Buitengewoon Eten en Drinken

Sluiskant 25 2265 AB Leidschendam Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Buitengewoon Eten en Drinken

Dinsdag en Woensdag 10:00 - 16:30
Donderdag t/m Zaterdag

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Voordelig
Erg rumoerig
L. H.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Dit mini restaurantje zie je snel over het hoofd, er kunnen ca 25 personen eten. Gelukkig hadden wij gereserveerd want het restaurant was vol. Super geweldig gegeten, kon haast niet beter en dat voor een nette prijs. Twee voor- en twee hoofdgerechten incl. 3 drankjes voor € 50,-!! Enige minpuntje is dat het erg gehorig is. Maar wij komen zeker gauw weer terug. Complimenten nog aan de kok!!!
Diana K.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Na de deceptie bij Pannekoe hebben we Heerlijke sliptongetjes (buitengewoon lekker) gegeten met verse groenten en aardappelkroketten. Goed klaargemaakt. Heerlijk buiten gezeten.
Ramona H.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Buitengewoon lekker gegeten bij Buitengewoon met een Groupon bon. De bon bestond uit vooraf stokbroodje kruidenboter, hoofdgerecht naar keuze en dessert naar keuze. Wij namen nog extra vooraf de proeverij. Deze werd opgediend op een etagère en bestond onder andere uit zalm, tonijnsalade, uienringen, carpaccio en kippenbootjes. Heerlijk! Daarna nam ik een biefstuk, die nu eindelijk eens echt medium werd bereid in tegenstelling tot andere restaurants waar medium vaak rare betekent. Het was een royale portie voorzien van een pepersaus, die ik zelf niet zo lekker vond, en begeleid werd met groente, salade en frites. Mijn partner nam de mixed grill, waarbij de 4 soorten vlees goed bereid waren. Hoewel het vlees van de sparerib los van het bod was, zat hier niet verder niet veel smaak aan. Als dessert nam ik de dame blanche, en mijn partner de cassata. De verwachtingen waren niet hoog, maar echt verrassend lekker gegeten en zeker voor herhaling vatbaar (zonder bon). Reserveren is wel gewenst aangezien er maar 6 tafeltjes binnen zijn. Bediening is vriendelijk, maar niet echt in voor een praatje.
Johanna_92 .
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2016
Zondag hebben mijn vriend en ik hier gegeten met een Groupon deal. Bij aankomst werden wij zeer vriendelijk begroet en de gehele avond, ondanks de drukte, goed geserveerd. Omdat het weer goed was hebben wij heel de avond buiten (verwarmd) gezeten.

Wij hadden biefstuk en spareribs besteld, beide waren zeer goed bereid! De biefstuk was zeer smakelijk, mals en goed gekruid, tevens als de groente en saus die bij het gerecht zaten. De saus werd op aanvraag apart geserveerd, waar vriendelijk "tuurlijk" op werd gereageerd (anders meegemaakt). Bij de spareribs viel het vlees zowat van het bot. Ook de friet en salade erbij waren prima.

Als nagerecht had mijn vriend Creme Brullee besteld, ook hier waren totaal geen klachten over! Ook de wijn was prima. Een echte aanrader om hier te eten! Prijs kwaliteit verhouden is zeer goed!
Suzie Q.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2016
Vanmiddag met manlief en kind geluncht bij Buitengewoon. Ikzelf had de clubsandwich, manlief de uitsmijter met spek en kaas, de kleine een tosti met ketchup. Voor alle gerechten hadden we keuze uit witte en bruine boterhammen. Attente bediening; de kleine had alle ketchup al opgegeten met de helft van de tosti en kreeg zomaar nog een bakje ketchup.
Aangename inrichting. Het terras ligt mooi in de middagzon.
Frederika49 .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2016
Vanavond voor het eerst met 4 personen hier gegeten met een Grouponbon en het was allemaal prima, we hadden aangegeven dat een persoon in een rolstoel zit en daar was rekening mee gehouden met de ruimte om de tafel, een heel vriendelijk ontvangst, gelijk een mandje brood op tafel en de drankjes opnemen, veel keuze in de gerechten en een heel goede bediening, het was behoorlijk druk maar het personeel bleef heel rustig en had alles goed onder controle, het eten werd mooi opgediend en was heerlijk. we komen hier zeker nog eens terug. In de zomer is dit een top lokatie, lekker buiten op het terras aan het water.
Timothy D.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Gegeten met de Groupon deal op valentijndag.

