Buitenplaats Plantage

Dinsdag t/m Zondag 11:00 - 22:00

Kan beter
Gemma S.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2017
Heerlijk eten, geweldige plek & fijne mensen! Op basis van onderstaande reviews twijfelde ik een beetje bij boeking maar bij navraag vertelde ze ook dat er soms mensen komen voor snelle hap / brasserie eten. Dan voldoet dit heerlijke versgemaakte en biologische eten (dus het duurt wat langer & heeft wat andere smaken) inderdaad niet aan de verwachting.

We hadden een lunch menu, wat ik vooraf kon afstemmen; vooraf Thaise soep, als hoofd om te delen een verrukkelijke vis in zoutkorst, pasta vongole & salade, en na worteltaart. Alles begeleid met heerlijke drankjes & super vriendelijke bediening.
Laura F.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2017
Leuke plek alleen ze moeten echt qat doen aan de 'afzuiging'. Het staat er altijd helemaal blauw en m'n kleren stinken enorm daarna. Neemt ook m'n eetlust af door de geur. Zonde!
Hilde H.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2017
We zijn hier vaak geweest en vinden het een hele mooie plek en geweldig concept! Maar het is ontzettend jammer dat de bediening zo traag en niet attent is! Deze keer was het erger dan ooit... Ik heb drie keer om het brood moeten vragen… Ze hadden ons gewoon vergeten.

Ook het brengen van de andere gerechten duurde eindeloos terwijl er maar een paar tafels bezet waren. Dit heeft in mijn ogen niets met slow food te maken maar met een slecht georganiseerd geheel. En dat is heel jammer want het is een schitterende plek met heel veel potentie! Dus hopelijk worden onze klachten gehoord en kan hier wat aan gedaan worden - dan komen we graag terug!
Patrick P.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2017
Het terrein op rijdend lijkt het wel een vestiging van Intratuin. Het restaurant zit in een oude kas en is een beetje hipie-style.
Met meerdere mensen geweest, er was een voorgerecht met kleine broodjes en iets met pompoen, er werd centraal één bak met vlees met vetranden op tafel gezet en een bak met kabeljauw. Twee porties friet (ik heb er om eerlijk te verdelen over de tafel 8 stuks gehad). De taart als nagerecht was wel prima, de bestelde cappuccino werd een koffie zwart. Al met al, slecht...kosten € 49,00 per persoon.
De omgeving (tuin e.d.) was prima als het goed weer is, bediening matig en het eten is gewoon ronduit slecht. Zeker ook voor de prijs en onder de naam biologisch schijnt dit allemaal te kunnen...afrader dus!
Bas V.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2017
Super leuke plek, op accoustiek na. Bediening is helaas abominabel. Het personeel heeft totaal geen oog voor de klant. We moesten tot 5 maal toe opstaan, naar de bediening toe lopen, om te vragen of we mochten mochten bestellen. Ook achter de steakmessen voor de vleesgerechten moesten we aan. Eten was op zich goed. Voorgerechten wat groot, en na 't lange wachten dusdanig gezakt dat we het hoofdgerecht niet echt meer konden waarderen. Echt zonde, het zou daar echt fantastisch kunnen zijn...
Agar I.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2017
Prachtige plek. Het eten was bijzonder goed. Bediening iets minder. Lieve meisjes, maar na het serveren van het hoofdgerecht leek het alsof zo ons compleet waren vergeten. Professionele bediening in de Nederlandse horeca is nog steeds een zeldzaamheid.
Carlina M.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
Hoe je door pure afzetterij en slechte communicatie zo´n leuke plek kan vernaggelen. De website met beschrijving van het kerstmenu en de activiteiten klopte niet. Bij binnenkomst kregen we een prosecco "aangeboden" die vervolgens op de bon stond voor 5,50 het stuk. Er lag, ondanks de reservering van een kerstmenu van 42,50 pp, een a la carte menu dat veel prijziger was. Een deel van de gerechten was uitstekend, een deel ronduit slecht. De film voor de kinderen deed het de helft van de tijd niet en was niet geschikt voor de kleintjes. Er waren geen tekenspullen in de achterkas. De kerstman was een uurtje aanwezig in de yurt. Teleurgesteld kind dus. Uiteindelijk na discussie over de rekening, bleek er ruim 35 euro te veel berekend te zijn. Dit zijn geen horeca mensen maar graaiers. Zo jammer en zeker zonde van mijn kerstdiner. Niet voor herhaling vatbaar.
Christien B.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Zoals iedere keer weer erg lekker gegeten. Leuke amuse van het huis. Vooraf had ik een groentespies en als hoofdgerecht een citrusrisotto met vis. Beide gerechten waren goed, lekker en verrassend.
De locatie blijft natuurlijk fantastisch. De bediening is vriendelijk en correct, maar wat mij hier vaker gebeurt gebeurde vanavond ook: bestellingen komen niet altijd 'op tijd' aan je tafel of verschijnen helemaal niet.
Vandaag heb ik lang moeten wachten op een drankje en het hoofdgerecht; er werden netjes excuses gemaakt voor het late verschijnen, maar je zit toch niet zo lekker als er links en rechts borden worden afgeleverd en jij wacht nog. De koffie had het helemaal af laten weten. (En 3x op een avond iets vergeten, vond ik wel erg gortig, daar word ik niet vrolijk van. Helaas overkomt dit mij vaker bij 'De Plantage'.)
Verder is het een fijn restaurant, een mooie locatie, vriendelijke bediening, een verrassende kaart en lekker eten, daarom blijf ik er graag komen.

