Bunga Melati

Meer informatie over restaurant Bunga Melati

Jouw recensie over het restaurant Bunga Melati

Leo V.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2017
Had tafel in hoek gereserveerd. Is geen rekening mee gehouden. A la carte besteld, dan duurt het redelijk lang voor eten geserveerd wordt. Eten was overigens weer heerlijk. Bediening vriendelijk.
Richard S.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Heeeeerlijk gegeten. Een echte aanrader voor iedereen die graag van alles wil proberen. Met de Bunga Melati rijsttafel Speciaal wordt de hele tafel volgezet mat tientallen schaaltjes. Het ene gerecht nog lekkerder dan het andere. Dit moet je gedaan hebben. Wij komen zeker terug hier!
Seri .
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Het eten was prima maar een gesprek konden we vanwege het lawaai niet voeren. Een van onze stoelen stond ook zowat voor een deur waarlangs je naar het toilet kon, gelukkig waren we met 3 personen dus kon er 1 aan de overkant gaan zitten.
Arnaud D.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2017
Het restaurant ligt een beetje verscholen en ziet er uit als een boerderij. Van binnen is het een tikkie oubollig, maar eigenlijk past het wel bij de setting. We werden vriendelijk ontvangen en naar onze tafels geleid. Met 4 man is er de rijsstafel "Bunga Melati Speciaal" besteld, terwijl er een persoon aan de kikkerbillen & pangasiusfilet ging. Van deze laatste kreeg ze helemaal de keus over hoe deze werden bereid en met wat voor saus & kruiden.
Alles stond lekker vlotjes op tafel. Het eten zag er prima uit, smaakte goed en was overvloedig: Geen mogelijkheid dat het allemaal op kon. Alles was erg lekker op smaak. Van sommige rijsstafel gerechten kon je merken dat deze opgewarmd waren waardoor het rundvlees bij enkele gerechten een tikje droog was. De a la carte gerechten waren overigens helemaal perfect.
Annette H.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2017
Wij komen hier al jaren en de kwaliteit van de gerechten is altijd even goed! Wij zijn fan!????
Kai V.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Voortreffelijk eten. We hadden een prachtige rijsttafel met meer dan voldoende verschillende gerechten. Heel aardige bediening en een gezellige inrichting. Ook de vegetarische rijsttafel was helemaal perfect! Sinds 1981 een begrip op het gebied van de Nederlands Indische keuken begrepen wij en dat is geheel terecht!
arthur B.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2017
we zaten aan het tafeltje helemaal vooraan bij de deur.
veel afhalers komen hier voorbij wat misschien wat minder is
heerlijk gegeten
toinehermans .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2017
Voor het eerst gaan eten in dit restaurant op aanraden van vrienden. Ontvangst was wat apart , samen met mensen die eten af kwamen halen stonden we te wachten bij een bar. Dus een flinke mensen massa voordat duidelijk was wie er voor het afhalen kwam en wie voor het verblijf in het restaurant.
Inrichting was niet echt Indonesisch te noemen en zag er wat oubollig uit Maar dat is persoonlijke smaak.
Buiten deze eerste indruk, was de bediening vriendelijk en correct en het eten erg smakelijk. We zaten bij een doorgang naar het toilet en deze deur stond continue open vanwege bedienend personeel welke ook deze doorgang gebruikten.
Koert G.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2017
Vriendelijke bediening, héérlijke gerechten en ook voldoende qua hoeveelheid. We hebben een fijne avond gehad.
We komen zeker nog eens terug!
rh.scheeres .
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2017
Via een collega die jullie bijzonder heeft aanbevolen, zijn wij kort erna komen eten.
Lang geleden had ik op Bali van de kikkerbillen genoten en sindsdien niet of nauwelijks.
Tot mijn grote verbazing zag ik de kikkerbillen op het menu , die ik meteen bestelde.
Waren uit de kunst, bij een volgende keer zal ik ze zeker weer bestellen.
Helaas neemt mijn partner ze niet , daar ik ze op Bali heb laten zien hoe ze de pan in gingen.
Voorste helft in de vuinisbak en de achterste helft de pan in, dus daarna voor haar geen kikkerbillen meer
Merijn L.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2017
heerlijk gegeten. authentieke smaken. Vriendelijke bediening die uitleg gaven bij de vele gerechten die bij de rijsttafel zitten.
