Buffet van Odette

Service7,4/10
Decor7,8/10
27san . Bourgondiër (3 recensies) 5,5 /10
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
We hadden ons enorm op verheugd de bediening was goed maar niet professioneel! De steak met brood was taai het vlees was niet te snijden! En niet te eten! We hebben twee keer hier iets Van gezegd er werd alleen gezegd wat vervelend .........de steak was niet eetbaar heel jammer
Tiness . Fijnproever (6 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2016
Ontzettende leuke zaak aan de Prinsengracht. Heerlijke geluncht, personeel wist veel van de wijn, we werden goed geadviseerd! Hele aardige, professionele bediening! Heel on-amsterdams dus! Een echte aanrader!
Edda . Gastronoom (11 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Wat hebben ze hier toch heerlijk eten! Voor de tweede keer hier gedineerd en weer erg genoten. Heerlijke kaart waardoor je moeilijk kunt kiezen, gegaan voor de ravioli met groene asperges en boter-citroensaus. Echt verrukkelijk, jammer dat de porties wel wat aan de kleine kant zijn, had nog wel een portie op gekund! Daarna de brownie met zeezout, karamel en slagroom, echt het einde! Het vlierbessensapje erbij was ook een aanrader. Zeer vriendelijk en attent personeel! Wel wat kleine tafeltjes en dichtbij de andere gasten geplaatst.
Levano836 . Gastronoom (14 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Leuk tentje voor de lunch oo de hoek vd prinsengracht en de weteringstraat. Ik had heerlijke makreelsalade met lekker knapperig vers brood en mn tafelheer had de truffelomelet, erg lekker!
Geen poespas gewoon goed, de bediening kan iets vlotter maar zeker niet slecht.
Stekende plek om te lunchen wanneer je in amsterdam het spiegelkwartier bezoekt.
Dank voor de leuke recensie, volgende keer proberen we iets sneller te zijn.
Farshad S. Bourgondiër (2 recensies) 6,5 /10
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Lekker eten. Bediening vriendelijk, maar zo ontzettend slordig: 1. drankjes laat geserveerd, 2. werden overgeslagen met brood vooraf, 3. eten van m'n vrouw veel eerder geserveerd dan mijn eten, 4. als goedmaker werd ons een gratis bijgerecht aangeboden, die later toch op de bon werd gezet, 5. lang gewacht op menu toetje.
Beste meneer/mevrouw Farshad. ondanks onze goede bedoelingen zijn wij er niet ingeslaagd om u een vlekkeloze avond te bezorgen. Heel vervelend om dit te horen, u had zeker meer aandacht verdient. Kunt u ons een berichtje sturen, zodat wij het misschien kunnen goedmaken? Dit kan via info@buffet-amsterdam.nl
Lekkerz . Gastronoom (46 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Heerlijke lunch bij Odette. Het is duidelijk dat alles wat hier uit de keuken komt vers is en met zorg bereid. Alles is even smaakvol. Het broodje met pastrami en zuurkool (mooie balans zoet, zuur, zout en scherpe mosterd, Dijon), sapje van wortel, gember en appel, heerlijk glas rode wijn, prima koffie met een pistache cake. Alles prima voor elkaar.

Ook de sfeer, aankleding en bediening dik voor elkaar. Alleen de tafeltjes staan wel erg dicht op elkaar, maar dat kan de pret verder niet echt drukken.

Staan nog erg veel spannende dingen op de kart, dus kom zeker terug voor linzen, makreel, broodje steak, etc.
Aline K. Gastronoom (25 recensies) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Hier al eens gedineerd, maar nu voor het eerst geluncht. Ook dit was erg goed. Ik kan er kort over zijn: eten, bediening en inrichting zijn top! Ik ga hier vaker komen.
