Buffet van Odette

Kan beter

Jouw recensie over het restaurant Buffet van Odette

Mirte K.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2018
Grote teleurstelling bij de lunch. We hadden gereserveerd maar werden genegeerd bij binnenkomst. Na 10/15 minuten kregen we toch een tafeltje.
De tent is enorm rumoerig en de tafeltjes staan super dicht op elkaar. Geen aanrader om kinderen mee te nemen. Mijn kinderen werden gek van het lawaai.
Vervolgens moesten we bijna 45 minuten wachten op een simpele lunch. Ik had een lekkere maaltijdsalade verwacht maar het was een klein bordje met een soort kleverige brei van salades erop. (voor mij geen volwaardig lunchgerecht ondanks de prijs van 13,50). Het grootste deel van de geroosterde groenten bleek verbrand. De soep was klein en had weinig smaak.
De prijs staat totaal niet in verhouding met wat je krijgt.

Vervolgens blijk ik ook nog iets verkeerds binnen te hebben gekregen daar. Ik weet niet wat het is geweest maar mijn buik is helemaal overstuur sinds ik daar weg liep.

Nooit meer naar deze aanstellerige, overgewaardeerde tent!
Mirte K.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2018
De prijs staat totaal niet in verhouding met wat je krijgt.

Nooit meer naar deze aanstellerige, overgewaardeerde tent!
Jeannette H.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2017
Ik ben een echte fan van dit restaurant. Een paar weken geleden heerlijk op het terras gedineerd en gisteren geluncht.
Ik vond de buffelmozzarella erg lekker, brood met pittige olie erbij en groene sla. Mijn broer nam mosselen met harissa. Voor hem toe Affogato en voor mij carrot cake.
Bediening is alleraardigst en de sfeer is blij en relaxed. Tot gauw, Odette!
Jonvaneerd .
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2017
Weer eens wat anders, maar... iets teveel Halina!
Buffet van Odette is een bistrot-achtige gelegenheid die bijzondere gerechtjes in kleine (relatief) dure porties biedt. Het eten is heerlijk en écht weer eens wat anders. In de zomer zit je gezellig buiten aan de gracht. De bediening is meestal prima. Het is een tijd lang echt een van onze favorieten geweest. Totdat wij ons realiseerden dat Odette zelf de neiging heeft er vooral voor de haar bekende gasten te zijn, en daarbij kortaf en ongeduldig is met anderen. Bovendien en bovenal, zijn wij nu een paar keer geconfronteerd met een hysterische om aandacht vragende Halina Reijn die luidruchtig telefonerend en te opvallend, zuchtend en gillend naar binnen en naar buiten loopt om te kijken of men haar wel ziet. Op de bank ploffend en te aanwezig. En niet één keer, en niet twee keer, maar werkelijk vele malen. Het is genoeg om de heerlijke mosseltjes en de goede wijnen te laten voor wat het is.
Rammy S.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
We hadden tafel 13 bij het raam gereserveerd voor 3 personen voor een speciale gelegenheid maar er stond geen bordje gereserveerd op de tafel. Tot onze verbazing zaten er 2 andere gasten aan die tafel.

Het eten was middelmatig b.v. zand in de vongole.
Het bakje voor de lege schelpen was veel te klein.
De zalm met het roerei was erg slordig opgemaakt.

Erger nog : De bediening was niet geïnteresseerd en toen we om aandacht vroegen werd er onbeschoft gereageerd.

Jammer......., ik weet genoeg prettige en goede adressen in Amsterdam.

