Burgerij Amsterdam CS

De Ruijterkade Amsterdam Nederland Kaart
31-207220850

Over restaurant Burgerij Amsterdam CS

Voortreffelijke burgers

What’s in a name? Hier worden je verwachtingen (en misschien wel je stoutste culinaire dromen) waargemaakt. Misschien wel de beste burgers van de stad. En daar hoef je dus niet eens het centrum voor in. Sterker nog, je kunt gewoon op het Centraal Station blijven en na je hamburger de trein weer terug naar huis pakken. Maar uiteraard kun je er ook voor kiezen om met een goede bodem op pad te gaan. Winkelen, cultuur, nachtleven?

Meer informatie over restaurant Burgerij Amsterdam CS

7,1
Duur
Frieda H.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
dat was eens maar nooit weer! voor die prijs kan het veel beter het jij en jouw is vliegt over tafel onder in het bakje friet zat een zwart balletje van iets? bleek de verbranden resten van bitterballen te zijn. men kwam wel zijn excuus aan bieden en kletste iets over de frituurmand we kregen wel een gratis drankje. maar terug komen zullen we zeker niet doen
Josine K.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
We hebben hier een lekker burgermenu gegeten. Ze hadden interessante burgers met daarbij knapperige friet en genoeg saus. De bediening was vriendelijk en het eten kwam snel op tafel. Prima plek om even een hapje te eten.
Vlaardingerbroek .
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Wat een rare tent is dit. Wij zijn in totaal tussen bestelling en service bediend door niet minder dan 7 minderjarigen en niemand leek te weten wat hij aan het doen was. Een van onze zogenaamd verse burgers was bevroren. We hebben 3 keer moeten vragen om sauzen en 1 persoon in ons gezelschap kreeg tot 2 x toe de verkeerde burger gereserveerd.

Smaak is ronduit flauw zonder topping. Niet echt een succes. Uitzicht is als je op de goede plek zit wel bijzonder. Akoestiek is vreselijk.
Claire-Hermans .
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
Wat een amateuristisch zooitje zeg! Iedereen liep als een kip zonder kop rond! Erg chaotisch. Drie kwartier op een hamburger gewacht. Enige wat positief was is dat we erg goed zijn geholpen door een Jongen genaamd Emiel.! Maar we komen niet meer terug
Daan Z.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Normaal ben ik altijd positief ingesteld als ik veel uiteenlopende recensies lees, het glas is immers altijd half vol! Helaas, ondanks mijn positieve instelling, kwam ik bedrogen uit. Laten we het met opbouwende kritiek benaderen. We hadden de Smokey Bacon en de Samurai Salmon besteld samen met friet en salade. Daarvan waren de frietjes erg lekker. Niet te vet, niet te droog. De salade was prima maar niet bijzonder. Normaal.

Nu dan de burgers...Helaas moet ik hier erg kritisch zijn want ze waren niet goed. Het vlees is smakeloos en dun maar door de ingrediënten op de burger geeft het de illusie dat het een smaakvolle hap is. Neem echter de ingrediënten apart en het is huilen met de pet op. Het gebakken ei was compleet door gebakken en was niet meer dan een smakeloze witte schijf. En dat voor een euro meer.

De samurai Salmon was ook niet bijzonder. De vis was droog en niet vers. Het zal me niets verbazen als de vis uit een vacuüm verpakking getrokken werd, die smaak en textuur is meteen herkenbaar. Daarnaast was de wasabi smaak te heftig waardoor je meer een wasabi burger eet dan een zalm burger met een hint van wasabi.

Nu dan de bediening. Hier kan ik echt niet over spreken. De bediening is absurd traag, doen meer aan socialisen met elkaar dan daadwerkelijk werken en vergeten bestellingen. De Salmon burger hadden ze doodleuk niet aangeslagen waardoor die niet was gemaakt. We moesten lang wachten op de eerste burger maar de Salmon kreeg voorrang en was er binnen 2 minuten al. Wonderbaarlijk dat dat wel heel snel kan maar dat ik voor de eerste burger 30 minuten heb moeten wachten. Daarnaast moesten we lang wachten tot we aangesproken werden bij binnenkomst. We moesten lang wachten tot ons eten werd geserveerd. We moesten zelfs lang wachten toen we wilde betalen. En met lang bedoel ik +- 10 minuten. Niet overdreven want ik heb het geklokt.

De collega's hadden het maar wat leuk om te kletsen in de hoek bij de bar, maar klanten aanspreken gebeurde gewoon niet, ondanks dat de tent vol zat. Er werd pas gereageerd als ik zwaaide, ondanks dat ons eten allang op was. Pinnen duurt ook 10 minuten want mevrouw was ons vergeten. Oeps. Er werd niet eens gevraagd of het had gesmaakt...waarschijnlijk te vaak een nee ontvangen dus het proberen niet waard?

