Buitenzorg

Amsterdamseweg 19 6712 GG Ede Nederland Kaart

Over het restaurant Buitenzorg

Ongeveer alles is mogelijk in Buitenzorg Ede. Gewoon lekker eten kan, maar door de ruim opgezette locatie kun je er ook terecht voor allerlei andere gelegenheden. Zalen genoeg! En stuk voor stuk sfeervol ingericht. Een monumentaal pand uit de 19e eeuw, waar een avondje uit een belevenis is. Een gevarieerde menukaart maar met mogelijkheden om precies datgene te eten waar jij zin in hebt! Wel even van te voren aangeven, dan weet je zeker dat je een topavond zult hebben!

Meer informatie over restaurant Buitenzorg

Dagelijks 16.00 - 22.00 uur

• Af te huren , Airconditioning , Bar , Engels gesproken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Reenen35 .
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2017
Het restaurant is erg klassiek. Niets of weinig veranderd sinds lang. Een beetje modernisering zou best eens mogen. Het is er ook vrij donker. Maar de bediening is hartelijk en adequaat en het eten is goed.
Debby D.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2017
Schitterende locatie, heerlijk gegeten en goede bediening
Voor de tweede keer geweest en weer een ander heerlijk menu gekregen
Resie V.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2017
het was prachtig weer mooi terras....geen kussen op een stoel......eten was goed maar minimaal....ik was blij dat er nog een bak patat was.....overigens we hadden bitterballen bij de borrel genomen.....en die waren echt BIJZONDER lekker...we hebben een gezellige avond gehad maar ik zou er zeker niet naar teruggaan gezien prijs kwaliteit
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2017
Genoten van het verrassingsmenu. Afwisselende gangen, vlees heerlijk mals en alles goed op smaak. Ongedwongen sfeer. En heerlijk buiten kunnen eten op het terras.
joop.hirschfeld .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2017
is aan renovatie toe,zonder, het originele uiterlijk, geweld aan te doen......
mooie locatie...denk aan marketing cq PR mogelijkheden
lenwborn451 B.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
Wij zaten en moesten tot onze teleurstelling constateren dat de waranda nietschoon was. Over de gedekte tafel niets dan positiefs.
Anneke D.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2017
Erg leuke bediening, netjes en correct. Lekker gegeten. Tip: wij kwamen via de AH actie, graag van tevoren informeren via de website dat het om een vaststaand gerecht gaat. Ook de prijs wordt vooraf niet benoemd. Het viel ons op dat een vijf gangen menu €12 goedkoper is dan een vier gangen menu, de AH actie!
iampieterse .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2017
Gisteravond heerlijk gegeten met de restaurant actie van Albert Heijn. Een heerlijk viergangenverrassingsmenu. Je kon van tevoren aangeven of je iets écht niet lekker vond en of je voorkeur had voor vlees en/of vis. Daarnaast had ik zelf een aantal allergieën die ik vooraf had doorgegeven, ook hier werd heel goed rekening mee gehouden. Mijn complimenten aan de chef!
Ietje D.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
Het eten was lekker, maar voor een grote eter iets te weinig. Leuk dat het een verrassings menu is. De bediening is vriendelijk.
Sebastiaan B.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2017
Vriendelijke en persoonlijke service met oog voor detail. De gangen waren allen goed verzorgd en smaakten heerlijk. Een absolute aanrader.
Liet R.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2017
Restaurant Buitenzorg is prachtig gerestaureerd in 40 jr. tijd. Gebouw uit 1895 met mooie ruimtes. Het eten; 4 gangen diner met AH bonnen was perfect. Geen lange wachttijd, mooi uitgeserveerd en zeer smaakvol. Een fantastische keuze om daar te gaan eten, aanrader! liet relou
Ricardo G.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Eten was rauw en ik vond het flauw smaken. De serveersters zijn wel een stel gieren die maar altijd graag drinken wil inschenken. Werd er een beetje moedeloos van zelfs als ik nog wat in me glas had zitten kwamen ze nog steeds vragen.
Rogier D.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2016
Afgelopen maandag erg goed gegeten.
Naast de mooie gerechten op de kaart hadden ze gegratineerde kreeft buiten de kaart om, echt een aanrader!
Hierbij een fijne wijn gedronken, moet zeggen het was prachtig mooi weer en zaten dus heerlijk op het terras, dat helpt ook mee aan de sfeer. De bediening was vriendelijk en behulpzaam, leuk om de rijke historie van Buitenzorg te horen. Wij wonen nu al jaren in Ede en eten met enige regelmaat buiten de deur, maar Buitenzorg blijft uniek.
Joo R.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Met 9 personen heerlijk en relaxed gegeten bij Buitenzorg. We hadden o.a. de lams rack, de forel en de entrecote. Iedereen zeer tevreden over zowel de kwaliteit van het eten als de presentatie. Dat geldt ook voor de nagerechten. De bediening was accuraat en ontzettend vriendelijk, met extra prettige aandacht voor de jongste van het gezelschap.
Puntacana .
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2016
Het was werkelijk niet te geloven. Begonnen met een soep vooraf, er zaten geen ingredienten in verwerkt, alsof het rechtstreeks uit een Cup A Soup automaat kwam.
Toen we zagen dat we bij ons hoofdgerecht diepvriesgroenten voorgeschoteld kregen moest ik wat steviger op de stoel gaan zitten want mijn broek zakte ervan af.
Het dessert wordt doodleuk verteld dat er "vers fruit" bij zit terwijl het overuidelijk was dat dit uit een blik kwam. We zitten nota bene bij een restaurant, dit meen je toch niet? Lachwekkend slechte ervaring gehad.

