Buenos Aires

Dorpsstraat 23 1182 JA Amstelveen Nederland Kaart
31-206418931

Over restaurant Buenos Aires

Het verhaal van de steak

Kwaliteit en service staan bij Buenos Aires Grill hoog in het vaandel. Uitsluitend het beste Argentijnse vlees wordt gebruikt voor de smaakmakende gerechten op de kaart. Tijdens de reis van de Argentijnse pampa’s naar Nederland wordt het vlees niet ingevroren, maar gekoeld verpakt. Zo behoudt het zijn optimale smaak. Aan de Amstelveense Dorpsstraat waan je je voor even in Zuid-Amerika en vliegen de Argentijnse kooktradities je om de oren.

Meer informatie over restaurant Buenos Aires

• Af te huren , Airconditioning , Catering
6,7
5,7
7,1
Joyce R.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2016
We eten al jaren bij Buenos aires. We zijn intussen verhuisd maar nemen elke maand de moeite om naar Amstelveen te rijden. We gaan altijd vrij vroeg naar het restaurant. Er zijn nog niet veel klanten en binnen een half uur staat het eten op tafel. De laatste tijd zodra er meer klanten binnenkomen vergeten ze de klanten die er al zijn. Zodat je lang op je eten moet wachten. Waarschijnlijk is er een nieuwe kok want het eten en ook de bediening (elke keer nieuwe bediening) is erg achteruit gegaan.
Jaap T.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Na lange tijd weer eens 2 keer wezen eten, met 6 week tussenpauze. De eerste keer was alles goed tot uitmuntend. De tweede keer alles toch minder en herken ik de opmerkingen van anderen. Het vlees blijft van superieure kwaliteit, en voor een goede steak kan je altijd hier terecht. Maar de quacomole was bijv. erg waterig, zuur en nog slechter dan op Koninginnedag. Jammer
Italiana .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016

Het eten was prima maar niets bijzonder. Voor ambiance geef ik een onvoldoende alsmede de bediening. Je moet ook lang op je eten wachten. Ook lag er vuil bestek op tafel. De dubbele porties friet i.p.v. een portie per persoon kan niet! Wij waren met 5 personen en ze brachten 1 bord elke 5 minuten! Eentje moest zelf 15 minuten wachten op eten nadat wij al begonnen waren. Daarna moest hij weer wachten op zijn patat weer 20 minuten. Schandalig gewoon en erg klanten onvriendelijk. Wij gaan regelmatig uit eten en hebben we dit nog nooit meegemaakt. Nog iets op tafel werd niets gezet geen tafel kleed maar ook geen onderleggers!
Arnold B.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2016
Te erg voor woorden de bediening ! mijn tafelgenoot was eerder dan ik gearriveerd ( 15 min ong) en had zijn bestelde biertje nog steeds niet , Toen ik aangeschoven had werd mijn komst totaal niet opgemerkt en of genegeerd . .Na circa 5 min kreeg ik eindelijk oogcontact met iemand van de bediening en die stuurde uiteindelijk een collega op ons af , het biertje van mijn tafelgenoot wist ze niks van... Na weer 5 min kwamen er 2 biertjes die bijna op tafel gesmeten werden . ..Er werd niet gevraagd of we al een keuze gemaakt hadden , ze liep heel hard weg .. Na weer 10 min kreeg ik uiteindelijk weer oogcontact en werd de bestelling opgenomen .. er werd totaal niet gevraagd hoe we het vlees gebakken wildden , dat hebben we zelf maar aangegeven .. Ik kreeg ook nog het verkeerde gerecht en niet gebakken zoals ik had gevraagd.. Maar om de sfeer van onze avond niet verder te verpesten heb ik dat maar voor lief genomen .. toen we uitgegeten waren stonden onze borden ruim een kwartier ..er werd totaal niet opgelet etc . Op een gegeven moment ben ik opgestaan en wilde bijna roepen , we zijn klaar hoor .. maar heb me ingehouden en met veel bewegingen kreeg ik weer oogcontact .. we hebben toen nog koffie besteld en meteen de rekening .. pfff de koffie was trouwens ook niet goed...het enige wat wel klopte was de rekening .. Ja het personeel staat alleen maar achter de computer en met elkaar onrustig te praten en de tafels klaar te maken voor de volgende gasten..de huidige gasten doen er blijkbaar niet toe.. Ik ga vrij veel en al heel lang uit eten , maar dit is de meest verschrikkelijke ervaring ooit ! Nooit naar toe gaan !!!
Stephan G.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Aankleding leuk maar daar stopt het... Eten was slecht, bediening was slecht, reservering die zogenaamd niet was gedaan maar later toch wel. Geen excuses niks...