Het in de gaten houden dat er niets vergeten wordt is een punt waar dit restaurant nog aan moet werken.
DetvanDijk .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Heerlijke plek, goed eten en fijne wijn, absolute aanrader.
We hadden wat te vieren en dat is ook gelukt, wat een fijne omgeving, hoop niet dat heel Haarlem deze plek gaat ontdekken.
Co B.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Wij wilde met 3 personen even heerlijk wijntje en een biertje uit de tap gaan drinken bij de plantage vanwege zijn prachtige locatie,helaas was het tapbier nog niet gekoeld werd ons gezegd door een zeer lieve serveerster die pas was komen werken daar,heel eerlijk en dat waardeerde wij zeer, hebben heerlijk van de loungebank in de zithoek gebruik kunnen maken.
Dat het niet bij een biertje was gebleven kwam omdat hij heerlijk smaakte,bij het 2e biertje was de tap wel in gebruik en smaakte het Gulpener blondje uitstekend,ook de plantage plank met hapjes was voortreffelijk en royaal.
Kortom wij komen graag weer terug bij de plantage!!!!!
Michiel B.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Met 3 personen gegeten bij Buitenplaats Plantage. Het was voor ons een complete verrassing. Ons sprak de entourage en ook de manier van bedienen enorm aan. Een heerlijke plek om te genieten van het lekkere eten en een goed glas wijn. Wij hebben genoten!
Henk Jan G.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Alhoewel we al meerdere keren hier zijn geweest, naar alle tevredenheid, was het vandaag echt slecht. Ook lijken de prijzen de lucht in te zijn gegaan en de porties stukken kleiner te zijn geworden. Onze jonge kinderen hadden alleen na het eten van de aangebrande pizza nog honger. Ook is 25 euro vragen voor een kleine plank met hapjes (twee stukjes brood, twee bitterballen, wat vleeswaren) wel heel erg veel. Ook de bediening had niet zijn vorm vandaag want het eten werd niet gelijktijdig geserveerd. We kregen pas de frites toen we klaar waren met het hoofdgerecht (en nadat we hadden gezegd dat eer volgens ons op het menu stond dat we frites met het gerecht zouden krijgen). ook meerder malen moeten vragen om water zonder dat dit geserveerd werd. De prijs/ service kwaliteit is echt schandalig. Voor ons is het na vanavond einde plantage.
Greetje K.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2016
Toen ik de gerechten op de kaart bekeek was ik in eerste instantie een beetje huiverig aangezien ik niet zo'n alternatieve gerechten dame ben. Maar tot mijn verrassing was het absoluut fantastisch qua smaak maar was het gerecht ook een plaatje om te zien. Zo zie je maar weer dat vooroordelen verkeerd zijn.
Verder heerlijk gezeten daar met mijn twee vriendinnen. Erg leuk plek. Zowel binnen als buiten. Toen wij er waren was het nog wat koud dus we bleven binnen maar als de zon schijnt is het er helemaal eindeloos. Enfin een aanrader dus.
Greetje Kamminga
Inge D.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2016
Na een negatieve ervaring van drie jaar geleden, het wederom maar weer geprobeerd. Foute conclusie!
het personeel is aardig, maar laat lang op zich wachten en is chaotisch. Het eten is duurder geworden en de porties kleiner.
Ik sla een volgende x over
Iris1103 .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
