Buren van de Raad

Meer informatie over restaurant Buren van de Raad

7,2
Hans En Dona H.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Vanwege het mindere weer, helaas niet op het prachtige terras kunnen zitten voor lunch, dus binnen genoten van een heerlijk broodje tartaar speciaal, en een broodje gebraden rosbief met truffelsaus, ui, spek en champignons. Beide gerechten mooi opgemaakt en zeer ruim belegd. Het smaakte overheerlijk, nu maar even wachten op mooi zonnig weer, zodat we dit weer over kunnen doen maar dan op het terras.
Annemarie K.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2015
In Bodegraven naar Buren van de Raad. Het was mooi weer, dus we gingen op het ruime terras zitten, er zijn grote tafels en het was druk en gezellig, maar het ligt aan een groot kaal plein. We bestelden bier en brood en later de dagsoep 3,50. Het was kaassoep volgens de bediening.
Het brood, wit en bruin, smakelijke grove tapenade van olijven en kappertjes en aioli. 4,75, kwam helaas pas met de soep.
De soep smaakte goed, maar we proefden geen kaas en zeiden dat tegen de bediening, ze zou het melden in de keuken. We hoorden er niets meer over, maar toen ik afrekende bij de bar stond de kok er en ik zei dat het allemaal prima smaakte, maar dat we geen kaas proefden in de soep, De kok zei dat het lente-ui-roomsoep was, de soep smaakte inderdaad zo. Ik vind het jammer dat de bediening blijkbaar onze opmerking niet had gecommuniceerd met de kok. het lijkt erop dat ze haar klanten niet serieus neemt.
De dagschotel, pasta met veel ! grote garnalen, roomsaus en rucola smaakte uitstekend, 10 euro
Al met al was het een prima maaltijd voor een erg goede prijs/kwaliteit verhouding.
Ook de drankjes zijn zeer redelijk geprijsd, koffie 2, vaasje bier, 2,25
De inrichting binnen is redelijk gezellig, maar niet bijzonder.
We waren op vakantie en zullen en niet snel weer belanden, maar ik zou er als ik er in de buurt woonde zeker weer gaan eten.
Marjet S.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2014
Het ziet er uit als een versleten kroeg, indeling niet stijlvol en niet sfeervol. Erg donker. Locatie is goed, het terras zomers is top!

Bediening is ongeintereseerd en rommelig, niet prettig.

Kwaliteit van het eten valt erg tegen. Soepjes en sausjes lijken vanuit kant en klaar poeder gemaakt te zijn. Standaard te veel saus over je eten, te grote porties, ouderwets sla blaadje op je bord. Verse sinasappelsap smaakt niet vers.

De reden dat ik nog kom is dat ze altijd open zijn en dat er in Bodegraven niet veel keus is. Met een cola'tje op het terras zitten is een aanrader.
Carolien K.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2014
In het verleden vaker met veel plezier voor een lunch of diner bij de Buren van de Raad getafeld.
De laatste twee keer viel het enorm tegen. Wat ontzettend jammer! Heb de indruk dat er nauwelijks meer met verse producten wordt gewerkt en de presentatie van de gerechten is ver beneden peil. Carpaccio erg rommelig opgemaakt, met een te grote berg kaas. Het trio van vis leek rechtstreeks uit de verpakking te komen. De tongrolletjes leken uit de vriezer te komen en waren droog, het bijgevoegde sausje was dik en melig. Het aanbevolen roquefortsausje bij de biefstuk was eveneens te dik en melig, leek op een mengsel uit een pakje. Aan een toetje hebben we ons dan ook niet meer gewaagd.
AnnieGenmaicha .
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2013
Het eten kwam in royale porties op tafel, maar alleen de salade en frites waren lekker. De gevulde tongrolletjes waren droog, de saus ook. Jammer, de saus had het gerecht nog kunnen redden. De boontjes lagen in een overbodige, waterige kaassaus. De verse sinaasappelsap vond ik eerder zuur dan vers. Voor deze kwaliteit is de prijs te hoog. Met simpele, kleine aanpassingen kan alles meer tot zijn recht komen.
Bert-Jan B.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2013
Prijs / kwaliteit was wel in orde. Redelijk gegeten, niet echt spectaculair of hoogstaand.
Erg grote porties en het dessert leek rechtstreeks uit de koelkast: we hadden de koffie met hapjes, die helaas naar ander eten roken en muffig smaakten.
Laurens B.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2013
De bediening op zondag bij Buren van de Raad is rampzalig. We gingen er afgelopen zondag wat eten met vrienden. Ze vragen niet of je nog wat te drinken wilt als je glazen leeg zijn. De 2 meiden die aan het 'werk' waren stonden alleen met met elkaar te praten en letten niet op de gasten. Het eten werd waardeloos geserveerd, mega arrogante bediende die het eten kwam brengen, zetten het op tafel neer en liep gewoon weg. We kregen geen bestek, daar moesten we zelf om vragen. Het eten was lauw/koud. Geen ijsblokjes in het drinken. Enz enz enz. Echt een ramp. Het is een prima tentje om is wat te drinken maar ik ga er niet nog een keer eten.Doei