BungaMas

Voordelig
Joanna W.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Heerlijk!
Helaas is dit niet echt plek om te binnen zitten en eten. Er is weinig plek (3 tafels), decoratie binnen is niet klimatisch en gerecht wordt opgewarmt in magnetron :/ Dat alles maakt niet zo veel uit want eten is heerlijk!! Super lekker, genoeg gekruid, altijs vers. Eerder afhaal punt, met bijna altijd rij met mensen, dus best druk binnen.
Ik beveel!
Rob R.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Hier heb ik nu voor de derde keer gegeten. En het was weer heerlijk. Gezellig klein restaurantje waar je voor een betaalbare prijs naar eetlust kunt bestellen wat je ook maar wenst. Keuze genoeg. Je kunt je eigen bord samenstellen. Wie van de echte lekkere Indonesische keuken houdt, wordt hier niet teleurgesteld. Yammie, yammie, yammie !!!
Kaatjeblanche .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Toen ik nog studeerde in Leiden kwam ik vaak naar dit eettentje toe voor een goede vullende Indonesische maaltijd te eten na een dagje studeren en thesis schrijven.
En nu ben ik er geweeest voor de nostalgie. En ik ben er nog tevreden mee. Het eten was lekker en Indonesisch, niet Indisch. De mevrouw die ons bediende is aardig en ik voel me gewoon thuis daar. Hopelijk blijft de kwaliteit van het eten nog vele jaren hetzelfde zodat als ik elke keer langs kom, ga ik naar buiten met een volle buik en een grote glimlach.
Proever500 .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Rijsttafels besar laten bezorgen, met nasi goreng, nasi kuning en nasi putih. Plus 12 groente en vlees gerechten. Vroeger dan de afgesproken tijd bezorgd. De gerechten waren allemaal heerlijk, smaakten authentiek, en vaak lekkerder dan in andere indonesische restaurants in de regio. Toppers: de nasi kuning, het aubergine gerecht, de tempeh gerechten.
PeterJKeizer .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2015
De cendol was superlekker! Ik vond alle vleesgerechten heerlijk. Ben zelf niet echt een groente-eter, er is wel een hele vitrine naar keus voor vegetariërs. Er speelde gezellige muziek af en ik vond het niet erg om even te wachten vanwege de drukte. Top verkopers en je krijgt zeker waar voor je geld (is trouwens niet duur en je krijgt best veel). Zelf had ik een studentenmenu met extra vlees, cendol en een portie kipsaté. Heb zo lekker genoten van mijn vrijdagavond.
Anne P.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2015
Bunga Mas is de beste afhaaloptie in Leiden. Meestal echt goede Sumatraanse keuken. Heel creatieve groentegerechten- fantastische tempeh in kerrie, Jack fruit, de beroemde spruitjes. De kwaliteit van het eten wisselt echter de laatste tijd nogal, iets wat je over het hoofd wilt zien wanneer er vaak zo fantastisch gekookt wordt. Maar de laatste paar keren zijnn we alleen maar teleurgesteld: het eten erg vet en zout, weinig keuzes in groentegerechten. Onzorgvuldig ingepakt ook nog, half open bakjes, waardoor de vette inhoud overal overheen gelekt was. We hebben besloten voorlopig niet meer terug te keren. Bunga Mas waar is jullie kwaliteit heen?
Epicurus2 .
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2015
Is dit een restaurant met afhaalmogelijkheid? Nee, dit is een echte onvervalste afhaaltoko, met 14 stoelen. In het hartje van Leiden, op 400 m van de Leidse Schouwburg. Een lichte, frisse zaak met allervriendelijkste bediening van de eigenaren en hun personeel.
Men heeft wel bier (in blik), maar een glaasje wijn behoort niet tot de mogelijkheden. Verder een uiterst overzichtelijke kaart met echt "voor elck wat wils". Wij kiezen voor de nasi kuning compleet met o.a. gele rijst, pittig (rendang) of mild (maleby) gekruid vlees naar keuze, ajam ketjap, atjar ketimoen, blado kentang, tempe, serundeng en een half ei (sambal goreng telor). Ondertussen stroomt de zaak vol met afhalers. Men heeft kennelijk heel veel vaste klanten die de weg hier naartoe wel kunnen dromen. Maar ook de vijf tafeltjes zijn spoedig allemaal bezet, kennelijk ook vooral door routiniers. De smaken van de diverse gerechten variëren van mild tot pittig en ook aan de overige tafeltjes wordt zichtbaar en hoorbaar gesmuld. Wilt u chic een doorsnee Indonesisch maal met buigende knipmessen en andere tierelantijnen? Dan is BungaMas helemaal niets voor u. Wilt u in een eenvoudige en gezellige sfeer genieten van de Sumatraanse keuken dan bent u in deze toko aan het goede adres.
MargotBB .
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2014
We hadden weinig tijd, dus we hebben ons beperkt tot een nasi goreng rames en mijn nichtje de bami rames. Wat een heerlijkheid. Dít smaakte weer eens echt Indonesisch. Dat had ik lang niet meer zo geproefd. Fijn dat er veel aandacht is voor groente.
