Burgermeester (Elandsgracht)

Elandsgracht 130 1016 VB Amsterdam Nederland Kaart
31-204236225

Meer informatie over restaurant Burgermeester (Elandsgracht)

• Huisdieren welkom , Terras
6,8
Mike V.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2016
Cheeseburger was behoorlijk koud toen ik hem kreeg. Kan gebeuren natuurlijk maar de kok was er niet blij mee aan zijn norse, defensieve reactie te merken. Hij uitte zijn frustratie vooral op de vervangende burger die een overdreven gegrild broodje, een doorbakken burger had en doorweekt was met belachelijk veel mosterd! Ik had geen zin in gedoe, dus schepte de mosterd er maar af en at de burger op maar de mosterd had de burger eigenlijk al verziekt. Jammer en onnodig.
Lucien V.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Veel verschillende lekkere soorten burgers voor ieder wat wils. Ook is het hier mogelijk om een mini variant van iedere burger te bestellen. Goed voor de mensen die geen keuze kunnen maken. Bij een burgerbar verwacht ik altijd wel iets van frietjes, helaas is dat hier niet te bestellen. Verder vrij saai snackbar decor en service. Je betaalt duidelijk meer dan een doorsnee snackbar, maar de service is gelijk.
Ronald V.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Heerlijke burgers; zoals verwacht en gehoopt! Ook het broodje en de gegrilde groente op onze meester biefburger zijn erg lekker. Gezellig no-nonse lunch locatie in een Amerikaanse 'diner' stijl, als je even snel en goed wil eten. Voor je zakenlunch minder geschikt vanwege de opstelling van de tafels en banken, waardoor je vrij snel met anderen een tafel deelt. De muziek mag wat meer afwisselen; hetzelfde deuntje (soft jazz) komt steeds weer terug!
Justin V.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
Uitstekende hamburgers voor een erg schappelijke prijs. Hamburgers worden wel 'kaal' geleverd, dus een bijgerecht bestellen is wel een vereiste als je wat uitgebreider wilt eten. Zelf in de rij staan en veel producten niet beschikbaar. Vreemd genoeg bijvoorbeeld geen Cola Light of Zero (!).

Decor lijkt geïnspireerd door Amerikaanse diners, zonder echt te thematiseren of de boel überhaupt op te leuken. Magertjes dus, met veel potentie.
Ilovefoodd .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2015
Dit is gewoon een goede burger :)

Maar alles kan nog veel beter, als je dat vergelijkt met Londen (kijk naar Byron als tip!). Service en decor viel gewoonweg tegen.
Mangkon ..
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2015
Een flink tijd geleden hier wezen eten met mijn vriendin.

Het eten:
Ik had de 3 miniburgers (Biefburger Royaal, Spaanse lamburger en de toen nog Chileense burger) en mijn vriendin had de Cheeseburger. Héérlijk sappig vlees, vers gebakken broodjes, goede toppings op de broodjes en een echte aanrader voor de Burger-lovers. Maar de koolsalade was naar mijn mening niet goed op smaak en te dik gesneden.

Maar gelukkig ga je niet naar een burgerzaak voor de bijgerechtjes!

Service:
Jong en vriendelijk personeel, niks op of aan te merken.

