Buitenzorg

Amsterdamseweg 19 6712 GG Ede Nederland Kaart

Over het restaurant Buitenzorg

Ongeveer alles is mogelijk in Buitenzorg Ede. Gewoon lekker eten kan, maar door de ruim opgezette locatie kun je er ook terecht voor allerlei andere gelegenheden. Zalen genoeg! En stuk voor stuk sfeervol ingericht. Een monumentaal pand uit de 19e eeuw, waar een avondje uit een belevenis is. Een gevarieerde menukaart maar met mogelijkheden om precies datgene te eten waar jij zin in hebt! Wel even van te voren aangeven, dan weet je zeker dat je een topavond zult hebben!

Meer informatie over restaurant Buitenzorg

Dagelijks 16.00 - 22.00 uur

Jouw recensie over het restaurant Buitenzorg

Mersad D.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
We waren hier zondagavond voor een diner met 7 personen i.v.m. AH actie. Het eten was redelijk maar zeer beperkt. Verder was de wachttijd tussen de gangen ontzettend lang. Het personeel was vriendelijk maar niet veel aanwezit. Al met al een middelmatige avond uit eten.
Jeroen J.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Lekker eten, maar wel beetje weinig, eigenlijk niet genoeg. Geen aardappeltjes, friet of groente/salade er bij geserveerd
Helen R.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2017
Het voorgerecht was heel klein maar fijn.
De soep was niet lekker en waterig
Het hoofdgerecht was heerlijk, maar het was denk ik een hoofdgerecht verdeeld over 2 personen.
Het nagerecht was ook lekker maar ook weer; een porties in twee porties gedeeld.
Gelukkig was er een heerlijk broodje bij, dat vult nog wat!
a.j. B.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2017
We ontvingen bij aankomst geen menukaart en wisten dus niet wat er zou worden geserveerd en wat de prijs van het menu was. De onderdelen werden achtereen volgende geserveerd. De prijs-kwaliteitsverhouding en de inhoud/hoeveelheid lieten te wensen over.
HaJeGe .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2017
We hebben heerlijk gegeten, een verrassings 4 gangen menu, we mochten aangeven wat we niet lekker vonden. we hadden 1 minpuntje dat heb ik ook aan degene die serveerde doorgegeven: het eten was niet warm genoeg.
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2017
Een mooie lokatie. In de ruimte resoneert het geluid nogal waardoor het galmt. De maaltijd was verrassend opgebouwd. Mooi gepresenteerd en een uitleg erbij. Er had wat ons betreft meer groente bij gemogen.
Saskia H.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2017
Een vijf gangen menu (zonder korting van ah) was net zo duur. Wachten op de gerechten duurde erg lang, bediening was wel vriendelijk. De porties waren erg klein, de smaak was prima.
Ellen V.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
De bediening was matig .eten werd achter elkaar geserveerd met weinig uitleg en liefde . Geen sfeer . De smaak was goed maar ontzettend weinig . we hadden in de lente ook een verrassingsmenu .Het was toen veel beter en je kon ook doorgeven als je bv geen vis wil. Nu werd ons niets gevraagd en het was qua hoeveelheid veel te weinig. Al met al een enorme tegenvaller.
Mieke D.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2017
Prima gegeten! Presentatie van het eten heel goed. Personeel heel vriendelijk. Zeker een aanrader. Wij gaan in de toekomst zeker nog eens naar Buitenzorg.
Tineke V.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2017
We kwamen voor de eerste keer eten bij Buitenzorg via de AH restaurantactie. Het was rustig deze maandagavond. De eigen ongedwongen sfeer van het restaurant is erg aangenaam. De ontvangst en bediening uitstekend en hartelijk. Aangeboden werd een 4- gangen verrassingdiner waar we erg van hebben genoten. De koks krijgen een pluim. Voorgerecht paté, daarna pompoensoep verrijkt met geitenkaas ( en daar genoot zelfs de niet-kaas liefhebber van), daarna poon op een bedje van aïoli pasta, dessert cheesecake met framboosjes. Vooraf een heerlijk verse Italiaanse bol met rode pesto en kruidenboter.
Erikedel E.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
AH menu was goed, wachttijden tussen de gerechten te lang. Tijdens de hoofdmaaltijd hadden we het vlees al lang op toen de patat en salade werd gebracht.Jammer
Karin V.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2017
De ontvangst was wat eigenaardig - bij binnenkomst in de hal is het niet helder welke van de drie gangen je dient te nemen en dus na enig zoeken en een paar zaaltjes bezocht te hebben die niet voor ons waren, vonden we een medewerker die ons via een zijdeur naar binnen heeft gebracht daar het te vol was in de bar.
En daarover gesproken: een gezelschap was aanwezig en hield hun aperitief in de aanliggende bar wat voor een hoog lawaai-niveau in het restaurant zorgde. Toen men eenmaal weg was werd het rustiger - zo rustig dat bij tijd en wijle geroep en jolijt in de keuken hoorbaar was.
Het restaurant heeft een wat ouderwetse, welhaast oubollige 1980 bistro inrichting. Het is natuurlijk een verschil van smaak, dus het kan geen heikel punt zijn, maar het heeft wel invloed op de beleving. Wat wel weer 'not done' is in de inrichting is dat er een gebroken waxinelichthouder op tafel stond en de glasscherven er doodleuk naast lagen. De tafels zijn niet identiek gedekt - dat kan opnieuw een bewuste keus zijn, maar dat dat werkt zeker niet goed als de verschillen te klein zijn om van opzet te spreken maar opvallend genoeg om van ongestructureerd werken te denken.
Er zat een onnodige vertraging tussen tussen- en hoofdgerecht: als gastheer of -vrouw is omgevingsbewustzijn een cruciale vaardigheid en dat was vrijwel geheel afwezig. Het maakt niet uit dat je iets mist, dat er een fout gemaakt word of dat dingen misgaan, maar de bediening had deze avond wel een hoog 'ik wil wel maar kan niet gehalte. Een paar voorbeelden:

Leuk hoor, zo'n rustieke bol brood die de gast creatief zelf mag snijden aan tafel, maar dat gaat een stuk beter met een kartelmes - nu werd de brood door het snijden met het ongeschikte mes platgedrukt.
Aan tafel bij de uitleg het woord 'chutney' verbasteren tot 'kutney' (excusez le mot) en dan daar nog eens extra de aandacht op vestigen door te zeggen dat deze medewerker geen idee had hoe dit uit te spreken. Het devies in de horeca was ooit dat als men niet wist wat men in de handen had, men niet bij de gast aan tafel hoort te komen.
Er ontbrak een mes ten tijde van het hoofdgerecht - en even in het midden gelaten of dat kwam omdat wij dat gebruikt hadden om de 'smeersels' die bij het brood hoorden hadden gebruikt of dat deze van akiet af ontbrak is irrelevant: wat in elk geval niet hoort is op pedante manier de gast terecht wijzen met een 'U heeft zeker twee messen gebruikt'.
Nadat we hadden gereclameerd over de te lange wachttijd en of dan toch wel het dessert met enige spoed door kon komen, werd dit dan weer bezorgd zonder uitleg van wat het was, maar wel met de toevoeging dat het bestek er wat te groot voor was maar dat we misschien met kleine hapjes konden eten. Vast geestig bedoeld, maar het versterkt het gevoel van wat onhandig amateurisme. Humor is uitermate lastig om goed te doen.

Ten slotte ook hier het veelvoorkomende onvriendelijke bezuinigen door brood alleen tijdens het (eerste!) voorgerecht op tafel te zetten. Brood hoort bij de maaltijd en serveer dat minimaal tot en met het hoofdgerecht. Als je als restaurateur je bezuiniging moet hebben van die paar dubbeltjes brood per gast, dan kan je beter sluiten. Of je personeel goed leren te kijken en pro-actief wat meer aan de drankomzet te doen - daar viel echt wel wat winst te behalen en ook aan de omliggende tafels, aan hun commentaren te horen.

Als totaalbeeld maakt restaurant Buitenzorg de indruk van een stukje vergane glorie met aspiraties die de vermogens ver overstijgen.
Anita V.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2017
Mooie ruimte, wel wat te felle verlichting.
Eten teleurstellend, niet in verhouding met de prijs voor dit menu.
Soep lauw, hoofdgerecht is een stuk vis op wat spaghetti en te vette gebakken aardappelen. Geen groente te bekennen! Dessert prima. Bediening oogt rommelig en bestelde drankjes worden niet gebracht.
Niet voor herhaling vatbaar.
froukknotje .
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
inrichting heeft wel een update nodig. Gerechten waren prima op temperatuur en vlotte bediening.
'sWinters zal misschien koud zijn bij raam nog enkel glas..................
Marijkewarmerdam .
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2017
Prachtig mooie oude lokatie met mooi modern sanitair.
Het eten was voortreffelijk en de bediening zeer vriendelijk.
We hebben ons laten verassen met de AH aktie en dat is een aanrader!
D.J. M.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2017
Restaurant met goede gerechten en vriendelijk personeel.
Redelijk snelle bediening en goede sfeer.
We komen graag nog een keer.
Hennyvdvliert .
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2017
we hebben heel lekker gegeten het is een heel gezellig restaurant, goede bediening een aan radder, we gaan er zeker nog een keer heen.
Jorg D.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2017
Gegeten met de AH spaaractie aan een tafel in het brasserie gedeelte. Vriendelijke en correcte bediening. Het eten was degelijk voor de aanbiedingsprijs, maar zou dit geen 37,50 per persoon waard vinden.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2017
We aten het drie gangen verrassingsmenu. Zowel de prijs als de score op IENS gaf de indruk dat we een uitstekende maaltijd konden verwachten. Helaas viel het tegen: broodjes en frites niet uit eigen keuken, vrijwel geen groente bij de maaltijd, vegetarische hoofdschotel was heel karig. Nagerecht was onder de maat: creme brulee niet af (harde suikerkorrels), grijs ijs, allergie voor vijgen: dan gewoon zonder fruit in plaats van vervangend ingrediënt. We hadden gelukkig wel een gezellige avond, maar vanwege het eten komen we niet terug.
Geke S.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2017
Heerlijk gegeten met familie. Eten was heerlijk, kinderen kregen op verzoek lekker veel frietjes bij hun menu en bediening was zeer vriendelijk. Toen de chauffeur die opa en oma op kwam halen veel te vroeg was, werd versneld hun dessert gebracht zodat zij die toch nog konden eten en de chauffeur kreeg een kop koffie aangeboden. Alles maakte dit een topavond. Gaan zeker terugkomen!