Srebrek .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2017
Met 2 personen de rijsttafel Bunga Melati gegeten. Voor ons als senioren ruim voldoende; lekker 'indisch' en goed gekruid. Het peroneel was erg attent en er kon best een praatje vanaf. De entourage doet weinig Indonesich aan, maar niet ongezellig. Samengevat: een prima Indische maaltijd voor een redelijke prijs.
Werner M. S.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2017
EEN HEEL PRETTIGE ERVARING
Omdat het tussen onze woonplaatsen gunstig ligt en vanwege een eerder aangenaam bezoek hadden we met drie man hier afgesproken om een kleine vergadering te houden en te eten. Eigenlijk hadden we buiten op het ruime terras willen zitten, maar het weer werkte niet mee.
Bunga Melati wel, want we konden gewoon aan een tafel ons vergaderingetje houden, zonder enige pressie of drang. Daarna de rijsttafel Bunga Melati, die heel erg gevarieerd en prima gekruid is. Elke vleessoort met z'n eigen nuances Aanrader om erbij te nemen ( zit niet bij de rijsttafel) , de sateh guri kecap, malse runderhaassateh in ketjapsaus. Werkelijk heerlijk! Het was rustig, de bediening als altijd vriendelijk en voorkomend.
We komen hier terug want we zijn benieuwd naar de rijsttafel kupang: mosselen.....
Werner M. S.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2016
Vandaag met twee personen hier gegeten. Op zich is het al verrassend om midden in het Brabantse land een boerderij binnen te lopen en daar een indisch restaurant aan te treffen. We waren wat aan de late kant in relatie tot de gereserveerde tijd en werden vriendelijk ontvangen (ha! dag albert.... indische tijd) alsof we er kind aan huis waren ... Het decor is foto's uit de koloniale tijd van Nederlands Indië en dat geeft je het idee dat je in een alternatief universum bent geland. De bediening wordt gedaan door vriendelijke en elegante merendeels echt brabantse jongedames in een "sarong - kebaja" . Sfeer is gemoedelijk al was het heel vol. Je moet echt reserveren.
We kozen de rijsttafel bunga melati speciaal ( als ik eet in een restaurant waar ik nog nooit geweest ben kies ik het gerecht waar de naam van het restaurant aan verbonden is). Het eten wordt geserveerd in kleine bakjes, porties precies genoeg voor twee personen. En als je denkt dat het wat kleine porties zijn, dat wordt gecompenseerd door het aantal gerechten en de verscheidenheid. De smaak is traditioneel indisch, de boemboes zijn denk ik wat basic. De rendang, altijd een graadmeter, was lekker. De sate kambing was lam en helaas geen geit en ik denk eigenlijk ook wel schaap in plaats van lam. Alle gerechten waren goed van smaak en mals genoeg om geen mes nodig te hebben. Adequaat zonder er echt uit te springen. Alleen tjendol moet je niet serveren in een glas dat bedoeld is voor een ijstoetje. Dat drinkt bijzonder lastig, al was de smaak, ook hier, adequaat zonder er echt uit te springen. Prijs in overeenstemming met kwaliteitl Merkbaar dat het een drukbezocht restaurant is dat een bepaalde standaard probeert op te houden.
Alles bij elkaar een ruime zeven en ik kom hier nog eens terug.
Chiel123 .
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2016
Bunga Melati Oude Rielseweg 2, 5131NR Alpen Noord Brabant
Tel: 013 5081728
Vorig jaar dit restaurant twee maal bezocht. Gewoon goede kwaliteit, lekker, voldoende en echt Indonesisch. De bediening was vorig jaar wat afstandelijk maar vriendelijk. Door de goede Indonesische rijsttafel, hebben we dit jaar het restaurant weer bezocht. Er was weinig veranderd, de bediening was vriendelijk maar gereserveerd. De inrichting waar verschillende mensen over vielen en die ze oubollig en uit de tijd noemde was (gelukkig) niet veranderd. De uitvergrote foto’s van de tijd van Tempo Doeloe zijn daar op z’n plaats. De bediening was keurig geleed in sarong en kabaja. Maar wat wil je van een restaurateur? Een hippe zaak met veel te harde muziek en dellerige in het rond springende serveersters? Wij zien dat niet zitten in een Indonesisch restaurant. De jij/jou benadering van de trendy restaurants in te veel van het uiterste.
