Buitenplaats Slangevegt

Straatweg 40 3621 BN Breukelen Nederland Kaart

Over het restaurant Buitenplaats Slangevegt

In dit eeuwenoude rijksmonument in hartje Breukelen zit restaurant Buitenplaats Slangevegt. Die naam is gekozen omdat de rivier de Vecht als een slang door het landschap waart. Er is een fijne harmonie tussen klassieke en moderne elementen in het decor en op de kaart, bijvoorbeeld steak tartaar en quinoa. De troef is het loungeterras dat uitkijkt over het water en omringd is door groene bomen en paarsblauwe hyachinten.

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant Buitenplaats Slangevegt

De bus vanaf Utrecht Centraal: Lijn 120, Amsterdam Bijlmer Arena, halte Slangevegt
  • : Wij beschikken over 80 (GRATIS) parkeerplaatsen rondom het pand op ons privé terrein. Mocht u onverhoopt uw auto niet kwijt kunnen, Slangevegt bevindt zich buiten de bebouwde kom, hierdoor is het toegestaan om in de berm aan de Straatweg te parkeren. Zorg

Maandag t/m zondag

• Amex , Mastercard , Pin , Visa card , Waardebonnen en cheques voor restaurants
  • Af te huren , Engels gesproken , Frans gesproken , Huisdieren welkom , Invalidentoilet , Nederlands Gesproken , Open op zondag , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Cynthia R.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2017
Uitstekend qua inrichting op een " klein" item na op het dames toilet.....een spiegel met verlichting ( eventueel vergrootglas badkamerspiegel met "ingebouwde" verlichting)... heb verschillende vrouwen jong en ouder gesproken die het ook te donker vonden!! Misschien een idee!
Mariska D.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2017
Erg gezellig, enthousist personeel, lekker gegeten!
Ida H.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2017
Top restaurant
Ine C.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2017
Matige accoustiek, het was erg druk tijdens de lunch
linda2512 S.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2017
Sinds lange tijd hier weer een keer geluncht. Hoewel ik niet de indruk heb dat ze hier een ster ambiëren, hebben ze wel degelijk pretenties. Ik vond het voor het eerst sinds jaren tegenvallen. Vooraf had ik oesters en daar was niks mis mee, maar dat is ook niet zo moeilijk. Mijn tafelgenoot had mijn hoofdgerecht als voorgerecht. Coquille met zalm. Hij vond het oké, maar ik vond dat niet. Het gerecht werd als volgt omschreven: Noorse zalm en coquille
klassiekgerookt/spekbokking/64gradenei/komkommer/lavas. De zalm was een miniscuul klein mootje licht gerookt. de coquille was ook erg klein. Daarop een bijna volledig gare eidooier en daarnaast een aardappelsalade waarin een milimeter spekbokking. De lavassaus maakte geen indruk, terwijl ik dat een heerlijk kruid vind. Waarschijnlijk zwakte de komkommer de smaak af. De eidooier samen met de zalm gaf mij een vervelend plakkerig mondgevoel. Bovenal vond ik het geheel vooral echt te weinig! Deze afmeting krijg je bij een zevengangensterrendiner. Jammer! De plek blijft heerlijk en de bediening zeer vriendelijk alleen iets te aanwezig wat ons betreft!
Ernst-Jan V.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2017
Prima gedineerd
Kees-Jan R.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2017
Eigenlijk altijd wel OK bij Slangevegt, maar een goed gesprek met z'n vieren voeren is bijna onmogelijk door de slechte akoestiek en de enorme herrie van alle gasten. Gerechten waren goed, bediening iets te overijverig, waardoor het op een gegeven moment ging irriteren. Veel te nadrukkelijk aanwezig.
Ida H.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Geen
