Buitenplaats Slangevegt

Straatweg 40 3621 BN Breukelen Nederland Kaart

Over het restaurant Buitenplaats Slangevegt

In dit eeuwenoude rijksmonument in hartje Breukelen zit restaurant Buitenplaats Slangevegt. Die naam is gekozen omdat de rivier de Vecht als een slang door het landschap waart. Er is een fijne harmonie tussen klassieke en moderne elementen in het decor en op de kaart, bijvoorbeeld steak tartaar en quinoa. De troef is het loungeterras dat uitkijkt over het water en omringd is door groene bomen en paarsblauwe hyachinten.

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant Buitenplaats Slangevegt

De bus vanaf Utrecht Centraal: Lijn 120, Amsterdam Bijlmer Arena, halte Slangevegt
  • : Wij beschikken over 80 (GRATIS) parkeerplaatsen rondom het pand op ons privé terrein. Mocht u onverhoopt uw auto niet kwijt kunnen, Slangevegt bevindt zich buiten de bebouwde kom, hierdoor is het toegestaan om in de berm aan de Straatweg te parkeren. Zorg

Maandag t/m zondag

• Amex , Mastercard , Pin , Visa , Waardebonnen
  • Af te huren , Engels gesproken , Frans gesproken , Huisdieren welkom , Invalidentoilet , Nederlands gesproken , Open op zondag , Per boot te bereiken , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant Buitenplaats Slangevegt

