Bussemaker

Zuiderhoofdstraat 7875 Exloo Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Bussemaker

Karin D.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
4 november 2016 heerlijk gegeten. Goed bediening (snel) en heerlijke gerechten. Alles vers, goede kwaliteit. Best aan de prijs, maar de moeite waard. Mooie ambiance, waar je op je gemak kunt zitten en genieten.
Marietta V.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Nadat we de lunch gisteren naar genoegen hadden gebruikt op het terras, besloten we 's avonds terug te komen voor het diner. We hebben er geen spijt van gehad. Ondanks de zeer grote drukte werden we snel van een drankje en de kaart voorzien door een attente, zeer hartelijke dame. Hoe belangrijk is toch een goede bediening! Deze (niet piepjonge) dame had zo'n goed overzicht, bleef vrolijk in alle drukte, keek steeds alle tafels na. Erg zorgzaam!
De maaltijd: heerlijk, zonder fratsen. Een grappig, smakelijk voorafje: mosseltjes op 3 manieren bereid. Enige minpuntje: wel een érg kleine portie. De hoofdgerechten: de parelhoen was mals, daarvij een heerlijke jus, de purée en groenten prima. De zeewolf viel ook in de smaak. Daarbij een goede Sauvignon Blanc uit Nieuw Zeeland, prettig geprijst. De eigenaar (of bedrijfsleider) maakte een praatje hier en daar. Kortom: een aanrader in Exloo!
Basten M.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Luxe grand-café met zeer malse spare-ribs.
Een fijne plek om rustig wat te eten. De sfeer van een kroeg, maar dan beter. Bediening was dik in orde en de spare-ribs heb ik nog nooit zo mals gegeten. Heerlijk! Ook hier gaan we zeker nog een keer eten.
Jeroen Caroline S.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2016
Vanavond hier gegeten met 7 personen.
Brood kruidenboter begon al zeer goed, diverse soorten brood, heel vers, goede zelfgemaakte kruidenboter.
Voorgerechtjes van soepjes tot ganzenborst en carpaccio. Mooi opgemaakte borden, goede porties, en goede smaak.
Hoofdgerechten ook erg goed, goede kwaliteit vlees, goed bereid, goed op smaak, ook qua kruiden, helemaal goed. Van spareribs tot biefstuk en stoofpotje, het was allemaal erg lekker.
Nagerechtjes ook super!
Voor mijn zus en mij werd een proeverij gemaakt, van alle nagerechten van de kaart iets... echt een feestje!
De medewerkers, zowel keuken als bediening zeer vriendelijk en attent!
Een open keuken, daar hou ik van!
We hebben genoten, dit is absoluut een aanrader!
Marieke K.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2016
Lekker gegeten hier ter ere van mijn vaders verjaardag. Begonnen met lekker brood en kruidenboter.
Vooraf salade ganzenham , met lekkere smaken van appel en rozijnen. Als hoofdgerecht een mooie surf en turf combi, altijd goed en de bavette mooi rood gebakken zoals gevraagd. Lekkere frietjes met brander mayo(!), jammer van de aardappelkroketjes en de salade, maar de aardappeltaart op het bord maakte dit weer goed.
Als dessert een proeverij besteld, mooie smaken met een lekkere choco-ganache taart, lekker mango ijs en een bread-and butter-pudding, een soort broodpudding met oa.suikerbrood, wauw, erg lekker! Kortom genoten, ook compliment voor de bediening!
Rob N.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2015
Heerlijke malse sate gegeten, vrolijke, nette en vlotte bediening, alles zoals het hoort voor een avondje ongecompliceerd uit eten gaan.
Jurgen V.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2015
In het gezellige, sfeervolle restaurant Bussemaker met de familie heerlijk gegeten: voor elk wat wils, en met hele attente bediening, en een aardigheidje voor de kids na afloop. Het eten zelf was goed, en werd afgerond met zalige desserts: crême brulée en witte chocoladeparfait waren parfait. Kortom, een aanrader
Wimtien S.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2015
Schutrupsloop in Exloo. Dan kom je geregeld bij Bussemaker voor koffie, thee, lunch en borrel. Bijzonder vriendelijke bediening, alles prima verzorgd en smakelijk. Het was erg druk maar daar hebben we geen last van gehad.
Klaas Jan B.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2015
Met vier gegeten, goed weer, dus buiten, altijd sfeervol. Mosselen, lamsvlees en varkenshaassate. Alles zoals je mag verwachten maar ook niet meer dan dat, lamsvlees was bovengemiddeld goed. Bediening aardig en welwillend. maar op een kritiekpuntje van onze kant werd overheen gelachen, slordig. ondanks dat we alle vier als bijlagen o.a. friet en salade als bijlagen hadden, werd dit maar voor 1 opgediend. We moesten navragen om er achter te komen dat je altijd bij kon bestellen. Voor patat valt hiervoor iets te zeggen omdat je dan opnieuw warm krijgt , maar voor rauwkost is het een beetje raar dat je telkens opnieuw de attentie van de bediening moet zien te krijgen om te ontvangen waarvoor je betaald. Door de drukte is dat er niet van gekomen helaas. Verder prima eten, maar bestel dus gelijk extra rauwkost en pata bij bezorging, kun je in elf geval gewoon lekker dooreten.
Hans1958 .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2015
Op aanbeveling hier gegeten.