Christine S.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2016
Ik kom hier al langer, altijd gedineerd of geborreld maar nog nooit gelunched. De lunchkeuze was ruim, het zag er ook heerlijk uit en mijn tafelgast gaf aan dat zijn gerecht heerlijk smaakte, echter mistte ik een volwaardige maaltijdsalade als keuze op de kaart....Wie weet bij n volgende kaart
Arjo M.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Een bekend restaurant voor ons. Ze houden de kwaliteit en sfeer goed vast. Voorgerecht een heerlijke makreel op het vel, hoofdgerecht heilbot met zuurkool gewikkeld in spek en champions, mooie combinatie en erg goed klaargemaakt. Het nagerecht was een prachtige combinatie van pure chocolade met mandarijn, mousse geserveerd op een soort kruidkoek. Daarbij heerlijk huiswijn vooraf en chardonnay bij de vis. Geslaagde avond in een gastvrije omgeving. Tot de volgende keer.
dorine A.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2016
Aanvulling op mijn recensie van 30 oktober.
De verwarring omtrent de rekening is opgelost.
Slangevegt heeft uitgelegd dat er van hun kant een vergissing was gemaakt. Een klein bedrag zal worden teruggestort.
Annelies.visser1 V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Genoten van een heerlijk 3-gangen proeverij menu. Perfecte kwaliteit, mooi opgemaakte gerechten.
Gezellige sfeer, akoestiek in serre kan wel aangepakt worden. Top restaurant.
dorine A.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Gistermiddag genoten van een lunch in Slangevegt. We kozen voor het lunch menu, en hebben prima gerechten geproefd, bediening was vlot en vriendelijk. Pas later, helaas dus niet ter plaatse, fout onze kant, hebben wij de rekening goed bestudeerd. De rekening was te hoog naar onze mening ( verandering in t menu werden apart gerekend en de desserts (in het menu) werden ook apart berekend. Vreemd) en hebben daar nu ook schriftelijk vragen over gesteld bij Slangevegt. We zijn benieuwd hoe ze hierop reageren. Omdat de rekening nu naar onze mening te hoog is, is de prijs-kwaliteitsverhouding voor ons te duur.
Jesus1948 S.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Heerlijk gegeten!!
Saskia O.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
gisteravond wezen eten met z'n vieren. mijn vader had als voorgerecht Langzaam gegaarde kalf. dit bleken dunne plakjes kalf te zijn, maar ze waren taai en rood van binnen. de binnenkant was dus, in tegenstelling tot de omschrijving, niet gegaard. ikzelf had Terrine van Taleggio met zuidvruchtenbrood. het brood was verweven met de kaas. het was daardoor een vette homp. ik proefde geen kaassmaak. het gehele gerecht was eigenlijk smakeloos. de anderen hebben het ook geproefd. mijn moeder en zus hadden de pompoensoep. ze vonden 'm geweldig. Als hoofdgerecht had mijn vader Kalfszwezerik en kalfswang genomen. de kalfswang beviel ons niet. Mijn Heilbot en die van mijn moeder waren te ver doorgebakken, want ze waren droog. De coquilles waren goed. Als toetje had mijn vader het 'Appeltaartje' genomen. Hij kreeg echter stukjes appel, met daarbovenop slagroom en daarin een heel klein beetje Mascarpone, die je totaal niet proefde, en daarbovenop nog een laag room-met-smaakje. Dit was dus een heel vet toetje, terwijl je een taart verwacht. Dit konden we met z'n vieren gewoon niet opeten. Over de bediening zijn we lovend. Ze zijn gezellig en open en alert. Het restaurant heeft een fantastische sfeer en is mooi ingericht. Het nivo van het eten moet omhoog.
Helga W.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Bestel Ties