John, als ik weg was gelopen zonder te betalen hadden je werknemers het niet eens geweten. En ik had niet eens willen betalen voor zulke magere broodjes.

Je zit op zo'n top locatie, en dan heb je zo'n slechte tent. Het is gewoon zonde omdat er waarschijnlijk zat andere fantastische burger restaurants staan te popelen om zo'n locatie te kunnen bemachtigen.
Raoul .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Het enige verschil met de bekende fast food ketens is de prijs. Je betaald Bij Burgerij Amsterdam CS namelijk het dubbele voor een zelfde soort burger. Owja ken je die burger van de gouden M? Die is eigenlijk nog veel lekkerder. Mooie grap zijn ook de posters en foto's van de burgers, hierdoor lijken ze groot & lekker. Grapje. Als je hier gaat eten dan heb je vast net als ons per ongeluk de keuze gemaakt om weer eens een ander eettentje uit te proberen. Wat een afgang.
Beste Raouleten,
Wat vervelend dat je een slechte ervaring bij ons hebt gehad. Wij kunnen echt veel beter.
Kun je mij een bericht sturen met je contact gegevens
J.coerver@burgerij.nl
Dan zoek ik contact.
Mustafa79 .
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2016
Laatst weer bij de Burgerij geweest. Eerste keer was in principe wel bevallen. Toen had ik de clasico besteld. Op het menu wordt vermeld dat de hamburger uit 85% rundvlees bestaat. Dat viel mij nu op. Ik eet wel vaker bij andere hamburger tenten en daar gebruiken ze gewoon 100% rundvlees. Waar bestaat die 15% dan uit? We kregen te horen dat het varkensvlees was. Ik vind wel dat dit duidelijk vermeld moet worden. Er zijn namelijk best veel mensen die alergisch zijn voor varkensvlees.
Window .
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
Voor een burgertent op het station helemaal niet verkeerd. Mijn vriend en ik streken hier min of meer toevallig neer. Als je aan komt lopen ziet het er aantrekkelijk uit, goeie combi van sferen (zeg maar zowel voor overdag als voor 's avonds, zowel voor even-met-z'n-tweetjes als voor het gezin). Het was lekker rustig, interieur leuk en schoon (hoewel de wc's wat aandacht mochten, maar goed) en het uitzicht op het IJ en het verkeer langs de achterzijde van Amsterdam CS was helemaal top. Vriendelijke bediening. Mijn vriend en ik waren het er allebei over eens dat alles _bij_ de burger tiptop was (broodjes lekker geroosterd, toppings in orde, saus erbij, patat prima), en dat de porties goed waren, maar we verschilden van mening over de burger zelf. Hij vond 'em lekker, ik vond 'em ok. Zeker niet beter dan bij andere burgertenten in de stad. Later zag ik dattie niet 100% rundvlees was en dat vind ik eigenlijk gek bij een hamburgerzaak, zeker als je die burgers als rundvleesburgers verkoopt. Als je in de VS bij gehakt een percentage ziet staan, dan gaat het om de verhouding mager/vet vlees, dus aanvankelijk dacht ik (blij verrast) dat het daar hier om ging, maar helaas. Jammer. Voor de duidelijkheid: de garing was goed en de kwaliteit van het vlees was prima, maar de samenstelling vond ik teleurstellend. (Vergelijk: witte rijst krijgen bij je curry - niet vies, maar het is ook geen basmati. Of een Coca-cola bestellen en een Pepsi krijgen. Een pizza bestellen en flammkuchen krijgen. Allemaal prima, maar anders dan verwacht.) O ja, prijsstelling: wat je verwacht als je elders in de stad een burgertent in loopt.
Jacyntha S.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Restaurant ziet er leuk uit en de kaart die als onderlegger op tafel ligt beloofd veel goeds. Veel keuze uit burgers vlees/vis/vega. De bediening kan iets strakker. Frietjes kwamen 'alvast' eerder op tafel dan de burgers (1 portie teveel overigens) en borden werden 'alvast' weggehaald terwijl anderen nog aan het eten waren. Burgers zijn prima maar horen naar mijn mening absoluut niet bij de lekkerste in Amsterdam.
Beste Jaxs,
Hartelijk dank voor uw reactie. Jammer dat de service tegengevallen is. Ik neem uw opmerkingen ter harte en ga ze delen met het team.
Gerwin E.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2016
We hadden gereserveerd via het comedycafe en daarbij hoort een voordelig arrangement. Hoewel de reservering niet goed was door gekomen konden we volgens het eerste personeelslid wel gebruik maken van het arrangement. Later werd er echter door een ander personeelslid vertelt dat dat arrangement pas geld vanaf tien personen; op de site van het comedycafe staat daar niets over en het lijkt me ook niet te kloppen. Uiteindelijk hebben we maar de gewone prijs betaald want voor die paar euro ga ik niet al te veel moeite doen.

