Burgerlijk

Meer informatie over restaurant Burgerlijk

Dinsdag t/m Zondag 12:00 - 21:00
Sophie K.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Een soja-zeewier burger. Goed gevuld en op zich qua smaak prima, maar qua structuur erg zompig. De frietjes en de bijbehorende saus waren erg lekker. Misschien ooit nog eens terug, maar dan een andere burger.
Ginger B.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2016
Burgerlijk is een leuke tent en het loopt fantastisch. Reserveren kan niet, maar je kunt je telefoonnummer achterlaten en dan wordt je gebeld als er een tafel voor je vrijkomt. Wij kregen een geschatte tijd van zo'n 20 minuten wachten en dan konden we komen, dat was prima voor ons en zijn nog even om de hoek ergens iets gaan drinken. Uiteindelijk waren we na 3 kwartier nog steeds niet gebeld en zijn we toch weer teruggegaan naar het restaurant, precies op het moment dat we aankwamen werd er gebeld. Toen we binnenkwamen moesten we alsnog eerst nog even wachten omdat er nog andere gasten aan 'onze' tafel zaten. Toen we uiteindelijk zaten, was de bediening wel erg goed. Snel, vriendelijk en efficient. We namen de charcuterie plank waarvoor werd aangeraden om het maar voor 2 personen te bestellen ipv 3 en dat was een goede keus. Er werd een gigantische plank gebracht met allemaal lekkere hapjes, echt een aanrader. Daarnaast hadden wij met z'n drieen 3 verschillende burgers besteld om te delen en deze waren stuk voor stuk erg lekker, de wagyu met de truffelmayonaise was heerlijk, de krokante geitenkaasburger was lekker en de pulled pork was ook genieten. Daarna was er helaas totaal geen plek voor een dessert, dus die hebben we maar overgeslagen. Al met al was het een goede en lekkere keuze om hier te gaan eten
Anouk B.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Lekkere classic burger(en zalmburger) gegeten, vriendelijke dame die ons heeft geholpen. Snelle service en gezellig ingericht.
Danielle B.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2015
Leuk concept voor een restaurant! Alhoewel het eten vrij basic is, hamburger dus, is alles vers en lekker bereid. Het was er erg druk, maar wij hoefden niet te wachten en konden plaats nemen aan een tafel met bankje, waar ook al andere mensen zaten. Wat totaal geen probleem voor ons was. Ik heb lekker gegeten voor een hele schappelijke prijs. Ik kom nog een keertje terug!
Caswestrik .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2015
Gisteren uitgenodigd door buurvrouw, vond het tijd dat we hip gingen eten. Restaurant was zoals gebruikelijk bomvol. Vriendelijke en zeer efficiente dames van de bediening, na slechts kwartiertje wachten mochten we aan tafel zitten. Snel daarna kwamen de burgers, overheerlijk gekruid en gebakken. Ik ga zeker weer, had de basis burger, maar er is meer, en natuurlijk ook vegetarisch!
Jeroen R.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Prima gegeten hier vanmiddag met een burger geitenkaas met mango en rucola, goede combinatie, prins geholpen wel stevig voor 'alleen' een burger 8 euro
Pimm S.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Burgerlijk is echt een leuk en nieuw concept voor Maastricht! Burgers variëren erg van smaak! Erg leuke en verrassende kaart. Alleen jammer dat je er niet kunt reserveren, soms erg lange wachtrijen. Bediening mag iets sneller, maar was bepaald niet slecht.
RoZu16 .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2015
Gisteravond voor de eerste keer naar Burgerlijk. Een heerlijke hamburger (kalf) gegeten met goed gebakken frietjes erbij. Een leuke zaak met een simpele kaart. Gewoon even snel een hamburger eten, drankje doen en klaar. Super concept. Het was gister mijn eerste keer, maar zeker niet de laatste. Top!
Richardpil .
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2015
hip en goed geprijst,
Bij Burgerlijk komen wij vaak als we even fijn en goedkoop willen eten (20 euro voor burger en drankjes). De burgers smaken allen uitmuntend en de kaart veranderd ook vaak genoeg om terug te keren. De gin tonics zijn hier scherp geprijsd en een aanrader.

De sfeer is fijn, beetje hipster, maar op een goede manier. Alleen jammer dat er geen terasje is, maar dat is door de goede prijs-kwaliteit verhouding zo vergeten.