Sinds tijden zijn wij weer een keer bij restaurant Slangevegt wezen lunchen. Wij waren hier nog niet geweest nadat jij het hebt overgenomen. Complimenten!!!! De lunch was voortreffelijk!
We komen heel graag terug en zullen het ook doorgeven aan familie, vrienden en bekenden.
Succes hoor! Jij en al jouw collega's hebben en moeten, hier hard voor werken.
Dat mag zeker gewaardeerd worden.
Groeten, Cees en Helga????????
Frits S.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Het laatste bezoek aan Slangevecht is al enige jaren terug. Het is mooi weer en we kunnen met vier mensen op het terras terecht. Helaas blijkt dat de tafel op het einde van het terras te zijn, waar overigens zonder afscheiding een ruimte is waar kennelijk partijen plaatsvinden. Er is nu een walking dinner van zakenmensen aan de gang en dat zorgt toch voor verstoring omdat op gegeven moment mensen op minder dan een meter van de tafel met elkaar in conversatie zijn. Er is helaas geen andere tafel beschikbaar want het terras zit bomvol, maar dit doet eigenlijk afbreuk aan de ambiance, vandaar een 7. We kiezen voor het Slangevecht menu met tonijn en eendenborst met een dessert van de kaart. In het begin heeft het personeel wat weinig aandacht; ook hier heeft men het te druk met de partij op het terras. Zo wordt ons o.m. niet gevraagd of wij nog wat wijn willen bestellen.
Later wordt daar wel excuses voor aangeboden en onderscheidt met name een dame in de bediening zich door dit op correcte wijze recht te trekken en de bediening vanaf dat punt over te nemen. Het kan dus wel gelukkig. Het eten is prima, maar zeker aan de prijs. Waar het die avond even aan ontbrak is beleving en daar kom je toch voor tenslotte. Het is een prachtige locatie aan de Vecht en daardoor een publiekstrekker. Voor een etentje met z'n tweetjes kunnen wij deze locatie echter niet zo aanbevelen.
Holle Bolle Gijs D.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Ongepland met ons drieën terecht gekomen op het terras van dit restaurant langs de Vecht voor een kleine lunch. Mijn espresso en de 2 cappuccino van Illy vormden een prima begin. Gevolgd door mijn broodje Ambachtelijk geroosterde zalm, een broodje Prosciutto pepe nero en Soep van jonge prei. Presentatie en smaken werden goed gewaardeerd. Ondanks de grote belangstelling hebben we niet te lang hoeven wachten op het bestelde. Met mijn Zomerse tiramisu en de 2 Chefs desserts sloten wij de late lunch af. De passerende boten droegen bij aan het levendig decor. We zouden hier graag nog eens terugkomen voor een diner op een zwoele zomeravond.
Irene S.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Gisteren heerlijk buiten gezeten op het terras en erg lekker gegeten. We hadden de bisque van zeekreeft, de zalm, de kalfslende en de eend. Goede wijnen erbij, per glas te bestellen. Bediening was attent en aardig. Fijne avond gehad hier.
Proever89009877 .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Gister hier voor het eerst wezen lunchen, de verwachtingen waren hoog na het horen van goeie verhalen over dit restaurant. We namen plaatst op hun heerlijke terras gelegen aan het water. We werden bediend door een gastheer, die wat ons betreft iets te afstandelijk was, tijd voor een gezellig praatje was er niet, en echt met passie vertellen over de gerechten die hij serveerde deed hij wat ons betreft ook niet echt. We begonnen met een tonijn met een schuim van komkommer en wasabi, de tonijn vond ik persoonlijk wat flauwtjes, de schuim was wel goed op smaak.. al had je de wasabi iets meer mogen proeven. Vervolgens een gepekelde wilde zalm met een geitenkaas mousse, zalm was lekker.. geitenkaas mousse smaakte niet naar geitenkaas, dat was jammer. De steak tartaar van mijn tafelgenoot was perfect, vooral de bavarois van Amsterdamse uien smaakte echt perfect. We sloten af met een kaasplankje en een chefs dessert, ook dit was heerlijk! Daarna nog lekker plaatst genomen in de lounge. De locatie is perfect, de bediening kan beter, het zou leuk zijn als ze iets geintresseerder zijn en wat meer tijd voor je nemen. Het eten word heel leuk geserveerd maar mag iets meer smaak hebben. We geven het zeker nog een kans gezien de goeie verhalen en recensies.