Violet
Yob D.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2017
Ik ken maar weinig successtories die trouw blijven aan hun roots. Gaat helaas ook op voor Odette. Lang niet geweest, maar kom er al sinds de Herengracht, dus al met al wel geregeld bezocht door de tijd heen. Maar nu was het even de laatste keer. Bediening nog steeds voorbeeldig, maar drukte verraad dat het nu in alle Lonely Planets als hidden gem staat. En het lijkt meer een wijnbar geworden dan een lekkere lunchtent. Onze keuzes zo extreem karig en fanatasieloos, dat je je na afloop echt afvraagt, wat had ik eigenlijk? Geen radijs teveel. Eigenlijk helemaal niks erbij eigenlijk. Waar zijn die lekkere dubbele sandwiches gebleven? En waarom serveren jullie nu een koffie verkeerd a 3 euro in een borrelglas? Ik wil best betalen voor een verwenlunch, no problem. Maar deze bedragen voor droog brood met ei sec, daar kan geen (nog steeds fijne) entourage tegenop. Het was wel erg druk en ik geloof dat dat standaard is. De wijn moet dus wel goed zijn. Maar voor lunch kies ik vanaf nu iets anders.
Linda D.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2017
Hier met partner wezen lunchen. Leuke zaak, gezellige uitstraling. Aardpeer ravioli was lekker van smaak en van goede garing, al was wat groente of salade ernaast welkom geweest. Dit was uitbundig aanwezig bij het Vlaams gehaktbrood met brood, wat ook in de smaak viel. Nog een koffie met carrot cake maakte deze geslaagde lunch compleet.
27san .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
We hadden ons enorm op verheugd de bediening was goed maar niet professioneel! De steak met brood was taai het vlees was niet te snijden! En niet te eten! We hebben twee keer hier iets Van gezegd er werd alleen gezegd wat vervelend .........de steak was niet eetbaar heel jammer
Tiness E.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2016
Ontzettende leuke zaak aan de Prinsengracht. Heerlijke geluncht, personeel wist veel van de wijn, we werden goed geadviseerd! Hele aardige, professionele bediening! Heel on-amsterdams dus! Een echte aanrader!
E. R.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Wat hebben ze hier toch heerlijk eten! Voor de tweede keer hier gedineerd en weer erg genoten. Heerlijke kaart waardoor je moeilijk kunt kiezen, gegaan voor de ravioli met groene asperges en boter-citroensaus. Echt verrukkelijk, jammer dat de porties wel wat aan de kleine kant zijn, had nog wel een portie op gekund! Daarna de brownie met zeezout, karamel en slagroom, echt het einde! Het vlierbessensapje erbij was ook een aanrader. Zeer vriendelijk en attent personeel! Wel wat kleine tafeltjes en dichtbij de andere gasten geplaatst.
Levano836 .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Leuk tentje voor de lunch oo de hoek vd prinsengracht en de weteringstraat. Ik had heerlijke makreelsalade met lekker knapperig vers brood en mn tafelheer had de truffelomelet, erg lekker!
Geen poespas gewoon goed, de bediening kan iets vlotter maar zeker niet slecht.
Stekende plek om te lunchen wanneer je in amsterdam het spiegelkwartier bezoekt.
Dank voor de leuke recensie, volgende keer proberen we iets sneller te zijn.
Farshad S.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Lekker eten. Bediening vriendelijk, maar zo ontzettend slordig: 1. drankjes laat geserveerd, 2. werden overgeslagen met brood vooraf, 3. eten van m'n vrouw veel eerder geserveerd dan mijn eten, 4. als goedmaker werd ons een gratis bijgerecht aangeboden, die later toch op de bon werd gezet, 5. lang gewacht op menu toetje.
Beste meneer/mevrouw Farshad. ondanks onze goede bedoelingen zijn wij er niet ingeslaagd om u een vlekkeloze avond te bezorgen. Heel vervelend om dit te horen, u had zeker meer aandacht verdient. Kunt u ons een berichtje sturen, zodat wij het misschien kunnen goedmaken? Dit kan via info@buffet-amsterdam.nl
Lekkerz B.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Heerlijke lunch bij Odette. Het is duidelijk dat alles wat hier uit de keuken komt vers is en met zorg bereid. Alles is even smaakvol. Het broodje met pastrami en zuurkool (mooie balans zoet, zuur, zout en scherpe mosterd, Dijon), sapje van wortel, gember en appel, heerlijk glas rode wijn, prima koffie met een pistache cake. Alles prima voor elkaar.

Ook de sfeer, aankleding en bediening dik voor elkaar. Alleen de tafeltjes staan wel erg dicht op elkaar, maar dat kan de pret verder niet echt drukken.

