Bunga Mawar

Meer informatie over restaurant Bunga Mawar

7,1
Han M.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Al een aantal jaar komen we hier eten. Één keer per jaar. Het restaurant is in handen van een ouder echtpaar. Het is een eenvoudig restaurant zonder opsmuk. het decor is gewoontjes. De service is niet te snel maar verder prima en vriendelijk. Het eten is er gewoon goed. Lekker smaken en een goed afgepaste pittigheid. De Nasi Rames is lekker maar zou wat uitgebreider mogen. Met atjar, stukje kroepoek, seroendeng. De prijs kwaliteitsverhouding is helemaal in orde.
Volgend jaar gaan we zeker weer!!!
Javazee .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2015
We liepen langs.. En het eethuisje/ restaurant zag eruit zoals ik ze wel vaker heb gezien in Indonesië. De menukaart op het raam is eenvoudig met smakelijke gerechten.
én een ander goed teken..! Er zaten Indo's te eten.
Ik had gado-gado met rijst, mijn partner rendang. Bij de rendang had de dame(eigenaresse) heel lief extra urapan op het bord erbij gedaan. Het was heerlijk, en klaargemaakt zoals mijn Indonesische oma het ook altijd maakte. Daarna kopi tubruk en eigengemaakte spekkoek.
De eigenaars zijn vriendelijke wat oudere mensen die zonder poespas een een warung runnen.
En de deur klemt nog steeds.
Peter G.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2015
Mijn tafeldame en ik hebben allebei vrij veel Indisch/Indonesisch gegeten dus als we samen uit eten gaan, is dat altijd de richting waarin we zoeken. Dit leuke bescheiden eettentje zat eigenlijk vol, maar we mochten aanzitten bij een stel dat een tafel voor vier in gebruik had. De kaart is vrij beperkt (en dat is maar goed ook - beter weinig goed doen dan veel matig) en we namen beide een nasi rames. Vooraf eerst een schaaltje lekkere emping die duidelijk niet zomaar uit een zakje kwam. De nasi rames: uitstekende rijst, en apart in schaaltjes smoor, rendang, sambal tahoe, sambal telor (=ei) en een groentegerecht. Het smaakte lekker kruidig en authentiek en was nogal mild van smaak (ik neem aan dat je wel wat sambal kunt vragen, maar dat deden we niet). Met een biertje erbij waren we voor iets minder dan vier tientjes klaar. Een geweldige prijs/kwaliteit-verhouding en we komen dus graag een keertje terug.
Loekepoek .
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2015
Gisteren voor het eerst gegeten bij Bunga Mawar. We waren met twee kleine kinderen, daar is dit restaurantje duidelijk niet op ingesteld. Geen kindermenu, qua drinken alleen thee en prik (geen sap etc.) Met het menu wisten de kids echter wel raad, de sate met rijst vonden ze heerlijk, ook al was het een volwassenen portie.
Wij bestelden beiden een nasi rames, die was lekker uitgebreid. Aparte schaaltjes op tafel, een soort mini rijsttafel. Voor 14 euro pp kun je je lekker vol eten, prima prijs-kwaliteit verhouding.
De gerechten waren smakelijk, niet erg pedis maar wel lekker gekruid, het vlees (rendang etc.) heerlijk mals. De urapan: nog nooit zo lekker gehad!
Qua service zijn er wel wat nadelen, grootste ervan is dat je alleen contant kunt betalen (dus op zoek naar een pinautomaat terwijl je niet bekend bent in A'dam). Het tempo laat ook wat te wensen over, ook geen schaaltje kroepoek op tafel. Het mag allemaal ook wel wat hartelijker.
Toch is het eten zeker wel reden om een keertje terug te komen.
Frank G.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2014
We komen hier al jaren en het is altijd weer een feest voor de tong. Eigenlijk nemen we altijd hetzelfde gerecht, Rendang met kokossaus en een loempia vooraf. De spekkoek als toetje slaan we natuurlijk niet over. De bediening is uitermate vriendelijk. Qua decor is het erg eenvoudig, maar dat past prima bij de setting. Het is een soort woonkamer setting, alsof je bij je opa en oma gaat eten.

