Burgermeester (Elandsgracht)

Elandsgracht 130 1016 VB Amsterdam Nederland Kaart
31-204236225

Meer informatie over restaurant Burgermeester (Elandsgracht)

• Amex , Mastercard , Pin , Visa
  • Huisdieren welkom
7,2

Jouw recensie over het restaurant Burgermeester (Elandsgracht)

Fred Z.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2018
Geen zin in een uitgebreide maaltijd, kwamen we binnen bij de Burgermeester, een als snackbar uitziende tent die een beetje smoezelig overkomt. We werden vriendelijk te woord gestaan en de bestelde drankjes kwamen snel op het tafeltje. De burgers waren prima van smaak en de bijbestelde salades ook. We moesten wel zelf het bestek aan de counter ophalen.... ja een burger eet je ook met je handen, maar wij prefereerde bestek.
Prima gegeten voor een redelijke prijs.
Michiel G.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
In basis gewoon een snackbar met dito inrichting en bediening maar wel met geweldige hamburgers in allerlei soorten en varianten (makreel/ eend/ geitenkaas/ boerenkool etc). Probeer vooral ook de heerlijke milkshakes in bijzondere smaken (bijv mandarijn).
Mike V.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2016
Cheeseburger was behoorlijk koud toen ik hem kreeg. Kan gebeuren natuurlijk maar de kok was er niet blij mee aan zijn norse, defensieve reactie te merken. Hij uitte zijn frustratie vooral op de vervangende burger die een overdreven gegrild broodje, een doorbakken burger had en doorweekt was met belachelijk veel mosterd! Ik had geen zin in gedoe, dus schepte de mosterd er maar af en at de burger op maar de mosterd had de burger eigenlijk al verziekt. Jammer en onnodig.
Lucien V.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Veel verschillende lekkere soorten burgers voor ieder wat wils. Ook is het hier mogelijk om een mini variant van iedere burger te bestellen. Goed voor de mensen die geen keuze kunnen maken. Bij een burgerbar verwacht ik altijd wel iets van frietjes, helaas is dat hier niet te bestellen. Verder vrij saai snackbar decor en service. Je betaalt duidelijk meer dan een doorsnee snackbar, maar de service is gelijk.
Ronald V.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Heerlijke burgers; zoals verwacht en gehoopt! Ook het broodje en de gegrilde groente op onze meester biefburger zijn erg lekker. Gezellig no-nonse lunch locatie in een Amerikaanse 'diner' stijl, als je even snel en goed wil eten. Voor je zakenlunch minder geschikt vanwege de opstelling van de tafels en banken, waardoor je vrij snel met anderen een tafel deelt. De muziek mag wat meer afwisselen; hetzelfde deuntje (soft jazz) komt steeds weer terug!
Justin V.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
Uitstekende hamburgers voor een erg schappelijke prijs. Hamburgers worden wel 'kaal' geleverd, dus een bijgerecht bestellen is wel een vereiste als je wat uitgebreider wilt eten. Zelf in de rij staan en veel producten niet beschikbaar. Vreemd genoeg bijvoorbeeld geen Cola Light of Zero (!).

Decor lijkt geïnspireerd door Amerikaanse diners, zonder echt te thematiseren of de boel überhaupt op te leuken. Magertjes dus, met veel potentie.
Mangkon ..
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2015
Een flink tijd geleden hier wezen eten met mijn vriendin.

Het eten:
Ik had de 3 miniburgers (Biefburger Royaal, Spaanse lamburger en de toen nog Chileense burger) en mijn vriendin had de Cheeseburger. Héérlijk sappig vlees, vers gebakken broodjes, goede toppings op de broodjes en een echte aanrader voor de Burger-lovers. Maar de koolsalade was naar mijn mening niet goed op smaak en te dik gesneden.

Maar gelukkig ga je niet naar een burgerzaak voor de bijgerechtjes!

Service:
Jong en vriendelijk personeel, niks op of aan te merken.

