Buitengewoon Eten en Drinken

Sluiskant 25 2265 AB Leidschendam Nederland Kaart

Over het restaurant Buitengewoon Eten en Drinken

Aan de sluis, in het oude centrum van Leidschendam vind je een buitengewoon aangename plek om te eten en drinken. Restaurant Buitengewoon is knus en gastvrij, pure verwennerij. Een Hollandse lunch met wereldse accenten doet het goed op iedere dag van de week. ’s Avonds is het intiem genieten van een runderstoofpotje, wienerschnitzel, slibtong of een van de andere smakelijke gerechten. Sluit je dag feestelijk af met een heerlijk dessert of een speciale koffie.

Meer informatie over restaurant Buitengewoon Eten en Drinken

• : Gratis parkeren in de buurt & parkeerplaats

Maandag gesloten
Dinsdag en woensdag 10:00 - 16:30
Donderdag t/m zaterdag

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Ricardo M.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2017
De locatie, gerechten en prijs-kwaliteitsverhouding waren allen prima. Ik ben alleen flink teleurgesteld in de ontvangst (mogelijk door de eigenaar). Nadat wij gevraagd werden of wij via Iens gereserveerd hadden, kregen we het vriendelijke doch serieuze verzoek om dit voortaan via een ander reserveringsyssteem te doen, omdat het restaurant nu een bedrag aan Iens af moest staan. Even later ontdekte ik pas de ware aard van het restaurant.

Het beste restaurant mag zich hier toch wel even achter de oren krabben. Mede door de recensies op Iens, de vindbaarheid en het hele concept van Iens zijn wij uitgekomen bij zijn restaurant, één die we anders wellicht niet eens tegen zouden komen of zouden overwegen. Door gebruik te maken van Iens halen zij extra gasten binnen. Is een (kleine) bijdrage dan echt zoveel gevraagd? Doe dan gewoon niet mee.

Restaurant Buitengewoon sla ik dus voortaan over.
IRene S.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2017
Behalve prettige ontvangst, lekker eten, is de lokatie uniek.
Met voorbij varende plezierboten, aan de sluis
wiskey .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2017
Leuk restaurant, aldaar gegeten met mijn vrouw, vooraf uiensoep daarna heerlijke biefstuk met pepersaus,
als toetje ijs met slagroom.
Vriendelijke bediening, leuke locatie aan de sluis van Leidschendam.
Brenda B.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Goed eten voor een eerlijke prijs.
Zeer gastvrije bediening.
Pauline F.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Gezellig klein eetcafé restaurantje. We werden vriendelijk ontvangen.
Enige minpuntje was dat de soep en de mixed grill erg zout waren en er veel knoflook in zat. Mijn advies is om iets minder zout en knoflook te gebruiken zodat, mocht men dat willen, er eventueel zelf extra zout op het gerecht gedaan kan worden.
Miel M.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2017
Een prettige eetgelegenheid. Vlotte bediening. Vooral erg geschikt voor kleinschalige happenings.
Ben P.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
goede kwaliteit eten....vriendelijke service....fijne bediening....echt feestelijk.
Tineke B.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Gezellig restaurantje, huiskamersfeer, reserveren is aan te raden. Met mijn dochters een hapje gegeten, 3 gangenmenu prima prijs en het eten was Buitengewoon lekker, gestart met een amuse van de zaak heerlijk soepje, toast met gebakken champignons, biefstuk stroganoff, grote frieten, en een heerlijk nagerecht. Vriendelijk en enthousiast personeel mijn dochters en ik kunnen terugkijken op een heerlijk avondje buiten je eigen deur te gaan eten. Tineke Baggerman
Evert B.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2017
Prima eten in een gemoedelijke sfeer, vriendelijke bediening, goede prijs/kwaliteit verhouding.
Leuke lokatie bij de sluisjes.
Eboroek .
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Vanavond met z, n drieen heerlijk gegeten. Het feestmenu genomen, champignons op toast, biefstuk met garnalen, bief stroganof en mixed gril. Heerlijk mals vlees en voldoende sla en patat. Zeker 30 jaar geen stroganof meer gegeten, maar het was heerlijk!
Daniëlle H.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2017
Prima gegeten, superviendelijke bediening. Geen culinaire hoogstandjes maar dat verwacht jevook niet voor deze prijs. Wij gingen overigens voor het 3-gangenmenu speciaal ter ere van het 5-jarig bestaan.
Maria D.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2017
Was heel goed en gezellig het 3 gangen Menu was heerlijk en goed klaargemaakt
Ga echt nog een keertje met mijn dochters daar eten
Ilse Z.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Erg leuk restaurant! Het is wel wat klein maar dat maakt het juist intiem en knus. De bediening was erg vriendelijk en het eten van goede kwaliteit, al helemaal voor de prijs. Wij komen zeker snel weer terug!
L. H.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Dit mini restaurantje zie je snel over het hoofd, er kunnen ca 25 personen eten. Gelukkig hadden wij gereserveerd want het restaurant was vol. Super geweldig gegeten, kon haast niet beter en dat voor een nette prijs. Twee voor- en twee hoofdgerechten incl. 3 drankjes voor € 50,-!! Enige minpuntje is dat het erg gehorig is. Maar wij komen zeker gauw weer terug. Complimenten nog aan de kok!!!
Diana K.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Na de deceptie bij Pannekoe hebben we Heerlijke sliptongetjes (buitengewoon lekker) gegeten met verse groenten en aardappelkroketten. Goed klaargemaakt. Heerlijk buiten gezeten.
Ramona H.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Buitengewoon lekker gegeten bij Buitengewoon met een Groupon bon. De bon bestond uit vooraf stokbroodje kruidenboter, hoofdgerecht naar keuze en dessert naar keuze. Wij namen nog extra vooraf de proeverij. Deze werd opgediend op een etagère en bestond onder andere uit zalm, tonijnsalade, uienringen, carpaccio en kippenbootjes. Heerlijk! Daarna nam ik een biefstuk, die nu eindelijk eens echt medium werd bereid in tegenstelling tot andere restaurants waar medium vaak rare betekent. Het was een royale portie voorzien van een pepersaus, die ik zelf niet zo lekker vond, en begeleid werd met groente, salade en frites. Mijn partner nam de mixed grill, waarbij de 4 soorten vlees goed bereid waren. Hoewel het vlees van de sparerib los van het bod was, zat hier niet verder niet veel smaak aan. Als dessert nam ik de dame blanche, en mijn partner de cassata. De verwachtingen waren niet hoog, maar echt verrassend lekker gegeten en zeker voor herhaling vatbaar (zonder bon). Reserveren is wel gewenst aangezien er maar 6 tafeltjes binnen zijn. Bediening is vriendelijk, maar niet echt in voor een praatje.
johanna_92 .
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2016
Zondag hebben mijn vriend en ik hier gegeten met een Groupon deal. Bij aankomst werden wij zeer vriendelijk begroet en de gehele avond, ondanks de drukte, goed geserveerd. Omdat het weer goed was hebben wij heel de avond buiten (verwarmd) gezeten.