Katy A. Bourgondiër (2 recensies) 6,3 /10
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2016
Ik en een vriendin aten bij Buffet van Odet. Toen we binnen kwamen was het pas 18 uur daarom waren er ook maar vier tafeltjes bezet. Het personeel zat nog voluit te kletsen met elkaar. We bestelden twee glazen heerlijk witte huiswijn. Pas nadat we allebei de bodem van onze wijnglazen bereikten kwam een serveester bij wie we allebei de Onglet bestelden, werkelijk heerlijk! Ook bestelden we de wintergroenten, ook wel lekker. Na lang wachten. Als toetje de heerlijke "stickey toffee cake". Pas toen het echt volliep werd de service beter. Heerlijk genoten met matige service van Buffet van Odet
Julia V. Fijnproever (9 recensies) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
We hebben lekker gegeten, leuke voorgerechtjes en de onglet was heerlijk. Alleen, zoals eerdere recensies al beschreven, lijkt de service hier meer gericht op het vullen van zo veel mogelijk tafeltjes dan op de belevenis van de gast. We moesten om 20.30u weg zijn en dat lieten ze ons ook allemaal merken. Dat had subtieler gekund. Vanaf het begin een opgejaagd gevoel en dat lijkt me niet echt de bedoeling. Jammer, alleen al hierom niet voor herhaling vatbaar.
Carolien A. Bourgondiër (4 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Gisteren ronduit heerlijk geluncht bij Buffet van Odette. Inderdaad best lang buiten moeten wachten op een tafeltje omdat ze voor de lunch in het weekend geen reserveringen aannemen. Maar door steeds hetzelfde vriendelijke gezicht dat even kwam controleren of we nog ok waren, was het prima te doen. Uiteraard met een drankje erbij. Aan tafel genoten van alle lekkernijen, vooral de salade van het buffet is een bord vol verrassende smaaksensaties. Goede wijnen erbij. Het kaasplankje was ons inziens wat klein, maar de charcuterie, die we nog genomen hebben omdat het zo gezellig was, was top! Het was voor ons de tweede keer bij Odette, maar een derde keer volgt zeker en we kunnen het zeer aanbevelen.
Lindaschaap . 1e beoordeling (1 recensie) 9,8 /10
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2015
Het Buffet van Odette is al jaren een van mijn lievelingsplekken voor een lunch. Eten en bediening zijn gewoon altijd top. Op de Herengracht was het al prima, maar op de Prinsengracht werkt ook de prachtige inrichting mee aan een geslaagde lunch. Eigenlijk is alles heerlijk, maar het buffet is toch een van mijn favorieten. Het is een van de weinige lunchplekken die je echt als tip kan geven, want stelt nooit teleur. Ik voel me altijd een beetje als toerist in eigen stad als ik hier lunch. Ik weet, het is wel een erg halleluja verhaal, maar werd tijd dat ik dit eens opschreef!
Dank je wel!!! Dit vinden wij echt top om te horen. Tot snel!
Swie Swat O. Gastronoom (116 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2015
met z'n 2-en geluncht, vriendelijke bediening, door drukte m.i. te lang moeten wachten op 2 heel simpele lunch gerechten: roerei met zalm en een truffel omelet, die beiden prima smaakten, maar ook weer m.i. te duur waren voor wat de gerechten inhielden: het ei met 3 halve sneetjes lekker bruin brood en een soort mayonaise: beide gerechten: 9,50 euro. Ieder 2 drankjes ( dure warme chocolade a 4,50 euro ), lekkere sticky toffe cake en appeltaart: in totaal 40 euro afgerekend. Mooi pand aan de Prinsengracht, toch voor mij geen aanrader...
Evelyn V. Fijnproever (7 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2015
Even snel een hapje eten voordat we naar theater gingen. Mijn collega had dit adresje ontdekt en gereserveerd. 'Bleek het toevallig op het hoekje van de Weteringstraat en Prinsengracht te zijn - daar heb ik naast gewoond 15 jaar geleden. Maar goed, doet niet ter zake. Wel heel bijzonder om te zien hoe het eetcafé op de hoek totaal getransformeerd is tot een heerlijke lichte plek. Vriendelijke ontvangst. Kleine kaart. Heerlijk gegeten! We konden veel te kort genieten van goeie ambiance en lekker eten. Een lekkere amuse van een soort quiche/tortilla stukje met zomergroente en groene asperges kregen we aangeboden. Wat brood met heerlijke humus en daarna zeebaars. De vis was perfect op de huid gebakken met mooie groenten met bite erbij en een subtiele schaaldieren saus. Glaasje witte huiswijn was prima! Zooooo jammer dat er geen tijd meer was voor sticky toffee cake. Een snelle espresso bij een heel schappelijke rekening en heleboel redenen om weer terug te komen dus!!