Decor:
Helaas genoeg moet je de tafel delen met vreemden. Op zich niet heel erg maar ook niet bepaald prettig. De zaak ziet er ook een beetje kaal uit.
Yvonne Z.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2015
Super lekkere originele burgers! Laatst hadden ze een kangoeroe burger als maand special. Voor de verandering vond ik deze alleen niet zo lekker, hij was mij te pittig, maar dat is waarschijnlijk een kwestie van smaak. Normaal gesproken ga ik voor de mini burgers, er staat namelijk zoveel lekkers op de kaart dat ik weer niet kan kiezen. De kaart wisselt ieder kwartaal, precies goed. Decor is een beetje kaal, maar tegelijkertijd passend bij het type restaurant, dus eigenlijk juist goed. Je kunt ook lekkere bijgerechten (maiskolf, gepofte aardappel etc) kiezen, alleen vind ik het zelf erg jammer dat je geen frietjes kunt kiezen!
guusenmarja .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2015
Prima verrassende burgers! Groot en daardoor moeilijk te eten maar bestek ligt voor het grijpen. Je moet bij het buffet bestellen wat als je voor de eerste keer binnenloopt niet duidelijk is. Wij werden vlot geholpen. Prima prijs kwaliteit verhouding. De zaak is niet spectaculair maar functioneel ingericht. Toch wel een adres waar je terug wil komen voor een snelle smakelijke burger met iets meer.
Alwin D.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2014
Wat een lekkere hamburgers!!! Prachtige kwaliteit vlees en lekker brood. Maar wat een vreselijk onsympathiek personeel, ongeinterreseerd en tegen het onbeschofte af. Voor het eten kom ik terug. Het personeel zal ik negeren.
Carin V.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2014
Leuk bedacht al die verschillende burgers...als bezoeker word je uitgenodigd mee te denken over 'een burger naar wens'. Als tegemoetkoming voor je idee wordt je naam afgedrukt bij "de burger van de maand" op een affiche. Wat me bij zal blijven is de onrustige sfeer door de grote toeloop en dat je zelf in de rij mag staan om je bestelling door te geven...wat ik totaal niet bij de prijs vind passen. En als de telefoon gaat wordt die opgenomen en mag je nog langer wachten, en...degene die telefonisch besteld wordt dus eerder geholpen dan jij die in de rij staat.... Vandaar mijn 5 voor de service. En het toilet, brrr...! De geitenkaasburger vond ik tegenvallen vanwege een allesoverheersende scherpe smaaksensatie die ik niet terug kon vinden bij de ingrediënten zoals genoemd op de kaart. Maar de lamsburger was goed!
Inderdaad zoals hiervoor geschreven doet de inrichting Amerikaans aan. Erg basic, hoewel de banken wel goed zitten. De open keuken met in ons geval één personeelslid wat stond te zuchten en te kreunen vonden wij storend; we hadden er vol het zicht op. We hadden er al met al meer van verwacht en zijn een ervaring rijker.
Chiel V.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2014
Fijne, originele burgers met mooie ingrediënten. Lamsburger was mooi rosé en kwam met een lekkere compote van rode uien. Leuk dat er voor onze dochter (1.5) een miniburger naar keuze op de kaart stond. Service was echter dramatisch: de serveerder, die onze tafel schoonmaakte, groette niet terug; borden en drankjes werden zonder enige verbale ondersteuning op tafel gezet; bij het opnemen van de bestelling werd alleen stoïcijns geknikt; bij het afruimen van de tafel werd niet gesproken (laat staan gevraagd of het had gesmaakt); etc. Aankleding is leuk en doet denken aan Amerikaanse eethuisjes.
IvoM .
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2014
Na een paar bezoeken aan dit leuke concept, begint het me steeds meer tegen te staan dat er nauwelijks zitplaatsen zijn en je al snel met vreemden aan tafel belandt.
En erg jammer is dat de burgers eigenlijk altijd lauw zijn, omdat de toppings te koud het vlees op gaan. Maar het blijft een sympathiek concept.
Deni .
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2013
Bij Burgermeester draait het hoofdzakelijk om de burgers. Verschillende soorten: vlees, vis of vegetarisch. En daarin vind ik dat ze goed geslaagd is. Het is een soort verantwoord fast-food restaurant. De vibe is anders dan in een meer bekend fast-food restaurant. Wat hipper met een wat meer gastronomisch aanbod. Zelf had ik de tonijnburger en die was serieus lekker!! Helaas was de gepofte aardappel op... Minpuntje was dat er vrij weinig zitplaatsen zijn...
jmpb .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2013
Goede burgers. De nadruk ligt wel meer op de aankleding van de hamburger dan op het vlees zelf. Een echte Amerikaanse hamburger zul je hier dus niet vinden. Het restaurant zelf oogt niet altijd even fris. Leuk om een keertje geprobeerd te hebben, terugkomen zal ik niet snel doen.
Benneker .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2013
Wil je echt een heerlijke hamburger eten? Ga dan naar Burgermeester. Lekkere hamburgers en voor degene met een kleine trek, ze hebben ook mini burgers. Tip Heb je niet veel tijd om te lunchen? Bel dan van tevoren. je lunch is bijna klaar als je aankomt. Je kan dan genieten van je lunch.
Jim L.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2013
Prima burgers van goede kwaliteit. De sfeer is echter niet erg gezellig en ik mis de Amerikaanse diner stijl hier een beetje. Naast de burgers mogen de bijgerechten wat meer worden afgewisseld want deze zijn altijd dezelfde en een behoorlijk inspiratieloos. Als klant kun je een recept invullen voor een burger die dan eventueel op het menu komt te staan, maar hier heb ik na alle keren dat ik hier heb gegeten niet veel van gemerkt en hierdoor lijkt het wat loos om een burger recept voor te stellen die men waarschijnlijk niet gebruikt.

