Over het restaurant BuitenSporig

Biologisch Tiel

Biologisch, puur en eerlijk eten is wat in dit restaurant centraal staat. In een bijzonder gebouw met een groot terras geniet je van eten dat met liefde wordt bereid. Hier werken mensen met een verstandelijke beperking dag in dag uit om het meest heerlijke eten voor jou op tafel te zetten. Uiteraard met behulp van vertrouwd vakmanschap en altijd met een lach!

Meer informatie over restaurant BuitenSporig

Maandag t/m Vrijdag 10:30 - 21:30
Zaterdag en Zondag 16:00 - 21:30

• Af te huren , Catering , Invalidentoilet , Lift aanwezig , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
ekkalp .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Als voorgerecht hadden wij de carpaccio van tonijn. Een aparte ervaring, heerlijk.
De vegetarische Polentaburger en gebakken kabeljauw zijn beiden een aanrader.
De desserts waren beiden ook heerlijk.
Samengevat: een prima restaurant, vriendelijke mensen en goede prijs/kwaliteit verhouding.
Niks op aan te merken!!!
chmif .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2017
Ontvangst was weer hartelijk zoals altijd. Als voorgerecht had ik overheerlijke pompoen/venkelsoep. Die was goed in balans wat betreft smaak maar een beetje aan de dikke kant. Heerlijk verder! Als hoofdgerecht had ik krokante burger van polenta geserveerd met tomatencompote,geitenkaas en pittig rucola. De burgers waren ook heerlijk krokant zonder dat ze te hard waren en precies goed, ook niet te groot. Het was precies genoeg. Hoofdgerecht werd weer - zoals altijd - vergezeld met de fantastische zelfgemaakte frietjes van het restaurant en een kleine salade. Als dessert had ik gekozen - nieuwsgierig als ik ben - gekozen voor het ietwat niet gangbare nagerecht Mousse van kastanjes met oud Hollandse karamel en kaneelschuim. Als je van gerechten met tamme kastanje houdt is het een absolute aanrader. Met die schuim erop was het een hemelse combinatie.
Enig minpuntje vond ik de dame die ons bediende. Ze nam de bestellingen op uit haar hoofd en dat ging haar toch niet helemaal goed af. Ze moest steeds terugkomen om te checken wat er besteld was. Ook vroeg ze elke keer of het volgende gerecht gelijk er achteraan kon komen of dat het even moest wachten. Nu houden mijn tafelgenoot en ik niet van haast dus gaven we elke keer aan even te wachten. Na een tijdje kwam ze dan weer aanzetten om te vragen of het al kon doorkomen. Daardoor stond ze wel erg vaak aan onze tafel. Ook was ze nogal erg direct, Zat duidelijk geen kwaad in maar ik ben niet gewend zó direct behandeld te worden in Buitensporig. Ik moest haar er ook zelf aan herinneren om lege glazen, kopjes e.d. mee terug te nemen. Ik heb echt een leuke avond gehad, de sfeer was goed maar deze serveerster heeft duidelijk nog wat extra coaching nodig. Maar verder geen enkele wanklank van mijn kant en ik kom zeker weer terug!
Jan P.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
De bediening was vriendelijk en vlot. We vinden het prachtig om te zien dat mensen met hun eigen vermogens een rol hebben in het restaurant.
Het eten was heerlijk. We hebben genoten.
Fam. N.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2016
Buitensporig levert verrassend lekker eten, helemaal biologisch. We hebben hier weer gesmuld met ons gezin. De bediening wordt gedaan door gehandicapten, dat geeft een bijzondere en betrokken sfeer.
C. O.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2016
Op een mooie locatie in het oude stationsgebouw. Goed over nagedacht dat men geen overlast van treinreizigers zal ondervinden. Zeer sfeervol ingericht. Vriendelijk personeel en heerlijk eten voor een redelijke prijs. Een aanrader voor zowel plate service als a la carte.
H V.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Erg vriendelijk personeel,heel aandoenlijk.erg lekker gegeten.
J.n.veldhuijzen V.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Wij waren met een rolstoeler en kregen hierbij alle nodige begeleiding. Ook bij het slechte taxivervoer van de rolstoeler, kregen wij alle nodige, ook telefonische, hulp.
Voor ons allen was het een zeer geslaagd etentje, van goede kwaliteit, smaak en goed verzorgd.
Dat er wat langer gewacht moest worden lag aan het slechte taxivervoer voor de rolstoeler, waar dus ook de kok op diende te wachten.
Janine V.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Heerlijk, biologisch gegeten. Verrassende gerechten, mooie opmaak, zalige smaken! Personeel zeer vriendelijk! Aanrader!
richard en bep opheikens .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2016
Genoten van de kroketjes met mascarpone. De kalfsentrecote met rode ui was heerlijk. De chocoladetaart met sinaasappel ( een klassieker) met bolletje vanilleijs was een plaatje om te zien en bovendien heeeeeerlijk.
Mirjam H.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Heerlijk gegeten. Ik had de tonijn carpaccio, de Biefstuk en de grand dessert. Allemaal erg lekker. Zeer tevreden en met de AH actie helemaal niet duur.
Ron D.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Buitensporig op een dood spoor?