Het restaurant zit op de welbekende leuke locatie, de Sluisjes van Leidschendam. Het is een klein restaurant met ongeveer 6 tafels. De muren en plafons zijn mooi wit waardoor het iets groter lijkt. Je krijgt een echt huiskamer gevoel. Heerlijk dat je ook kan eten zonder grote groepen mensen om je heen! De stoelen zitten ook prima.

Op de menu kaart staan simpele gerechten maar worden heerlijk bereidt en roken erg goed! Je krijgt ook voldoende op je bord.

Wegens valentijnsdag hadden ze een extra toetje in huis. Verschillende soorten toetjes verdeeld over 1 bord (2 persoons). Erg leuk dat ze dit voor valentijnsdag aanboden.

Personeel is uitermate vriendelijk en ik heb geen stres waargenomen (wat je toch wel in veel restaurants zie).

Prijzen van de drankjes zijn normaal (wijn +- € 3,20)

Kortom, heerlijk rustig eten (in een huiskamer ;)) voor een zacht prijsje op een gezellig locatie!
Robbiati .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Knus restaurant aan de sluis in Leidschendam. Personeel erg gastvrij, attent en vriendelijk! Met vier personen gegeten en alle gerechten (proeverij, carpaccio, zalm, biefstuk, spareribs en huisgemaakte saté) waren heerlijk. De kaart is eenvoudig, maar uitgebreid genoeg. We komen hier zeker nog eens!
SHG .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Wat een leuke ervaring! Met een vriendin ging ik voor een verlaat verjaardagsdiner hier eten. Beiden waren we hier nog niet eerder geweest; wat een ontzettend leuk en knus restaurant, alsof je een grote huiskamer in loopt. Het personeel is zeer klantvriendelijk, is 'in' voor een grapje en geintje en komt op de juiste momenten aan tafel om te vragen of alles naar wens is of dat er nog iets bijgeschonken kan worden.

