Bunga Melati

Oude Rielseweg 2 5131 NR Alphen Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Bunga Melati

• Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Werner M. S.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2016
Vandaag met twee personen hier gegeten. Op zich is het al verrassend om midden in het Brabantse land een boerderij binnen te lopen en daar een indisch restaurant aan te treffen. We waren wat aan de late kant in relatie tot de gereserveerde tijd en werden vriendelijk ontvangen (ha! dag albert.... indische tijd) alsof we er kind aan huis waren ... Het decor is foto's uit de koloniale tijd van Nederlands Indië en dat geeft je het idee dat je in een alternatief universum bent geland. De bediening wordt gedaan door vriendelijke en elegante merendeels echt brabantse jongedames in een "sarong - kebaja" . Sfeer is gemoedelijk al was het heel vol. Je moet echt reserveren.
We kozen de rijsttafel bunga melati speciaal ( als ik eet in een restaurant waar ik nog nooit geweest ben kies ik het gerecht waar de naam van het restaurant aan verbonden is). Het eten wordt geserveerd in kleine bakjes, porties precies genoeg voor twee personen. En als je denkt dat het wat kleine porties zijn, dat wordt gecompenseerd door het aantal gerechten en de verscheidenheid. De smaak is traditioneel indisch, de boemboes zijn denk ik wat basic. De rendang, altijd een graadmeter, was lekker. De sate kambing was lam en helaas geen geit en ik denk eigenlijk ook wel schaap in plaats van lam. Alle gerechten waren goed van smaak en mals genoeg om geen mes nodig te hebben. Adequaat zonder er echt uit te springen. Alleen tjendol moet je niet serveren in een glas dat bedoeld is voor een ijstoetje. Dat drinkt bijzonder lastig, al was de smaak, ook hier, adequaat zonder er echt uit te springen. Prijs in overeenstemming met kwaliteitl Merkbaar dat het een drukbezocht restaurant is dat een bepaalde standaard probeert op te houden.
Alles bij elkaar een ruime zeven en ik kom hier nog eens terug.
Chiel123 .
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2016
Bunga Melati Oude Rielseweg 2, 5131NR Alpen Noord Brabant
Tel: 013 5081728
Vorig jaar dit restaurant twee maal bezocht. Gewoon goede kwaliteit, lekker, voldoende en echt Indonesisch. De bediening was vorig jaar wat afstandelijk maar vriendelijk. Door de goede Indonesische rijsttafel, hebben we dit jaar het restaurant weer bezocht. Er was weinig veranderd, de bediening was vriendelijk maar gereserveerd. De inrichting waar verschillende mensen over vielen en die ze oubollig en uit de tijd noemde was (gelukkig) niet veranderd. De uitvergrote foto’s van de tijd van Tempo Doeloe zijn daar op z’n plaats. De bediening was keurig geleed in sarong en kabaja. Maar wat wil je van een restaurateur? Een hippe zaak met veel te harde muziek en dellerige in het rond springende serveersters? Wij zien dat niet zitten in een Indonesisch restaurant. De jij/jou benadering van de trendy restaurants in te veel van het uiterste.
Voor wat het eten betreft, je krijgt als restaurant niet zomaar een ster of een vermelding bij de grote criticasters van de Michelin of de Gault Millau. Helaas moet ik wel constateren dat de kwaliteit van sommige gerechten er niet op vooruit gegaan is. Als Chef-kok (in verschillende restaurants met en zonder ster) spijt het me te moeten zeggen. Het gerecht dat ik als kleine eter had uitgezocht was gewoon goed en lekker, goed en mooi mals vlees. Duidelijk direct gemaakt, en warm opgediend. “Ajam Kari Kerrie” Kip-kerrie in kokossaus met nasi goreng. Mijn eega daarentegen zat met een rijsttafel voor één persoon behoorlijk te kauwen op het gortdroge rundvlees. Ook de saté was hard en moeilijk van het stokje te krijgen. Uiteraard heb ik de gerechten van de rijsttafel geproefd. Ik had de indruk dat alles al kant en klaar op haar stond te wachten voor het door haar besteld was. De nasi waar ze voor gekozen had was mij te pittig (nasi Jawa), maar zij vond het heel lekker. De rest van de bijgerechten waren goed tot zeer goed. Al moet ik opmerken dat de saté saus van de saté ajam (kip) een hoog gehalte Wijko in zich had. Met de saus van Wijko is niets mis maar die verwacht je niet in een restaurant die pretendeert van grote klasse te zijn. Helaas hebben we besloten dit jaar een tweede bezoek achter wege te laten.
