Burgermeester (Plantage Kerklaan)

Plantage Kerklaan 37 1018 CV Amsterdam Nederland Kaart
31-204280211

Meer informatie over restaurant Burgermeester (Plantage Kerklaan)

Lboogaard10 .
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2015
Wij zijn met z'n vieren gaan eten bij de Burgermeester. We werden hartelijk ontvangen en kozen de Spaanse burger, cheeseburger, royale burger en de klassieke lamsburger. De Spaanse burger had ik zelf en was licht pittig en heel erg smaakvol. Vooral de aardige service van Raoul viel ons op! We komen zeker nog eens terug!
Michiel V.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2015
Hier gegeten met een vriendin. Vind de inrichting vrij krap, donker en ongezellig. Personeel was nogal veel met zich zelf bezig. Een van de twee personeelsleden ging uitgebreid eten met een andere gast aan een van de tafels. Burger was lekker(kip) maar ook geen hoogvlieger. Prijs vrij hoog voor het aangeboden.
Wassmo .
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2015
Op zoek naar een snelle en betaalbare hap kwamen we bij Burgemeester terecht. Oogt als een soort American diner en bestellen doe je aan de counter.
Ons hele gezelschap heeft de trio miniburgers gekozen met een ruime keuze aan burgers, van Vega linzen tot 'speciaal rundvlees' met heerlijke toppings. Ze serveren vlees en andere producten uit duurzame landbouw en veeteelt begreep ik uit hun info.
Wij vonden de burgertjes erg smakelijk en een redelijke maaltijd wat betreft hoeveelheid, mits je een normale eter bent. Trio miniburgers kost 12 euro.
Personeel vriendelijk en snel. Inrichting: 3 tafels met c-vormige banken eromheen voor ongeveer 6 personen per tafel. Niet een tent om eens uitgebreid te zitten, maar das ook niet het concept. Als beter, duurzamer en vooral lekkerder alternatief voor een snackbar of gemiddeld eethuisje erg geslaagd. Als ze nu de kwaliteit vasthouden en niet duurder worden. Enne... De brownie was heerlijk maar ik mis cheesecake en carrotcake op de kaart (-;
Leo H.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2015
Heerlijke hamburgers, wel een berg wat ze opbouwen voor je wat je nooit echt handig kan opeten. De ene keer is de burger wel wat minder mals, terwijl je wel echt een malse burger wenst. Vanaf een 7,50 kan je je slag slaan. Met lekkere en smakelijke bijgerechten. De aardappelsalade lijkt zo net gemaakt, en misschien is dat het ook wel! Leuke tip om even een echte hamburger + te nemen.
Teun Z.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2014
Erg leuke hamburgerzaak. Personeel is vriendelijk en attent. Burgers zijn lekker, en wie variatie wil kiest voor het unieke concept van de mini-burgers. Minpuntje is dat restaurant redelijk krap is, je zit met onbekenden mogelijk aan een tafel en het decor kwam op mij een beetje te steriel wit over.
Bas M.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2014
Heel goede hamburgers, ze bestaan inderdaad. Wat deze hamburgers voor ons (2 personen) lekker maakt is goed stevig vlees, rund en lamsgehakt, lekkere sla en een goed stevig broodje.
Wij kozen voor de klassieke runderburger en de spaanse lamsburger. De laatste was ook lekker pittig. Bij onze twijfel als grote eters of we een tweede zouden nemen, adviseerde de serveerste de mini burger. Slim, had ik niet op de kaart gezien. Anders had ik toch een tweede besteld en definitief te veel gegeten.
Kom vast nog een keer terug om de andere varianten te proeven.
Timoer F.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2014
Heerlijke burgers! Met zijn tweeen gegeten. De spaanse lamsburger en de beefburger waren heerlijk. Koolsla en aardappelsla allebei duidelijk vers en lekker. Service was meer dan uitstekend. Kortom een absolute aanrader voor een heerlijke hamburger!
V.A. N.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2014
We waren 'net' op tijd, want er was nog net genoeg vlees over voor wat burgers. Maar het alternatief, tonijnburger, werd aangeboden. Wat een heerlijke verrassing was dit. Zo goed, dat ik het de volgende keer gewoon bestel (ook al is er genoeg rundvlees).
Service is prima. Personeel is snel en vriendelijk. Gemoedelijke sfeer.
Ik kom hier (nog) vaker.
Jolanda D.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2014
Een beetje simpel, we kwamen wel aan op een zeer rustig moment maar dat moet niet ten kostte gaan van de kwaliteit en service. Decor was niet denderend, vlees lekte wel veel onnodig vocht wat wel jammer was.
Fijn dat ze Bionade serveren!
Peter G.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2014
Afgelopen zaterdag heb ik hier geluncht met een echte dame. En dan is het natuurlijk extra leuk om met je handen te moeten eten! We hadden allebei een trio van miniburgertjes en die waren alle drie erg smakelijk. Vooral de lamsburger vond ik erg lekker. Enige tijd geleden hadden ze ook een zeer smakelijke eendenburger, maar die stond helaas niet meer op de kaart. Ik heb het al eens eerder geschreven: deze burgers zijn zoals ze moeten zijn - smaakvol en met aandacht bereid - en dan lust je die van de grote ketens gewoon niet meer. De meerprijs zijn ze meer dan waard!
Charlotte A.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2014
ik ben vegetarier en daardoor keus uit 2 burgers. Ik nam de linzen bij tafelgenoot de geit.
Allebei heel lekker (hoewel een beetje veel saus op de linzen). Ik vind het jammer dat ze geen frietjes hebben bij de burgermeester. MIsschien doen ze dat bewust maar lekkere hollandse frietjes in een jasje zouden mij echt wel smaken! Personeel niet veel op aan te merken. Het was heel druk dus het was azen op een tafeltje. Decor beetje ongezellig maar oké.
N S.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2013
Met zijn tweetjes laat in de middag een "hamburgertje" gegeten. Hamburgers waren verrassend vers en echt super smakelijk. Luxe hamburgers, zeker niet te vettig. Vult enorm. Falafelburger is echt zalig, ook voor vleeseters. Mooie prijzen, zeker een aanrader!
Bignose .
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2013
De beste Burgers van Nederland. Kwaliteit is altijd goed. Bediening zijn vaak studenten dus niet dom. Indeling van de plaatsen ben ik geen fan van en is vrij inefficiënt, maar geeft ook een beetje dat studenten gevoel. Ja €8 voor een hamburger is niet goedkoop en €3.50 voor de gepofte aardappel is wat mij betreft ronduit belachelijk (was vroeger minder duur), maar ja het is het in ieder geval wel waard!
Timothy V.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2013
Gisteren snel een cheeseburger gegeten bij Burgermeester, dus nu een snelle review. De bediening was vriendelijk, en de burger was lekker. Heerlijk vlees op een goed broodje, met de keus voor wit of bruin! Persoonlijk vond ik dat de mosterd iets overheersend was, maar mijn vriendin was het met me oneens (volgende keer vragen om minder dan maar!). Mooiste is nog dat de prijs/kwaliteit verhouding bij Burgermeester ontzettend goed is.
Enige minpuntje is dat ik graag een biertje gedronken zou hebben, en dat serveert men niet. Snel op naar de kroeg dan maar
Peter G.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2012
Heb hier toch maar een account voor aangemaakt op Iens. Ben gisteren langs geweest bij de Burgermeester omdat ik het concept goed vond: verantwoorde burgers voor een goed prijsje.

