BuitenHerberg Ter Linde

Maandag t/m Zondag

• Af te huren , Catering , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Wim D.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Wij hebben ons hier laten verrassen door het menu van het restaurant. Dat was heerlijk! Vooraf gerookte zalm waar van alles in was verpakt. Als hoofdgerecht vlees op een puree van knolselderij (had van mij meer groeten ilv bak frites bij gemogen) en toe een bavarois van groene appel en citroenijs. Alles steeds ingeleid met een ronde specifieke amuse. De hoeveelheden zijn uitstekend (niet te veel). De bediening is uitstekend met o.a. goede wijnadviezen. Logistiek liep het niet helemaal lekker vanwege het lange wachten tussen de gangen. De boerderij is mooi neutraal ingericht (strak en zeker niet truttig). De akoestiek is slecht.
Trix H.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Mijn man en ik komen hier heel graag eten. Omdat het niet bij ons in de buurt is combineren wij het met een bed en breakfast in de buurt. Alles klopt hier. Lekkere wijn, heerlijke amuses, verrukkelijk eten. Alles vers en ook de bediening is top. Wij hadden de hond bij ons wat geen probleem was en er werd zelfs ongevraagd een bak water neergezet. We hebben er 2,5 uur gezeten en genoten van al het lekkers dat we kregen. Nog een poosje gezellig met de eigenaresse gesproken en we gingen weer ( zoals gewoonlijk ) met een heel goed gevoel weer weg. Ook de prijs valt ons iedere keer weer mee. Echt een aanrader!
Frieda S.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
Vlakbij het Reest-dal; prima uitvalsbasis voor fijne wandelingen. Hier op zondagmiddag geluncht; het was erg rustig. Uitstekende kwaliteit, originele combinaties. Niet zo maar even "een broodje". Zoete ongebonden aspergesoep, 2 halve broodjes (zalm/makreel; pastrami). Terras zag er ook leuk uit (binnen gezeten vanwege het weer). Aanrader.
Bert H.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Goed verzorgd en erg smakelijk drie-gangenmenu, met vrije keuze uit de voor, hoofd en nagerechten. De entourage roept een gemengde sfeer op, door een strakke, moderne en enigszins steriel ogende inrichting, doch met een hartelijke informele bediening. De pauzes tussen de gerechten waren, de lekkere amuses ten spijt enigszins aan de lange kant. Vooral voor de oudste tafelgenoot (80+) werd het een lange zit. Al met al een (herhaald) bezoek waard. Voor de prijs hoef je het niet te laten, inclusief (Reestlander!) wijn nog geen € 50 per persoon.
AdrianaMaria .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2016
We waren in deze uitspanning voor een verblijf op basis van half-pension.

Prachtig gelegen in een landelijke en rustige omgeving. De oude boerderij is mooi gerestaureerd met oog voor de duurzaamheid. De nieuwe gedeelten passen mooi bij het totaalplaatje.

We hebben genoten van het lekkere eten, dat met veel zorg wordt bereid. Vriendelijke bediening met verstand van zaken. Kortom, een aanrader!
Yffie .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
Een 3 gangen menu verrassingsmenu voor een goede prijs. Wij konden aangeven waar wij niet van houden en daar is goed rekening mee gehouden. Voor elk gerecht kregen wij een amuse, het soepje van broccoli is geweldig en ook de amuse voor het nagerecht was erg goed.
Vooraf carpaccio. als hoofdgerecht kalfsbiefstuk en een goed dessert
Mooie opmaak van de borden en een meer dan voldaan gevoel.
Tineke S.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2015
Prijs kwaliteit is hier heel goed,bediening zeer correct en zorgvuldig.

Wij hebben hier 2 keer heerlijk gegeten zowel vlees als vis..
Goed gegeten waar je meestal heel wat dieper voor in de buidel moet tasten.
Alles was prima in orde ,de eerste avond was er een bruiloft waardoor het erg druk was maar dat werd ruimschoots gecompenseerd door de bijzonder attente en vriendelijke service.
Ook de nagerechten waren aangenaam verrassend ,het wijnarrangement goed afgestemd op de gerechten waarbij er niet op een drupje meer of minder gekeken werd...echt een prima adres waar we bij toeval zijn beland.