Natuurlijk is de Burgermeester geen restaurant waar je lang blijft tafelen, maar toch moet je bijna altijd wachten voordat je kunt gaan zitten en als je dan eindelijk zit, dan is dat bijna altijd met andere gasten en moet je flink indikken als je met meer dan 2 personen komt. Kortom, hier kom je voor een 'gezonde' burger om daarna de stad in te gaan of als je geen zin hebt om zelf in de keuken te staan.
Vincent A.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2012
Grote tegenvaller, zooitje in de keuken en koude hamburgers! De hamburgers zijn lekker maar dit werd compleet teniet gedaan omdat ze koud waren voordat ze werden uitgeserveerd. Ik weet niet of het nonchalance is of onkunde maar ik zat naast de keuken en zag dat de meeste hamburgers die avond deels of volledig opgemaakt werden maar dan niet werden uitgeserveerd. Verder was een groot deel van de kaart niet te verkrijgen (gepofte aardappel en aardappel salade) en veel eten op de vloer in de keuken.
Hoewel er aardig wat klanten waren was het niet zo druk dat deze zaken niet op orde zouden moeten kunnen zijn. (27 december)
Catheleyne W.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2012
De Burgermeester zit op de Elandsgracht, het is lekker licht en de inrichting past ook erg bij wat het is. soms moet je wel even wachten op je burger, het is geen fastfood in die zin, maar wel een mooie burgerbar. Ik moet sowieso altijd wel lachen om die foto's van koeien daar. Ik neem altijd de burger van Texels lam met jalapenopepers en chorizo en dan vaak als salade, dan heb je toch een hele maaltijd!
Arjan M.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2012
Zin in een Big Mac, maar partner weigert categorisch Fast Food, "laten we naar de Burgermeester gaan" is het advies. Gaan we in 020 naar Eberhard van der Laan dan?

Van der Laan is de Burgemeester, maar de Burge(R)meester blijkt iets anders te zijn. Dat een hamburger ook anders kan smaken vind je aan de Elandsgracht.

Je komt hier niet om om uitgebreid te dineren, maar om even een opkomende honger weg te werken en dat fastfood anders kan zijn ontdek ik hier.

Veel mogelijkheden in het menu, het wordt gemaakt waar je bij staat en even wachten in de rij is niet raar; het is immers geen restaurant hier. We kiezen beiden voor een 'Mini-trio'. Drie burgertjes op een bord. Dat is echt smullen. Als side-dish de gegrilde asperges, fantastisch!

Rabarbercompote op een hamburger?, hier serveren ze het en het smaakt onwijs lekker. Vlees is van superkwaliteit en de bediening: stoom komt uit de oren, hier wordt hard gewerkt en van het gesprek "koop je nog ff een 6-pack zodat we na sluitingstijd nog ff kunnen chillen met elkaar" moet je glimlachen en die hardwerkende jongens en meiden ("Was het lekker?") gun je nog een gezellige avond.

Complimenten aan dat stel in de open keuken en de bediening/kassa die maken dat er is meer is dan 'Mac Donalds' en 'Burger King' alleen. Bravo!