Restaurant ziet er redelijk uit, dat is dan het enige positieve aan de hele ervaring.
Tatti T.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
Vanavond kerstdiner gehad buffet a la table...helaas heb ik er geen goede ervaring van. Er is ons vertelt dat we met jonge kinderen prima konden eten en dat er ook animatie met begeleiding zou zijn. Maar niks is minder waar! Mijn kindje van 1.5 jaar kon daar niks doen. Begeleiding waren 2 meisjes van 16 jaar en het was in kelder en gericht op kids van 6 +... Wij moesten dus met kids aan tafel blijven en na 2 uur kregen wij eten voor onze kinderen ! Dit hebben wij meerdere malen gevraagd en uiteindelijk de 5 e keer zei ik dat ik nu wat friet wilde hebben.. 10 min later kregen we een bordje friet met een gehaktbal.. Service was dus bar slecht .. En de prijs is dus veelste hoog voor de service en de kwaliteit... Kortom om 18.00 binnengelopen en om 23.00 eruit gelopen... Wij komen er nooit terug!!
elrodigas .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2014
Met zijn drieën gegeten tijdens de afsluiting van de Heidefeesten in Ede. Buitenzorg organiseert dan een avond in buffetstijl. Grote keuze in verse vis, vlees, gegrild en gebakken. Prijs kwaliteit is echt goed te noemen. Je start de culinaire rondgang met het nuttigen van heerlijke oesters (helaas was er sprake van gruis in de oesters). Vervolgens kom je langs het visbuffet waar met heel veel soorten vis en schaaldieren. Volop keuze en erg lekker. Hierna kun je kiezen voor gevogelte (heerlijke eend) of erg mals varkensvlees (speenvarken) en rundvlees. Er is ook lamsvlees. In een andere zaal is een uitgebreide keuze in satésoorten. Ergens anders is een tafel met heerlijke Turkse gerechtjes. De avond wordt afgesloten met een groots buffet nagerechten. Dit buffet wordt ingeluid met vuurwerk. We hopen zeker volgend jaar terug te komen.
Yupyup78 .
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2014
Het restaurant is groot maar wel mooi. Helaas is daarmee alles gezegd. Het eten was ronduit slecht, net als de bediening . We kregen vooraf een 'bordje keuken' (zo heette het ook echt!) , wat volgens mij de restjes waren van het lopend buffet in de andere zaal. Vervolgens 2 uur op het hoofdgerecht gewacht. Er is in de tussentijd wel heel vaak gevraagd of we nog iets wilden drinken, de glazen waren amper leeg of ze stond er al weer. Het hoofdgerecht was vrij fantasieloos en taai. De ober kwam vervolgens vragen 'kaas of toetje' . Het was bijna lachwekkend zo slecht als de service was. Kortom: nooit meer
monique V.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2014
Buitenzorg is altijd een van mijn favoriete plekken, mooie ambiance, goede service en lekker eten. Nu met 4 personen en de kortingsbonnen gegeten, dat is altijd leuk, slechts 2 van de 4 mensen hoefden het eten te betalen.. wat de rekening toch nog op 140 euro bracht maar dat mocht de pret niet drukken, het was gezellig, het was goed, het was leuk. Wel hadden we het idee dat de porties duidelijk kleiner waren, dus we waren wat dat betreft niet voldaan. Maar we komen een volgende keer graag weer terug!
henkdeb .
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2014
Met twee personen gegeten kliek van de kaart. Een combinatie van voorgerechten van vis en vlees. Erg lekker. Daarna een (klein) kopje soep. Ook lekker. Hoofdgerecht ook weer een combinatie van diverse gerechten vlees en vis. Minpunt, kipfile was niet gaar, wat door de bediening ook werd geconstateerd. Ook het dessert was een combinatie van toetjes, ook erg lekker. Koffie na ook goed. Bediening vriendelijk en locatie, een oude villa, best wel netjes en gezellig. Als de kipfile ook gaar was geweest, was het cijfer voor het eten zeker een 8 geweest. Bij het afrekenen, werd er rekening gehouden met de klacht. Correct dus.