De bediening werkt op zich wel efficiënt maar er was wel sprake van onderbezetting. Wij en anderen moesten redelijk lang wachten voor onze bestelling werd opgenomen; de gerechten werden dan weer wel prima op tijd uitgeserveerd. De kwaliteit van de gerechten was niet slecht maar ik heb weleens betere burgers gegeten (thuis bijvoorbeeld).

De inrichting is leuk maar wel erg krapjes en het is een redelijk lawaaierig pand.

Overal, het is geen slechte tent, en zeker beter dan een fastfood-tent, maar er is duidelijk nog ruimte voor verbetering.
Hartelijk dank voor uw feedback.
Jammer dat eea niet is gelopen zoals het zou moeten.
Ik ga uw opmerkingen met het team bespreken.
Met vriendelijke groet,
Eric H.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
Mooi restaurant aan de waterkant van het station. Uitzicht over het ij en de forenzen die achter CS voorbij reizen.
Ruime keuze uit burgers, verschillende soorten vlees maar ook vis en vegetarisch. De burger waar ik me op verheugd had was op. Jammer dat de serveerster dat niet bij binnenkomst aangaf. Het alternatief was ook heel lekker. To go lijken deze burgers mij ook een goede optie binnen de categorie 'station-voedsel'.
Beste Eric
Dank voor je reactie.
Ik neem je opmerking ter harte en ga het delen met het team.
Danny D.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2016
WOW! Heb er gegeten met mijn klas. Wil je echt lekkere burgers eten, dan moet je zeker hier naartoe komen. Die Double Decker was echt geweldig plus de extra's zoals patat en heerlijk bier. Deze ervaring vergeet ik maar zo niet
Hartelijk dank voor de mooie woorden.
Dank
Jan Willem B.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Vorig weekend hier een beetje bij toeval voor afgaande van een festival neergestreken. Deze burgerrestaurant zit op een vrij unieke plaats; CS Amsterdam. Leuke inrichting, en comfortabele banken. Ik bestelde de burger met kaas, icm het menu. Wat vooral opviel: de snelheid. Ik denk dat ik 7 minuten heb gewacht. Vrij uniek. Smaak was goed, vooral die van de burger. De salade en frieten waren ook prima, maar niet beter dan dat ik bij andere burgerrestaurants gehad heb. Ook op te merken zijn de leuke mensen in de bediening. Ik kom gauw een andere burger proberen.
Beste JanWillem
Hartelijk dank voor de complimenten. U bent natuurlijk van harte welkom. Tot snel
Patat-liefhebber .
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
De burgerij ziet er gezellig uit van binnen. Ze serveren alleen Hamburgers vandaar de naam. De burgerij in het Amsterdam CS heeft afhankelijk waar je zit uitzicht op de achter kant van het CS of op de hal. Dat kon ik wel waarderen. De Hamburgers waren prima te eten en zouden een 8 krijgen. De frieten waren echter redelijk vet en hard. Voor een friet liefhebber is dat niet echt aan te bevelen. de frieten krijgen een 6. De sausjes zijn overigens gratis en prima van smaak.
Als de bediening in orde zou zijn, zou die wel een aarige tent zijn om af en toe eens een burger te eten. Maar helaas. De helft van ons kreeg zijn eten terwijl de rest meer dan 20 minuten moest wachten. De ober verdween ook na de bestelling op genomen te hebben.
Dan maar weer eens aan een andere over gevraagd. Die kwam met een vaag verhaal over een bonnetje en na nog eens een ander te vragen kwam dan ook voor de rest een deel van het eten. Een deel, want de friet waar mijn dochter die inmiddels al klaar was met de burger nog op wachtte werd weer niet gebracht. Nog eens naar een ober gelopen en toen kwam ook die friet. Maar gelukkig waren de burgers goed van smaak.
Zelf eet ik geen hamburgers en dan is er niet veel uit te kiezen op de kaart. Maar dat kun je verwachten en neem ik ze niet kwalijk. Al met al niet echt een aanrader maar problemen met de bediening kunnen een incident zijn.
Hallo Patat-liefhebber
Met het schaamrood op mijn kaken lees ik uw recensie. Dit is niet waar we voor staan. U heeft geen goede ervaring gehad en daarvoor bied ik mijn excuus aan.
Zou u mij uw contact gegevens willen sturen.
J.coerver@burgerij.nl
Dan neem ik persoonlijk contact met u op.