Thars .
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2016
Na de derde teleurstelling zijn wij definitief klaar met Bunga Melati! Als je om 19.00 belt om af te halen en het een half zou duren, je om 20.00 uur vriendelijk vraagt of het nog lang gaat duren en je een reactie krijgt dat het erg druk is en of je wil betalen is het wel klaar! De vorige keer was al het eten lauw na 5 minuten in de auto dus deze herkansing was een enorme teleurstelling! Service 0,0 , eten wat ons betreft de laatste 2 keer niet de moeite! Sorry maar helaas!!
Anita B.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Lekker gegeten, al was het vlees en de kip wat droog, zoals ook anderen al benoemen ( en ik had geen recensies gelezen) . Erg lang op ons eten moeten wachten, meer dan een uur, en er werd ondertussen weinig aandacht aan ons geschonken , er werd niet gelet op of we nog wel iets te drinken hadden. Wij waren vroeg en lang niet alle tafels waren toen nog bezet. Ook het veelvuldig gaan van de telefoon en de vele afhaalklanten gaat ten koste van de sfeer in het restaurant. Persoonlijk aandacht bij het binnenkomen en weggaan ontbreekt. Best goed gegeten, maar door deze punten ( die mijn inziens best te verbeteren zijn) voor ons niet snel nog een keer.
Kil T.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
Met z'n tweetjes genoten van een zeer goed verzorgde rijsttafel. Heerlijke gerechten, uitstekend op smaak. Gevarieerd samengesteld en de producten waren van kwaliteit en ook de sausjes waren prima op smaak. Het interieur is gedateerd maar past wel bij het gebouw en de Indonesische sfeer. Vriendelijke bediening met goede uitleg over alle gerechten. Jammer dat er steeds iemand anders aan de tafel verscheen want dat schept geen band met de gasten en dan krijg je soms ook dezelfde vragen.
Ad F.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
Gisteren met 6 personen en kind hier gegeten. Wij hebben het menu B M genomen. De porties zijn net voldoende aangezien de helft van onze groep geen grooteters zijn. Smaken van de gerechten zijn wisselend, de verschillende nasi's zijn sommige flauw van smaak en bovendien droog. De sate's met name varkensvlees was wat hard en taai. Sauzen niet denderend. Kipgerechten redelijk van smaak, maar laffe smaak, niet genoeg gekruid. Al met al zijn de gerechten wel te eten, culinair? Nou nee.
Mlv .
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2015
Echt heerlijk eten.
Bediening en decor vind ik matig- net voldoende; wel vriendelijk maar moet echt moeite doen om aandacht te krijgen om iets te bestellen/rekening etc. Ouwbollige inrichting maar dat maakt me niet uit.
Bianca T.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2015
Heerlijk gegeten met groot Indonesisch gezelschap, allemaal hebben we erg genoten. Authentieke keuken. Rijsttafel is een aanrader. Andere Indonesische families die ik ken komen hier erg graag. Reactie op de recensies hier over vlees wat te gaar zou zijn: bepaalde Indonesische gerechten worden extra gegaard, omdat ze droger bedoeld zijn. Sommige groenten ook. Gerechten worden in Indonesië minder warm gegeten. Bij dit restaurant kom je niet voor het decor, maar voor het heerlijke authentieke eten, goede prijs! Aanrader!
Eetklant-woerden .
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2015
Heerlijk gegeten in dit restaurant, Je krijgt een tafel vol met kleine gerechtjes. Jammer was dat we maar weinig uitleg kregen over de gerechten. Het decor is inderdaad erg oubollig en gedateerd.