Staan nog erg veel spannende dingen op de kart, dus kom zeker terug voor linzen, makreel, broodje steak, etc.
Aline K.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Hier al eens gedineerd, maar nu voor het eerst geluncht. Ook dit was erg goed. Ik kan er kort over zijn: eten, bediening en inrichting zijn top! Ik ga hier vaker komen.
Katy A.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2016
Ik en een vriendin aten bij Buffet van Odet. Toen we binnen kwamen was het pas 18 uur daarom waren er ook maar vier tafeltjes bezet. Het personeel zat nog voluit te kletsen met elkaar. We bestelden twee glazen heerlijk witte huiswijn. Pas nadat we allebei de bodem van onze wijnglazen bereikten kwam een serveester bij wie we allebei de Onglet bestelden, werkelijk heerlijk! Ook bestelden we de wintergroenten, ook wel lekker. Na lang wachten. Als toetje de heerlijke "stickey toffee cake". Pas toen het echt volliep werd de service beter. Heerlijk genoten met matige service van Buffet van Odet
Julia V.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
We hebben lekker gegeten, leuke voorgerechtjes en de onglet was heerlijk. Alleen, zoals eerdere recensies al beschreven, lijkt de service hier meer gericht op het vullen van zo veel mogelijk tafeltjes dan op de belevenis van de gast. We moesten om 20.30u weg zijn en dat lieten ze ons ook allemaal merken. Dat had subtieler gekund. Vanaf het begin een opgejaagd gevoel en dat lijkt me niet echt de bedoeling. Jammer, alleen al hierom niet voor herhaling vatbaar.
Carolien A.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Gisteren ronduit heerlijk geluncht bij Buffet van Odette. Inderdaad best lang buiten moeten wachten op een tafeltje omdat ze voor de lunch in het weekend geen reserveringen aannemen. Maar door steeds hetzelfde vriendelijke gezicht dat even kwam controleren of we nog ok waren, was het prima te doen. Uiteraard met een drankje erbij. Aan tafel genoten van alle lekkernijen, vooral de salade van het buffet is een bord vol verrassende smaaksensaties. Goede wijnen erbij. Het kaasplankje was ons inziens wat klein, maar de charcuterie, die we nog genomen hebben omdat het zo gezellig was, was top! Het was voor ons de tweede keer bij Odette, maar een derde keer volgt zeker en we kunnen het zeer aanbevelen.
lindaschaap .
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2015
Het Buffet van Odette is al jaren een van mijn lievelingsplekken voor een lunch. Eten en bediening zijn gewoon altijd top. Op de Herengracht was het al prima, maar op de Prinsengracht werkt ook de prachtige inrichting mee aan een geslaagde lunch. Eigenlijk is alles heerlijk, maar het buffet is toch een van mijn favorieten. Het is een van de weinige lunchplekken die je echt als tip kan geven, want stelt nooit teleur. Ik voel me altijd een beetje als toerist in eigen stad als ik hier lunch. Ik weet, het is wel een erg halleluja verhaal, maar werd tijd dat ik dit eens opschreef!
Dank je wel!!! Dit vinden wij echt top om te horen. Tot snel!
Swie Swat O.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2015
met z'n 2-en geluncht, vriendelijke bediening, door drukte m.i. te lang moeten wachten op 2 heel simpele lunch gerechten: roerei met zalm en een truffel omelet, die beiden prima smaakten, maar ook weer m.i. te duur waren voor wat de gerechten inhielden: het ei met 3 halve sneetjes lekker bruin brood en een soort mayonaise: beide gerechten: 9,50 euro. Ieder 2 drankjes ( dure warme chocolade a 4,50 euro ), lekkere sticky toffe cake en appeltaart: in totaal 40 euro afgerekend. Mooi pand aan de Prinsengracht, toch voor mij geen aanrader...
Evelyn V.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2015
Even snel een hapje eten voordat we naar theater gingen. Mijn collega had dit adresje ontdekt en gereserveerd. 'Bleek het toevallig op het hoekje van de Weteringstraat en Prinsengracht te zijn - daar heb ik naast gewoond 15 jaar geleden. Maar goed, doet niet ter zake. Wel heel bijzonder om te zien hoe het eetcafé op de hoek totaal getransformeerd is tot een heerlijke lichte plek. Vriendelijke ontvangst. Kleine kaart. Heerlijk gegeten! We konden veel te kort genieten van goeie ambiance en lekker eten. Een lekkere amuse van een soort quiche/tortilla stukje met zomergroente en groene asperges kregen we aangeboden. Wat brood met heerlijke humus en daarna zeebaars. De vis was perfect op de huid gebakken met mooie groenten met bite erbij en een subtiele schaaldieren saus. Glaasje witte huiswijn was prima! Zooooo jammer dat er geen tijd meer was voor sticky toffee cake. Een snelle espresso bij een heel schappelijke rekening en heleboel redenen om weer terug te komen dus!!
Dank je wel! Graag tot de volgende keer!