De Plantage is een onwijs mooie horecagelegenheid en een plek om te ontspannen. Wij zijn er echter 2 keer geweest en daar zal het ook bij blijven. De service is niet eens slecht te noemen: er is namelijk geen service. Bij ons 2e bezoek hebben we een half uur aan een tafeltje in het midden van het terras gezeten, zonder ook maar te worden begroet. Dit was terwijl er continu personeel langsliep dat duidelijk niks aan het doen was. Bovendien werd een stel dat binnenkwam en achterin de tuin wilde zitten, verteld dat ze daar wel slechter bediend zouden worden dan midden op het terras. Dit lijkt mij echter onmogelijk.
De website spreekt van een slow food, slow mood concept maar dit slaat werkelijk nergens op. Een restaurant is om te eten, het liefst dezelfde dag.
De eerste keer hebben we geluncht en de groenten die we kregen waren deels rauw en deels zwart. Niet top maar uiteindelijk was het ook niet heel slecht. Ook hebben we toen heel lang moeten wachten en heel opzichtig moeten zwaaien om te kunnen bestellen. Bovendien werd een verkeerd drankje geschonken, deze zou omgeruild worden maar dit is nooit gebeurd. Wel stond het drankje op de rekening.
Kortom, de plek is fantastisch maar de bediening is slecht opgeleid, onoplettend en laks.
Martijn023 .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Wij zijn zeer regelmatige bezoekers van de Buitenplaats Plantage. Wij komen zowel samen als ook met onze kinderschare. De bediening is geweldig en het eten is ten minste net zo goed. Voor ons allemaal is het een genot om hier "thuis" te komen. De bediening en keuken staan zeer open open voor verzoeken of suggesties en geven daar ook gevolg aan. Kortom: een feest!
Victoria S.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2016
Wat een bijzondere plek is dit toch. Zowel in de winter (leuke open haard) als in de zomer (hangmatten buiten en loungebanken buiten in de zon) speeltuintje voor de kids, gezellig en licht.
Eten vond ik ook erg lekker. Vers knapperig brood, leuk opgemaakte borden met smaak. Fijn dat ze hier keuze hebben tussen vegetarische gerechten en je de latte kan bestellen zowel met rijst, amandel of soyamelk. Ook vond ik de jeugdige bediening vriendelijk en prettig. Al bij al, hier kom ik zeker terug
ba R.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Na hier regelmatig te zijn geweest, toch maar eens een recentie om mijn onvrede te uiten. De begindagen waren goed: lekker eten en de entourage is natuurlijk geniaal. Mooie plek, heerlijk om hier te zitten. Maarrrrr... de laatste keren dat ik hier heb gegeten (een keer of 5) elke keer weer een tegenvaller. De roti is flauw, de sate nauwelijks gemarineerd, de saus smaakt nergens naar. De spies met groenten met een mini stukje naan-brood. Absoluut niet in verhouding met de prijzen die worden gevraagd. Een teleurstelling, keer op keer. Maar de ervaring die maakt dat ik deze recentie schrijf: we bestelden een karaf water, bij ons eten en drankjes. Bij het betalen ontdekte ik dat deze karaf op de rekening stond: 2,50 voor het goede doel... Toen ik mijn verontwaardiging uitsprak bij de serveerster; ik bepaal graag zelf of ik mijn geld aan een goed doel uitgeef, was de reactie geirriteerd: 'oh, maar daar hoor ik anders nooit iemand over..!' Daar zakt mijn broek van af. Het voelt als een plek waar ze zoveel mogelijk geld willen maken, ten koste van kwaliteit en service. Met daarbij steeds verschuilen achter: slow food (dus belachelijk lang wachten) en bio/duurzaam (dus smakeloos??). Jammer, het mist het hart voor kwaliteit en service.
Uiteraard fijn dat u regelmatig bij ons komt.