Biefstuk en dat was het.. Geen garnering, blaadje sla, schijfje tomaat of wat dan ook. Kom op zeg waar is de aankleding! Echt nooit meer hier!!
ReneeBel .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Op aanraden van vrienden én goede recensies hier gaan eten. Van te voren gereserveerd en we werden netjes ontvangen. Het decor viel mij gelijk op. Het ziet er allemaal erg mooi uit. Een mandje brood en een bakje met o.a. olijven vooraf, lekker! Wij namen i.v.m. tijdgebrek alleen een hoofdgerecht en zouden een nagerecht nemen. Ik had spareribs en mijn man een hamburger. De hamburger was prima en niets mis mee. Ik had zelf spareribs en heb het bij 4 botjes gelaten. Ten eerste zag het er erg licht en niet echt gekruid uit. Het smaakte ook alsof het niet gemarineerd was. Ik kreeg het gewoonweg niet weg. Het nagerecht hebben wij laten zitten. De gasten aan de tafel naast ons hadden een stuk vlees en dat zag er erg goed uit. Hoewel ik niet lekker heb gegeten, raad ik het restaurant verder niet af. Ik denk dat ik gewoon de verkeerde keuze had gemaakt. Wellicht eten we hier in de toekomst nog eens.
Marcel A.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2016
Van al de keren dat ik hier gegeten heb was dit, met name de service, de slechtste ervaring. De service was ronduit slecht, ze waren meer met elkaar bezig dan met de gasten en in de bediening ging dan ook e.e.a. mis. Vooraf deelden we (we waren met zijn drieën) de Nachos en Gamba's al Ajillo, beide heel lekker, vooral de kleine gamba's zeer goed op smaak. Het hoofdgerecht was dit keer minder goed gelukt. We hadden gegrilde reuze gamba's en de specialiteiten 'Go Dutch' en Brocheta Royale genomen. De ossenhaas was niet gebakken als besteld (medium), erg rauw maar was wel op smaak. De gamba's waren bij beide gerechten aan de droge kant en het vlees bij de Brocheta was weer te doorbakken. Erg jammer, gezien de prijs heb je toch bepaalde verwachtingen. Wij blijven hier voorlopig weg.
Pepijn D.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2015
Met z`n 2en gegeten en echt genoten. Heerlijke stukken vlees en mooie bijgerechten. De bediening was geweldig: klantgericht, vriendelijk en behulpzaam.
Positiv O.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2015
We hadden besproken en het bleek Jazzfeest Amstelveen te zijn. Wij waren vroeg en werden vriendelijk verwelkomd. Drankjes vooraf stonden vlot op tafel. Bij het eten wilden we graag rosé en dan heb je de keuze tussen slechts 2 wijnen. De huiswijn (geproefd, niet lekker) en we namen de andere (de basiswijn van Chateau Minuty) die best lekker is, maar voor € 24 wel iets aan de prijzige kant.
(Water maakte het achteraf nog weer iets duurder, want uitsluitend verkrijgbaar voor € 5,50 per fles van 75cl.)
Al gauw zat het restaurant afgeladen vol. De meeste mensen aten spareribs en dat hadden wij allen ook moeten doen. Wij begonnen echter met een aantal voorgerechten. Lekker midden op tafel zodat ieder wat kan mee prikken. Nachos van € 9,50 was een taaie kleffe koek en de zuinige carpaccio van € 12 veel te zout (teruggestuurd en een goede gekregen) De andere voorgerechten waren ook niet geweldig. Gauw naar het hoofdgerecht.
Een van ons had spareribs en was tevreden. De andere hoofdgerechten waren om te beginnen lauw en de smaak was vlak. De Brocheta Royale van € 29,50 bijv. bestond uit een hangende spies met smakeloze stukjes ossenhaas en grote waterige garnalen.
Dan maar naar de desserts.
De desserts zijn niet bijzonder en het grand dessert van € 16 met o.a. vruchtengelei die uit blik of pot leken te komen viel erg tegen.
Totaal eten:
Hoewel de spareribs zonder meer goed waren, kom ik in totaal toch niet op een voldoende.