En inderdaad, de menukaart is geweldig voor prijzen van maar 10 euro. Het interieur is typisch, klein en gezellig. De service was ook erg goed. De eigenaars hebben hier goed over nagedacht. Zelf had ik gekozen voor een kipburger met een gepofte aardappel.

En toen ik begon te eten merkte ik dat de koks in dit restaurant niet kunnen koken. De kipburger was halfrauw en de gepofte aardappel was voorzien van een kwak hele koude creme frache waardoor beide nergens meer naar smaakten. Dit zouden heel simpele dingen moeten zijn.
Fransz .
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2012
De burgers waren heerlijk, geen zere maag na een fastfoodmaal, maar gewoon een goedgevulde maag van verantwoord en gezond eten.
Het decor is op zich niet vervelend, maar niet mijn smaak, het blijft toch fastfood. Hoewel ik de indeling van macdonalds beter vind, liever paars dan rood, nu krijg ik het gevoel dat ik weg moet.
De bediening was attent en had verstand van zaken.
RestaurantStudent .
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2012
De beste burgers van Amsterdam, zonder twijfel. Ik vind de inrichting en de bediening verder niet zo bijzonder, maar gezien de hoge kwaliteit van de burgers en de lage prijs is het echt een aanrader!
Simon W.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2012
Hele lekkere burgers bij de burgermeester. Echt heel erg goed. Mooi vlees, kwalitatief goed en lekker. Verfrissende combinaties, eindelijk eens weg bij de standaard hamburger. Mooie porties ook, een burger waar je vol van zit en je hebt het gevoel dat je kwalitatief goed gegeten hebt. De side-orders vielen een beetje tegen. Fijn dat je fatsoenlijk groenvoer bij kan bestellen, maar serieus als ik asperges bestel verwacht ik er meer dan 3 op een bordje... Ook de salade was niet geweldig, droog, ongeinspireerde dressing, saai. De shakes zijn dan wel weer geweldig! Lekker, fris en gezellig!

De service: ach ja, wat moet ik zeggen. Het is en blijft fastfood. Dus bestellen en zelf meenemen. service is wel beter dan de grote ketens, maar verwacht geen wonderen. Oftewel het voldoet.

decor: prima, wederom, het is een fastfoodketen. Maar wel fijne banken, fijn terras. Alles gewoon op kwaliteit, niet rustig tafelen, maar wel comfortabel zittend een burger naar binnen smikkelen!
Sebastian S.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2012
Heerlijke en eerlijke burgers (ze doen hun best een beetje duurzaam te zijn). Persoonlijk vind ik de mini's beter in verhouding dan de grote burgers. Mijn favoriet; een mini biefburger met cheddar en pancetta. En om het af te maken, een verse bananenmilkshake. De bediening is soepel en vriendelijk. De locatie spreekt ook aan, al moet je het niet erg vinden om met andere een bank te delen.
Wilbert V.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2012
Best burger in town! Als je het geen probleem vindt om gezellig bij de andere gasten aan te schuiven eet je hier écht meesterlijke burgers! Aanrader is ook een combinatie van miniburgers waardoor je meerdere verschillende varianten kunt proeven!