Enjoy-food .
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2015
Weinig waar voor je geld, je betaald veel te veel voor wat je krijgt, het is en blijft maar een hamburger!!!!!! Dan is € 20,= voor een gepimpte hamburger en een drankje heel veel geld.
Arrogante en zeer onvriendelijke bediening, je wordt letterlijk erdoor geduwd, want bezetting van tafels is belangrijker dan service, aandacht en kwaliteit.
Er wordt duidelijk onderscheidt gemaakt tussen "vaste" klanten en binnenlopers, die worden wel hartelijk bedient en te woord gestaan
Eten is niet lekker, niet speciaal, niet uniek, niet bijzonder.
Ging hierheen voor het zogenaamde "AHA" moment, vol verwachting voor een super burger, lekker sappig, lekker vers, lekker klaargemaakt.
Jammer, helaas niet het geval.
Nee, voor mij niet meer, eerder een aangekleed fastfood beleving op een plank in plaats van een dienblad en drinken in een glas in plaats van een kartonnen beker.
Hier dient heel veel verbeterd te worden, heb eerder al bij hamburgerzaken gegeten, zoals in Amsterdam, daar precies de tegenovergestelde beleving gehad als hier.
Decor is wel mooi, gezellig en warm.
Akoestiek is niet optimaal, maar kan ook niet anders met zoveel mensen op elkaar gepropt in een kleine zaak.

Lieve H.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2015
Kwaliteit en service erg achteruit gegaan. In het begin zijn mijn vriend en ik hier vaker gaan eten. Wij wonen in Maastricht dus voor ons was het iets nieuws en leuks. De laatste twee keer is het ons zwaar tegen gevallen. De tijger burger was nog koud van binnen en bij het terug sturen geen excuses. De andere burger was droog en het broodje was oud. Waardoor het opeens zoveel slechter is dan eerst? Wij zijn van mening dat het komt doordat het te druk is geworden en de bediening het niet meer aankan. Er wordt geen tijd meer genomen voor de gerechten en mensen die er zitten maar, meer gedacht aan hoe sneller ze weg zijn hoe meer mensen er kunnen zitten, jammer! Wat een leuk restaurant leek is voor ons in zeer snelle tijd achteruit gegaan.
Caspar0 .
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2015
Een combinatie van klassieke burgers, verrassend combinaties en hippe drankjes.
Zou zou ik Burgerlijk omschrijven, een zaak waar iedereen wel iets lekkers vindt.
Heerlijke zelfgemaakte sauzen en een leuk (romantisch) interieur
Het enige nadeel is dat je niet kan reserveren..
MarkFaassen .
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2015
Verrassend lekker burgers gehad. Aan de combinatie van de burger met de garnering was veel aandacht besteed. Leuk en bijzonder smaakvol concept! Gewoon eens wat anders dan een doorsnee broodje!
Marjolein V.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2015
Het van buiten zo gezellig uitziende restaurant. Binnen hebben we die sfeer ook geproefd. Samen een vleesplankje besteld....iets wat geen verdere bereiding dan afsnijden en op een plankje neerleggen behoeft, duurde meer dan een half uur om te serveren. En dat ook nog nadat we het personeel gevraagd hebben of ze ons per abuis vergeten waren. Ontkennen, maar we hadden ons bestelde plankje binnen twee minuten op de tafel staan. Zonder excuus voor het wat langere wachten of iets dergelijks. Het vlees is van goede kwaliteit maar aan de hoge prijs. Na het vragen van de rekening, direct gepind, het enige bonnetje wat we kregen was de pinbon. Normaliter rekenen we nooit na, maar na dit nu toch te hebben gedaan bleek dat we teveel betaald hadden. Dit aangegeven te hebben werd ons van de gin tonic een andere prijs genoemd dan op de kaart staat. We hebben dit gemeld maar de serveerster nam geen moeite dit te controleren. Met een "hier moeten we het maar mee doen" gevoel zijn we zonder excuses of dank voor het doorgeven, vertrokken. Wetende hier niet meer terug te komen!
BasJansen .
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2015
veel positieve dingen gehoord van dit (enige) burger restaurant in maastricht. Zelf heb ik in meerdere steden de burgers geproefd van verschillende zaken en ik vond de burgers hier van mindere kwaliteit. Het brood had geen goede structuur en was qua presentatie en bite onvoldoende tot redelijk. Het vlees zelf was 90% gaar. Bijna volledig doorbakken dus en dat is jammer met een beef hamburger. De toppings en saus zorgden voor een lekkere smaak, maar deze was te royaal aanwezig, waardoor aan alle kanten deze van de burger viel en drupte. Service is prima en decor is romantisch/gezellig ingericht.