DanielvandenHooven V.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2015
Door de heel verschillende recensies wilde wij beslist een keer eten bij Bunga Melati. We kozen met z´n vieren voor de "Bunga Melati" rijsttafel. We begonnen met een lekker drankje en daarna kwam de zeer uitgebreide rijsttafel op tafel. Twee kleine puntjes van kritiek. Ik vond het meeste vlees wel iets te ver gegaard, waardor het wat droog werd. Gelukkig compenseerden de heel lekkere sausen het weer. Ik denk als je heel grote eters bent, dat je beter kunt kiezen voor de uitgebreide rijsttafel. Voor ons 65plussers was het echter meer dan voldoende. De sfeer is aangenaam. De akoestiek maakt het als het restaurant vol is erg moeilijk om elkaar fatsoenlijk te verstaan. Al met al toch een heel fijne avond en als je van Indinesisch eten houdt een aanrader om eens langs te gaan
Henk D.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2015
De sfeer was zeer ontspannen / relaxed, er werd niet gejaagd en het eten (de rijsttafels) waren uitstekend,
Zeer aan te bevelen
Femke J.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2015
Na jaren weer een keer hier gaan eten.
Vele gerechten waren als vanouds heerlijk! Helaas was alleen het vlees wel erg droog!
De bediening was vriendelijk, ondanks dat het even duurde voordat ik mijn nagerecht had. Waarschijnlijk was die bestelling niet aangekomen in de keuken maar de jongeman die ons hielp heeft goed zijn best gedaan zodat het heerlijke dessert alsnog binnen acceptabele tijd op tafel stond.
Het decor is in de loop der jaren niet echt veel veranderd en komt een beetje oubollig over. Die kan wel een make-over gebruiken!
Al met al hebben we wel genoten maar voorlopig gaan we elders blikken werpen .

Tot over een paar jaar weer.
Leon_nb .
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2015
Bunga Melati is een begrip in Midden-Brabant. We waren er deze week voor het eerst. Zeer vriendelijke en attente bediening en de bestelde rijsttafel was compleet en verrukkelijk.

De inrichting van het restaurant is wat verouderd en ademt niet echt een Indonesische sfeer maar veel belangrijker is toch de kwaliteit van de maaltijd en het personeel. Die was gewoon heel goed.
Astrid V.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2015
We hebben hier zaterdag 7 maart 2015 heerlijk gegeten. We kozen de meest uitgebreide rijsttafel en kregen 20 bakjes geserveerd. Heerlijk smaken en we hadden een fijne avond. Tip: iets meer groente gerecht naast al het vlees en voor 2 personen ook ieder een ei.
Bediening uitermate vriendelijk en gastvrij.
Kortom: het was een leuke avond met heerlijke gevarieerde gerechten.
Martina.roelfsema .
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2015
Voor het laatst met mijn partner Wim de Geest gegeten op 7 maart 2015. Dit was nu de 3e keer achter elkaar dat het enorm slecht was. De kip sateh was taai en droog met veel rode ui erop.
het rundvlees gerecht was helemaal niet te eten en de ayam bunga melati was niet meer de saus die het voorheen had. Eerder al een keer tongfilet met knoflooksaus gehad die zo hard gebakken was waardoor die helemaal opgerold was.
We komen al 20 jaar bij bunga melati, het erge is nog dat we er over gebeld hebben en ze het genoteerd hebben, we hadden wel een telefoontje verwacht, maar wat schetst onze verbazing, niets dus. Dus is het voor ons over en uit. Gelukkig zijn er ook nog goeie Indonesische restaurants.
Lekkerbek6900 .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2015
Op zaterdag 21 februari s'middags een tafel voor 2 besproken.....kon pas om 20.45 terecht of om 16.30. Gekozen voor de late zit. Het was inderdaad erg druk en warm. Nog een kwartier aan de bar gewacht eer we aan tafel konden gaan. Desalniettemin was het het wachten meer dan waard. Tempé, ikan Teri en udang belado en een aantal lekkere sateetjes gegeten met een flesje gewurztraminer erbij. Gewoon erg goed voor een redelijke prijs.
Geert Z.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2015
Vergane glorie. Wat ooit een van de betere indonezen van nederland was is de laatste 2 keren vreselijk tegen gevallen. De laatste keer: op een rustig tidstip in de middag bestelde ik een paar veschillende satehs. Ik was op dat moment de enige klant in de zaak die al enige tijd een opknapbeurt behoeft. En kreeg snel opgediend. De reden hiervoor was simpel, de satehs hadden al op me liggen wachten en waren door en door uitgedroogd. Toen ik informeerde hoe dit kwam was het antwoord na overleg met de keuken dat ze die avond drukte verwachten. Zonder verder ook maar een excuus was het dat en kreeg ik de gepeperde rekening. De voorgaande ervaring met een karig geserveerde uitgebreide rijsttafel was ook zeer matig.kortom in vroeger tijden een goed restaurant maar niets meer van over. Ik ga hier beslist nooit meer terug.