Wij hadden biefstuk en spareribs besteld, beide waren zeer goed bereid! De biefstuk was zeer smakelijk, mals en goed gekruid, tevens als de groente en saus die bij het gerecht zaten. De saus werd op aanvraag apart geserveerd, waar vriendelijk "tuurlijk" op werd gereageerd (anders meegemaakt). Bij de spareribs viel het vlees zowat van het bot. Ook de friet en salade erbij waren prima.

Als nagerecht had mijn vriend Creme Brullee besteld, ook hier waren totaal geen klachten over! Ook de wijn was prima. Een echte aanrader om hier te eten! Prijs kwaliteit verhouden is zeer goed!
Suzie Q.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2016
Vanmiddag met manlief en kind geluncht bij Buitengewoon. Ikzelf had de clubsandwich, manlief de uitsmijter met spek en kaas, de kleine een tosti met ketchup. Voor alle gerechten hadden we keuze uit witte en bruine boterhammen. Attente bediening; de kleine had alle ketchup al opgegeten met de helft van de tosti en kreeg zomaar nog een bakje ketchup.
Aangename inrichting. Het terras ligt mooi in de middagzon.
frederika49 .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2016
Vanavond voor het eerst met 4 personen hier gegeten met een Grouponbon en het was allemaal prima, we hadden aangegeven dat een persoon in een rolstoel zit en daar was rekening mee gehouden met de ruimte om de tafel, een heel vriendelijk ontvangst, gelijk een mandje brood op tafel en de drankjes opnemen, veel keuze in de gerechten en een heel goede bediening, het was behoorlijk druk maar het personeel bleef heel rustig en had alles goed onder controle, het eten werd mooi opgediend en was heerlijk. we komen hier zeker nog eens terug. In de zomer is dit een top lokatie, lekker buiten op het terras aan het water.
Timothy D.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Gegeten met de Groupon deal op valentijndag.

Het restaurant zit op de welbekende leuke locatie, de Sluisjes van Leidschendam. Het is een klein restaurant met ongeveer 6 tafels. De muren en plafons zijn mooi wit waardoor het iets groter lijkt. Je krijgt een echt huiskamer gevoel. Heerlijk dat je ook kan eten zonder grote groepen mensen om je heen! De stoelen zitten ook prima.

Op de menu kaart staan simpele gerechten maar worden heerlijk bereidt en roken erg goed! Je krijgt ook voldoende op je bord.

Wegens valentijnsdag hadden ze een extra toetje in huis. Verschillende soorten toetjes verdeeld over 1 bord (2 persoons). Erg leuk dat ze dit voor valentijnsdag aanboden.

Personeel is uitermate vriendelijk en ik heb geen stres waargenomen (wat je toch wel in veel restaurants zie).

Prijzen van de drankjes zijn normaal (wijn +- € 3,20)

Kortom, heerlijk rustig eten (in een huiskamer ;)) voor een zacht prijsje op een gezellig locatie!