Hermsen .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2014
Wij eten hier regelmatig en altijd met plezier. Buiten zit je heerlijk op een ruim terras met tuin, binnen oogt het verzorgd. Meestal lunchen wij hier, en dan is er bijvoorbeeld keus uit de Merlan steak of de visvangst van de dag. Onlangs bestelden we alle drie vlees, om vervolgens drie borden met het vis gerecht voorgeschoteld te krijgen. Sorry; we hadden het vleesgerecht besteld. De ober schudt zijn hoofd; U bestelde vis. Nee; sorry; wij zeiden één voor één vlees. Drie maal. Maar het ziet er smakelijk uit; we gaan het proeven. U zei echt alle drie vis, ik weet het zeker, zegt de ober nogmaals, en nogal verrast over deze zekere ober, over dit soort gastvrijheid, hebben wij gegeten. Het was wederom erg lekker. De manier waarop hij ons die middag bediende heeft ons in plaats van een toetje doen kiezen voor enkel koffie. Toch had hij nog haast om ons uit te zwaaien, jammer.
Sandra C.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2014
Op Hemelvaartsdag richting Zuidwolde gereden om te lunchen bij de Buitenherberg Ter Linde. Van 2 kroketten met brood werd het de catch of the day die zeer verrassend en goed verzorgd was. Twee mooie stukken kabeljauw, op de huid gebakken, met asperges, puree van doperwten, gamba's, heerlijke frieten en zelfgemaakte mayonaise die finaal op ging. En dat voor slechts EUR 16 per gerecht, we snappen nog steeds niet hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen. Prachtig, puur eten! Ook hele aardige bediening die zowel ober, hoofd reserveringen, receptionist, gastheer en sommelier was. Aangezien de herberg ook overnachtingsmogelijkheden heeft is een heerlijke plek om goed te eten en van alle rust op het Drentse platteland te genieten.
Marine R.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2014
Gisteren wezen eten met vrienden, was erg goed! Het verrassingsmenu was goed uitgebalanceerd en met onze aanpassingen die van te voren waren aangegeven, was goed rekening gehouden. Dranken werden steeds op tijd aangevuld en op het laatst kwam de eigenaar nog een babbeltje maken of alles naar wens was geweest. Al met al een zeer geslaagde avond met heerlijk eten, goede wijn, goede service en een ongedwongen relaxte sfeer. Wij gaan zeker nog eens terug!
Ad M.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2013
Zeer hartelijke ontvangst in een prima herberg. Alles klopt hier en de prijs prestatie is bizonder goed. Attente vriendelijke bediening en een smakelijk verrassingsmenu. We komen graag een keer terug.
LucienIens .
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2012
Aardige, maar niet spannende inrichting. Met een 'gat' in de muur de indruk wekkend van een open keuken, maar je kan vanaf je tafel niks zien. Personeel is aardig, maar doet dingen zonder te checken of het goed is. Na de vraag om een glas rode wijn werd dit netjes ingeschonken, maar geen idee welke rode wijn en geen vraag of ik bepaalde soort rode wijn wilde hebben. Bij de vraag om thee na het eten werd er ongevraagd chocolade bij gegeven. Aardig, maar later blijkt dat je hier gewoon extra voor blijkt te betalen.
Het eten was heel erg tegenvallend ('verrassingsmenu). Ik heb daadwerkelijk gevraagd of de kok wellicht verkouden was, hij heeft geen smaak, en het zeker niet geproefd.
Eerst witlof mosterdsoep (waar ik later ook nog vlees - bleek kalfs - in ontdekte.) De mosterd overheerste, de witlof was af en toe met een velugje te ontdekken.
Hoofdgerecht: teveel veel vlees (twee verschillende stukken). Allebei de stukken waren veel te droog (te lang nagegaard??), het sukadevlees was bewerkt met veel te veel peper. De patat in een patat zak was veel te zout (beter zou zijn dat de gasten dit zelf toevoegen naar smaak). De rode kool salade smaakte alleen naar azijn, rode kool smaak was niet te traceren. Lauriersaus was te veel en trok in de puree.
Dessert: niet bijzonder, maar opvallend een groot stuk fabrieksfudge.
Jammer. Tijd voor een andere kok.
RudieX .
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2012
Restaurant is best aardig, pretenderen high-cuisine te zijn, maar maken dat niet waar. Teveel smaken,niet goed afgestemd en een zak patat op tafel. Vreemd. Overigens is alles goed bereid. Service is goed, vriendelijk. Decor beetje standaard, hadden meer met de entourage kunnen doen.

Hotel is zeer matig. Verouderde kleine kamers met hummelig sanitair. Zéér gehorig, licht van de gang schijnt door het bovenraampje van de deur. Vloerbedekking vaal en platgelopen. Matige verlichting en weinig natuurlijk licht. Afwerking met spaanplaat. Tikkende cv-leidingen. Jeugdherberg-achtige uitstraling dus. Ga er nooit meer heen.
Bianca V.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2012
Geweldig restaurant in een prachtige omgeving. Wij boekten met Groupon 2 overnachtingen met een 3 gangendiner. Heerlijke soep vooraf, met erg lekker brood met boter en zout. Als hoofdgerecht een prachtig stuk vlees met mooie friet en huisgemaakte mayonaise erbij. Het vlees was rood tot medium gebakken, wat overigens tevoren niet gevraagd was. Tot slot een verrassend toetje en een heerlijke bak (munt)thee met lekkernijen. Ook ontbijt was prima geregeld. Niet gek uitgebreid, maar meer dan voldoende keuze. Wat ik wel apart vond, was dat de eieren zachtgekookt waren.
Lauranh .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2012
Goed gegeten in leuke omgeving. Goede prijs/kwaliteit verhouding. smakelijke ossobuco. Echter 2 minpunten. Wat op de kaart staat krijg je niet op bord: niet de juiste garnering bij de steak. Het jaar van de Cateauneuf du Pape op de kaart 2005, in werkelijkheid 2008. er komt geen enkele reactie op.