Dank je wel! Graag tot de volgende keer!
Dan R. Gastronoom (11 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2015
We hebben hiervan wel vaker gegeten. Vanavond vooraf kabeljauw ceviche, ruime portie en goed klaargemaakt. Ik vroeg nog aan de kelner hoe lang het garingsproces duur. Dat wist hij niet en ging naar de keuken om het te informeren. Even later kwam hij terug met het antwoord. Ik had graag wel wat meer brood erbij willen hebben maar eerlijk is eerlijk, ik heb er niet om gevraagd. Het lekkere bruine brood wordt geserveerd met een klein schaaltje olijfolie maar ik heb liever boter. Dat was geen probleem en volgde snel. Hoofdgerecht zeebaars, nou beter kon niet. Mooi filetje op de huid gebakken en precies goed bereid. Heerlijk. Met bijtgare zomergroentjes. We hadden geen dessert maar koffie en thee toe. De witte wijn die werd voorgesteld was een lekkere droge Italiaan, lekker gekoeld en prima bij de vis.
De bediening is jong, niet formeel, niet te service gericht, maar sympathiek en ongedwongen. De charme van de generatie die nu midden twintig is. In combinatie met de eigentijdse inrichting een echt grootstedelijk restaurant dat ook zomaar in Londen of Parijs had kunnen zitten. We hadden een heerlijke avond.
Ik kom graag weer terug.
heel fijn om te lezen. bedankt voor de feedback!
Janappie . Gastronoom (29 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2015
Heel leuk voor lunchen of dineren. Alles is mega vers en goed verzorgd. Het kan druk zijn dusmeenmwqchttijd hoor tot de mogelijkheden. De bediening is wel vlot maar soms duurt eten te lang. Prijs kwaliteit is welmgoed in orde. Akoestiek is wel een slecht en heel rumoerig.
Geertje H. Fijnproever (9 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2015
Leuk tentje aan de gracht, en leuke kaart! Uiteindelijk een beetje karig uitgevoerd, maar hey, ik ben niet de moeilijkste als je overheerlijk rozijnenbrood serveert. Alleen half uur wachten op koffie en het daarna koud krijgen is wat jammer. Super goed opgelost trouwens, door het netjes van de bon te halen.
Renée-michelle N. 1e beoordeling (1 recensie) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2015
Gisteren op het terras gegeten. Het is een klein, heel leuk terrasje aan de gracht. We hebben allemaal kleine gerechten gedeeld waaronder vongole&kokkels, charcuterie, bietjes met feta en hazelnoten en een heerlijke artisjok. De natuurlijke wijn die we dronken was perfect op temperatuur. Nagerecht een affogato zoals die hoort te zijn. De bediening is hard aan het werk, maar ze nemen tijd aan tafel en hielden het terras heel de avond schoon. Fijne plek, lekker eten, mooi uitzicht, lieve bediening.
Dank je wel. Goed om te horen :)
Aline K. Gastronoom (25 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2015
Sfeervolle zaak met vriendelijke en snelle bediening. Het halve haantje dat ik had besteld viel helaas tegen, zeer flauw van smaak/smakeloos. De bijgerechten maakten echter alles goed. Heerlijke bieten met feta en hazelnoot en overheerlijke aardappels, ook de wijn is erg lekker. Al met al een leuke avond gehad.
dank!
Fransboom . Gastronoom (62 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2015
Met 12 personen gegeten. Verschillende voorgerechtjes, paté, rillettes, wat weinig brood hierbij, olijven, vongole. Hoofdgerechten zalm, onglet en een vegetarische ravioli. Alles was smaakvol, maar aan de lauwe kant. De huiswijn was prima, evenals het toetje, een chocolat mudcake met een bolletje vanilleijs.
Fransje81 . Bourgondiër (3 recensies) 6,3 /10
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2015
Hhaha tweede plek in Amsterdam waar ze liever geen gasten hebben. We mochten hier wel eten bestellen, lekker etem kwam ook snel. Wel chagrijnige bediening en als je dorst hebt, moet je ook niet hierheen... Wel weten we zker dat de bediening genoeg verdient voor een smartphone, want de hadden ze op zak.
:)hhaha