het terras te zitten met een kop koffie. Bedieningen is vriendelijk, de omgeving is er landelijk. Het eten wordt geserveerd op een vast tijdstip, het is de bedoeling dat je zelf je bord haalt en weer afruimd. Heerlijk alternatief als ze zelf geen zin hebt om te koken en simpel, goed en laagdrempelig wilt eten. Lang leve de buurtboederij!
MVPGA .
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2015
Wat een fantastische plek is het toch deze buurtboerderij! Na hier enige tijd niet meer te zijn geweest besloot ik om hier met mijn vriendin te gaan lunchen. In mijn herinnering heb ik hier een aantal jaren geleden heerlijk biologisch gegeten voor een kleine prijs. Blijkbaar is de uitbater van de horeca hier verandert, want het leek nu meer op een veredelde snackbar! Voor een eenvoudig bolletje kaas en een patatje onder het genot van radio 538 zit je hier goed. Als je bestelling klaar is wordt er hard naar je geschreeuwd dat je het moet komen ophalen. De uitbater heeft weinig gevoel voor het biologische karakter en het krakersverleden van de boerderij en het kwam op mij over als een totale 'mismatch'. Hopelijk komt er binnenkort een beter passende invulling voor de horeca op deze potentiële oase van rust in de stad.
Trineke P.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2014
Wat een sfeer (zeker tijdens het gezamenlijk kijken van de WK-wedstrijd tegen Australië!)- een prachtige locatie. Niet alleen om te lunchen of eten, maar ook voor vergaderingen en trouwerijen een prachtige locatie. Voor 5 euro een 3-gangenmenu; simpel maar prima.
Zo'n landelijke plek in de stad - uniek!
Mirja D.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2014
Prachtige ,unieke plek, een sfeer die je het liefst in heel Amsterdam toewenst.
Ga er regelmatig even heen als het weer,ev. het zonnetje zijn best doet.
Door de gezellige omgeving, smaakt het menu extra lekker..
Leuk met onbekende mensen aan een lange tafel te zitten, het klikt direct.
Het eten is simpel, vers en goed klaargemaakt
Hoop eerlijk gezegd dat het niet te populair wordt, ik prefereer een aantrekkelijke
balans tussen rust en levendigheid..
Robert J.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2013
Verrassend, onbekend maar wel bemind, trekt de buurtboerderij met z'n prachtige landelijke (!) ligging, weggeefwinkel en yoga in de bovenzaal een subcultuur van jonge gezinnen, bewuste mensen, muzikanten en artistiekelingen. Hier kun je een gratis concert geven, beluisteren en in de zon zitten. Hier mag je schaapjes kijken en rustig in de lommerijke tuin onder een boom zitten nietsen. Hier mag je in het weekend naar aanwaaiende muzikanten luisteren op het terras of in de tuin achter de boerderij. Hier mag veel. Je hoeft niets. Een vrijplaats waar de ratrace van een andere wereld is. Hier geef je je verjaardag in de tuin en vraag je je vrienden om muziek te komen maken. Hier kun je chillen, jezelf zijn en heerlijk eten voor een habbekrats.

In deze boerderij-van-de-buurt eet je tot vier uur pannenkoeken van €2,50 met je kinderen of kleinkinderen. De drankjes zijn spot goedkoop. Elke avond eet je hier veel voor weinig, naar keuze vegetarisch. Op maandag kookt Henk (liefst volledig in het geel gekleed) smakelijk vegetarisch voor zo'n 8 euro met o.a. kruiden uit de biologische tuin. Op vrijdag een verdraaid smakelijke drie gangen maaltijd voor €5 van een dol enthousiast team gevolgd door optredens.

Dit is de plek om elkaar ongedwongen te ontmoeten. Je ont-moet hier de mensen die je lang niet gezien hebt en bij vertrek merk je dat je zomaar nieuwe vrienden hebt gemaakt.