Kortom, echt een aanrader.
Finsmakare .
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2013
Enthousiast geworden door de goede recensies dacht ik Bunga Mawar eens te proberen met twee buitenlandse gasten in de hoop hen de authentieke Indonesische keuken te laten proeven. Helaas viel het wat tegen. Opgegroeid in een half-Indische familie heb ik heel wat gado-gado, sambal goreng tahoe en rendang gegeten maar deze vielen wat tegen- flauwig en waterig, met geen enkele schwung. Het is duidelijk dat de gerechten vantevoren klaargemaakt worden want het stond binnen enkele minuten op tafel. Als ze goed op smaak waren was er niets mis mee geweest maar bij een gemiddelde warung eet ik echt beter. Qua service kan ik er niets op aanmerken. We kwamen laat aan, en de zaak was al leeg, maar we werden nog vriendelijk geholpen en kregen een schaaltje krupuk van de zaak.
Het decor is typische eenvoudig, wat gedateerd en kitscherig, wat me normaal geheel niet stoort in dit soort toko's, maar de basis, het eten, moet dan wel in orde zijn. Jammer.
Oedang .
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2013
Hebben met 8 zeer kritische (Indische moeder/schoonmoeder) eters hier voor de eerste keer gegeten.En we waren over het algemeen aangenaam verrast.Bij het reserveren had mijn zus gevraagd of er sambal goreng oedang peteh (niet op de kaart) gemaakt kon worden:neen.Toen we er zondagavond waren werd bij het opnemen van de bestelling gezegd dat de sg toch voor ons bereid kon worden.
Op advies van mevrouw namen we 8x nassi rammes en als extra rendang,sateh kambing (helaas niet van geit) en ajam en de sambal goreng.
Op de rendang na,maakt mijn broer Freek stukken lekkerder,was het uitstekend.Mijn persoonlijke favoriet was de oerap,zelden zo lekker gehad.
Dit restaurant staat niet op nummer 1 maar wel in onze top 10.
Minpuntjes:waarom kregen we geen lepels en een kan ijswater hoort op tafel te staan.
Ik kom zeker terug.
Hans B.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2013
Heb zeven jaar in Indonesie gewoont, en ben zeer kritisch over Indonesisch eten in Nederland. Al jaren hier voorbij gelopen, vandaag gegeten. Wow! Authenthiek als maar zijn kan, zelfs beter dan de gemiddelde 'toko makan' in Amsterdam!! Porsies waren meer dan voldoende, service ontzettend vriendelijk, smaak allerbest, Urapan en Rendang zo gaar en mals, een verrukking voor de tong. Kom hier snel weer terug. Voor mij even geen Thai meer :-)
GeoMar .
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2013
De derde keer in ongeveer 4 maanden dat we hier kwamen. Een ouderwets lekker en authentiek Indonesisch restaurant. Het eten deugt en smaakt super. De inrichting is gedateerd en zeer simpel, maar wie maalt er om als het eten alle verwachtingen overtreft? De mevrouw die ons bediende was erg vriendelijk en op deze dag (donderdag rond 19.30 uur) zat de zaak echt vol en werden belangstellende weggestuurd. Dat er dan "Vol" wordt geroepen zonder verdere uitleg, ach dat neem je op de koop toe. Niet de locatie voor een romantisch of classy etentje, maar wel gegarandeerd echt eten. Javaanse volkskeuken een kleine kaart, maar wat er op staat is ook lekker. De Rendang is onovertroffen en ook de kerriekip (Ajam Kare) is heerlijk. De sateh, is zoals ie moet zijn en mijn tafelgenoot en ik hebben nog nooit zo een lekker tahoegerecht (tofu) gegeten!
Emma20 .
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2013
Het eten was niet erg gevarieerd, we heben veel betere indonesische gerechten ergens anders gegeten.
De Gado gado was erg simpel in elkaar geflanst en duidelijk niet vers met een pindasausje erover heen gegooid..
De bediening was matig je moest zelf naar de vrouw lopen om voor iets extra te vragen.
En het restaurant zelf ruikt muf..
Limhes .
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2013
Erg leuk gegeten hier! Tentje wordt gerund door een ouder Indonesisch echtpaar, en het voelt alsof je bij oma gaat eten (niet doen als je haast heb dus). Eten was heerlijk (rendang en urapan), niet duur, en als je even vriendelijk lacht wordt de bediening ineens wel goed :). Kregen nog gratis spekkoek bij de koffie (maar dat mochten we niet doorvertellen).
Frank B.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2012
We zijn hier met z'n vieren gegeten, het eten is er mijns inziens lekker zeker voor de prijs die je ervoor betaald. de kok heeft heerlijk gekookt, Wij kozen voor de nasi rames. de telor was heerlijk en ook de samal goreng tahoe. rijk van smaak met petee-bonen. Eechter de bediening was erg slecht, deze zat ondertussen te borduren en was niet echt gemotiveerd om te bedienen. Dat was erg jammer. Tijdens de bediening kon er ook geen (glim) lachje vanaf. Qua decor is het simpel ingericht maar dat vind ik zeker niet erg. nogmaals het eten is er m.i. zeer goed.
Soultoucher .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2012
Ik kom bij deze restaurant minstens 15 jaar. De eigenaresse komt uit de streek van mijn moeder, West-Java. De Oerapan was een fantastisch ervaring, een streekgerecht, net zo als mijn moeder het zou maken. Johannes van Dam waardeerde de Rendang als niet authentiek. De heer van Dam vergeet dat de Soendanese keuken beroemd is om de verfijnde en subtiele gerechten.