Voor wat het eten betreft, je krijgt als restaurant niet zomaar een ster of een vermelding bij de grote criticasters van de Michelin of de Gault Millau. Helaas moet ik wel constateren dat de kwaliteit van sommige gerechten er niet op vooruit gegaan is. Als Chef-kok (in verschillende restaurants met en zonder ster) spijt het me te moeten zeggen. Het gerecht dat ik als kleine eter had uitgezocht was gewoon goed en lekker, goed en mooi mals vlees. Duidelijk direct gemaakt, en warm opgediend. “Ajam Kari Kerrie” Kip-kerrie in kokossaus met nasi goreng. Mijn eega daarentegen zat met een rijsttafel voor één persoon behoorlijk te kauwen op het gortdroge rundvlees. Ook de saté was hard en moeilijk van het stokje te krijgen. Uiteraard heb ik de gerechten van de rijsttafel geproefd. Ik had de indruk dat alles al kant en klaar op haar stond te wachten voor het door haar besteld was. De nasi waar ze voor gekozen had was mij te pittig (nasi Jawa), maar zij vond het heel lekker. De rest van de bijgerechten waren goed tot zeer goed. Al moet ik opmerken dat de saté saus van de saté ajam (kip) een hoog gehalte Wijko in zich had. Met de saus van Wijko is niets mis maar die verwacht je niet in een restaurant die pretendeert van grote klasse te zijn. Helaas hebben we besloten dit jaar een tweede bezoek achter wege te laten.
Thars D.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2016
Na de derde teleurstelling zijn wij definitief klaar met Bunga Melati! Als je om 19.00 belt om af te halen en het een half zou duren, je om 20.00 uur vriendelijk vraagt of het nog lang gaat duren en je een reactie krijgt dat het erg druk is en of je wil betalen is het wel klaar! De vorige keer was al het eten lauw na 5 minuten in de auto dus deze herkansing was een enorme teleurstelling! Service 0,0 , eten wat ons betreft de laatste 2 keer niet de moeite! Sorry maar helaas!!
Anita B.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Lekker gegeten, al was het vlees en de kip wat droog, zoals ook anderen al benoemen ( en ik had geen recensies gelezen) . Erg lang op ons eten moeten wachten, meer dan een uur, en er werd ondertussen weinig aandacht aan ons geschonken , er werd niet gelet op of we nog wel iets te drinken hadden. Wij waren vroeg en lang niet alle tafels waren toen nog bezet. Ook het veelvuldig gaan van de telefoon en de vele afhaalklanten gaat ten koste van de sfeer in het restaurant. Persoonlijk aandacht bij het binnenkomen en weggaan ontbreekt. Best goed gegeten, maar door deze punten ( die mijn inziens best te verbeteren zijn) voor ons niet snel nog een keer.
Kil T.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
Met z'n tweetjes genoten van een zeer goed verzorgde rijsttafel. Heerlijke gerechten, uitstekend op smaak. Gevarieerd samengesteld en de producten waren van kwaliteit en ook de sausjes waren prima op smaak. Het interieur is gedateerd maar past wel bij het gebouw en de Indonesische sfeer. Vriendelijke bediening met goede uitleg over alle gerechten. Jammer dat er steeds iemand anders aan de tafel verscheen want dat schept geen band met de gasten en dan krijg je soms ook dezelfde vragen.
Ad F.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
Gisteren met 6 personen en kind hier gegeten. Wij hebben het menu B M genomen. De porties zijn net voldoende aangezien de helft van onze groep geen grooteters zijn. Smaken van de gerechten zijn wisselend, de verschillende nasi's zijn sommige flauw van smaak en bovendien droog. De sate's met name varkensvlees was wat hard en taai. Sauzen niet denderend. Kipgerechten redelijk van smaak, maar laffe smaak, niet genoeg gekruid. Al met al zijn de gerechten wel te eten, culinair? Nou nee.
mlv .
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2015
Echt heerlijk eten.
Bediening en decor vind ik matig- net voldoende; wel vriendelijk maar moet echt moeite doen om aandacht te krijgen om iets te bestellen/rekening etc. Ouwbollige inrichting maar dat maakt me niet uit.