Gedreven door een evenement in de provincie kwamen we terecht in Tiel.
Als geboren en getogen grachtenoordelaar kom je hier normaal niet vrijwillig.
Maar ik zeg altijd maak van de nood een deugd en wie weet wordt het nog leuk!
Zodoende ging ik op zoek naar de beste restaurants in Tiel en kwam ik onder andere uit op Buitensporig. Hier werken ook mensen met een ‘rugzakje’ en met ‘afstand tot de arbeidsmarkt’ etc. maar onder deskundige leiding en de keuken is professioneel belooft de website.
bovendien resideert het restaurant in het klassieke stationsgebouw, dus hup reserveren maar.
Aangekomen schrok ik even, als ervaren restaurant bezoeker en uitbater, heb ik een oog ontwikkeld om aan publiek en aankleding wel iets te kunnen voorspellen.
Het interieur is echt jaren negentig hip eco. Veel blank hout, de typische ruwe muren en pastel verlicht.
Vriendelijk worden we naar het door ons gereserveerde tafeltje geleid. Bijna kregen we direct de menu kaarten, maar dan corrigeert iemand onze vrouwelijke ober en wordt er eerst gevraagd wat we willen drinken. Tot mijn verbazing is er maar een soort witte en rode wijn, Hè in 2016 een soort wijn?
Ik weet dan dat deze nooit goed kan zijn, maar tegen beter weten toch maar bestellen. De wijn is inderdaad een tegenvaller, de witte is een waterige bittere van iets wat een chardonnay zou kunnen zijn, de rode heeft een overvloed aan foute zuren, tannines etc. en zou waarschijnlijk als Merlot verkocht worden.
Ja dan komt de kaart. De gerechten zien er veelbelovend uit, genoeg afwisseling met voor ieder wat wils. Jammer dat over de kabeljauw een kalfsjus zit, wat ‘m minder toegankelijk maakt, geeft zeker kracht aan het gerecht, al zou ik het zelf nooit doen.
We gaan voor de mozzarella kroketten, al staat op het bord garnalen kroketten, Pompoen venkel soep en rolletjes met spinazie en roomkaas met duinvoetjes saus.
De kroketten zijn ronduit goed, de mozzarella is precies goed, de vulling mooi, goed op smaak en perfect gebakken, jammer alleen van de rucola, die moet je echt niet over en warm gerecht doen, wordt alleen maar zacht of zelfs snot, moet je gewoon apart met dressing serveren!
Ook de rolletjes zijn zeer smaakvol en goed gemaakt, zelfs de duinvoet saus, wat best lastig is, smaakt perfect. De soep is minder, geen verse venkel te proeven maar wel veel venkelzaad poeder van matige kwaliteit, moet je echt niet doen, overheerst veel te veel en duwt daarmee de andere subtiele smaken weg, zeker als je de soep van te voren maakt en deze een aantal uren staat, blijft er alleen maar een bittere smaak over ipv de mooie anijs achtige smaak die je wilt.
Als hoofdgerechten bestellen we vegetarische Polenta burgers en fish & chips.
Hier raak buitensporig helaas op een dood spoor.
Fish & chips is een klassieker waarbij je een mooi stukje schelvis of liever nog kabeljauw neemt en deze in een bierbeslag frituurt, maar ABSOLUUT GEEN groothandel voor gepaneerde horeca visstukjes! Bovendien ook nog veel te lang gebakken waardoor het harde oneetbare brokjes worden bleh!
Ook de polenta burger kan niet echt overtuigen, het idee is echt wel leuk, maar de uitvoering matig, smakeloos en dan boven op een geitenkaasje met weer de onvermijdelijke rucola en dan met balsamico overgoten. Welke drugs heeft deze kok genomen? Als je fusion wilt doen, moet je wel echt weten wat je doet, maar balsamico over een polenta burger, nee dit is niet creatief, maar ronduit mislukt.
Ook de ‘ambachtelijke’ horeca friet van de groothandel lijkt leuk maar moet je niet doen, maak je eigen friet of niet, maar dit is niet goed, als ze dan ook nog te lang op te lage temperatuur gebakken zijn zit je met donkere zompige friet, wederom bleh.
