Buitenlust

Burgemeester Jonkheer H. van Den Boschstraat 13 3958 CA Amerongen Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Buitenlust

Maandag t/m Vrijdag 08:30 - 00:00
- Ontbijt 07:30 - 10:00
Zaterdag en Zondag 08:30 - 01:00
- Ontbijt 07:30 - 11:00

6,5
Piet J.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Regelmatig te vinden bij dit gezellige café/restaurant. De kaart is altijd leuk seizoensgebonden en met leuke variatie, voor ieder wat wils. Niet alleen leuk om na het fietsen een kop koffie met (overigens heerlijke) appelgebak te nemen. Vaak hebben ze bij Buitenlust ook leuke (lokale) speciaalbiertjes op de tap. Door de verschillende ruimtes kun je kiezen in wat voor setting je wilt zitten, dit is top. Op drukke dagen is de bediening soms met te weinig, maar wachten is hier ook geen straf. Verder altijd vriendelijk en gastvrij behandeld.
KeesN2 .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Tsja: mooi plekje voor een koffietje tijdens de wandeling of fietstocht. Maar ook nu weer niet perfect: één croquetje (lees ook het gastenboek en verder hier op Iens) is een beetje "friettent;". Ciabatta met schimmelkaas en peer was net te weinig slecht om terug te struen, maar toast waste donker, randje zwart, geroosterd en ruccola net een dag te oud. Mag niet en kan niet1 30 euro betaald met twee heuvelrugbiertjes is dan te veel!
Inez M.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Wij logeerden hier en overwogen om ook 's avonds te dineren. Dat was na de lunchervaring over. Wij gingen voor de in lombokbier gestoofde konijnenbout. Erbij natuurlijk ook een lombokbiertje. De bout was zeer goed klaar gestoofd met een mooie zachtbruine gloed en mals vlees. De puree erbij echter was afschuwelijk: kleine zure harde stukjes appel (granny smith waarschijnlijk) erin, je moest constant checken of je bot of appel te pakken had. Daarnaast 2 gewelde pruimen. Geen groente! Er is zoveel moois aan wintergroente, echt een gemiste kans. De 'gelagkamer' want het lijkt het meest op een herberg, staat propvol met kleine smalle tafeltjes en stoeltjes. Dat leverde een chaos op aan het ontbijt, maar ook 's avonds zaten sommigen met z'n vieren op elkaar gepropt. En natuurlijk rumoerig. Eigenaar Paul is een gezellig gastheer maar dit is meer een gelegenheid om een drankje te pakken na een wandeling of met de wandelclub. Voor een romantisch tete á tete moet je er niet zijn.
Paula555 .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Redelijk vlotte bediening, de lunch echter, waardeloos. 9,50 voor een "kale" mc kroket, schandalig! Ruim 3 euro voor een half glaasje verse jus. Ik kom hier nooit meer.
E1968 .
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2016
Vorige week de nieuwe kaart uitgeprobeerd. Kom hier al jaren en blijft een goede keuze met een bestendige kwaliteit. Sfeer goed, bediening goed, eten goed, prijs/kwaliteit goed.
Prima keuze!
Sanne R.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2016
Gisteren heerlijk zakelijk geluncht. We hadden een soepele, toegankelijke rode huiswijn en een vers afgebakken knapperig pistoletje met een kroket van prima kwaliteit. Erbij zat mosterdmayonnaise. Ik heb voorkeur voor gewone mosterd maar dit was ook lekker. Verder een beetje lekkere verse sla erbij met een prima, niet al te doorsnee dressing.
Vrolijke, toegankelijke bediening en een erg gezellige sfeer en aankleding.
Enig minpuntje vond ik het meubilair, ik begrijp dat je graag zoveel mogelijk couverts wilt kunnen verwerken maar deze tafeltjes zijn echt onhandig smal. Zelfs ik, klein als ik ben, kom klem te zitten met mijn knieen, als het niet tegen het tafeltje is dan wel tegen mijn disgenoot. Ik ben maar aan de grote tafel gaan zitten. De andere zaal aan de andere kant van de gang zag er beter ingericht uit. Maar ik kom hier zeker terug, handige plek voor mij om af te spreken!
