Meer informatie over restaurant Buiten Eten + Drinken

Dinsdag t/m Zondag 17:00 - 22:00

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Lekkerman J.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Mijn hoge verwachtingen zijn geheel beantwoord. Een geweldig restaurant. De gerechten zijn stuk voor stuk apart en heerlijk. Alles komt uit de streek, van de wilde eend waar nog enkele stukjes hagel in zitten tot de malse moot Reeuwijkse snoekbaarsfilet in mooie beurre blanc saus. Vegetarisch kun je ook prima terecht, ik nam zelf als voorgerecht de boswandeling met bietenblad, eikenbladsla, kastanjes, aardpeer, schorseneer en paddenstoelen. Heerlijk fris en ontzettend lekker. Informele maar warme sfeer, door de echte brandende kaarsen en de open haard (die af en toe met een blok hout voor ons iets te enthousiast werd opgestookt). maar zeker ook door de aardige bediening. Naarmate het in de loop van de avond drukker werd nam de wachttijd wel wat toe, maar daar hadden wij begrip voor. 'Gewoon anders' klopt helemaal als motto van dit restaurant.
suzannemast .
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Fijne sfeer, ruime opstelling van de tafels waardoor je in alle rust kunt dineren. Verlichting erg prettig en sfeervol. Vriendelijk personeel en deed alles in een relaxed prettig tempo, niet te gehaast. Eten was erg goed en gevarieerd aanbod op de kaart.
Yvonne B.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Prijs en kwaliteit absoluut niet in verhouding. De vegetarische proeverij was een rare verzameling die niet smaakvol is en teveel zetmeel bevat. Niet voor herhaling vatbaar. Rekening blijkt ook niet te kloppen.
Johan S.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
heerlijk gegeten. Leuk concept, 3 of 4 gangendiner tegen vaste prijs (hele week) en je mag zelf kiezen uit de kaart. Mooie porties. Enige minpuntje is dat het leegruimen van opgehaalde borden gebeurt in het zicht van diverse restaurantgasten, in elk geval van degenen die richting uitgang kijken.
endymionparty .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Voor het eerst hier uit eten geweest en het was echt heeerlijk!
We hadden als voorgerecht de rundercarpaccio en gansfilet.
De rundercarpaccio was 1 van de lekkerste die we gegeten hebben.
Als hoofdgerecht wilde eend en hertenbiefstuk waarvan we ook genoten hebben.
Heerlijk mals vlees allemaal.
Alles is met zorg gemaakt zoals ook de toetjes.
We komen hier snel terug!
Marja R.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Heerlijk gegeten. De sfeer was prima en we werden door Andre en medewerkers goed verzorgd.
Buiten blijft in Gouda een van mijn favoriete restaurants.
Marion N.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Lekker gegeten, verrassende gerechten, professionele bediening, gastvrij, komen weer terug
Marcel V.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Heerlijk gegeten, fantastisch bediend en geweldig nageborreld! Voor het eerst gegeten, maar we komen zeker terug. Top voor heerlijk diner in Gouda.
Mitchel E.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Gisteren voor wezen eten bij dit restaurant. heerlijk gegeten, goede bediening. Wanneer de borden op tafel komen wordt er netjes uitgelegd wat er op het bord ligt. Zeer te vrede over het eten. de smaak was heerlijk en de uitstraling zag er ook goed uit. alles bij elkaar was het echt een top avond voor niet al teveel geld.
Verschuur .
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Met 7 vrienden heerlijk gegeten. Een ieder was zeer te spreken over het door hem gekozen voorgerecht. Bij het hoofdgerecht hoorde ik positieve verhalen over het boerderijhaantje en de diamanthaas. Zelf had ik de twee bereidingen van sucade, wat een genot! Ook het nagerecht een beetje van dit en dat viel in de smaak. En de kaasliefhebbers onder ons nipten tevreden aan hun heerlijke Port. Al met al genoten van het heerlijke eten en de gastvrijheid. Wij hebben een topavond gehad.
Ruud B.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Een Buitengewone verrassing !
Met z'n vieren de vakantie hier afgesloten en vooraf gevraagd om een verrassingsmenu met bijpassend wijnarrangement. "geen enkel probleem, we gaan er iets moois van maken !" was hun reactie.