Nathalie R.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Wat een super goed restaurant. En wat een top service. Als eerste toen we aankwamen met een Couvert bon werd ons verteld dat we uit alle hamburgers mochten kiezen tot een collega zei dat hij een vergissing maakte waarop ee toch werd besloten dat we uit alle burgers mochten kiezen. Punt 2 ik bleef met mijn legging achter een kapotte stoel hangen waardoor er meteen ingegrepen werd! Gevolg: een kapotte legging maar meteen 2 gratis cola gekregen. Nogmaals wat een toppunt van service en klantvriendelijkheid. En wat een heerlijke burgers. Echt een aanrader voor iedereen. Wij komen zeker nog een keer terug!!
Hartelijk dank voor de mooie woorden.
We zien u graag terug bij Burgerij CS
Niels A.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2016
Erg lekker gegeten. Leuke locatie. Mooi restautant. We werden goed geholpen, burgers waren zeer goed we komen zeker nog eens terug!!
Beste Nielsarents,
Dank voor de mooie woorden, en heel graag tot ziens.
Tinus87 .
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Op een drukke vrijdag avond, na het werk, hier met 2 vrienden gegeten. We werden bij binnenkomst enthousiast ontvangen en naar ons gereserveerde tafeltje gebracht. De bediening was vlot en super vriendelijk. De dolce vita burger vond ik een echte aanrader en als dessert had ik een mooi opgemaakt stuk cheesecake. Kortom, leuke sfeer en lekker eten. Ik kom zeker terug!
Beste Tinus
dank, dank voor de complimenten.
graag tot ziens bij Burgerij AmsterdamCS
Sannejosh .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2016
Afgelopen zondag na een dagje de stad in lekker wezen eten hier. Het begon goed, bij binnenkomst werden we gelijk begeleid naar tafel zoals het hoort! Het was onze eerste x en hebben op aanraden de notorious en de smockey bacon met een eitje gegeten. Goede smaken en wat niet heel erg onbelangrijk was dat de burgers niet rood van binnen waren. We vonden ook de lampen heel speciaal en hip. Hopen dat de blauwe hekken aan de buitenkant snel weg zijn, dan heb je nog een super uitzicht ook. Nogmaals de bediening super attent en het eten was erg lekker. Wij komen hier zeker snel terug!
Beste Sannejosh
Dank voor het compliment en ja de blauwe hekken gaan weg. het wordt alleen maar mooier.
We zien u graag terug bij Burgerij AmsterdamCS
Sarah P.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2016
Vandaag geluncht bij de Burgerij voordat we verder reisden. De aankleding van het restaurant is top, industrieel en gezellig. Twee maal de Dolce Vita burger besteld, die een minuut of 5 later al aan tafel werd gebracht. Toen we zagen dat er geen gegrilde groenten op zaten (horen er volgens de kaart wel op) de burger teruggestuurd. Even later komt de burger weer terug en krijgen we te horen dat er wèl gegrilde groentes op zouden zitten. Ik haal de bovenkant van mijn burger af en de bediening wijst het aan: "kijk, daar". Bij nadere inspectie zie ik één flinterdun plakje courgette liggen. Vervolgens moet ik mijn best doen om de bediening te overtuigen dat 1 plakje courgette niet door kan gaan voor "gegrilde groenten" als je 11,5 euro betaald voor een burger. Uiteindelijk krijgen we een nieuwe burger waar wel voldoende courgette op zit. De burger is uiteindelijk lekker, maar niet heel bijzonder.
Beste Sarah,
dank voor de eerlijke feedback, excuus voor de late reactie.
eea is besproken in het team en we hebben ervan geleerd.
Ik vind het echt vervelend dat het zo is gelopen, we kunnen beter dan wat u heeft ervaren.
Ik hoop dat u ons nog een kans wilt geven.
groet
Roodenburg .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2016
Bij binnenkomst een vriendelijke ober die ons een tafel aanwees. Eenmaal aan tafel was de bediening niet heel erg alert. Het duurde een poosje voordat iemand de bestelling kwam opnemen. We kregen de fried onion ring vrij snel. Deze waren ok van smaak. De burger werd tijdens het voorgerecht geserveerd........ Burger was niet wat wij hadden verwacht. Vrij koud en er zat niet heel veel smaak aan. Volgens mij moet dit beter kunnen!
Beste Roodenburg,
dank voor de eerlijke feedback. Ik vind het oprecht jammer dat het zo heeft gelopen. U opmerkingen zijn in het team besproken.
Ik hoop dat u ons nog een kans wilt gunnen. Wij kunnen inderdaad beter.