Laura M.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
We waren hier met een erg grote groep. Per gang kregen we diverse gerechten. De gerechten paste echter totaal niet bij elkaar en waren ook vaak erg flauw van smaak. Ook miste er dingen. Bij een toch erg grote portie paté zou je toch wat brood verwachten en bij een curry gerecht wat rijst echter dit ontbrak volledig. Erg jammer. De mensen gewoon uit een beperkt menu laten kiezen was vermoedelijk beter geweest ook misschien qua kwaliteit van het eten. Doordat het eten vaak flauw was en je gerechten tegelijkertijd kreeg die niet qua smaak bij elkaar paste en dus iets deden met je smaakpapillen viel het eten enorm tegen. De oplettendheid van de bediening was ook slecht. Je moest soms erg je best doen om wat drinken bij te bestellen. Jammer want de locatie zelf is erg prettig qua inrichting en sfeer.
JFVT .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
Onze 3e tussenstop tijdens een Happen & Trappen fietstocht was bij dit restaurant, dat we met een deel van ons gezelschap al eens eerder bezocht bleken te hebben. Het terras aan de straatkant zat behoorlijk vol, maar voor ons was een tafel gereserveerd op een rustiger terras aan de zijkant van het gebouw. Hier genoten we van de zon en lekker eten. De vleesliefhebbers hadden het meest in het oog springende gerecht, een English Pie: een bord heerlijk suddervlees met een deksel van bladerdeeg (staat ook op de normale lunchkaart). Een aanrader! De gebakken zalm was gewoon goed, maar wat saai gepresenteerd. En de vegetarische frittata met broccoli had iets meer kruiden kunnen gebruiken. Over de bediening valt verder weinig positiefs of negatiefs te melden, zij deden gewoon hun werk. Conclusie: een prima restaurantje waar je gerust eens heen kunt gaan.
FJH V.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2015
Heerlijk geluncht, maar ook wel eens gewoon koffie wezen drinken. Gezellig druk bezocht restaurant, vooral veel fietsers.
Klein minpuntje: wc's mogen wat netter en de tafeltjes wat vaker afgenomen.
David B.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2015
Een rustige, warme middag. Einde van de werkdag.
Op het ruime terras komen steeds meer gasten, de meesten 'lokaal', uit de buurt, die van hun afzakkertje en diner komen genieten in de zon.
Ook zijn er fietsers die hier pauzeren.
De vriendelijke, attente bediening maakt tijd voor een gesprekje hier, een uitwisseling daar, toch houdt alles in de gaten.
Kernpunten van onze ervaring:
- gastvrijheid en aandacht voor detail (zelfs twee koekjes bij het ene kopje koffie die mijn tafelgenoot neemt)
- frisse, schone linnen servetten
- een creatief menu, klein doch met voldoende keuze
- redelijk geprijsd: een grote kom kohlrabi-knoflooksoep met twee heerlijke afbakbroodjes en kruidenboter, alles delicaat gekruid: €6,50
- een royale portie malse kipsaté met ladingen verrukkelijke pindasaus, kroepoek, frites, atjar: €17,50
- 'normale' horecaprijzen voor drank: €3,60 voor een Radler, €4,25 voor een speciaalbier
- latte macchiato (decaf) (+ de twee koekjes!): €2,95
- ruime, schone wc's, goed ingericht
Nog iets: dit café-restaurant - in een ver verleden een pension - heeft inmiddels een aantal stijlvol ingerichte kamers beschikbaar - een heerlijke plek in dit oude gedeelte van Amerongen op loopafstand van het kasteel.
PietH .
