Buitenzorg

Amsterdamseweg 19 6712 GG Ede Nederland Kaart

Over het restaurant Buitenzorg

Ongeveer alles is mogelijk in Buitenzorg Ede. Gewoon lekker eten kan, maar door de ruim opgezette locatie kun je er ook terecht voor allerlei andere gelegenheden. Zalen genoeg! En stuk voor stuk sfeervol ingericht. Een monumentaal pand uit de 19e eeuw, waar een avondje uit een belevenis is. Een gevarieerde menukaart maar met mogelijkheden om precies datgene te eten waar jij zin in hebt! Wel even van te voren aangeven, dan weet je zeker dat je een topavond zult hebben!

Meer informatie over restaurant Buitenzorg

Dagelijks 16.00 - 22.00 uur

Jouw recensie over het restaurant Buitenzorg

Mieke D.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2017
Tineke V.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2017
Erikedel E.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
AH menu was goed, wachttijden tussen de gerechten te lang. Tijdens de hoofdmaaltijd hadden we het vlees al lang op toen de patat en salade werd gebracht.Jammer
Karin V.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2017
De ontvangst was wat eigenaardig - bij binnenkomst in de hal is het niet helder welke van de drie gangen je dient te nemen en dus na enig zoeken en een paar zaaltjes bezocht te hebben die niet voor ons waren, vonden we een medewerker die ons via een zijdeur naar binnen heeft gebracht daar het te vol was in de bar.
En daarover gesproken: een gezelschap was aanwezig en hield hun aperitief in de aanliggende bar wat voor een hoog lawaai-niveau in het restaurant zorgde. Toen men eenmaal weg was werd het rustiger - zo rustig dat bij tijd en wijle geroep en jolijt in de keuken hoorbaar was.
Het restaurant heeft een wat ouderwetse, welhaast oubollige 1980 bistro inrichting. Het is natuurlijk een verschil van smaak, dus het kan geen heikel punt zijn, maar het heeft wel invloed op de beleving. Wat wel weer 'not done' is in de inrichting is dat er een gebroken waxinelichthouder op tafel stond en de glasscherven er doodleuk naast lagen. De tafels zijn niet identiek gedekt - dat kan opnieuw een bewuste keus zijn, maar dat dat werkt zeker niet goed als de verschillen te klein zijn om van opzet te spreken maar opvallend genoeg om van ongestructureerd werken te denken.
Er zat een onnodige vertraging tussen tussen- en hoofdgerecht: als gastheer of -vrouw is omgevingsbewustzijn een cruciale vaardigheid en dat was vrijwel geheel afwezig. Het maakt niet uit dat je iets mist, dat er een fout gemaakt word of dat dingen misgaan, maar de bediening had deze avond wel een hoog 'ik wil wel maar kan niet gehalte. Een paar voorbeelden:

Leuk hoor, zo'n rustieke bol brood die de gast creatief zelf mag snijden aan tafel, maar dat gaat een stuk beter met een kartelmes - nu werd de brood door het snijden met het ongeschikte mes platgedrukt.
Aan tafel bij de uitleg het woord 'chutney' verbasteren tot 'kutney' (excusez le mot) en dan daar nog eens extra de aandacht op vestigen door te zeggen dat deze medewerker geen idee had hoe dit uit te spreken. Het devies in de horeca was ooit dat als men niet wist wat men in de handen had, men niet bij de gast aan tafel hoort te komen.
Er ontbrak een mes ten tijde van het hoofdgerecht - en even in het midden gelaten of dat kwam omdat wij dat gebruikt hadden om de 'smeersels' die bij het brood hoorden hadden gebruikt of dat deze van akiet af ontbrak is irrelevant: wat in elk geval niet hoort is op pedante manier de gast terecht wijzen met een 'U heeft zeker twee messen gebruikt'.
Nadat we hadden gereclameerd over de te lange wachttijd en of dan toch wel het dessert met enige spoed door kon komen, werd dit dan weer bezorgd zonder uitleg van wat het was, maar wel met de toevoeging dat het bestek er wat te groot voor was maar dat we misschien met kleine hapjes konden eten. Vast geestig bedoeld, maar het versterkt het gevoel van wat onhandig amateurisme. Humor is uitermate lastig om goed te doen.

Ten slotte ook hier het veelvoorkomende onvriendelijke bezuinigen door brood alleen tijdens het (eerste!) voorgerecht op tafel te zetten. Brood hoort bij de maaltijd en serveer dat minimaal tot en met het hoofdgerecht. Als je als restaurateur je bezuiniging moet hebben van die paar dubbeltjes brood per gast, dan kan je beter sluiten. Of je personeel goed leren te kijken en pro-actief wat meer aan de drankomzet te doen - daar viel echt wel wat winst te behalen en ook aan de omliggende tafels, aan hun commentaren te horen.