Decor:
Helaas genoeg moet je de tafel delen met vreemden. Op zich niet heel erg maar ook niet bepaald prettig. De zaak ziet er ook een beetje kaal uit.
Yvonne Z.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2015
Super lekkere originele burgers! Laatst hadden ze een kangoeroe burger als maand special. Voor de verandering vond ik deze alleen niet zo lekker, hij was mij te pittig, maar dat is waarschijnlijk een kwestie van smaak. Normaal gesproken ga ik voor de mini burgers, er staat namelijk zoveel lekkers op de kaart dat ik weer niet kan kiezen. De kaart wisselt ieder kwartaal, precies goed. Decor is een beetje kaal, maar tegelijkertijd passend bij het type restaurant, dus eigenlijk juist goed. Je kunt ook lekkere bijgerechten (maiskolf, gepofte aardappel etc) kiezen, alleen vind ik het zelf erg jammer dat je geen frietjes kunt kiezen!
Wailon D.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2015
De burgers zijn heerlijk groot en goed smakelijk! Alleen is het hierdoor een beetje lastig om het op te eten, maar dat bederft de pret niet! Decor kan beter, want het zag er best kaal uit en service ging lekker flot bij de kassa. Maar daar bleef het ook bij.
Guusenmarja .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2015
Prima verrassende burgers! Groot en daardoor moeilijk te eten maar bestek ligt voor het grijpen. Je moet bij het buffet bestellen wat als je voor de eerste keer binnenloopt niet duidelijk is. Wij werden vlot geholpen. Prima prijs kwaliteit verhouding. De zaak is niet spectaculair maar functioneel ingericht. Toch wel een adres waar je terug wil komen voor een snelle smakelijke burger met iets meer.
Alwin D.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2014
Wat een lekkere hamburgers!!! Prachtige kwaliteit vlees en lekker brood. Maar wat een vreselijk onsympathiek personeel, ongeinterreseerd en tegen het onbeschofte af. Voor het eten kom ik terug. Het personeel zal ik negeren.
Theodort .
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2014
Iets te kleine ruimte dus wees bereid om je tafel te delen met vreemden. De lamsburger is echt een aanrader en het personeel vriendelijk. Probeer wel de echt drukke tijden te omzeilen want anders sta je lang te wachten. Met koningsdag en dat soort feestdagen is het hier helemaal chaos en kan je eigenlijk maar uit 2 type burgers kiezen en/of de ruimte niet eens betreden.
Carin V.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2014
Leuk bedacht al die verschillende burgers...als bezoeker word je uitgenodigd mee te denken over 'een burger naar wens'. Als tegemoetkoming voor je idee wordt je naam afgedrukt bij "de burger van de maand" op een affiche. Wat me bij zal blijven is de onrustige sfeer door de grote toeloop en dat je zelf in de rij mag staan om je bestelling door te geven...wat ik totaal niet bij de prijs vind passen. En als de telefoon gaat wordt die opgenomen en mag je nog langer wachten, en...degene die telefonisch besteld wordt dus eerder geholpen dan jij die in de rij staat.... Vandaar mijn 5 voor de service. En het toilet, brrr...! De geitenkaasburger vond ik tegenvallen vanwege een allesoverheersende scherpe smaaksensatie die ik niet terug kon vinden bij de ingrediënten zoals genoemd op de kaart. Maar de lamsburger was goed!
Inderdaad zoals hiervoor geschreven doet de inrichting Amerikaans aan. Erg basic, hoewel de banken wel goed zitten. De open keuken met in ons geval één personeelslid wat stond te zuchten en te kreunen vonden wij storend; we hadden er vol het zicht op. We hadden er al met al meer van verwacht en zijn een ervaring rijker.
Chiel V.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2014
Fijne, originele burgers met mooie ingrediënten. Lamsburger was mooi rosé en kwam met een lekkere compote van rode uien. Leuk dat er voor onze dochter (1.5) een miniburger naar keuze op de kaart stond. Service was echter dramatisch: de serveerder, die onze tafel schoonmaakte, groette niet terug; borden en drankjes werden zonder enige verbale ondersteuning op tafel gezet; bij het opnemen van de bestelling werd alleen stoïcijns geknikt; bij het afruimen van de tafel werd niet gesproken (laat staan gevraagd of het had gesmaakt); etc. Aankleding is leuk en doet denken aan Amerikaanse eethuisjes.
Jamesy .
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2014
Heerlijke hamburger gegeten tegen zeer schappelijke prijs. De aankleding is sober met een knipoog naar een American diner. Niks mis mee. Bestellen aan de kassa, aanschuiven bij anderen aan de tafel. Super met vrienden (of alleen), niet voor een romantisch diner.
IvoM .
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2014
Na een paar bezoeken aan dit leuke concept, begint het me steeds meer tegen te staan dat er nauwelijks zitplaatsen zijn en je al snel met vreemden aan tafel belandt.
En erg jammer is dat de burgers eigenlijk altijd lauw zijn, omdat de toppings te koud het vlees op gaan. Maar het blijft een sympathiek concept.
Deni .
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2013
Bij Burgermeester draait het hoofdzakelijk om de burgers. Verschillende soorten: vlees, vis of vegetarisch. En daarin vind ik dat ze goed geslaagd is. Het is een soort verantwoord fast-food restaurant. De vibe is anders dan in een meer bekend fast-food restaurant. Wat hipper met een wat meer gastronomisch aanbod. Zelf had ik de tonijnburger en die was serieus lekker!! Helaas was de gepofte aardappel op... Minpuntje was dat er vrij weinig zitplaatsen zijn...
Reijer .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2013
Een pretentieuse hamburger zaak met een enorme geitewollensokkengehalte. De zaak zelf ziet er heel goedkoop uit, open keuken goedkoop meubilair, tafels worden gedeeld. Lambburger besteld en gepoogd om een cola light te bestellen. Dat hebben ze niet (maar wel normale coca cola) vanwege een vermeende gezondheidsrisico...maar voor de diabetici onder ons is het dus botvangen. Je mag betalen voor water of koffie of thee, wat op mij als bijzonder arrogant en onvriendelijk overkomt. Ook de houding van het personeel hierover kwam zo over. Bestellen doe je ook aan de kassa en het lijkt er vooral op dat ze je snel weg willen hebben want ze vragen niet eens of je bijgerechten wilt. Dan heb ik dat maar ook niet gedaan.