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2015
Buiten op het terras koffie gedronken en later nog geluncht.Koffie was goed.Als lunch broodje tonijn,rode ui erdoor vond ik wat minder maar daar ben ik niet zo dol op.Vriendin had broodje oude kaas,was erg lekker.De bediening was vriendelijk en vlot.Een kleine tip,de tafels staan onder prachtige kastanjebomen maar die laten wel eens iets vallen.Even de tafeltjes schoonmaken en bij het eten een placemat op de tafel leggen.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2015
Buitenlust blijft een goed restaurant op de Utrechtse Heuvelrug! Zalmtartaar en als hoofdgerecht Parelhoen of Kabeljauw! Dessertcreatie ok, bediening correct! Wijnen Ok!
Wim V.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2014
Gisteren met vrienden gegeten in Buitenlust. Voorgerechten: een uitstekende klassieke carpaccio en een mosterdsoep. Deze laatste was aan de zoute kant, maar dat werd aan tafel opgelost met creme fraiche! Hoofdgerechten: het vlees van het bosvarken was droog, maar ook dat werd op verzoek aan tafel opgelost met een goede jus, de heilbot was heerlijk en de vegetarische hete bliksem prima. De huiswijn Tierra Alta Sauvignon blanc smaakte uitstekend. Flexibele, vlotte en zeer vriendelijke bediening. Het enige negatieve was een onvriendelijke reactie bij de reservering, toen werd nagevraagd welke vegetarische keuze er was. "Dat kunt u toch op onze site vinden." Tja, wat lastig als je in de omgeving in het bos wandelt en niet full time on line bent. Ook was deze reservering niet doorgegeven aan de bediening. Algemeen oordeel: voor herhaling vatbaar!
RitaenNico .
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2014
Zondagmiddag, heerlijk najaars zonnetje, lekker op het terras gezet en een lunch genoten. Het terras voor het mooie historische pand, gelegen onder kastanjebomen, is prachtig. Jammer van de drukke weg ervoor. Onze soep en tosti was prima, tosti goed belegd en er zat een lekker sausje bij. Ook de huisgemaakte appeltaart met warme vla en slagroom was smakelijk. Helaas was de bediening slecht. Dat was echt vervelend en vooral dat er geen sorry, excuses afkon nadat we 2 keer met de ober hadden overlegd.
Erik M.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2014
Onwijs leuk terras. Goed gelegen en de bediening er alert en gastvrij zonder direct op je nek te zitten en geduldig waar nodig. Zoals het hoort eigenlijk. Hadden een broodje. Goede kwaliteit en helemaal niets op aan te merken. Komen van de winter nog een keer terug voor een avondhap!
Mar-lyn .
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2014
Lees hier allemaal positieve reacties over dit restaurant maar dit herken ik absoluut niet.
Afgelopen zondag na een prachtige wandeling zijn we hier neergestreken omdat het er zo op het eerste gezicht leuk uitzag.
Elke euro voor het eten is er een teveel. Behalve als je misschien alleen een portie patat besteld.
Drankjes goed: dwz pilsje en koffie.
De 3 hoofdgrechten die we hadden misten de kwaliteit / finesse van een goed bereide maaltijd.
Mijn vega thaise curry:
Bol rijst in flinke hoeveelheid dunne saus om de kleine stukjes ondefinieerbare groenten te maskeren. 15 euro
Fritata ( 1/8 stukje omelette met wat groenten erin) zonder garnituur van groenten of frites 16 euro.
Vermoedelijk kant en klare taco's ivm voetbal. Goedkoop maar daar was de kwaliteit dan ook naar. Vegetarische variant was niet mogelijk. Kok had geen mogelijkheid/ creativiteit om zelf wat groenten te bakken om erin te doen.
Voor de frites die we bestelden omdat er totaal geen garnituur bij de gerechten werd geserveerd, werd 11 euro in rekening gebracht!
Met de opmerking over het magere hoofdgrecht van de fritata werd niets gedaan.
In deze tijd mag je als consument in een eetcafé voor een vegetarisch hoofdgerecht van 15 a 16 euro een kwalitatief redelijk hoofdgerecht verwachten waar minstens wat groenten en wat frites/aardappeltjes deel van uitmaken.
