Buitenplaats Plantage

Trudy D.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
Fleur V.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
Een hapje en drankje bij de Buitenplaats Plantage is altijd een feestje; het is er fijn, gezellig, sfeervol en ontzettend relaxt. Het eten is heerlijk bereid en het personeel altijd even vriendelijk. Prachtige locatie, echt een aanrader om te bezoeken.
spanjeganger .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2017
Lunch genoten bij dit restaurant echter de prijs van de prima producten is wel wat aan de hoge kant.Personeel bij tijd en wijle vriendelijk en snel maar behoeft wel verbetering.Leuke lokatie maar voor een langer verblijf wel simpele stoelen.Koffie is goed maar wordt ook hier neer gezet.Hier komen we denk ik wel weer terug.
Melanie W.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
De sfeer is altijd super fijn hier. Gezellig, open haard aan, muziekje, prachtige inrichting, aardige mensen. Het was soms wat lastig om elkaar te verstaan, maar het was dan ook een drukke dag. Ik vind de plantage een absolute aanrader!
Moniek S.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Unieke en sfeervolle locatie! Lekker dat je bij het open vuur kunt zitten in het knusse hoekje.

Goed te combineren met een duinwandeling.

Zeer vriendelijke en gezellige bediening.
Eten ook verrukkelijk. Echt een hele ervaring om hier te gast te zijn.
Inge E.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2017
Hoewel het een prachtige locatie is waren we toch wat teleurgesteld in het eten. Met name de prijs is hoog voor wat je daarvoor krijgt. De keus is ‘bijzonder’ wat de keus ook best lastig maakt. Helaas bij de glutenvrije burger geen frietjes (omdat er ook paneermeel in de frituur komt) waar wel de volle prijs voor werd gerekend. Tja lekker voor een kop koffie en wijntje maar lunch wordt het voor ons niet meer.
ingrid M.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Heerlijke biologische producten worden gebruikt. In de gerechten komt de puurheid terug. Ook zijn de gerechten net iets anders en dat maakt het verrassend. Een aanrader!
Raymond W.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2017
Geweldige locatie, zijn hier tijdens onze fietstochten nu al 2 keer geweest voor koffie en gebak. De huisgemaakte appeltaart is hemels! Ja, zoals anderen ook al aangeven je moet wat langer wachten tot je geholpen wordt, maar waarom zou je haast hebben op zo'n mooie en ontspannen plek?
Victoria S.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2017
Heerlijk gegeten en een aanrader voor de veganist. Eindelijk eens een cappucino kunnen drinken, is al geweldig. Allemaal vers en de gerechteen bijzonder. Ik kom er zeker terug
Gemma S.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2017
Heerlijk eten, geweldige plek & fijne mensen! Op basis van onderstaande reviews twijfelde ik een beetje bij boeking maar bij navraag vertelde ze ook dat er soms mensen komen voor snelle hap / brasserie eten. Dan voldoet dit heerlijke versgemaakte en biologische eten (dus het duurt wat langer & heeft wat andere smaken) inderdaad niet aan de verwachting.

We hadden een lunch menu, wat ik vooraf kon afstemmen; vooraf Thaise soep, als hoofd om te delen een verrukkelijke vis in zoutkorst, pasta vongole & salade, en na worteltaart. Alles begeleid met heerlijke drankjes & super vriendelijke bediening.
Laura F.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2017
Leuke plek alleen ze moeten echt qat doen aan de 'afzuiging'. Het staat er altijd helemaal blauw en m'n kleren stinken enorm daarna. Neemt ook m'n eetlust af door de geur. Zonde!
Hilde H.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2017
We zijn hier vaak geweest en vinden het een hele mooie plek en geweldig concept! Maar het is ontzettend jammer dat de bediening zo traag en niet attent is! Deze keer was het erger dan ooit... Ik heb drie keer om het brood moeten vragen… Ze hadden ons gewoon vergeten.