De burger zelf was prima. Vergeleken met fastfoodrestaurants een topper, maar vergeleken met andere degelijke burger zaken een weinig bijzondere. Mijn burger zou lamb zijn maar ik vond het er niet echt uit naar voren komen.

Enfin, voor de burger zelf kan je hier prima eten. De sfeer past prima bij een yup-let-meer-op-de-imago-dan-de-inhoud soort mens. Het is een burger bar dus dat gezonde gedoe van ze komt nep over. Biologisch ok, maar gezond? Maak dat de kat wijs. Ik zal er zelf niet snel weer terug komen. Er zijn andere zaken in amsterdam die het naar mijn mening beter doen.
Leonie-n .
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2013
Als je eens een echt lekkere burger wil eten, dan moet je zeker hier zijn. Het menu is gevarieerd en je kan zelf ingredienten toevoegen. Eigenlijk eten we nooit bij de Burgermeester maar halen we het eten altijd op. Het restaurant zelf is niet heel gezellig of sfeervol, dus daarvoor hoef je er niet naartoe. Maar voor gewoon een lekkere, goede burger moet je echt hier zijn.
013foodie .
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2013
Prima adresje voor een huisgemaakte hamburger met verse en goede kwaliteit ingrediënten. Ook de optie van 3 miniburgers is een pluspunt voor degenen die niet kunnen kiezen en van alles wat willen proeven. En wij moesten wel lachen om het concept waardoor zij geen light producten serveren :-) Alleen jammer dat de dragonmayonaise bij de Meester Biefburger niet goed te proeven was. De truffel bij de Biefburger Royaal daarentegen weer wel. Wij komen hier graag tijdens een dagje Amsterdam.
Jmpb .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2013
Goede burgers. De nadruk ligt wel meer op de aankleding van de hamburger dan op het vlees zelf. Een echte Amerikaanse hamburger zul je hier dus niet vinden. Het restaurant zelf oogt niet altijd even fris. Leuk om een keertje geprobeerd te hebben, terugkomen zal ik niet snel doen.