Service:
Het personeel is er om de bestellingen op te nemen en op tafel te zetten. Daarmee houdt het op. Men is niet goed op elkaar ingespeeld en blijkbaar niet berekend op de drukte. Enige coördinatie ontbrak. Bestellingen frisdrank werden vergeten en bij het dessert moest een van ons lang wachten. Gelukkig was men zonder uitzondering vriendelijk en beleefd. Daarmee overall nog wel een kleine voldoende.

Decor:
Het decor is dat van een gedateerde bistro. Meubilair, servies en glaswerk OK. De akoestiek is slecht. Je ervaart iets van herrie waardoor je elkaar aan tafel slecht kunt verstaan.
De toiletten boven schieten tekort. Letterlijk 1 wc voor de dames en 1 wc voor de heren is onvoldoende. Zeker bij een uitverkocht huis. En erger nog, de schoonmaak werd niet goed in de gaten gehouden. Alleen dat al maakt dat ik niet op een voldoende kan uitkomen.

Slotconclusie:
De conclusie is dat de spareribs goed zijn en verder is het zozo en duur.
Bob W.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2015
Ondanks dat we niet gereserveerd hadden op zaterdagavond gelukkig toch een plekje voor 2. Ambiance is prima al is het geluid akoestiek wel wat hard, eten is top. Vooraf een pica pica, een samengesteld gerecht voor 2 personen, iets te veel spareribs maar kwaliteit is heerlijk. Hoofdgerecht een tournedos en een entrecote xl 300gr, super goed vlees, voor de echte carnivoren onder ons een aanrader, gecombineerd met een heerlijke pepersaus. Heerlijke frieten erbij en wat groenten.
Dessert een pudding, huisgemaakt waar ik zelf mee van had verwacht, misschien te veel gedacht aan de crème caramel . Kortom wel heerlijk gegeten voor een goede prijs en een prima service.
Robert P.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2015
In een afgeladen restaurant uiterst vriendelijk bediend door een opvallend jongedame. Ondanks de drukte en het beperkte aantal personeel zijn wij de hele avond op onze wenken bediend. Voor het ene kleine foutje (hoofdgerecht geserveerd terwijl er nog geen bestek op tafel lag) werd meteen volmondig excuses aangeboden. Deze jongedame kan als gastvrouw de top bereiken.
De locatie aan een pittoresk plein in Amstelveen doet evenzoveel plezier als de sfeervolle en passende inrichting.
De goede en betaalbare wijnkaart verdient ook genoemd te worden.
Maar hier ga je natuurlijk naartoe voor het eten. Spareribs zo gaar krijgen dat het vlees van het bot valt, zonder dat het droog wordt, is regelrechte kunst. Rundvlees van absolute topkwaliteit, tot in de perfectie gegaard. Genieten!
D D.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2015
Gegeten met vier mensen. Eten okay, al is de prijs wel wat aan de dure kant. Bediening zeer slordig en onrustig , veel op de telefoon kijken en veel onderling geklets en daardoor meerdere dingen vergeten. Extra stokbrood vergeten, twee drankjes besteld maar tot twee keer vergeten te brengen. Gewoon een kraanwater vragen is een spa blauw krijgen. Deze zaak zou het een stuk beter doen met minder personeel in de bediening en een goede bedrijfsleider op de vloer.
Hees_fre .
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2015
Nooit een misser! Vaak hier gegeten. Erg goed vlees, gebakken aardappelen enz. Zeer vriendelijke en spontane bediening. Als wij echt een lekker stuk Entrecote willen eten gaan we naar dit restaurant. Daar rij ik graag 50 kilometer voor!
Nienke V.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2015