Ook het brengen van de andere gerechten duurde eindeloos terwijl er maar een paar tafels bezet waren. Dit heeft in mijn ogen niets met slow food te maken maar met een slecht georganiseerd geheel. En dat is heel jammer want het is een schitterende plek met heel veel potentie! Dus hopelijk worden onze klachten gehoord en kan hier wat aan gedaan worden - dan komen we graag terug!
Patrick P.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2017
Het terrein op rijdend lijkt het wel een vestiging van Intratuin. Het restaurant zit in een oude kas en is een beetje hipie-style.
Met meerdere mensen geweest, er was een voorgerecht met kleine broodjes en iets met pompoen, er werd centraal één bak met vlees met vetranden op tafel gezet en een bak met kabeljauw. Twee porties friet (ik heb er om eerlijk te verdelen over de tafel 8 stuks gehad). De taart als nagerecht was wel prima, de bestelde cappuccino werd een koffie zwart. Al met al, slecht...kosten € 49,00 per persoon.
De omgeving (tuin e.d.) was prima als het goed weer is, bediening matig en het eten is gewoon ronduit slecht. Zeker ook voor de prijs en onder de naam biologisch schijnt dit allemaal te kunnen...afrader dus!
Bas V.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2017
Super leuke plek, op accoustiek na. Bediening is helaas abominabel. Het personeel heeft totaal geen oog voor de klant. We moesten tot 5 maal toe opstaan, naar de bediening toe lopen, om te vragen of we mochten mochten bestellen. Ook achter de steakmessen voor de vleesgerechten moesten we aan. Eten was op zich goed. Voorgerechten wat groot, en na 't lange wachten dusdanig gezakt dat we het hoofdgerecht niet echt meer konden waarderen. Echt zonde, het zou daar echt fantastisch kunnen zijn...
Agar I.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2017
Prachtige plek. Het eten was bijzonder goed. Bediening iets minder. Lieve meisjes, maar na het serveren van het hoofdgerecht leek het alsof zo ons compleet waren vergeten. Professionele bediening in de Nederlandse horeca is nog steeds een zeldzaamheid.
Carlina M.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
Hoe je door pure afzetterij en slechte communicatie zo´n leuke plek kan vernaggelen. De website met beschrijving van het kerstmenu en de activiteiten klopte niet. Bij binnenkomst kregen we een prosecco "aangeboden" die vervolgens op de bon stond voor 5,50 het stuk. Er lag, ondanks de reservering van een kerstmenu van 42,50 pp, een a la carte menu dat veel prijziger was. Een deel van de gerechten was uitstekend, een deel ronduit slecht. De film voor de kinderen deed het de helft van de tijd niet en was niet geschikt voor de kleintjes. Er waren geen tekenspullen in de achterkas. De kerstman was een uurtje aanwezig in de yurt. Teleurgesteld kind dus. Uiteindelijk na discussie over de rekening, bleek er ruim 35 euro te veel berekend te zijn. Dit zijn geen horeca mensen maar graaiers. Zo jammer en zeker zonde van mijn kerstdiner. Niet voor herhaling vatbaar.
Christien B.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Zoals iedere keer weer erg lekker gegeten. Leuke amuse van het huis. Vooraf had ik een groentespies en als hoofdgerecht een citrusrisotto met vis. Beide gerechten waren goed, lekker en verrassend.
De locatie blijft natuurlijk fantastisch. De bediening is vriendelijk en correct, maar wat mij hier vaker gebeurt gebeurde vanavond ook: bestellingen komen niet altijd 'op tijd' aan je tafel of verschijnen helemaal niet.
Vandaag heb ik lang moeten wachten op een drankje en het hoofdgerecht; er werden netjes excuses gemaakt voor het late verschijnen, maar je zit toch niet zo lekker als er links en rechts borden worden afgeleverd en jij wacht nog. De koffie had het helemaal af laten weten. (En 3x op een avond iets vergeten, vond ik wel erg gortig, daar word ik niet vrolijk van. Helaas overkomt dit mij vaker bij 'De Plantage'.)
Verder is het een fijn restaurant, een mooie locatie, vriendelijke bediening, een verrassende kaart en lekker eten, daarom blijf ik er graag komen.

Het in de gaten houden dat er niets vergeten wordt is een punt waar dit restaurant nog aan moet werken.
Det V.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Heerlijke plek, goed eten en fijne wijn, absolute aanrader.
We hadden wat te vieren en dat is ook gelukt, wat een fijne omgeving, hoop niet dat heel Haarlem deze plek gaat ontdekken.
Co B.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Wij wilde met 3 personen even heerlijk wijntje en een biertje uit de tap gaan drinken bij de plantage vanwege zijn prachtige locatie,helaas was het tapbier nog niet gekoeld werd ons gezegd door een zeer lieve serveerster die pas was komen werken daar,heel eerlijk en dat waardeerde wij zeer, hebben heerlijk van de loungebank in de zithoek gebruik kunnen maken.
Dat het niet bij een biertje was gebleven kwam omdat hij heerlijk smaakte,bij het 2e biertje was de tap wel in gebruik en smaakte het Gulpener blondje uitstekend,ook de plantage plank met hapjes was voortreffelijk en royaal.
Kortom wij komen graag weer terug bij de plantage!!!!!
Michiel B.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Met 3 personen gegeten bij Buitenplaats Plantage. Het was voor ons een complete verrassing. Ons sprak de entourage en ook de manier van bedienen enorm aan. Een heerlijke plek om te genieten van het lekkere eten en een goed glas wijn. Wij hebben genoten!