Met Groupon een nieuw restaurant ontdekt, waar we zeker terugkomen! Het eten was prima (lekkere salade vooraf, prima mixed grill / kip met rijst-gerecht, fijne toetjes en goede koffie), de sfeer ontspannen, de service meer dan prima en het decor krijgt een 10 vanwege de superleuke locatie van het restaurant. Wij gaan hier zeker in de zomer een keer op het buitenterras genieten van een lunch!
Michel V.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2015
Een middelmatig restaurant met Hollandse gerechten op de kaart die je ook zelf thuis kunt bereiden. Een stukje zalm met saus en een schnitzel met saus en wat gewokte groente bij beide gerechten. Versheid van de producten is niets op aan te merken. Het gepaneerde laagje van de schnitzel liet los van het vlees, dat was het enige minpuntje. Dus niet echt slecht maar zeker niet bovengemiddeld. Ik maak de volgende keer mijn eigen schnitzel weer klaar!!
Schaap .
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
Heerlijk met 3 vriendinnen gegeten, wij gingen voor het 3 gangendiner., vitello tonato was erg vers, varkenshaassteak heerlijk met saus, patat en sla erbij, dessert was ook voortreffelijk. Lekker mandje met stokbrood, kruidenboter en tapenade. Wijntje erbij perfecte avond. O,ja en de koffie is zoals koffie moet zijn. Aanrader
Eboroek .
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2015
Buitengewoon is een klein verrassend restaurant. We aten met z, n drieen, , waarvan twee een groupon bon. De kaart is niet heel uitgebreid maar er staat genoeg op. Mijn zoon koos voor kogelbiefstuk (subliem was zijn commentaar), mijn vrouw nam de vangst van de dag, zalm. Zelf nam ik het runderstoofpotje. Alles was erg lekker en werd geserveerd met heerlijke friet en salade. De prijs van de gerechten zijn ook verrassend laag. Het enige wat we kunnen opmerken is de sfeer in de zaak, deze is wat kil. Misschien ander licht en het wordt nog gezelliger. Voor het eten komen we zeker terug.
Regelmatige-klant .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2015
Zaterdag om 18h00 hier gegeten met 2 vouchers van Groupon. De hele bezetting in de keuken en de bediening laat geen kans onbenut om indruk te maken van deze kennismaking. Stokbrrod bij aankomst. Voorgerecht tegen een meerprijs van E5,00 aangeboden, lekkere carpaccio en goed geserveerd, smaakvolle tomatensoep. Ook de andere (hoofd) gerechten, Biefstuk, kipsate en kipfile
zijn complete met warme frietjes goed van smaak, sla en groenten. Als desert een grote Dame Blanche en uistekende Capucino na. Inderdaad Buitengewoon. Er zijn zelden Restaurant welke gebruik maken om een goede eerste indruk te geven, deze zijn geslaagd! We komen beslist terug!
Philippe1943 .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2015
Afgelopen vrijdag hebben mijn buurvrouw en ik 'Buitengewoon, eten en drinken' bezocht.
Gelukkig hadden we gereserveerd, want toen we om 18.00 uur binnen kwamen was het al behoorlijk druk en een half uurtje later waren alle tafels bezet.
Toen het mandje stokbrood met kruidenboter werd gebracht, was ik erg verrast: het (bruine) stokbrood was warm en de boter was smeerbaar! Dat heb ik wel anders meegemaakt.
We lieten het voorafje achterwege, hoewel daar wel iets bij stond dat ons deed watertanden: een proeverij voor 2 personen met diverse warme en koude hapjes. Een volgende keer dan maar.
Mijn tafelgenote had een kogelbiefstuk, volgens haar smolt 'ie op de tong, met pepersaus en gemengde groente en ik trakteerde mezelf op een vispannetje met stukjes witvis en zalm. Heerlijk.
Bij dit alles kregen we bakje frites, niet die slappe dunne maar de echte ouderwetse, en een bakje gemengde sla. Mocht e.e.a. niet voldoende zijn, dan moesten we maar een seintje geven en zou het aangevuld worden.
Als toetje werd er gekozen voor 3 soorten sorbetijs, waaronder mango, en een latte macchiato.
Al met al een heerlijke maaltijd met een vriendelijke en attente bediening.
Vegas241014 .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2015
Van een Groupon gebruik gemaakt. Restaurant is gemoedelijk. Een huiskamersfeer. De gastheer is een rustige vent, geen poespas en een goede tafelheer. Gebakken garnalen vooraf, als hoofdgerecht de spareribs en nagerecht sorbet ijs.
Ook mijn vrouw was tevreden over het eten en dan weet ik zeker dat het goed zit
Het smaakte mij allemaal prima. Wij komen hier zeker in de zomer nog een paar keer terug. Ook in de lente en zomer is het heerlijk vertoeven op het terras. Buitengewoon, voor ons in elk geval wel.
Peter E.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2014
Heerlijk gegeten vanavond ik had de kogelbiefstuk en mijn vrouw de vangst vd de dag
Zalm stukje van geproeft echt heel lekker
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2014
Na eerder hier gegeten te hebben voor dit restaurant gekozen.
Helaas kwam pas ma 1 uur wachten ons voorgerecht wat goed was.
Het hoofdgerecht kwam pas weer 1 uur later en dit was ronduit slecht. Biefstuk rauw, biefstukpuntjes rauw en de schnitzel was raar van smaak patat niet goed afgebakken en geen groente maar slechts 1 lepel aardappelsalade Het was rustig op het terras dus waarom het zo lang moest duren geen idee. En het water was lauw wat ze serveren. Voor ons dus geen buitengewoon meer maar een van de andere restaurantjes proberen.
Suzie Q.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2014
Vrijwel dagelijks loop ik hierlangs, overdag is er veel publiek voor koffie en lunch en 's avonds voor het diner is de zaak ook vaak gevuld. En gelokt door de spareribs op het krijtbord toch maar eens naar binnen gegaan. Vriendelijke ontvangst, gezellig interieur. Ze profileren zich als de 'huiskamer van Leidschendam' en dat lukt vrij aardig.
Vooraf hadden we een broodje met kruidenboter en tapenade. Manlief koos voor de spareribs, ik nam de tong (vangst van de dag). De spareribs roken heerlijk, er zat echter niet veel smaak aan en ze waren niet goed verwarmd want ze waren eerder koud dan de friet. De tong was redelijk, zat ook niet veel smaak aan en het paneermeelkorstje was helemaal klef. De groenten eronder leken veel op een diepvriesmix van sperzieboontjes, worteltjes en erwten.
De service was niet optimaal. Ik liet mijn volle bierglas vallen, dit werd snel opgeruimd maar er werd mij niet meer gevraagd of ik nog iets wilde drinken.
Het eten bij Buitengewoon is goedkoop en daar is de kwaliteit ook naar. Ik betaal liever wat meer.
Solar .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2014
Vandaag, vrijdag 18 juli, terechtgekomen bij restaurant Buitengewoon, op het terras aan de Vliet in Leidschendam. Vriendelijke bediening, op leeftijd. De drankjes werden opgenomen, toen begon het wachten, minstens 10 minuten. Slibtongetjes en biefstukpuntjes in teryakisaus besteld. De bestelling 2 slibtongetjes werd 1 gewone tong, meldde de bediende.
Toen, 30-45 minuten later (!) kwam dan eindelijk het eten.
De biefstukpuntjes bleken grote hompen taai vlees te zijn met daaromheen wat groenten en een saus. En die saus had, met de nodige fantasie, misschien zijdelings iets te maken met teryakisaus, maar dan moet je ook wel erg je best wíllen doen. Mijn bord had meer weg van een leeg gekieperde bak tjap tjoy van de plaatselijke Chinees...

