Buitenzorg

Amsterdamseweg 19 6712 GG Ede Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Buitenzorg

Rogier D.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2016
Afgelopen maandag erg goed gegeten.
Naast de mooie gerechten op de kaart hadden ze gegratineerde kreeft buiten de kaart om, echt een aanrader!
Hierbij een fijne wijn gedronken, moet zeggen het was prachtig mooi weer en zaten dus heerlijk op het terras, dat helpt ook mee aan de sfeer. De bediening was vriendelijk en behulpzaam, leuk om de rijke historie van Buitenzorg te horen. Wij wonen nu al jaren in Ede en eten met enige regelmaat buiten de deur, maar Buitenzorg blijft uniek.
Joo .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Met 9 personen heerlijk en relaxed gegeten bij Buitenzorg. We hadden o.a. de lams rack, de forel en de entrecote. Iedereen zeer tevreden over zowel de kwaliteit van het eten als de presentatie. Dat geldt ook voor de nagerechten. De bediening was accuraat en ontzettend vriendelijk, met extra prettige aandacht voor de jongste van het gezelschap.
Puntacana .
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2016
Het was werkelijk niet te geloven. Begonnen met een soep vooraf, er zaten geen ingredienten in verwerkt, alsof het rechtstreeks uit een Cup A Soup automaat kwam.
Toen we zagen dat we bij ons hoofdgerecht diepvriesgroenten voorgeschoteld kregen moest ik wat steviger op de stoel gaan zitten want mijn broek zakte ervan af.
Het dessert wordt doodleuk verteld dat er "vers fruit" bij zit terwijl het overuidelijk was dat dit uit een blik kwam. We zitten nota bene bij een restaurant, dit meen je toch niet? Lachwekkend slechte ervaring gehad.

Restaurant ziet er redelijk uit, dat is dan het enige positieve aan de hele ervaring.
Tatti T.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
Vanavond kerstdiner gehad buffet a la table...helaas heb ik er geen goede ervaring van. Er is ons vertelt dat we met jonge kinderen prima konden eten en dat er ook animatie met begeleiding zou zijn. Maar niks is minder waar! Mijn kindje van 1.5 jaar kon daar niks doen. Begeleiding waren 2 meisjes van 16 jaar en het was in kelder en gericht op kids van 6 +... Wij moesten dus met kids aan tafel blijven en na 2 uur kregen wij eten voor onze kinderen ! Dit hebben wij meerdere malen gevraagd en uiteindelijk de 5 e keer zei ik dat ik nu wat friet wilde hebben.. 10 min later kregen we een bordje friet met een gehaktbal.. Service was dus bar slecht .. En de prijs is dus veelste hoog voor de service en de kwaliteit... Kortom om 18.00 binnengelopen en om 23.00 eruit gelopen... Wij komen er nooit terug!!
Elrodigas .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2014
Met zijn drieën gegeten tijdens de afsluiting van de Heidefeesten in Ede. Buitenzorg organiseert dan een avond in buffetstijl. Grote keuze in verse vis, vlees, gegrild en gebakken. Prijs kwaliteit is echt goed te noemen. Je start de culinaire rondgang met het nuttigen van heerlijke oesters (helaas was er sprake van gruis in de oesters). Vervolgens kom je langs het visbuffet waar met heel veel soorten vis en schaaldieren. Volop keuze en erg lekker. Hierna kun je kiezen voor gevogelte (heerlijke eend) of erg mals varkensvlees (speenvarken) en rundvlees. Er is ook lamsvlees. In een andere zaal is een uitgebreide keuze in satésoorten. Ergens anders is een tafel met heerlijke Turkse gerechtjes. De avond wordt afgesloten met een groots buffet nagerechten. Dit buffet wordt ingeluid met vuurwerk. We hopen zeker volgend jaar terug te komen.
Yupyup78 .
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2014
Het restaurant is groot maar wel mooi. Helaas is daarmee alles gezegd. Het eten was ronduit slecht, net als de bediening . We kregen vooraf een 'bordje keuken' (zo heette het ook echt!) , wat volgens mij de restjes waren van het lopend buffet in de andere zaal. Vervolgens 2 uur op het hoofdgerecht gewacht. Er is in de tussentijd wel heel vaak gevraagd of we nog iets wilden drinken, de glazen waren amper leeg of ze stond er al weer. Het hoofdgerecht was vrij fantasieloos en taai. De ober kwam vervolgens vragen 'kaas of toetje' . Het was bijna lachwekkend zo slecht als de service was. Kortom: nooit meer
Monique V.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2014
Buitenzorg is altijd een van mijn favoriete plekken, mooie ambiance, goede service en lekker eten. Nu met 4 personen en de kortingsbonnen gegeten, dat is altijd leuk, slechts 2 van de 4 mensen hoefden het eten te betalen.. wat de rekening toch nog op 140 euro bracht maar dat mocht de pret niet drukken, het was gezellig, het was goed, het was leuk. Wel hadden we het idee dat de porties duidelijk kleiner waren, dus we waren wat dat betreft niet voldaan. Maar we komen een volgende keer graag weer terug!
Henkdeb .
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2014
Met twee personen gegeten kliek van de kaart. Een combinatie van voorgerechten van vis en vlees. Erg lekker. Daarna een (klein) kopje soep. Ook lekker. Hoofdgerecht ook weer een combinatie van diverse gerechten vlees en vis. Minpunt, kipfile was niet gaar, wat door de bediening ook werd geconstateerd. Ook het dessert was een combinatie van toetjes, ook erg lekker. Koffie na ook goed. Bediening vriendelijk en locatie, een oude villa, best wel netjes en gezellig. Als de kipfile ook gaar was geweest, was het cijfer voor het eten zeker een 8 geweest. Bij het afrekenen, werd er rekening gehouden met de klacht. Correct dus.
J. W.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2013
Vandaag een kerstdiner gehad voor 30 personen in de feestelijke zaal "De drie Gratiën" van Buitenzorg.
Het gezelschap betrof in Black Tie en in het lang getooide leden van Kiwanis en hun partners.
De zaal (-indeling) zag er voortreffelijk en feestelijk uit.
De bediening van Linda, Maudy en Annereth was professioneel en vriendelijk, of te wel: Perfect!.
En het vijfdelig menu overtrof onze stoutste verwachtingen. Het was werkelijk voortreffelijk. Niet alleen heerlijk, maar ook mooi opgemaakt, culinaire hoogstandje, niet te veel en niet te weinig en voor de liefhebbers zelfs een extra stukje vlees.
De chef, Jan, heeft er werkelijke iets voortreffelijks van gemaakt.
Ceasar bedankt voor dit uitstekend georganiseerde diner van hoge kwaliteit en voor een prima prijs. Onze leden en hun partners hebben er stuk voor stuk zeer van genoten!
Kiwanis Ede.
Pieter-Jan D.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2013
Sfeervol restaurant en heerlijk buitenterras. Als voorgerecht hadden we heerlijke huisgemaakte bouillon en salade met eigen gerookte zalm, beide aan de bevelen!
We hadden saté en kalfsribeye van de bbq waar bij de eerste helaas een te zoute pindasaus. De kalfsribeye was daarentegen heerlijk. Komen hier zeker terug.