Geen spijt van. Heerlijk ouderwets sjiek donkerbruine brasserie met een ongedwongen, gezellige sfeer en veel gasten uit de regio.
Mooie biertjes van de tap, uitstekende huiswijnen en zeer smakelijk eten.
Combi van gerookte paling met rundertartaar, erg lekker, heerlijke rib-eye van kalf met aangepast garnituur.
De keuken verricht geen trapezewerk maar kookt techt toe recht aan, wel zware stijl.
De bediening is hartelijk en uiterst vriendelijk.
Een no-nosense bdrijf waar we graag terugkomen.
Ronald V.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2015
Gedegen restaurant met nette kaart en aardige bediening. Met 3 personen gezellig gegeten (asperges, saté en spareribs). Geen spannende keuze maar soms gewoon lekker.
Elly V.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2014
Omdat wij naar het U2 feest gingen in Exloo, zochten we een leuk restaurant om vooraf gezellig te eten. Reeds bij het telefonisch reserveren werden we vriendelijk te woord gestaan. Aan de buitenkant zag het er al zeer sfeervol uit en ook bij binnenkomst gaf het direct een gezellige indruk. We hebben heerlijk gegeten, de carpaccio was verrukkelijk, zo ook de huisgemaakte satespies en de creme brullee. De bediening was zeer vriendelijk en behulpzaam. Na afloop vroegen we of ze voor ons een taxi wilden bellen om naar het U2 feest te gaan, maar we waren zeer verrast toen ons werd aangeboden om ons er naar toe te brengen. Wat een service! Daarvoor nogmaals hartelijk dank! We hebben heerlijk gegeten en als we volgende jaar weer gaan of eerder in de buurt zijn komen wij hier zeker terug!
Janny D.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2014
Wij waren t.g.v. ons 50jarig huwelijk door onze zoon en schoondochter uitgenodigt voor een diner bij Bussemaker, hebben heerlijk gegeten de bediening was gastvrij en zeer vriendelijk, bij het toetje was met chocolade een felicitatie geschreven en een vuurwerkje .Heel attent,heel leuke avond gehad.
Viensj .
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2014
Mijn man en ik gingen gisteravond eten bij Bussemaker, een sfeervol restaurant in Exloo. We hadden goede hoop op een lekkere maaltijd. Toen we echter het "twijfel-menu" , een drie- of viergangen verrassingsdiner, wilden bestellen en daarbij aangaven geen schaaldieren of slakken te eten, gaf de bediening ons te kennen dat we dan maar zelf drie gangen moesten uitzoeken. De kok kon met onze voorkeur geen rekening houden. We hebben daarna beiden een voorgerecht besteld, kerriesoep voor mijn man en tortillachips voor mijzelf. De soep was flauw en de tortillachips te plakkerig. Het hoofdgerecht was een boerenschnitzel en een satépen met biefstuk en garnalen. De warme groenten erbij waren karig en verder kwamen er alleen te taaie, gebakken aardappeltjes op tafel. Geen salade dus. De prijs-kwaliteitsverhouding was compleet zoek. Te duur voor wat je krijgt. Verder viel het niet mee je voeten kwijt te raken onder de tafel, er is door de grote kolom geen plek voor. Jammer, de plek is prachtig en het decor ook, maar goed eten konden we er niet krijgen.
Joris K.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2013
Eten was lekker, snert en uitsmijter waren veel en zaten vol smaak.
Het decor is meer voor de 60+ er.... Dus vindt je het decor niet belangrijk dan eet je hier prima. De keuken gaat om 8 uur dicht.
Arco H.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2013
Afgelopen Vrijdag met 2 personen gegeten bij Bussemaker. Een ware, verrassende beleving. Als voorgerecht de vitello tonnato, heerlijk. Zo goed op elkaar afgestemd. Niet te veel, en ook niet te weinig. Zag er ook heel goed uit. Zacht en smaakvol. Hmmm. Daarna de lamsvlees! Botermals! Als liefhebber van lam, vond ik deze wel erg lekker. De andere helft had de surf en turf. Zelfs de garnalen waren gepeld. Hoefde alleen maar de kop en staart er af te halen. Super.De garnituur was ook fantastisch. Mais met volgens mij komijn. Aardappels, prima en eindelijk eens een keer stevige groenten, Courgette met munt... super, wat bijzonder! Als nagerecht een Irish coffee - niks op aan te merken. Heerlijk!! De service is voortreffelijk, er wordt op je gelet maar niet opdringerig. Misschien iets meer aandacht voor het drinken tijdens het eten. Maar al in al hartstikke fijn. Een compliment want de meeste restaurants lijken wel veel op elkaar en deze vond ik er wel boven uit steken. Ga zo door!
Vincent V.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2012
Mooie ambiance in het landelijke Exloo. Weinig mensen voor de vrijdagavond maar dat beviel eigenlijk wel. Prima bediening, vriendelijk, tikkeltje stijf maar zeker vriendelijk. Redelijk voorgerecht, aardig gepresenteerd en een buitengewoon smakelijk hoofdgerecht. Goed groente- en saladegarnituur, lekkere Pommes Parisienne en een heerlijk lamsvlees. De huiswijn was prima en het nagerecht, de koffie waren goed. Een restaurant zonder al te veel ambities maar zeker een aanrader wanneer u toch in de buurt bent.