Natuurlijk hebben we ons niet meer laten verleiden tot een nagerecht.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2014
Aperitief op het terras kijkend naar de kerktoren ban Amerongen. Wat een goede prijs/ kwaliteit bij dit restaurant. Waar eet je 3-gangn gevarieerd voor 21.75 euro met keuze tussen, vlees, vis en vega. Niet echt bijzonder maar zeer smakelijk. Huiswijn ok!
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2014
Als,je voor een goede/prijs kwaliteit wil eten ben je bij Buitenlust aan het juiste adres! Een regelmatig wisselend menu voor een goede prijs. In het menu Duxelles van Hoen en als hoofdgerecht Skrei of Konijnenbout! Dessert compact en lekker zoet! Eigenaar/gastheer ok!
Peter T.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2014
Na een stevige boswandeling in de omgeving, strijken we graag even neer bij restaurant Buitenlust. Niet in het minst vanwege het heerlijke terras en, bovenal, de authentieke veranda, waar het ook op een zonnige winterdag goed zitten is. We hebben trek, en de lunchkaart biedt ons wat dat betreft maagvullende lekkernijen. We vallen aan op een bruin vloerbrood oude kaas en een witbrood - dat bij bestelling ook bruinbrood wordt - beenham. Twee ruige sneeën op elk bord, royaal bedekt door ondoorzichtig dik, en smakelijk beleg van prima kwaliteit. De kleine man doet zich tegoed aan het huisgemaakte appelgebak met vanillesaus (niet warm, da's jammer); het befaamde huislokkertje, dat al sinds mensenheugenis op borden rond het lokaal wordt aanbevolen. Een cappuccino na, heet met lauwwarme, schuimende melk, niet al te dik en ook niet de allerbeste die ik proefde, maar toch goed genoeg.
En dat alles vlot gebracht door één en dezelfde jongeman - dat is hier wel eens anders, zeker als het erg druk is. Vriendelijk en bereidwillig. Binnen afrekenen aan de toog gaat wel weer sneller dan wachten tot-ie weer eens buiten komt. Binnen moest je deze dag trouwens niet zitten, hoe gezellig ook ingericht (Louis de Funes posters aan de muur), want, zoals de kleine man haarfijn opmerkte: 'het stinkt hier'. Inderdaad, een rioollucht vulde gang en café. Kennelijk deerde dat verder niemand, want de ruimte zat gewoon afgeladen vol.
Je kan hier heerlijk genieten van het lommerrijke groen, onder de grote, oude, wat is het? eik op het met grote hoeveelheden bestrooid Utrechtseheuvelrruggrind-terras. Voor honden staat er altijd een grote waterbak klaar. Je auto staat gratis geparkeerd in de zijstraat of op het plein bij het kasteel Amerongen. En binnen kan je in een opvallend strak ingerichte eetzaal heerlijk dineren, 's-zomers ook buiten. Kortom, een prima stek om altijd naar terug te keren, wat ons betreft.
Erwin C.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2013
Een heerlijke plek nabij kasteel Amerongen. Wij kozen voor het 3 gangenmenu met vooraf heerlijke zalm salade. Daarbij stokbrood en kruidenboter. Echt van genoten! Daarna kregen we boeuf stroganoff met rijst. Lekker vlees. De saus had eerlijk gezegd wel wat pikanter gemogen. Tenslotte kregen we dessert creatie. Een heerlijke afsluiter met witte chocolade parfait en een chocolade soesje. Mijn moeder zei dat het aan ijs kon tippen. Kortom dit restaurant is het waard om te bezoeken.

Tussen de maaltijden zit voldoende tijd. Bediening is vlot en attent.

Enig minpuntje zijn de houten stoelen., die na 2 jaar niet meer lekker zitten. Als de zon schijnt, kun je hier buiten op het terras trouwens bijkomen na een fietstocht of wandeling.