De tong was overigens redelijk tot goed...
Diana B.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2014
Omdat wij in Leidschendam een vlindertuin gaan bezoeken besluiten we de lunch langs het water te nuttigen. Na een korte zoektocht op internet hebben we voor 4 personen een tafel geboekt bij Buitengewoon. De lunchkaart is gevarieerd met broodjes (wit en bruin), eiergerechten, wat stevigere lunchgerechten en salades. Voor ieder wat wils dus en het restaurant ligt op een prachtige locatie aan de Sluis.
Aangekomen nemen wij plaats op het terras en bestellen wij na een korte wachttijd twee drankjes. De rest van onze partij is onderweg. Na ongeveer 10 minuten komt de gastheer met de drankjes waarvan er één verkeerd is. Hij merkt het zelf op en neemt hem weer mee. Na weer 10 minuten komt hij terug met het correcte drankje. Niet veel later komen onze andere tafelgasten. Na een kleine vijf minuten komt de gastheer aan onze tafel met een teruggenomen bord van een andere tafel in zijn hand. Wij willen graag zowel drankjes als de lunch bestellen. De kaart hadden we van een andere tafel gepakt en bekeken. De gastheer verontschuldigt zich, hij komt zo terug want het bord moet terug naar de keuken en daarna terug naar de gast. Hierna komt hij weer bij ons terug en neemt de bestelling op. Weer moeten we ongeveer 10 minuten op de drankjes wachten. Het eten komt in verhouding wel vrij snel. En foutloos, we maakten ons zorgen toen we beide broodjes van de tafel naast ons weer terug naar de keuken zagen gaan omdat ze verkeerd gemaakt waren. Wij hebben een pistoletje gezond, een pistoletje geitenkaas, een uitsmijter kaas en een geitenkaassalade. De pistoletjes zijn wat aan de kleine kant, de salade ook en de sla bestaat uit alleen ijsbergsla en hier en daar een sprietje rucola. Niet echt bijzonder dus, laat staan Buitengewoon.
Alles was wel goed te eten en de gastheer was chaotisch maar wel erg sympathiek. De locatie is echt prachtig en het interieur is modern, maar knus en gezellig. Wat ons betreft proberen we toch de volgende keer één van de andere restaurants in Leidschendam aan de Sluiskant.