Als totaalbeeld maakt restaurant Buitenzorg de indruk van een stukje vergane glorie met aspiraties die de vermogens ver overstijgen.
Anita V.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2017
Mooie ruimte, wel wat te felle verlichting.
Eten teleurstellend, niet in verhouding met de prijs voor dit menu.
Soep lauw, hoofdgerecht is een stuk vis op wat spaghetti en te vette gebakken aardappelen. Geen groente te bekennen! Dessert prima. Bediening oogt rommelig en bestelde drankjes worden niet gebracht.
Niet voor herhaling vatbaar.
froukknotje .
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
inrichting heeft wel een update nodig. Gerechten waren prima op temperatuur en vlotte bediening.
'sWinters zal misschien koud zijn bij raam nog enkel glas..................
Marijkewarmerdam .
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2017
Prachtig mooie oude lokatie met mooi modern sanitair.
Het eten was voortreffelijk en de bediening zeer vriendelijk.
We hebben ons laten verassen met de AH aktie en dat is een aanrader!
D.J. M.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2017
Restaurant met goede gerechten en vriendelijk personeel.
Redelijk snelle bediening en goede sfeer.
We komen graag nog een keer.
Hennyvdvliert .
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2017
we hebben heel lekker gegeten het is een heel gezellig restaurant, goede bediening een aan radder, we gaan er zeker nog een keer heen.
Jorg D.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2017
Gegeten met de AH spaaractie aan een tafel in het brasserie gedeelte. Vriendelijke en correcte bediening. Het eten was degelijk voor de aanbiedingsprijs, maar zou dit geen 37,50 per persoon waard vinden.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2017
We aten het drie gangen verrassingsmenu. Zowel de prijs als de score op IENS gaf de indruk dat we een uitstekende maaltijd konden verwachten. Helaas viel het tegen: broodjes en frites niet uit eigen keuken, vrijwel geen groente bij de maaltijd, vegetarische hoofdschotel was heel karig. Nagerecht was onder de maat: creme brulee niet af (harde suikerkorrels), grijs ijs, allergie voor vijgen: dan gewoon zonder fruit in plaats van vervangend ingrediënt. We hadden gelukkig wel een gezellige avond, maar vanwege het eten komen we niet terug.
Geke S.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2017
Heerlijk gegeten met familie. Eten was heerlijk, kinderen kregen op verzoek lekker veel frietjes bij hun menu en bediening was zeer vriendelijk. Toen de chauffeur die opa en oma op kwam halen veel te vroeg was, werd versneld hun dessert gebracht zodat zij die toch nog konden eten en de chauffeur kreeg een kop koffie aangeboden. Alles maakte dit een topavond. Gaan zeker terugkomen!
A H.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2017
Hoofdgerecht viel tegen ik hou van vis en kreeg mosselen opgediend. Ik had aangegeven dat ik geen
varkensvlees en geen noten kan verdragen. Men had dan beter ook kalfsoester kunnen serveren.
m.hage .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2017
Het was een verrassingsmenu en is dan wel spannend, maar we waren beiden heel tevreden over wat we geserveerd kregen, heel smakelijk. Wij zaten buiten en men zei dat als het te fris werd, wij konden vragen de "kachel" aan te doen en dat werd ook direct gedaan. Goede service en bediening! Wij waren wat eerder dan afgesproken en men probeerde om tegemoet te komen aan onze wens dat we graag wat eerder zouden kunnen dineren en dat is ook gelukt.
L.A. S.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2017
We hebben lekker gegeten en rustig en gezellig gezeten. Aangename muziek. Een goed gesprek was mogelijk! Alleen de Hollandse biefstuk was wat taai.
Ed D.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2017
Ondanks de Albert Heijn actie een goed 4 gangen menu samengesteld met een verzorgde tafel.
Tevens prettige bediening die niet opdringend is en toch snel weet te handelen
Alie E.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2017
Wij hadden het 4-gangen verassingsmenu, alle gerechten waren smakelijk. Porties waren mooi opgemaakt op het bord en voldoende om de honger te stillen. De bediening was vriendelijk.
E A B.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2017
We waren blij verrast. Het eten was heerlijk en de bediening erg vriendelijk.we hadden echt het gevoel van een luxe diner in een fantastische ambiance.Zeker voor herhaling vatbaar.
Maaike K.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Heerlijk 4-gangen verrassingsdiner van de AH actie! Goede service en een rustige locatie. Enige minpuntje is de hoeveelheid; het was aan de krappe kant.
Piet L.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Geen overdadige porties, maar in juiste verhouding. Heerlijk gegeten. Soep iets te zout, maar dat komt meer dat we thuis zoutloos eten.