Linda S.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2018
Sinds lange tijd weer eens hier gegeten. Vooral de locatie blijft trekken. De kwaliteit van het eten wisselt nog wel eens. We waren met 4 en zaten in de serre. We werden heel hartelijk ontvangen door een meisje dat begrepen heeft wat een goede gastvrouw is. Persoonlijk, attent, vrolijk, allert, pro-actief: kortom zo hebben we het lang niet gehad! Twee van onze gasten konden niet kiezen en wisselden van gerecht: lastige klanten dus maar daar werd perfect op gereageerd. De voorgerechten waren heerlijk maar als een gerecht coquille (s) met ham heet en ik krijg slechts 1 minuscule coquille (ja enkelvoud of meervoud klinkt hetzelfde) ben ik wel teleurgesteld! Noem het dan ham met coquille! Twee mannen hadden een topgerecht van de bbq en er was een gerecht met zwezerik waarbij de hoeveelheid zwezerik ook echt onder de maat was. Hoofdgerechten waren royaal en ook heerlijk.
Dessert viel me erg tegen. Ik zag lycheetaart staan en dat was een caketaartje met een vrij laffe vulling met een doorgesneden lychee ernaast. Bijbehorend proseccoijs was weer tóp. Nog 1 persoon had een toetje van mandarijn en dat was ook heerlijk. En zo gaat het eigenlijk al jaren bij Slangevegt: er zijn hoogtepunten maar helaas ook altijd tegenvallers. Gezien de prijzen ligt ons verwachtingspatroon hoog. De plek blijft trekken en een fantastische gastvrouw maakt ook veel goed. Het totaalplaatje is nog steeds positief. Maar er zijn echt wel verbeterpunten!
Kees D.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2018
Petekind Kees studeerde af, wij werden uitgenodigd, ook voor het diner. Groot feest dus!
Voorgerecht een coquille op parma(?)ham. De coquille was perfect gegaard. Maar de ham eronder was moeilijk te snijden op het bord, en voegde weinig toe aan de schelp. Omdat Kees' bij de jaarclub Sancerre zat was de keus van de witte wijn niet moeilijk. Domaine Pierre Riffault ‘Sancerre’ Loire ‘16 . En die combineerde prima: verfrissend droog, mineraal, met fruit. Daarna voor mij kalfslende met kalswang, waar de keuken een mooi gerecht van had gemaakt. Daar paste de Ripasso Superoire D.O.C. Torre del Falasco, Valpollicella ‘14 prima bij. Kersen! Nagerecht diverse kazen. Als ik in Breukelen een restaurant zoek zal ik graag nog eens bij Slangevegt gaan eten.
Joop V.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2017
Genoten van kerstdiner. Heerlijk 5 gangen menu met prima bijpassende wijn. De bediening is vlot en zeer klantvriendelijk.
Ontvangst bij de voordeur beetje rommelig door de drukte.
Menukaart met onze naam er op is natuurlijk heel attent. En de gratis fles Cave, omdat we een terugkerende klant zijn, is natuurlijk helemaal top.
Kortom zeer tevreden!
Henk O.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2017
Helaas geen invalidentoilet aanwezig, ondanks vermelding op de pagina van Iens.
Wel lekker gegeten op een zeer mooie plek aan de Vecht op het terras.
Stephanie S.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
Wederom heerlijk gegeten !!
Hugo V.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2017
Heerlijk gegeten, in een mooie ambiance!
Lucie V.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2017
Wat een geweldig restaurant!! ! En allemaal heel vriendelijke bediening die je het gevoel geeft dat het fijn is dat je er bent !! Het was niet één feest maar duizend feesten ! Je wordt heel vriendelijk bediend.
Karla P.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2017
Ik vond het een prima restaurant, vriendelijke mensen. Alleen....ze wisten niet dat we gereserveerd hadden.
Iens?
Han H.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2017
Eten van mooie ingrediënten. Goede bijpassende wijn. Maaltijdsalade was wat duur in vergelijking met de hoeveelheid, maar wel zeer lekker. Voor ons blijft dit een restaurant om altijd weer terug te komen
Cynthia R.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2017
Uitstekend qua inrichting op een " klein" item na op het dames toilet.....een spiegel met verlichting ( eventueel vergrootglas badkamerspiegel met "ingebouwde" verlichting)... heb verschillende vrouwen jong en ouder gesproken die het ook te donker vonden!! Misschien een idee!
Mariska D.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2017
Erg gezellig, enthousist personeel, lekker gegeten!
Ida H.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2017
Top restaurant
Ine C.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2017
Matige accoustiek, het was erg druk tijdens de lunch
linda2512 S.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2017
Sinds lange tijd hier weer een keer geluncht. Hoewel ik niet de indruk heb dat ze hier een ster ambiëren, hebben ze wel degelijk pretenties. Ik vond het voor het eerst sinds jaren tegenvallen. Vooraf had ik oesters en daar was niks mis mee, maar dat is ook niet zo moeilijk. Mijn tafelgenoot had mijn hoofdgerecht als voorgerecht. Coquille met zalm. Hij vond het oké, maar ik vond dat niet. Het gerecht werd als volgt omschreven: Noorse zalm en coquille
klassiekgerookt/spekbokking/64gradenei/komkommer/lavas. De zalm was een miniscuul klein mootje licht gerookt. de coquille was ook erg klein. Daarop een bijna volledig gare eidooier en daarnaast een aardappelsalade waarin een milimeter spekbokking. De lavassaus maakte geen indruk, terwijl ik dat een heerlijk kruid vind. Waarschijnlijk zwakte de komkommer de smaak af. De eidooier samen met de zalm gaf mij een vervelend plakkerig mondgevoel. Bovenal vond ik het geheel vooral echt te weinig! Deze afmeting krijg je bij een zevengangensterrendiner. Jammer! De plek blijft heerlijk en de bediening zeer vriendelijk alleen iets te aanwezig wat ons betreft!
Ernst-Jan V.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2017
Prima gedineerd
Kees-Jan R.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2017
Eigenlijk altijd wel OK bij Slangevegt, maar een goed gesprek met z'n vieren voeren is bijna onmogelijk door de slechte akoestiek en de enorme herrie van alle gasten. Gerechten waren goed, bediening iets te overijverig, waardoor het op een gegeven moment ging irriteren. Veel te nadrukkelijk aanwezig.
Ida H.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Geen
Simone S.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2016
Ik kom hier al langer, altijd gedineerd of geborreld maar nog nooit gelunched. De lunchkeuze was ruim, het zag er ook heerlijk uit en mijn tafelgast gaf aan dat zijn gerecht heerlijk smaakte, echter mistte ik een volwaardige maaltijdsalade als keuze op de kaart....Wie weet bij n volgende kaart
Arjo M.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Een bekend restaurant voor ons. Ze houden de kwaliteit en sfeer goed vast. Voorgerecht een heerlijke makreel op het vel, hoofdgerecht heilbot met zuurkool gewikkeld in spek en champions, mooie combinatie en erg goed klaargemaakt. Het nagerecht was een prachtige combinatie van pure chocolade met mandarijn, mousse geserveerd op een soort kruidkoek. Daarbij heerlijk huiswijn vooraf en chardonnay bij de vis. Geslaagde avond in een gastvrije omgeving. Tot de volgende keer.
dorine A.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2016
Aanvulling op mijn recensie van 30 oktober.
De verwarring omtrent de rekening is opgelost.
Slangevegt heeft uitgelegd dat er van hun kant een vergissing was gemaakt. Een klein bedrag zal worden teruggestort.