Voor de eerste en laatste keer hier gegeten. Het duurde erg lang voordat we eten konden bestellen, en hebben daarna nog 45 minuten op het voorgerecht gewacht. Twee van ons hadden 300 gram entrecote besteld, maar er kwam 1x200 en 1x 300 gram.
Het eten vond ik matig, zeker gezien de prijs en in vergelijking met Argentijnse restaurants in Amsterdam.
ABrandes .
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2015
Dé plek voor de lekkerste steak in Amstelveen! Ook de voorgerechten erg smakelijk. Fijne mensen, kom zeker snel weer terug.
Karin S.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2015
Een echt vlees restaurant. Disgenoten namen een vleesgerecht.( kip/rund) was goed maar niet bijzonder en erg veel. Vegetarisch gerecht niet bijzonder, weinig en niet erg lekker. (droog, weinig smaak)
Wijn OK maar niet goedkoop. Water werd op verzoek, geserveerd (gratis)
Bediening vriendelijk.
Emmylou L.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2015
Super leuk restaurant! Ik eet hier vrij vaak met mijn familie en het is altijd top. Lekkere steak en ander vlees. De sides zoals empanadas en maiskolven passen goed bij het sappige vlees. Service is altijd goed en vriendelijk. Leuk en gezellig restaurant, door de weeks ook rustig als je niet van drukte houd.
Corine D.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2015
Een echt grote vleeseter ben ik niet, maar af en toe heb ik toch zin in een lekker biefstukje.
Waar kun je dat beter doen dan in dit Argentijnse restaurant? Ik zou het niet weten.
Dus met een paar gelijkgestemde liefhebbers op naar Amstelveen.
We werden niet teleurgesteld: Ossenhaas die je met de achterkant van je mes kunt snijden,zo mals en ook vol van smaak, de rib-eye idem dito , het vlees wordt perfect gegrild.
Prima wijnadvies van de vriendelijke en attente bediening, de Clos Mont Blanc en ook een fles Trapiche Oak Malbec waren waardige gezellen bij deze vleesgerechten en dronken vlot weg.
Vooraf namen we Empanadas, lekker kruidig, Provolone, heerlijk gesmolten kaas en Ceasarsalade met ansjovis, precies zoals die zijn moet, alles dus naar volle tevredenheid en als afsluiter de Panqueque, lekker gevuld pannenkoekje. Toen was het welletjes en togen we voldaan terug naar het Amsterdamse.
Dit was niet de eerste keer, maar zeker ook niet de laatste.
Jelle W.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2014
Tjonge jonge, wat een heeeerlijk vlees kun je hier eten. Zo mals! Zo hebben wij het nog nooit geproefd. We hadden een Rib-eye en en Ossehaas. De Ribeye kun je bestellen vanaf 250 gram en de Ossehaas vanaf 200 gram. . Vooraf hadden wij simpel de Guacamole met Tortillas. De witte huiswijn Clos Mont Blanc was prima. Kortom een zeer geslaagd etentje voor 69 Euro. Buenos Aires is een goeie tent in het culinair bruisende Oude Dorp van Amstelveen. Wij komen hier al meer dan 20 jaar en zijn nog steeds fan.
M. B.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2014
De biefstuk was altijd een van mijn favorieten maar door de wisselingen van personeel zit je zo lang te wachten op je eten dat het je hele diner verpest. Hoe is het mogelijk alle volwassenen zijn al uitgegeten en de kleinste moet nog eten krijgen. Dan komt er uit eindelijk een rauwe hamburger op tafel. Om je te schamen. De vegetarische maaltijd is een geroosterd uitje, tomaatjes en paprika... Zeg dan gewoon tegen de vega klant dit hebben we niet. Ze was te gast en ik had plaats vervangende schande...

Echt zo jammer! Personeel is drukker met de telefoon en vergeet de klanten.