We hebben het geweten ! In een woord: Buitengewoon !
Gestart met 4 heerlijke mondvermaakjes, het tussengerecht was een schitterende Bouillabaise die we hebben bekroond met de door Ilja Gort in (Gort a la Carte) bejubelde rose van Chateau Pradeau (Bandol). Het hoofdgerecht was ronduit indrukwekkend, reekalf (jaarling) op meerdere manieren gegaard. Boterzacht en zeer smaakvol. een samenstel van meerdere nagerechtjes vulde de laatste gaatjes.
Hier wordt door Andre, Carl en hun brigade met veel liefde en vakmanschap alles uit de kast gehaald om je te verwennen. En dat is ze weer gelukt ! Kijkend naar de kwaliteit/prijsverhouding van de gerechten, de schitterende producten en de met veel zorg uitgekozen wijnen worden hier topprestaties geleverd voor een 'vriendenprijs'.
We hebben weer genoten !
hastre .
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
Met vier personen heerlijk gegeten op een rustige zondagavond. Eerst mooi knapperig brood van bakker Johan en daarna goede voorgerechten met o.a. een warm geitenkaasje en gansfilet uit de Krimpenerwaard. Bij de hoofdgerechten koos de persoon die haar vlees graag doorbakken heeft op aanraden van de gastheer toch voor de twee bereidingen van sucade, waaronder de rosé gebraden Black Angus. Geen spijt van gehad, integendeel! Ook de andere gerechten waren prima op orde. Verder goede wijn en op verzoek kraanwater. Vriendelijke en ontspannen service.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Vooral de hoofdgerechten vlees zijn verrassend en gebasseerd op minder gebruikelijk delen van het rund of varken. zeer goed van smaak.
KathelijneH .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Het eten is erg lekker, de borden mooi opgemaakt. Vooral de antipasti is een aanrader. De bediening is prima, goeie service, maar ze nemen vaak wel de tijd, dus je kan lekker lang tafelen. De tuin is een fijne plek op een warme dag, maar het mag van mij wel wat groener worden.
Jeannette Z.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Afgelopen woensdag heerlijk gegeten met z'n viertjes. Sucade om te zuigen.
Bediening was niets teveel. Werd super rekening gehouden met de wensen van mijn bejaarde moeder. Komen zeker terug, volgende afspraak staat.
mautent .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Het was perfect! Niet duur en kwalitatief hoog niveau! Hoewel men zeer vriendelijk was, moesten we wel nogal lang wachten nadat we klaar waren met het hoofdgerecht en nog iets wilden bestellen. We hebben wel een heerlijke avond gehad.
mennowel .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Op een mooie locatie in de historische binnenstad van Gouda zit een gezellig sfeervol restaurant waar je binnen maar ook buiten in de stadstuin kan eten en drinken.
Xander B.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Vandaag weer heerlijk gegeten bij Buiten eten + drinken (voor de 3e keer) . Omdat het mooi weer was hebben we in de gezellige tuin gegeteb. Bij de reservering hadden we gevraagd of ze "Licht gerookte tonijntartaar à la niçoise" konden maken. Dit gerecht stond vorig jaar op de kaart en was erg lekker. Het is wat salade met tomaatjes, kwarteleitjes, kaas en de tonijn tataar wordt aan tafel geserveerd met een glazen stolp waar rook in zit.

De vorige keer werd aangevegen dat ze dit op aanvraag konden maken, dus hebben we het gevraagd of het kon en het was geen probleem. Ook dit keer was het weer erg lekker.

Als hoofdgrecht hadden we de twee bereidingen van sucade, deze was ook weer voortreffelijk, vooral de langzaam gegaard weiderund is heerlijk draadjes vlees wat heel goed bij de jus past

Als toe hadden we een beetje van dit en beetje van dat (allemaal kleine nagerechtjes) en ijs, ijs en ijs, wat ook een lekker nagerecht was.
renev1 .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Aandacht punt voor de service is het gelijk tijdig bedienen van alle tafel genoten.
Gerechte erg goed in grote en verrassende combinaties.
MyrtheEet .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Het eten was qua smaak helaas niet zo goed als ik verwacht had. Opmaak van de borden was wel super mooi!
Doordat de smaak niet sterk genoeg was in het voor- en hoofdgerecht , was dit bezoek voor mij eenmalig.