Ik hou wel van deze aankleding: een eetlokaal, bij wijze van spreken met tl-verlichting, maar wel met Indonesisch houtsnijwerk en wajangpoppen voor de decoratie.
Ik kijk nu al uit naar een volgende keer dat ik in Leiden 'moet' eten.
Dolf S.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2014
Bij deze toko kun je voornamelijk afhalen, hoewel er ook wat tafeltjes staan. Heerlijke authentiek Indische gerechten gegeten, verfijnd van smaak. Zo proef je het niet vaak. Ook leuk: ze verkopen gerechtjes met boerenkool en spruitjes, die toch onmiskenbaar Indisch smaken. Sommige van de (we hadden er 14) gerechten vonden we te zout. De meeste waren echter perfect. Aanrader.
Marcel M.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2013
Voor mensen die de échte Indische keuken willen proeven kunnen het beste bij Bunga Mas terecht. Ik heb zelf Indo-roots en woon in Den Haag waar overal toko's zitten. In Den Haag zit een enkele goede toko, maar sinds een paar jaar maak ik, voor een echte goede rijsttafel, liever een omweg naar Leiden, Bunga Mas. Het eten is heerlijk en zalig kruidig zoals het hoort. De gerechten zijn vaak verrassend (vegetarisch vlees van Jack Fruit, boerenkool en spuitjes op z'n Indisch). Allemaal bijzonder smakelijk. Het klopt dat regelmatig gerechten zijn uitverkocht, dus als ik zaterdag ga, bel ik donderdag welke gerechten ik wil. Werkt prima. Voor mij was deze toko een ontdekking en raad het absoluut aan! A+++
Ron N.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2013
We aten hier op een zaterdagavond, zo rond 19.30, aan een tafeltje. Wat ik vooral jammer vond, was dat een aantal zaken rond die tijd al niet meer verkrijgbaar waren zoals de nasi koening en de rendang. Daarnaast waren de porties niet erg groot en vond ik jammer dat de kipsaté die hoort bij de nasi rames speciaal, niet kan worden ingeruild voor een saté kambing, ook niet tegen een meerprijs. Vrijwel alle gerechten zijn erg pittig, dat is voor mij geen probleem en hoort ook bij de Sumatraanse keuken, maar wat wel jammer is is dat er nauwelijks minder pittige alternatieven voorhanden zijn voor tafelgenoten die wat minder gek zijn op heet eten. Daarnaast was het geheel te vet, de laatste rijst hebben we laten liggen omdat deze dreef in het overgebleven vet van de vleesgerechten. Voorlopig dus even niet meer terugkomen hier.
Missy S.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2013
Het decor is een kleine winkel annex eethuisje. We halen er soms wat af, maar meestal laten we bezorgen. We zijn al jaren vaste klant en wat mij betreft het beste indonesisch eten wat ik gegeten heb in Nederland. Ik heb een aantal jaren in de tropen gewoond, deze smaken doen mijn jeugd herleven.
Groenen .
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2013
De kwaliteit hier is super. Eten smaakt voortreffelijk, kakelvers smaken mooi op elkaar afgestemd en zo puur! De gerechten worden mooi gepresenteerd, origineel ook. Buiten dat het eten geweldig is, is het team attent, enthousiast en zeer gastvrij, de kok is van grote klasse. De combinaties die op de kaart staan vind je in de wijde omgeving niet, het lezen van de kaart op zich al een klein feestje. Bezoeken waard
Louise V.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2012
Ik bestel hier al een tijd m'n rijsttafel en neem daarbij altijd extra saté. Al tijden mijn favoriete combinatie. Je kan dan heerlijk genieten van alle afzonderlijke smaken. Een belletje en je bestelling komt eraan. Heb al menig toko geprobeerd en vaak teleur gesteld. Meestal door de homogene smaken en steeds krimpende hoeveelheden. Hier bij bungamas gelukkig niet. Heel consistent, ook de kwaliteit. Pittige gerechten waar ik zo van hou. Voor vanavond alweer besteld! De beste van leiden en omstreken!
Kirsten V.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2012
De uitgebreide rijsttafel is met extra rijst wel genoeg voor 4 personen! Heel veel verschillende bakjes met heel veel verschillende gerechtjes. En alles is zo lekker, daar komen we snel weer eens voor terug!
JohnL .
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2012
Hebben met een rijsttafel de catering bij ons thuis gedaan. Zowel de service (in stijl aangeklede tafel, enthousiaste uitleg, vriendelijkheid) als het eten zelf ronduit geweldig. We hebben genoten en dat ook nog voor een zeer vriendelijke prijs. Klasse!
Sytske V.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2012
Na een fietstocht hier gegeten, heel klein restaurantje, voornamelijk afhaal.
Maar, als je hier plaats neemt aan 1 van de tafeltjes wordt je zeer vriendelijk aan een heerlijk bord écht indisch eten geholpen.
Voor een zeer schappelijk bedrag echt heel erg lekker gegeten.
Geen poespas maar gewoon lekker eten.