Lekkerbek6900 .
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2014
Vooral de a la carte gerechten, samengesteld door Steven waren echt super. Met name de ayam kalasan en de udang belado waren buitengewoon lekker
Bas B.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2014
Mooi gelegen restaurant wat in de verste verte niet overeenkomt met wat je van een Indonesische restaurant verwacht. Je komt hier denk ik niet voor een Warung gevoel want ook het interieur binnen voldoet niet aan Indonesische inrichting. De ontvangst door een vriendelijke in een sarong geklede dame, achteraf blijkt het haar eerste werkdag, was alleszins warm en hartelijk. Ze was ontspannen en ook geïnteresseerd, waardoor snel een huiskamergevoel ontstond. We kozen voor een Bunga Melati speciaal rijsttafel, meer dan 20 gerechten worden in leuke porseleinen bakjes geserveerd. De gerechten zijn alle smaakvol gemaakt en ieder op zich met een eigen identiteit. Jammer dat een rijsttafel in een keer geserveerd wordt want de rechauds houden al deze gerechten onvoldoende lang warm. Het is allemaal zo lekker dat je tijd nodig hebt om alles te proeven en daardoor aan het einde een aantal gerechten niet meer voldoende warm zijn. Hier zou iets op bedacht moeten worden wat mij betreft. Al met al een geweldig diner gehad met vriendelijke bediening tegen een redelijke prijs. Niets zal ons weerhouden terug te komen maar of we dan voor een rijsttafel kiezen weet ik nog niet.
Peter T.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2014
Bunga Melati. We hoorden er over en waren in de buurt. dus op een mooie warme zomeravond besloten we om ons te trakteren op een echte Indonesische rijsttafel. Het restaurant ligt aan een zandweg, iets van de doorgaande weg af. We parkeren op een verlaten parkeerplaats. De ingang is verscholen achter groen, de deur is gesloten, een raam geblindeerd. Is die zaak nog wel open? Alles lijkt verlaten en zelfs wat verwaarloosd. Toch maar aan de deurklink getrokken, en zie, binnen is er leven. Twee allervriendelijkste, in traditionele kledij gestoken dames heten ons welkom, en begeleiden ons naar het terras aan de achterzijde. Ook hier is het groen overheersend, er mag wel eens flink gesnoeid worden. Dat terras ziet er sowieso niet al te fris meer uit. Tegels liggen scheef, houtwerk van de gevel bladdert en de tafels en stoelen (van de Blokker?) mogen wel eens een sopje hebben. Een matige eerste indruk van de entourage!
We krijgen al snel een schaaltje verschillende soorten kroepoek, terwijl we wachten op de rijsttafel voor twee. Die wordt verbazingwekkend snel gebracht en ziet er uitnodigend uit. De rijsttafel bestaat uit een veelheid aan gerechten, gepresenteerd in kleine kommetjes en schalen. We ontdekken dat niet alles wat op de menukaart staat vermeld, ook wordt opgediend, we hebben bijvoorbeeld geen zoet gebakken aardappeltjes gezien. En we stellen al etend vast, dat niet alle lekkernijen dat ook zijn. De vis is droog en het rundvlees taai. De smaak van de kip is vlak. De ene saus smaakt vrijwel hetzelfde als de andere. Nee, deze rijsttafel is enigszins een teleurstelling. En dat is jammer, want hier kom je voor. Gelukkig maakt de afsluiting van de maaltijd, het dessert van spekkoekijs met spekkoek en slagroom nog wat goed. En de bediening. Want de twee dames die deze avond de dienst draaien, verstaan hun vak. Vriendelijk, voorkomend, snel in opnemen en uitserveren maar bovenal: gastvrouw.
Bunga Melati: zorg er snel voor dat je je zaak toonbaar maakt, laat zien dat gasten welkom zijn door ramen en deuren te openen en besteedt meer aandacht aan de kwaliteit van het eten: vers en met zorg bereid. Dan komen we nog eens terug!