Altijd jammer om te zien via Iens wat u daar van vond. Graag hadden wij dit van u persoonlijk vernomen. Te lauw te flauw is goed voor ons op te lossen en doen wij ook graag voor u.

Kraanwater in de horeca is inmiddels een boek over te schrijven.

Ons Nederlandse heerlijke duinenwater hoeft niet uit t land van SPA te komen. Deze mening zijn wij t over eens.

Bij Buitenolaats Plantage hanteren wij de volgende regels;

Glas water van t huis
Karaf water met glaswerk en verse Bio munt naar u picknick tafel met een lieve lach gebracht en voor u afgewassen en opgeruimd doneren wij 2,50 aan t goede doel.

U kunt ook naar de kraan bij de toiletten om daar u dorst te lessen uiteraard daar heeft u ons niet voor nodig.

Wij van buitenplaats Plantage geloven dat t mooi is om een goede oplossing voor t kraanwater project te hebben gevonden. Daar waar t niet gebruikelijk is dat er water uit een kraan komt.

Jammer dat u met 3 personen, 2,50 voor een karaf water te veel vind. In verhouding 6,50 gebruikelijk in de horeca voor 1 liter fabrieks water.,

Reactie van proever:

Jammer dat jullie steeds op dezelfde zogenaamd-hippe-jij-hebt-bij-ons-niets-te-zoeken- manier reageren op commentaar op Iens. Het feit dat er zoveel mensen zijn die hetzelfde ervaren, zegt misschien inmiddels meer iets over de kwaliteit en de service dan over de mensen die het commentaar schrijven. Zou fijn zijn als jullie dat signaal oppikken, ipv de bal steeds op een hautaine manier terug te spelen.
Het ging mij erom dat ik graag hoor dat ik moet betalen voor een karaf kraanwater wanneer ik die bestel. Als ik 2,50 betaal aan een goed doel, bepaal ik dat graag zelf, of wil ik daar minstens mijn goedkeuring voor geven. Dat ik genoeg geld heb om 2,50 uit te geven aan water lijkt me duidelijk: ik zit ten slotte op dat moment bij jullie, en dat kan niet zonder een volle portemonnee.

anf 2e reactie van restaurant:

Wij reageren uitsluitend op reacties waarvan wij denken dat deze recensenten ons niet begrepen hebben en boos worden omdat;

*Er geen losse bakjes friet geserveerd worden
* glas water for free zo ook gratis ijsje zonder kleurstoffen aan de bar/ zoethout in de kunstkast / gratis parkeren/ karaf water kraanwater project
* wij hebben geen magnetron
* Organic slow food restaurant is een organisatie www.slowfood.nl
* te duur? wij willen uitsluitend fair trade / Organic inkopen en koken. Dat is 20% duurder welke onze gast ervoor over moet hebben. Hopen dat de gast die bij ons komt de keuze begrijpt. En daarom bij ons komt. Een eerlijke visvangst een eerlijke keuze in alles. Ook wij leren elke dag.

Beoordelingen rondom onze keuzes vinden wij pijnlijk. En zijn dan ook blij dat we mogen reageren.

Duurt te lang. Is vanaf dag 1 onze valkuil. Zouden dit zo graag anders zien maar t lukt ons niet om de handelingen die er zijn aan de gerechten onder de 20 minuten te krijgen. Soms zelfs 25 minuten. Vinden wij ook echt heel vervelend. Onze excuses hiervoor. Hopen op verbetering.

Johan B.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2016
We bezochten Buitenplaats Plantage voor de derde of vierde keer. Wij komen hier als we door de waterleiding duinen gefietst hebben tussen Zandvoort en Langevelderslag. Mooie stop en uitstekende lunch.

Mijn favouriet is de plantage burger, erg lekker, gebarbequed denk ik. Mijn vrouw had een salade Nicoise met vers gebakken vis (ook erg lekker).

Het is een prachtige locatie met uitzicht op de bollenvelden (als die nog in bloei zijn). Er zijn een paar tafels binnen die een goed uitzicht bieden, bij mooi weer kun je op het gedeeltelijk overdekte terras zitten.

Er ging iets fout met onze bestelling van de jus d'orange, anders had ik de service hoger (dan een 8) beoordeeld.
Petra K.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2016
De locatie is geweldig zeker nu alle in bloei staat op de bollenvelden. De entourage is super en heel trendy.
Bediening is heel slecht wel heel vriendelijk maar niet vooruit te branden en meer oog voor elkaar dan voor de gasten. Kleding vol met vlekken van etensresten.

De opmaak van de borden ziet er heel goed uit. Het is niet lekker en veel te duur voor de kwaliteit.

Kortom leuk om een drankje te doen kan weinig aan mis zijn maar niet om te eten.

Beste Petra?

Fijn dat u bij ons bent geweest en jammer dat u ervaring niet naar wens is geweest bij Buitenplaats Plantage.

Wij doen onze uiterste best en het klopt dat het personeel het erg naar zijn zin heeft bij ons. Trots zijn wij op deze mensen welke elke dag voor ons klaarstaan.

Heel graag vernemen wij wat u heeft gegeten wat u niet smakelijk vond. Dan kunnen wij daarvan leren en steken we daar iets van op zo ook de lezers.

Bent u niet van mening dat u dit bij het restaurant dient te melden? Zij hebben immers gekookt. Dan hadden we iets anders voor u kunnen maken.

Graag vernemen wij wat voor werk u doet om vanuit onze kant daar op te kunnen reageren om te beoordelen of u dat wel goed doet.

Kortom u begrijpt dat wij een site als Iens zonder opbeurende kritiek een eenzijdige momentopnanen vinden.

Gelukkig mogen we reageren en hopen dan ook dat u dit waardeert.