Helaas hadden we hierdoor geen zin meer in het dessert want chocolade taart met sinaasappel klinkt lekker.
Toen we kenbaar maakte dat we eea niet echt smakelijk vonden werd er wel heel adequaat gereageerd en mochten we iets gratis uitkiezen en kregen we de wijn gratis. Het personeel was trouwens heel aardig. deskundig zou ik niet zeggen, maar wel zeer vriendelijk.
Al met al, dit restaurant en deze kok heeft wel potentieel maar met name de kok moet echt kritischer naar zijn eigen bedenksels kijken of liever nog mensen met een goed ontwikkelde tong eens kritisch naar zijn gerechten laten kijken en met betere kwaliteit ingrediënten werken!
De kans is klein dat we nog eens naar Tiel komen maar we wensen jullie het echt beste voor de toekomst!
Beate W.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Heerlijk met z'n drieën gegeten met de AH aktie, ik had bij voorbeeld heerlijke ossehaas puntjes in saus. Leuke attente bediening
Lucie F.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Wat een geweldig restaurant! Leuke entourage, vriendelijk personeel en een prachtig concept! Het eten is echt goed, mooi opgemaakte borden en biologisch! Zeker een aanrader, wij gaan absoluut vaker hier eten!
gerardvanzelst .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
zoals gewoonlijk weer heerlijk gegeten en gedronken.
Attent personeel, die de prima bereide maaltijden keurig serveerden.
skinny_mommy .
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Met de AH restaurantactie hier met zijn vieren gegeten. Ondanks dat de reservering niet doorgekomen was, konden we toch plaatsnemen in het restaurant. Vriendelijke, attente bediening. Broodmandje vooraf was wat droog. Voorgerechten waren erg lekker (lasagne van aubergine was erg goed) de falafel viel wat tegen qua smaak. Toetjes waren prima. Met de AH restaurantactie zeker de moeite waard! Naast het restaurant zit ook nog een bio winkeltje waar we zeker nog eens naar terug gaan!
Amber V.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2016
Wij vonden de nagerechten een aanfluiting met de rest van het diner. Als je hier buiten de AH acrie zou eten, staan de prijzen niet in verhouding met wat je ervoor krijgt.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Alle drie de gangen waren goed en lekker en de huiswijn was ook ok.
Het mooie was ook dat je het tempo van het opdienen van de volgende gang zelf kon bepalen.
Inge K.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
We hadden als voorgerecht de tonijn we verwachten een lauwwarm gerecht maar het bleek koud te zijn maar de smaak was prima. Als hoofdgerecht hadden we een tournedos en gegrilde zeebaars beide dik in orde. Als nagerecht een panna cotta en een creme brulee ook uitstekend.
De bediening anders dan anders maar goed geregeld. De keuze in wijn is alleen wat beperkt. Al met al een goed adres waar men kan eten voor een (h)eerlijke prijs.
elisabethyntema1 .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2016
De gerechten waren van een hoge kwaliteit, veel hoger dan verwacht wij vonden met name de tonijn erg lekker! Absoluut een topper! Het enige jammere is de setting, die vanwege de tegel vloer en enigszins te strakke stoelen, een koude sfeer geeft. De bediening daarentegen was buitengewoon vriendelijk. We hebben genoten.
gerardvanzelst .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
het was een gezellige avond met heerlijk biologisch eten.wij hadden lamsvlees en die was op voortreffelijke manier bereid.De rode wijn was van zeer goede kwaliteit iets kruidig maar echt fijn.Wij hadden gevraagd het eten nagenoeg zoutloos op te dienen en dat werd keurig gedaan.Alles bij elkaar een aanrader.